Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie klocki i tarcze ?


Gość Bruneros
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Odgrzebuje temacik, gdyż ostatnio wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na zestaw: klocki Lucas + tarcze Lucas i jak na razie rewelacja, żadnego piszczenia czy nadmiernego pylenia. Jak do tej pory , czyli po około 300 km szczerze polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  jarkk napisał:
Odgrzebuje temacik, gdyż ostatnio wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na zestaw: klocki Lucas + tarcze Lucas i jak na razie rewelacja, żadnego piszczenia czy nadmiernego pylenia. Jak do tej pory , czyli po około 300 km szczerze polecam :)

 

to tak jak u mnie :one: tylko ze ja przejechalem ok 100-200 km..ale raczej ostroznie jezdzilem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  jarkk napisał:
Odgrzebuje temacik, gdyż ostatnio wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na zestaw: klocki Lucas + tarcze Lucas i jak na razie rewelacja, żadnego piszczenia czy nadmiernego pylenia. Jak do tej pory , czyli po około 300 km szczerze polecam :)

Potwierdzam!!!

Założyłem 1kkm temu tarcze i klocki Lucas - przód (z tyłu mam bębny z okładzinami Lucas) i hamują znakomicie nie pyląc przy tym i nie piszcząc. Hamowałem na początku (200-300 km) bardzo delikatnie aby ich nie przegrzać.

I jeszcze bardzo istotna sprawa - wymiany dokonałem samodzielnie wszystko idealnie czyszcząc i smarując. Wymiana u mechanika polega najczęściej niestety na zdjęciu starego elementu i wsadzeniu nowego - na brud, rdzę i całe to świństwo. Potem najczęściej klocki się zapiekają w prowadnicy, nie odbijają i popiskują nawet bez hamowania grzejąc cały układ i szybciej się zużywając.

Polecam pracę samodzielną - nawet wymianę tarcz można wykonać na podnośniku. Tylko klucze solidne należy mieć bo 2 śruby od tarczy są duże i zapieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  jurgenik napisał:
wszystko idealnie czyszcząc i smarując.

czyli pojemnik z benzyną ekstrakcyjną, a później smar miedziowy - a jeżeli mamy już wszystko na wierzchu warto sprawdzić stan osłonek gumowych tłoczka i prowadnic.

  Cytat
Tylko klucze solidne należy mieć bo 2 śruby od tarczy są duże i zapieczone.
Klucze przy zacisku to 12 i 19.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
  Cytat
wszystko idealnie czyszcząc i smarując.

 

  Cytat
czyli pojemnik z benzyną ekstrakcyjną' date=' a później smar miedziowy[/quote']

 

Jeszcze szczotka druciana na wiertarke i papierek ścierny 150-400 i specjalny smar do tłoczków - miedziany idzie w punkty styku klocka z prowadnicą, styk piasty z tarczą, gwinty itp, do tłoczków miedziany się nie nadaje bo gęstnieje.

 

 

  Cytat
Tylko klucze solidne należy mieć bo 2 śruby od tarczy są duże i zapieczone.
  Cytat
Klucze przy zacisku to 12 i 19.

 

Do tych 12 wystarczy zestaw nasadek z hipermarketu, ale 19 - żeby zdjąć cały zacisk w celu dokładnego oczyszczenia i dobrać się do tarczy trzeba mieć coś bardzo solidnego (mnie uratował STANLEY sąsiada)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  jurgenik napisał:
a do tłoczków towot bo miedziany gęstnieje

Do tłoczków lepiej kupić specjany smar, w sklepie motoryzacyjnym powinni mieć, towot może gryźć się z gumą i na wysokie temperatury też za bardzo się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  jurgenik napisał:
tłoczków towot bo miedziany gęstnieje.

 

co ty za głupoty piszesz???!! jaki towot?????do tłoczków hamulca tylko i wyłącznie specjalny smar idzie, a to prowadnic smar miedziowy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem o smarze miedzianym:

 

Jurgenik napisał:

 

  Cytat
Jeszcze szczotka druciana na wiertarke i papierek ścierny 150-400 i specjalny smar do tłoczków - miedziany idzie w punkty styku klocka z prowadnicą, styk piasty z tarczą, gwinty itp

 

peryskop napisał:

  Cytat
a to prowadnic smar miedziowy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Więc daruj sobie te wykrzykniki.

 

A jeśli chodzi o towot to macie oczywiście rację, napisałem to z rozpędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  jurgenik napisał:
Więc daruj sobie te wykrzykniki

 

wykrzykniki miały ustrzec przed towotem ,bo towotem to se można smarować zawias od stodoły.A to co miałeś na myśli pisząc o towocie,to nie mogłem sie domyslić bo nie jestem wróżką!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie, nie krzyczeć.

jurgenik, popraw swój post i po problemie - ja pokasuje te złości później :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość indygox

panowie podepne sie pod temat z pytaniem :

Czy ktoś sie wiem może jakie klocki podchodzą do primery p11 sportline ?? szukam w katalogach ale niestety nie wiem czy kierować sie tylko pojemnością i kW czy jest jeszcze jakaś różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Dołącze sie z troche innym pytaniem. Czeka mnie wymiana klocków, ale zastanawia mnie czy jest również potrzeba wymiany tarcz. Jak mogę to ocenić?

Nie chcę wbijać sie w niepotrzebne koszty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...