Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Aż tyle zachodu z tym nie ma, codziennie zakupów dla auta nie robię, raz w tygodniu tankowanie full i faktura do teczki.

O tych 30tkm pisałem na przykładzie Arteona, sam postanowiłem trzymać się 20tkm.

Co do poprzestania na samych dolewkach, to dobre dla starych 1.9tdi dla których normą zużycia jest min 1,5l, wtedy dolewki są tak częste, że olej właściwie cały czas świeży ;)

Z drugiej strony silniki z przed 15-20 lat, spokojnie odbędą się bez świeżego oleju, znam osobiście przypadek pierwszej wersji avensis, która przez x lat u jednego właściciela, nigdy takiego nie widziała, a pokonało ją.... złamane podczas wichury drzewo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tyle zachodu z tym nie ma, codziennie zakupów dla auta nie robię, raz w tygodniu tankowanie full i faktura do teczki.

O tych 30tkm pisałem na przykładzie Arteona, sam postanowiłem trzymać się 20tkm.

Co do poprzestania na samych dolewkach, to dobre dla starych 1.9tdi dla których normą zużycia jest min 1,5l, wtedy dolewki są tak częste, że olej właściwie cały czas świeży ;)

Z drugiej strony silniki z przed 15-20 lat, spokojnie odbędą się bez świeżego oleju, znam osobiście przypadek pierwszej wersji avensis, która przez x lat u jednego właściciela, nigdy takiego nie widziała, a pokonało ją.... złamane podczas wichury drzewo

Apage, Satanas ! Herezje tu siejesz i mącisz ludziom w głowach. Też czytałem o pracowniku firmy Audi który nie wymieniał oleju przez 150 tyś km. Takie cuda to tylko w internecie :)

Każdy może robić co chce ze swoim autkiem ale osoba ze zdrowym rozsądkiem, w okresie gwarancji a i po gwarancji nie pozwoli sobie na takie doświadczenie. Silniki nie leżą w marketach na półkach. Ktoś określił cykle wymiany oleju więc .....  Trzymajmy się tego. Zapewne i producenci maczają w tym palce chcąc mieć większy zbyt ale czy ryzyko uszkodzenia silnika jest warte takich doświadczeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie?? Skoro dla Arteon i dwóch silników, VW zaleca wymianę po 30tkm...

Dieselgate w Europie właściwie nie było, a ucichło tak szybko jak znika śnieg maju, a VW oferuje nowy model za taką kasę i z takimi okresami miedzy-przegladowymi.

Ja powoli wpisuję się w ten nurt, chcą wymiany co 20tkm? tak będzie, skoro i tak dzisiejsze auta co najwyżej do końca gwarancji mają jeździć, a później koszty mogą przerosnąć użytkownika.

masz lekko nieaktualne informacje, VW juz m. inn. przy Touranie (lata temu) zalecal wymiane oleju co 30 000 km ale co sie dzieje z silnikiem tak traktowanym wystarczy poczytac na forum VW

 

Dieselgate w Europie nie bylo? byla, tylko ze wzgledu na pozycje Niemiec na tym kontynencie ma ona nieco inny przebieg niz za wielka woda, gdzie nie mieli obaw lub zahamowan zeby zedrzec z koncernu skore

 

kto zabroni bogatemu? do konca gwarancji auta uzytkuja ci zamozniejsi po czym je wymieniaja na nowe, z tymi po gwarancji 'mocuja' sie pozniej ci mniej zamozni czasem jeszcze bardziej 'wyrafinowanymi' metodami niz w ASO a o efektach tych  zmagan czesto mozna czytac posty, chocby na tym forum

 

last but not least 30 000 km nie zawsze jest rowne innemu 30 000 km, co innego jest dlugotrwala jazda autem przez kilka tysiecy km jednorazowo a co innego np. eksploatacja w warunkach miejskich zaliczana do tzw. ciezkich ale mimo wszystko tak samo 30 czy 20 000 km dla mnie osobiscie jest duzo za duzo na wymiane oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apage, Satanas ! Herezje tu siejesz i mącisz ludziom w głowach. Też czytałem o pracowniku firmy Audi który nie wymieniał oleju przez 150 tyś km. Takie cuda to tylko w internecie :)

Każdy może robić co chce ze swoim autkiem ale osoba ze zdrowym rozsądkiem, w okresie gwarancji a i po gwarancji nie pozwoli sobie na takie doświadczenie. Silniki nie leżą w marketach na półkach. Ktoś określił cykle wymiany oleju więc ..... Trzymajmy się tego. Zapewne i producenci maczają w tym palce chcąc mieć większy zbyt ale czy ryzyko uszkodzenia silnika jest warte takich doświadczeń?

Tez czytałeś? A ja napisałem że gdzieś, coś czytałem w dodatku o pracowniku Audi? Jestem daleki od tego, żeby wierzyć we wszystko co usłyszę lub przeczytam, tym bardziej w sieci.

Poza tym, napisałem właśnie, że zamierzam trzymać się interwałów producenta, mam wrażenie że przeczytałeś początek mojej wypowiedzi, a później dopowiedziałes resztę :)

masz lekko nieaktualne informacje, VW juz m. inn. przy Touranie (lata temu) zalecal wymiane oleju co 30 000 km ale co sie dzieje z silnikiem tak traktowanym wystarczy poczytac na forum VW

 

Dieselgate w Europie nie bylo? byla, tylko ze wzgledu na pozycje Niemiec na tym kontynencie ma ona nieco inny przebieg niz za wielka woda, gdzie nie mieli obaw lub zahamowan zeby zedrzec z koncernu skore

 

kto zabroni bogatemu? do konca gwarancji auta uzytkuja ci zamozniejsi po czym je wymieniaja na nowe, z tymi po gwarancji 'mocuja' sie pozniej ci mniej zamozni czasem jeszcze bardziej 'wyrafinowanymi' metodami niz w ASO a o efektach tych zmagan czesto mozna czytac posty, chocby na tym forum

 

last but not least 30 000 km nie zawsze jest rowne innemu 30 000 km, co innego jest dlugotrwala jazda autem przez kilka tysiecy km jednorazowo a co innego np. eksploatacja w warunkach miejskich zaliczana do tzw. ciezkich ale mimo wszystko tak samo 30 czy 20 000 km dla mnie osobiscie jest duzo za duzo na wymiane oleju

Nie upieram się, że moje info są aktualne, ale na pewno są aktualne dla Arteona.

Co do dieselgate, nie czytaj bezpośrednio co napisałem, między wierszami wiadomo o co chodzi, dlatego VW nadal może sobie pozwolić na to co robi i oferuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebrnąłem przez cały temat i dowiedziałem się, że olej, jaki powinienem zakupić to, 5w30, który spełnia normę RN0720 (chociaż u mnie w instrukcji jest, że olej powinien spełniać ACEA C4 i byc low SAPS :) ).

 

Za namiar na to, jaki filtr oleju mam kupić też będę bardzo wdzięczny. 

RN0720 to specyfikacja stosowana przez koncern Renault i zawiera w sobie ACEA C4 i low-SAPS, kupujac olej nie musisz sie kierowac kryterium pierwszego oznaczenia, dzieki temu bedziesz mial do wyboru produkty wiekszej ilosci firm

co do filtrow to mozna stosowac takie jakie sa uzywane na pierwszy montaz, zapewniaja dobra jakosc (zgodnie z ta zasada kupuje filtry firmy Purflux)

temat filtrow i olejow podobny do tematu zwiazanego z oponami czyli neverending story

 

Witam, posiadam Qashqai 1.6 dci 130 km. Jestem przed wymianą oleju ale nie wiem jaki wybrać. Proszę o pomoc.

jesli przejechales dopiero 130 km to nie musisz jeszcze wymianiac oleju w silniku ; ) *

a serio, czytales ten watek lub chociaz kilka ostatnich stron?

 

* km to skrot oznaczajacy kilometry, konie mechaniczne oznaczamy skrotem KM

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

borge dzieki za odpowiedź.

Podczas moich poszukiwań odniosłem wrażenie, że tych z oznaczeniem ACEA C4 jest dostępnych naprawadę mało.

 

Nabyłem olej SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AR-L 5W30 oraz filtr Knecht OX389/1D ECO.

 

Mam nadzieje, że będzie dobrze :)

Edytowane przez Jacoob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO zaleca shell ultra helix 5w30 ar-l, oryginał filtr oleju, paliwa a reszta spokojnie mogą być zamienniki. QQ j10 2.0 dci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WItajcie, do silnika 1.6 dci (2.0dci chyba tez) zalecany jest olej typu 5W30 spełniajacy normy reanult RN0720, ACEA C4 no i musi być low saps. Na logikę lepsza lepkościa jest 5W40 (wieksza lepkość w wysokich temperaturach i przez to lepsza ochrona) Nie ma oleju 5W40, który jest klasy C4 lub spełniałby norme rn0720, Natomiast są 5W40 LOW SAPS. Oleje 5w30, moim zdaniem to wymysł ekologów aby zmniejszyc spalanie, Czy są jakies przeciwskazania zeby użyc oleju 5w40 LOW SAPS do naszych silników?moze znależliscie jakies porównania takich olejów? pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam..

 czy Castrol Magnatec C3 5w40 to dobty wybór? poprzednio Eneos 5w 40..

silnik 1.6 benzyna


Taki ,,żywy" temat a taka cisza...pytam bo przejrzałem sporo postów a jakoś nic na temat Castrola Magnatec 5 w 40  C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam..

 czy Castrol Magnatec C3 5w40 to dobty wybór? poprzednio Eneos 5w 40..

silnik 1.6 benzyna

Taki ,,żywy" temat a taka cisza...pytam bo przejrzałem sporo postów a jakoś nic na temat Castrola Magnatec 5 w 40  C3

castrol to generalnie kiepski olej zdaniem mechaników i znawców tematu,  do benzyniaka jak najbardziej wystarczajacy....pzdr

WItajcie, do silnika 1.6 dci (2.0dci chyba tez) zalecany jest olej typu 5W30 spełniajacy normy reanult RN0720, ACEA C4 no i musi być low saps. Na logikę lepsza lepkościa jest 5W40 (wieksza lepkość w wysokich temperaturach i przez to lepsza ochrona) Nie ma oleju 5W40, który jest klasy C4 lub spełniałby norme rn0720, Natomiast są 5W40 LOW SAPS. Oleje 5w30, moim zdaniem to wymysł ekologów aby zmniejszyc spalanie, Czy są jakies przeciwskazania zeby użyc oleju 5w40 LOW SAPS do naszych silników?moze znależliscie jakies porównania takich olejów? pozdr

ktos coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOW SAPS to leje nisko sadzowe/pyłowe. Dedykowane do aut z EGR/DPF. Jak będziesz lał inny to czeka Cie czyszczenie EGR i częstsze wypalanie DPF. Nie wiem jak się mają "zwykłe" 5W40 do RN0720. Ja leję Motula 5W30 RN0720 C4 LOWSAPS zgodnie z zalecenie z ich strony.

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOW SAPS to leje nisko sadzowe/pyłowe. Dedykowane do aut z EGR/DPF. Jak będziesz lał inny to czeka Cie czyszczenie EGR i częstsze wypalanie DPF. Nie wiem jak się mają "zwykłe" 5W40 do RN0720. Ja leję Motula 5W30 RN0720 C4 LOWSAPS zgodnie z zalecenie z ich strony.

Męczą mnie te oleje troche....szukam i czytam, gmeram. Generalnie są lepsze oleje niz ten, który wymieniłeś, lepsze niz Millers Oils XF Longlife C4 5W30, lub shell ar-l 5w30 lub Elf 5W30 Evolution Full-Tech FE. Powyższe spełniaja normę RN0720 czyli ACEA C4 i są LOW SAPS. W normach tych chodzi głównie o to żeby HTHS był wyższy od 3,5 a TBN od 7 oraz lepkość 5W30. No i ta lepkość mnie nie zadowala. Np olej RedLine Euro Series 5W40 TBN 9,7 a HTHS 4,3 reszte parametrów tez ma lepszą. NIe ma aprobaty C4 ani RN0720 co nie znaczy ze ich nie spełnia. Jest to olej amerykański w pełni syntetyczny ale bardzo drogi. Podobnie jest z Penrite Enviro+ 5W40. Na pewno te oleje lepiej zabezpieczą silnik przed zużyciem ale żeby nie było kolorowo to te oleje spełniają norme ACEA C3 czyli są MiD SAPS. Zastanawiam się czy MID SAPS dla naszych DPF to zabójstwo?

Zastanawia mnie też wymóg stosowania olejów niskopopiołowych...na 15000km niech auto spali 0,5 litra oleju silnikowego...na 15000km auto spali ok 1000 litrów oleju napędowego który też zawiera popioły i czesci stałe. NA logikę jakość ON ma tu większe znaczenie niż zawartośc popiołów w oleju silnikowym, czyżby to był tylko marketing?

Trochę offtopic'owo...podobnie producenci podchodzą do wymiany oleju w skrzyniach biegów manualnych bądź automatycznych. Mam doświadczenie jeśli chodzi o BMW 330d automat z 2012 roku. BMW nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni. Skontaktowałem się z producentem skrzyni czyli firmą ZF i oni zalecaja wymiane co 80-100tys km. Dlaczego? Bo ta skrzynia się nie zepsuje w okresie gwarancyjnym...a potem płacz i płać

Edytowane przez doomster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 Jestem tu nowy i czeka mnie wymiana oliwy dużo czytałem koledzy o tym nieszczęsnym oleju mam Kaśke 1,5 disel                                                                                      i wybrałem  Elfa Evolution Full -Tech  FE 5W30  czy dobry wybór                                                                                                                                                                                      Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wręcz dedykowany, a czy dobry? Na te panewki co w nich siedzą chyba nie wiele pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wręcz dedykowany, a czy dobry? Na te panewki co w nich siedzą chyba nie wiele pomaga.

 No fakt te panewki to zmora tego auta.  dziś robie wymiane okaże się praniu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ogólnie olej powinien spełniać zalecenia producenta silnika /w instrukcji samochodu/. Jeśli to spełnia, jest z pewnego pochodzenia /nie podrabiany/ i jeśli producent oleju to renomowana firma oraz jeśli właściciel wymienia olej na czas i pilnuje jego poziomu to każdy olej powinien być ok.

 

Ja w silniku 2.0dci wypróbowałem już kilka olejów (Shell 5W30 C4 AR-L (używany w czasie gwarancji), Shell 5W30C3 ze stacji benzynowej (pomyłkowy zakup), Motul 5W30 RN720, Liqui Moly Top Tec 4400).

1. Moim subiektywnym zdaniem najgorzej silnik pracował na tym pierwszym zalecanym przez Nissana, najdroższym oleju ;) Niby osiągi ok, temperatura silnika też ale jakoś tak "twardo" klekotał i słychać było jakby dzwonienie tych wszystkich mechanizmów w silniku, fakt że dużo zależy od samego paliwa (od tamtej pory leję Shell V-Power),

2.Dużo lepsza kultura pracy była po zalaniu Motula ale po rozgrzaniu klekotał trochę, jako to diesel,

3.Zdecydowanie najlepiej pracuje na Liqui Moly - rano jak odpalę, rozgrzeję przez chwilę to praktycznie chodzi jak benzyna, cicho i równo.

Teraz już 3-ci raz zalałem ten olej, więc jestem pewny, że w silniku na 100% nie ma domieszek poprzedniego oleju /zawsze po wymianie zostaje kilka procent starego oleju/.

 

Niedawno dostałem z laboratorium wyniki próbki tego oleju po 11.400 km przebiegu w tym silniku. Wyniki wyszły dobre, metale zużyciowe poniżej średniej /dobra ochrona silnika/, zero wody/płynu chłodzącego/paliwa w oleju, lepkość ok, olej nie utleniony, laboratorium zaleca przedłużenie przebiegu na tym oleju do 14.000km więc polecam!  Próbka oleju była czarna jak węgiel ale labo stwierdziło, że jeszcze są spore rezerwy dodatków w tym oleju /TBN- czyli zasadowość/

Przebieg silnika 115 tyś km, jeżdżę głownie trasy 80% / miasto 20%, styl jazdy umiarkowanie spokojny.

 

Generalnie przebiegi 30 tyś są dobre dla kieszeni właścicieli warsztatów samochodowych gdyż większość producentów oleju podaje 20 tyś jako maksymalny przebieg na ich produkcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mój QQ 1,6 benzyna 2012 rok. Ostatni przegląd i wymiana oleju była 20.03.2017 przy 77305 km - teraz mam stan 94241 (przejechane 16936 km). Czujnik poziomu paliwa normalnie ma 5 poziomów - i przez dłuższy czas wskazywał mi 3 kreski (sprawdzałem na bagnecie i było wszystko ok w  normie). Wczoraj wskaźnik zmniejszył się o 1 kreskę. Sprawdziłem na bagnecie i rzeczywiście było trochę poniżej połowy. Dolałem 0,5 l oleju i po dolaniu na czujniku w aucie poziom spadł do 1 kreski. Sprawdziłem i na bagnecie jest poziom ok. Co proponujecie zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 16 tys. Proponuję wymienić olej.

Nie wiem jakie masz przyjęte okresy wymiany ale sugeruję przyjąć 15 tys. i nie ulegać namową, że jak long life to co 30.

Pamiętaj, jak dbasz tak masz.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Pierwszy post na forum , mam pytanie które pewnie już padło , ale cóż zadam je ponownie :)

mam Nissana Qashqaia  1,2 benzyna 2015 60000km  , jakie materiały trzeba zakupić na przegląd na 60000km  , z góry dziekuje za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pierwszy post na forum , mam pytanie które pewnie już padło , ale cóż zadam je ponownie :)

mam Nissana Qashqaia  1,2 benzyna 2015 60000km  , jakie materiały trzeba zakupić na przegląd na 60000km  , z góry dziekuje za odpowiedź

Filtry i olej silnikowy. Reszta nie do przewidzenia. Wyjdzie w trakcie przeglądu.

 

https://www.ucando.pl/naprawy/plany-serwisowe/nissan/nissan-qashqai-383

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 jakie materiały trzeba zakupić na przegląd na 60000km  , z góry dziekuje za odpowiedź

Zgodnie z książką serwisową. ASO będzie wiedzieć. Auto chyba jeszcze na gwarancji?

Do mojego 1,6dci zakupiłem Gulf Formula RNX 5W30 C4, spełniający normę RN720, bo to w końcu silnik renault. Do tego filtr oryginalny renault, którego producentem jest Purflux. W sobotę wymiana.

 

Przy okazji, powiedzcie proszę jaki w tym sillniku jest korek spustu oleju? Taki jak w większości renault, z jednorazową uszczelką miedzianą o średnicy 16 mm?

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z książką serwisową. ASO będzie wiedzieć. Auto chyba jeszcze na gwarancji?

 

Co do tego ma gwarancja?

Jeśli własne materiały eksploatacyjne spełniają normy NISSAN to serwis je zamontuje bez problemu i gwarancji się nie traci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak, to w porządku. Teraz wiem, dlaczego na fakturach z serwisu mojego auta była tylko robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...