Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nawigacja działa...ale


mark
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ma ktos mozliwosc dowiedzenia sie ktora wersji nawigacji pasuje do NC2 w QQ 11?

25920 4EA0C czy 25920 1KA0AC

Ja spytalem ale dotychczas nie otrzymalem odpowiedzi...

 

z  tych wymienionych wyżej do QQ J11 pasuje tylko 25920 4EA0C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kontynuacją 4EA0A i 4EA0B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko, z tymi opisami to roznie bywa. Bardzo czesto sprzedawcy sprzedaja cos nie majac o tym pojecia wiec opisy z aukcji traktuje bardzo ostroznie.

Dziekuje za informacje ktora wersja jest prawidlowa. :)

-------------

A i kupilem :)

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Nissan-Connect-SAT-NAV-SD-Card-REDUCED/271874461080?_trksid=p2047675.c100012.m1985&_trkparms=aid%3D444000%26algo%3DSOI.DEFAULT%26ao%3D1%26asc%3D20140221143856%26meid%3D8cd6839de21f46f69269c5b2a6bcafca%26pid%3D100012%26rk%3D3%26rkt%3D4%26sd%3D271853625927#shpCntId

Ciekawe co z tego wyjdzie.

Nawet sprzedawca specjalnie dodal opcje wysylki poza UK, co nie bylo wczesniej mozliwe.

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

170 zł jeszcze można przeżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta ma przyjsc do mnie lada dzien. Podpowiecie moze jakie miejsce moge sprawdzic na mapie aby upewnic sie, ze zeczywiscie jest nowsza niz B?

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mapa dotarla -4EA0C :) Rozni sie od B: napis MAPA MAP jest na czerwono (w B na czarno).

Wlozylem do samochodu i zadzialala :) Wiec to oryginal :)

Probowalem sprawdzic czym sie rozni od wersji B ale nie moglem znalezc roznicy. Jak nie ma roznicy to po co przeplacac :D

Ma ktos mape C? Widzi ktos jakies roznice? Jakies drogi wystepujace na C a nie ma ich na B?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czytam to forum i ciągle nie znalazłem odp na wątpliwości, które mi się nasunęły. Mapy NC2 jak i inne się zmieniają, ale tak na dziś 

czy ktoś ma porównanie map NC2 do np. map Here Maps lub OsmAnd z Androida jeśli chodzi o funkcjonalności i dokładność ?

Czy można ustawiać np. punkty pośrednie w trasie ? objazdy ? Czy jest polskie menu, polski lektor, tryb 3D, jak dokładna jest mapa naszego kraju ?

Chodzi mi o to czy warto wziąć NC, czy odpuścić i kupić sobie nawigację zewnętrzną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NC2 ma jedna wielka zalete-nic nie nusisz dodatkowego montowac ani podlaczac. A poza tym to ma same wady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nowe auto zamawiasz to odpuść sobie. Zobacz ile kosztuje a potem zapytaj jeszcze ile życzą sobie co roku za aktualizacje. Cana jednej aktualizacji pokryje koszt przyzwoitego sprzętu i oprogramowania.

O języku i lektorze polskim zapomnij a z drugiej strony jest banalna wiec jest to zbędne. 3D jest. Ostatnio używam ją częściej i nie narzekam na pokrycie w Niemczech (raz tylko jak jechałem do Bispingen na weekend pokazała ze jestem na miejscu a ośrodek który jest "w lesie" był w rzeczywistości ok 2km dalej), w Polsce za wiele nie używałem ale gdzie chciałem tam zawiózł (nawet w Jastrzębiu Zdroju jakąś malutką boczną ulice miala) ale podejrzewam że do np AM nie ma co równać.

Zapłacić za sprzęt i potem te horendalne sumy za aktualizacje to moim zdaniem nie warto.

Ale czy nie jest tak ze jak zrezygnuje z navi to tez musowo będziesz musiał z kamer zrezygnować? To akurat super sprawa.

 

Przy okazji pytanie.

Czy komuś z was działa w tej navi TMC?

W opcjach jest ale jakby sygnału nie było i cały czas na szaro wyświetla.

Baraccuda tu pytanie tez do ciebie czy ci na terenie DE to ustrojstwo działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku jak z niej próbowałem korzystać - to przyzwyczajony do AutoMapy - miałem z nią duży problem. Ojjjj [nawet tu na forum] na tą fabryczną kląłem jak szewc.

Ale już po kilku jazdach (z\Z czasem) się do niej przekonałem - dzisiaj nie zamieniłbym na żadną inną. :-)

Najważniejsze - ZAWSZE jest pod ręką, zawsze gotowa do użycia, zawsze łapie satelity - nawet w najgorszych warunkach. Od zapalenia silnika - max 3-5 sekund i już jest gotowa do pracy.

A pamiętam ile razy z taką zwykłą - magle gdzie trzeba jechać: to najpierw ją wyciągnąć, włączyć.... o aku padło, więc jeszcze kabel... spieszy Ci się, a tu jak na złość nie chce złapac sygnału.. albo jedziesz juz godzinę wszystko OK, masz jakieś dziwne skrzyżowanie.... i nagle zaczyna szukać sygnału.

Nie musisz się pieprzyć z jakimiś uchwytami, przyssawkami, kablami zasilającymi - znów o wiele wygodniejsza od "zwykłej".

Odpowiadając na pytania:

- TAK - można ostawiać punkty pośrednie, i to wiele punktów (ile max, nie wiem - nie sprawdzałem). Bo ktoś tu na forum pisał, że niby można tylko jeden - ale to chyba dotyczyło NC 1, a nie 2.

- TAK - można ustawić objazd. Można też szybko wybrać opcję, z której korzystam, unikaj drogi z przodu. Widzę, że przede mna korek, wybieram szybko opcje i jadę bocznymi drogami. Choc czasami i tam jest potem korek i czasami chce się za cwaniakować, a wychodzi gorzej. ;-)

- jest polskie menu, polska lektorka, mapa 3D, 2D i 2D zorientowana na północ.

- działa bardzo szybko. Ostatnio oglądałem test na Autocentrum Zachara Citroen Kaktus. Co tam jest za nawigacja??!!  Po każdym naciśnięciu zwłoka 2 sekundy, Zachar próbował przesunąc mapkę, to potem 2-3 sekundy czekał az procesora ją wyrysuje, tak samo zmiana skali (powiększenie). W Qashqaiu działa to wszystko szybko (normalnie).

- mam listę utrudnień na drogach, ale tylko w Czechach - nie wiem czy nie łapie mi z Czech TMC??

- jest ostrzeżenie o fotoradarach (można wczytać własna bazę, jest też już wczytana przez nissana)

- dobre jest też Google Search - jak nie ma jakiegoś adresu w samej nawigacji - wtedy możesz poszukać przez googe search. NCII szuka on-line i ustawiasz sobie jako punkt docelowy. Np. teraz musiałem podjechać pod dom w pewnej małej wiosce, a w nich numeracja domów jest porozrzucana po całej wsi. Adresu w samej nawigacji nie było, ale google search wskazał bezbłędnie. Po drugie dzięki google search nie trzeba znać adresu, bo szuka normalnie on line. Przykładowo gdy chciałem jechać do Urzędu Skarbowego w Mikołowie - wypowiedziałem Urząd Skarbowy Mikołów i... już. Miałem adres. telefon. Gdy mówię nazwę mojej firmy i miasto- też mam ją w wynikach wyszukiwania.

- fajna jest opcja wysyłania punktu docelowego z komputera stacjonarnego. Szukasz sobie na mapach google (klasycznych), a potem prawy przycisk myszy i opcja "wyślij do samochodu". Idziesz do samochodu, łączysz się z nissan connect i ściągasz ten punkt docelowy.

 

@kajusDE - dlaczego piszesz: "O języku i lektorze polskim zapomnij a z drugiej strony jest banalna wiec jest to zbędne" - jak jest w 100% spolszczona?

 

I teraz tak - na pewno za ta nawigację (i za żadną inną) nie zapłaciłbym SPECJALNIE 5 tys złotych. Ale w Teknie była "standardowo" i się z tego cieszę.

Ja polecam - ale na pewno na początku każdy na nią narzekał i każdy będzie w przyszłości. Trzeba trochę czasu do przyzwyczajenia. Szczególnie, że nie masz jej przed oczami jak tą przyssaną do szyby, tylko gdzieś tam niżej. Ale są też komunikaty wyświetlane między zegarami.

Edytowane przez Karminadel
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak napisałem bo tak mam w starym modelu. Tak też opisywane było w poliftach i ktoś dawał link do firmy która "uczy mówić navi po polsku". Potem już nie pisano o nowszych modelach (albo nie doczytałem ) wiec uznałem ze w temacie nic się nie zmieniło. Pozatym to mało istotny szczegół.

Bardziej istotne jest to ile kosztuje sama navi a jeszcze istotniejsze to ile będziesz płacił za aktualizacje i za to co oferuje nissan napewno w przyszłości nie będziesz zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna nawigacja ma oczywiście swoje zalety, o których pisał Karminadel, ale jej algorytmów wyliczania trasy pojąć do dziś nie potrafię.

Automapa wylicza trasę tak jakoś bardziej logicznie, a nawigacja Nissana co najmniej dziwnie i potrafiła nieraz zaprowadzić mnie w ślepy róg.

Karminadelu szanowny, skoro masz tak obcykany ten NC2, to może podpowiesz z jakich opcji wyliczania trasy korzystasz najczęściej? Bo u mnie niezależnie od tego czy ustawiałem trasę szybką, krótką czy jeszcze jaką tam, to prawie zawsze było, że tak powiem, dziwnie.

No ale może robię coś źle więc proszę o wskazówki.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Normalnie" mam ustawioną na szybką. Ale ja nie jeżdżę na niej zbyt często (raz na tydzień) i nie na długie trasy - tylko lokalnie w aglomeracji śląskiej. Czasami trasa jest wytypowana wg algorytmu niby "szybszą" trasą (bo szerszą - np. dwupasmową z dopuszczalna 70km/h), ale za to często zakorkowaną - to sobie jadę swoją drogą (bocznymi), a nawigację wykorzystuję tylko jako podprowadzenie do celu na ostatnich etapach. Dodam, że Autopmapa robiła tak samo głupie trasy.

Posłużę się jeszcze dwoma przykładami z życia wziętymi Automapa vs NC i google.

Brat jechał do Niemiec - najwygodniej i najszybciej było autostradą A4 przez Wrocław. Tak tez wytyczyło google i viamichelin. A automapa dla każdej opcji wyznaczała przez Czechy - nie wiem co była tak uparta. By zmusić ją do wyznaczenia trasy tak jak chcieliśmy musieliśmy z ręki wprowadzać punkty pośrednie. Nawigacja NCII wyznaczyła zaraz tak jak chcieliśmy - przez A4. I dodam, że zanim Automapa miała pasek 20% wyznacza trasy, a później kolejne długie dziesiątki sekund pasek do przygotowania komend nawigacji - NCII już dawno miał trasę wyznaczoną.

Teraz jedziemy na urlop do Lido Di Spina (Włochy) - to wszystkie navi pokazują tak samo na początku przez Wiedeń-Graz-okolice Wenecji. Tylko ostatni fragment google wyznacza brzegiem morza, zaś inne łukiem przez Ferrara. Bo niby szybciej o naście minut, ale dłuższa droga o 86km. Tylko ten łuk robi się autostradą, a tak ścina się drogami "poza terenem zabudowanym" - stąd przez Ferrara dłużej, ale szybciej.

I teraz jak ustawiam w NCII trasę:

- szybką to mam tą dłuższą,

- a jak EKO - to zgodnie z tym co wyznaczył google - czyli ostatni odcinek SS309.

Istotnych różnic w algorytmie tras na co dzień nie znalazłem - by potępiać jedną czy drugą. W KAŻDEJ nawigacji komuś będzie coś nie pasować bo lubi/woli jechać inaczej. I przy Automapie i przy NCII są sytuacje, że sobie myślę: chyba do nich napiszę maila, by wprowadzili poprawki i w ogóle nie wyznaczali jakiegoś odcinka. Nawigacje zawsze mają tendencje do pchania nas na szersze drogi niż lokalne - co wygląda zza biurka programisty algorytmu OK - nie pokrywa się z rzeczywistością i ruchem ulicznym.

Edytowane przez Karminadel
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% nawigacji wykorzystuję w takich sytuacjach, iż jestem gdzieś u klienta i np. mam telefon by dojechać teraz do punktu B. Wiem jak tam dojechać, ale dopiero np. z domu/biura, a nie jak z tego miejsca gdzie akurat jestem. Nie znam wszystkich dróg. Moja orientacja w terenie podpowiada mi, że bez sensu jest się cofać do znanej mi drogi, gdy mogę jechać oooooo tak w tamtą mniej więcej stronę bo bliżej. Tylko jak? Zazwyczaj jeździłem "na czuja", ale to na czuja nie zawsze było dobre - pamiętam jak raz skręciłem nie tam gdzie trzeba - i jechałem dwadzieścia parę kilometrów A4, potem nawrotka i drugie tyle z powrotem  - a się człowiek niemiłosiernie spieszył to kipiał ze złości. A najgorzej jak się okazało, że to było tuż za przysłowiowym rogiem.

Za dawnych czasów zanim bym wyciągnął i uruchomił automape - to już bym był w połowie wraca się by być w punkcie, gdzie wiem jak dojechać. Zresztą w schowku woziłem przez cały czas Atlas GOP - i szybciej znalazłem drogę w wersji papierowej niż się Automapa włączyła i znalazła sygnał.

A teraz: kilka szybkich kliknięć w NCII i już bez stresu jadę gdzie trzeba.

Pozostałe 10% to wyjazdy np. na jakieś (jednodniowe) narty, to i tak prowadzi jedną drogą, którą znam, raz do Zakopanego - i NCII prowadzi zgodnie z planem. Tutaj np, wcześniej siedząc sobie przed kompem odszukałem na google kilka obok siebie ośrodków i wysłałem punkty docelowe do samochodu - nie musiałem już rano ich programować, po drugie były to konkretne ośrodki, bo np. czasami w zakładce "kontakt" był... adres siedziby, a nie wyciągu - jadąc wg adresu bym nie dojechał.

Inna zaleta - moja żona. Jak kobieta średnio ogarnia jazdę po Polsce - bo zawsze jeździmy razem, ona jako pasażerka to jej to nie było potrzebne. Ale czasami gdzieś musiała jechać - to próba nauczenia jej korzystania z Automapy to była prosta droga do rozwodu albo przynajmniej niebieskiej karty (założonej przeze mnie hihihi). Jak miała ja wyciągać ze schowka, przyklejać na szybie, to jej znów spadła... to się rozładowała... to krcwiuy dostawała.

A z NCII jeździ bez problemu w nowe terenu - jestem z niej na prawdę dumny. Dzieci co chwile jeżdżą na jakieś zawody i ona sobie bez problemu śmiga po południowej Polsce. Z Automapą nie do ogarnięcia dla niej. Zbyt trudne.

To są moje doświadczenia - ale na początku NCII moooocno mi podnosiło ciśnienie i potrafię sobie wyobrazić, że komuś NCII ciśnienie podnosi za każdym razem jak odpala silnik. Ma wady - ale wygoda użytkowania mi te drobne wady skutecznie zakrywa.

<><><><

PS. Chyba już nie działają klasyczne mapy google skąd była możliwość wysłania adres.

Teraz działa to inaczej

https://support.google.com/maps/answer/3500417?hl=en

Dopiero po dopisaniu auta do konta google pojawia się opcja wyślij do samochodu - muszę to przetestować.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% nawigacji wykorzystuję w takich sytuacjach, iż jestem gdzieś u klienta i np. mam telefon by dojechać teraz do punktu B. Wiem jak tam dojechać, ale dopiero np. z domu/biura, a nie jak z tego miejsca gdzie akurat jestem. Nie znam wszystkich dróg. Moja orientacja w terenie podpowiada mi, że bez sensu jest się cofać do znanej mi drogi, gdy mogę jechać oooooo tak w tamtą mniej więcej stronę bo bliżej. Tylko jak? Zazwyczaj jeździłem "na czuja", ale to na czuja nie zawsze było dobre - pamiętam jak raz skręciłem nie tam gdzie trzeba - i jechałem dwadzieścia parę kilometrów A4, potem nawrotka i drugie tyle z powrotem  - a się człowiek niemiłosiernie spieszył to kipiał ze złości. A najgorzej jak się okazało, że to było tuż za przysłowiowym rogiem.

Za dawnych czasów zanim bym wyciągnął i uruchomił automape - to już bym był w połowie wraca się by być w punkcie, gdzie wiem jak dojechać. Zresztą w schowku woziłem przez cały czas Atlas GOP - i szybciej znalazłem drogę w wersji papierowej niż się Automapa włączyła i znalazła sygnał.

A teraz: kilka szybkich kliknięć w NCII i już bez stresu jadę gdzie trzeba.

Pozostałe 10% to wyjazdy np. na jakieś (jednodniowe) narty, to i tak prowadzi jedną drogą, którą znam, raz do Zakopanego - i NCII prowadzi zgodnie z planem. Tutaj np, wcześniej siedząc sobie przed kompem odszukałem na google kilka obok siebie ośrodków i wysłałem punkty docelowe do samochodu - nie musiałem już rano ich programować, po drugie były to konkretne ośrodki, bo np. czasami w zakładce "kontakt" był... adres siedziby, a nie wyciągu - jadąc wg adresu bym nie dojechał.

Inna zaleta - moja żona. Jak kobieta średnio ogarnia jazdę po Polsce - bo zawsze jeździmy razem, ona jako pasażerka to jej to nie było potrzebne. Ale czasami gdzieś musiała jechać - to próba nauczenia jej korzystania z Automapy to była prosta droga do rozwodu albo przynajmniej niebieskiej karty (założonej przeze mnie hihihi). Jak miała ja wyciągać ze schowka, przyklejać na szybie, to jej znów spadła... to się rozładowała... to krcwiuy dostawała.

A z NCII jeździ bez problemu w nowe terenu - jestem z niej na prawdę dumny. Dzieci co chwile jeżdżą na jakieś zawody i ona sobie bez problemu śmiga po południowej Polsce. Z Automapą nie do ogarnięcia dla niej. Zbyt trudne.

To są moje doświadczenia - ale na początku NCII moooocno mi podnosiło ciśnienie i potrafię sobie wyobrazić, że komuś NCII ciśnienie podnosi za każdym razem jak odpala silnik. Ma wady - ale wygoda użytkowania mi te drobne wady skutecznie zakrywa.

<><><><

PS. Chyba już nie działają klasyczne mapy google skąd była możliwość wysłania adres.

Teraz działa to inaczej

https://support.google.com/maps/answer/3500417?hl=en

Dopiero po dopisaniu auta do konta google pojawia się opcja wyślij do samochodu - muszę to przetestować.

Czy aby funkcje on-line'owe działały to NC2 musi być sparowana z telefonem z aktywnym internetem ? Czy może da się wsadzić tam kartę SIM i mieć niezależny dostęp od telefonu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mieć telefon i to NIESTETY tylko z androidem. Mi po dziecku został jakiś stary LG (chyba L5), do tego dostałem gratis kartę SIM od PLAya tylko do internetu - to sobie ten LG leży w schowku do korzystania z NCII.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mieć telefon i to NIESTETY tylko z androidem. Mi po dziecku został jakiś stary LG (chyba L5), do tego dostałem gratis kartę SIM od PLAya tylko do internetu - to sobie ten LG leży w schowku do korzystania z NCII.

Szkoda, że nie przewidzieli modemu gsm w NCII, byłaby czysta elegancja. Z dodatkowym telefonem jest ten kłopot, że to dodatkowy klamot w schowku, no i na stałe przypięta ładowarka do tego dodatkowego telefonu i zajęte gniazdo zasilania. 

W sumie można też wsiadać do auta ze swoim telefonem z włączonym bluetoothem z internetem.

Wyłączasz ten dodatkowy telefon przy wychodzeniu z auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dodatkowego telefonu korzystam baaaardzo sporadycznie. Ostatnio jak miałem potrzebę poszukania adresu na google search, a tak poza tym.... by tylko pokazać ciekawskim jakie są jeszcze aplikacje na NCII :nissan: . Telefon mam normalnie wyłączony, lub biorę ze sobą by skorzystać z aplikacji Endomondo. Więc okazje do podładowania mam.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie wiadomo zawsze różne.

Ile użytkowników tyle opinii.

Jedna (opinia) czasem może przeważyć nad tym czy warto czy nie.

I tu pytanie do administratora / moderatora / zarządcy czy nie można by do tego tematu dodać np. ankiety w której każdy User krótko (wedle własnych odczuć) odpowiedział na to?

Jeśli nie w tym temacie to może utworzyć nowy w którym taka ankieta by była.

Trzeba było by rozmysleć jak to podzielić.

Na przedlifty, polifty, II i np. Czy nowe czy używane.

Po krótce byłby to nasz (Userów ) obraz na tę kwestię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze czytajac wypowiedzi powinienes miec juz pelne wyobrazenue o NC2 i wiedze jak to funkcjonuje. Tu nikt za ciebie decyzji nie podejmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...