Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie, zrobiłem sobie zakładkę na ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30

Tylko ja ja u nich byłem to mówili coś ze na maja tego elfa. Zadzwoń zapytaj i ewentualnie jak będzie możliwość to zamów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoni się wszędzie przed wyjazdem czy jest w sklepie czy nie .

Ten 900 SXR jest w co drugim motoryzacyjnym ale najlepsza cena jest w Petrosie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek, masz możliwość sprawdzenia wymiarów tego K&N?? Nigdzie nie oferują do X-traila, a nie wiem czy w kasztanie siedzi taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to wyjmij swojego papierzaka i go zmierz :D 

Jeśli masz 1.6 DiG-T to powinien pasować filtr  33-5016.  ale trzeba pomierzyć  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papierzak

252mm

172mm

36mm

 

wszystko wskazuje, że ten co podałeś, będzie pasował - dzięki

 

co ile km go czyścisz, używasz tego kompleciku do czyszczenia z K&N?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalne różnice są w wymiarach ,ale musisz zobaczyć K&Na jak siedzi w puszcze nie może mieć luzu i szczelin po włożeniu do puszki!!

Kiedy czyszczę  co Wiosnę razem z wymianą oleju nie interesuje mnie przebieg  :D

Tak czyszczę tylko zestawem do czyszczenia i oliwienia mokrych filtrów K&N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak rozpoznać podróbkę oleju? Dziś byłem w selgrosie i cena oleju MOBIL 1 5W30 ESP FORMULA 4litry (ACEA C2/C3 A3/B3 A3/B4; API CF/SL/SM) kosztuje 206 zł brutto a internecie 129 zł (http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=MESP4&lang=pl)(http://usa.istore.pl/pl,product,1355201,olej,silnikowy,mobil,1,esp,5w30,4l.html). No i co teraz robić? Czy możliwe aby ten tańszy był podrabiany? Czy podrabianie dotyczy tylko olejów z beczki?

 

Próbuję wybrać olej do samochodu, wiem, że dla niektórych to śmieszne, ale w poprzednim samochodzie niestety używałem CASTROLA magnateca - drogi był jak cholera. I co? I do zrobienia były uszczelniacze, pierścienie - dzięki Ci CASTROL. Teraz mam ciężki orzech do zgryzienia, bo nie chcę znowu ładować kasę w jakieś gówno. Chcę wybrać taki olej który będzie odpowiedni dla silnika i dla mojej kieszeni.

 

 

Zastanawiam się nad:

1. ELF EVOLUTION SXR 5W30 przekracza wymagania następujących norm międzynarodowych:

– ACEA 2007: A5/B5

– API: SL/CF

– RENAULT–NISSAN RN 0700 – silniki benzynowe

(oprócz silników Renault Sport 2.0 16V, Renault Sport 2.0T i Renault Sport V6)

 

2. Mobil 1 5W30 ESP FORMULA

- ACEA: C2/C3 A3/B3 A3/B4

- API: CF/SL/SM

 

O elfie mam wyobrażenie, że nie jest to dobry produkt, chociaż nigdy na nim nie jeździłem. Z drugiej strony jest to olej przeznaczony do renówek i nissanów oraz ma dobre normy A5/B5.

"A5/B5 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i wysokoprężnych tzw. energooszczędne. Zaleca się ich stosowanie tylko w silnikach przystosowanych do takich olejów "

 

Czy ktoś wie co to za oznaczenie RN0700?

 

 

Jeśli chodzi o mobil 1 to myśle, że jest lepszy od elfa, nie wiem czy słusznie. Ma gorsze normy ACEA ale za to lepsze API (SL/SM)

 

A3/B3 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, odpowiedni do silników doładowanych i turbodoładowanych

A3/B4 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, można ich używać także w silnikach

 

Który olej byście wybrali? Ja mimo wszystko składniałbym się do ELFa.

QQ HR16DE (1.6 benz) 105 000km bez dolewek. Od początku zalany Elf 10W40 wymiana, co 10 000km – 4L oleju, czujnik wskazuje OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzę lepik lany był już w ASO a czy w pierwszych 3 latach też lali 10W40 ???

Spalanie musi mieć super małe na tym 10W40 w konstrukcji pod 5W30 do Max 5W50.

Mobil sprzedawany w Polce od 2013r jest już rozlewany w Polsce daruj sobie Mobila jak i Mobila1 ............

105.000km na lepiku to w środku laków sporo.... aż strach robić płukankę i zalewać 5W30 Evolution SXR bo olej jest kozak!!

ACEA A5/B5 SXRa, jest najlepszym jakie można mieć w silniku aby zmniejszyć opory wewnętrzne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzę lepik lany był już w ASO a czy w pierwszych 3 latach też lali 10W40 ???

Spalanie musi mieć super małe na tym 10W40 w konstrukcji pod 5W30 do Max 5W50.

Mobil sprzedawany w Polce od 2013r jest już rozlewany w Polsce daruj sobie Mobila jak i Mobila1 ............

105.000km na lepiku to w środku laków sporo.... aż strach robić płukankę i zalewać 5W30 Evolution SXR bo olej jest kozak!!

ACEA A5/B5 SXRa, jest najlepszym jakie można mieć w silniku aby zmniejszyć opory wewnętrzne .

Niestety w instrukcji serwisowej jest dopuszczony olej 10W40. "zaleca się olej 5W30. Jeśli nie jest dostępny, korzystając z tabeli dobierz olej o lepkości odpowiadającej zakresowi temperatur" i podane są 5W30, 10W30, 10W40, 10W50, 15W40, 15W50, 20W40, 20W50 Serwis ze względu na umowy z dostawcą oleju leje jaki mu pasuje i na jakim ma największą przebitkę (np ASO Tarnów, gdzie był serwisowany mój Qashqai, zalewa 10W40 Shell od nowości, w Krakowie ASO leje Shell 5W40). Producent dopuszcza te oleje i jest taka informacja w instrukcji. Zalecanie oleju 5W30 wg mnie to EKOLOGIA szczególnie w EU i tyle. Skąd takie przeświadczenie? Do Almery zalecany był 10W30 (odkąd posiadam leje Mobil1 5W50) dopuszczane 5W30 i inne.. a obecnie każda internetowa szukajka typu dobierz olej poleca 5W30 jako 1szty wybór.. Zastanawiające nieprawdaż? Po kupnie swój zaleje 5W40 (był zalewany 10W40 przez 82 tys km).Będzie zalany Motul 8100 X-Clean C3 5W40 -  pewnie trochę sugerowałem się tym zalanym 10W40 i pożyjemy zobaczymy, nie sądzę jednak żeby cokolwiek miało się stać. 

PS

W sprawie lepiku w środku po 10W40 to chciałbym mieć na to dowody w postaci zdjęć. Nawet po 150tys przebiegu przy regularnie zmienianym oleju.                                                                      ć

Edytowane przez jarvik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja również miałem od początku zalewany 10W40, co już wielokrotnie pisałem. Obecnie mam prawie 150 kkm przejechanych kilometrów na takim oleju i nic się nie dzieje. Obecnie leję Motul Synergie 6100, wymieniam co 10 kkm lub co rok i jest OK.

Popieram wypowiedź Kolegi powyżej, producent dopuszcza taki olej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...