Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie klocki i tarcze ?


Gość Bruneros
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W najblizszym czasie jestem zmuszony wymienic 4 tarcze + tylnie klocki, tarcze sa ponizej normy i po wjechaniu w kaluze powichrowaly sie, z przodu wiem ze mam te 280mm, a z tylu 258mm czy 278 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najblizszym czasie jestem zmuszony wymienic 4 tarcze + tylnie klocki, tarcze sa ponizej normy i po wjechaniu w kaluze powichrowaly sie, z przodu wiem ze mam te 280mm, a z tylu 258mm czy 278 mm?

Zasadniczo jak z przodu masz 280mm to i z tyłu będziesz tyle miał - zależnie od producenta tarczy różnie podają, w sensie niektóre tarcze mają 278 mm, a inne 280 - nie ma to większego znaczenia;

I taka uwaga - jak wymieniasz tarcze to wymieniasz też klocki, nie zostawiaj starych klocków do nowych tarcz, bo już na "dzień dobry" pożłobią nierównomiernie nowe tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak, że jak z przodu 280 są, to z tyłu też będą większe (ja np mam 280/258). Wg serwisówki do P11.144 tarcze 278mm z tyłu były montowane w kombi (nie wiem czy we wszystkich wersjach silnikowych) i innych nadwoziach ze skrzynią CVT, ale czy przed liftem takie dawali - nie wiem. Najprościej zmierzyć średnicę.

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio? Qrde, wydawało mi sie że z tyłu mam taki sam rozmiar jak z przodu (P11.144 TD htb)! Wychodzi na to, że tył też muszę zmierzyć na wszelki wypadek...

Przepraszam wszystkich za wprowadzanie w błąd :blush:

Edytowane przez smoliszcze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu klocki maja rok i sa rowno starte, z tylu tez maja rok, ale z tylu porobily sie w nich rowy. Najlepiej zmierze te tarcze dla pewnosci, lepiej by bylo gdyby to byly te 258 bo sa tansze od tych wiekszych.

 

Tak mierzylem na oko i wychodzi na to ze raczej 280mm, ale jak sie ociepli to sciagne kolo i zmierze dokladnie.

 

jednak 280mm sciagelem kolo i mierzylem, musze je wymienic bo maja 6,7mm grubosci.

 

Mozecie mi wytlumaczyc jedna rzecz, a mianowicie o co chodzi z tymi tarczami, to roznica niemal 2cm, a klocki do obu rozmiarow sa takie same, jak dla mnie troche bezsensowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siła x ramię, większa tarcza, czyli ten sam klocek działa na dłuższym ramieniu (promieniu tarczy), dostajemy lepsze hamowanie mimo tej samej powierzchni styku klocka z tarczą. A różnica jest na pewno w jarzmach, może zaciskach i osłonach tarcz. Ciekawe jak by to wyszło na przeglądzie, mam na myśli siłę hamowania kół tylnych na tych mniejszych i większych tarczach, czy byłaby duża różnica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem juz tarcze i klocki z tylu, najciezej bylo zdjac stare tarcze, nie obylo sie bez sciagacza. Jak ujrzalem swoje tarcze z drugiej strony(tej nie widocznej) to az sie zdziwilem jak one wygladaja, tak jakkby odpadla jakas warstwa cierna tarczy, nie wiem jak to okreslic, a na klockach sporo pekniec, pomimo ze mialy rok i w miare dobre (ferodo), pewnie te tarcze je tak urzadzily

post-22531-0-67776600-1329254602_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem z tyłu ostanio tez tarcze, od zewnętrznej wygłądały ok. od środka juz byly "poorane" siedziały od nowości, tak wiec zmieniłem na nowe plus nowe klocki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Teraz czeka mnie wymiana przednich hamulcy, czy lekko krzywe tarcze moga powodowac "bicie kola" ? Jezdze juz tak rok, to kolo bylo wywazane 5 razy, wymienilem stabilizatory i przestalo tluc, ale zostaly mocne wibracje od 120-140, jak przekrocze 140 problem ustaje, zawieszenie ok nie ma luzu, kolo jak pisalem bylo wywazane i dalej to samo. Czy moze to byc wina krzywej tarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mozloiwe. Trzebabybyło zmierzyc czy bicie tarczy mieści sie w granicach dopuszczalnych. Może to być również wina minimalnie krzywej felgi albo opona jest uszkodzona. "Pomieniaj" przednie koła i zobacz czy dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kol to mam pewnosc ze nie one bo to samo na letnich i zimowych letnie na alu a zimowe na stalowych, a jak zmierzyc to bicie tarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz czeka mnie wymiana przednich hamulcy, czy lekko krzywe tarcze moga powodowac "bicie kola" ? Jezdze juz tak rok, to kolo bylo wywazane 5 razy, wymienilem stabilizatory i przestalo tluc, ale zostaly mocne wibracje od 120-140, jak przekrocze 140 problem ustaje, zawieszenie ok nie ma luzu, kolo jak pisalem bylo wywazane i dalej to samo. Czy moze to byc wina krzywej tarczy?

tak, bądz masz wybite tuleje w wachaczu dolnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie: Jak sprawdzić "bicie boczne" tarczy? Tak to niby wydaje się ok, bo przy hamowaniu nie czuje drgań na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz jją zdemontować, tak na pojeżdzie ciężko stwierdzić czy masz zwichrowana tarczę,

jak jest lekko zwichrowana, pomoże przetoczenie na tokarce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek i Oskar - jeśli macie/mieliście takie tarcze od wewnętrznej strony tzn. że blokował zacisk, nie chodził jak należy, dociskało klocek, który tarł tylko w jednym miejscu i powodował grzanie. Tutaj postawcie sobie pytanko.... jak mogłem do tego dopuścić, jeśli zawsze na wiosnę oraz przed zimą robię przegląd hamulcy i wszystko rozruszam? a czasami i trzy razy, bo jeszcze przed wyjazdem na urlop....

 

Maciek - Na samochodzie tarczy nie sprawdzisz, gdyż przykręcona jest tylko na małą śrubkę - która właściwie ma nam tylko pomóc przy zakładaniu koła, aby tarcza nie obracała się na piaście. Tarczę musisz wprowadzić w ruch, czyli na samochodzie tego nie zrobisz. Tylko tokarka. a przy okazji jak się da, to można i przetoczyć. Krzywą tarczę najbardziej a wręcz na pewno czuć przy hamowaniu. Jak pisał Oskar, sprawdż tuleje!!!!!

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek i Oskar - jeśli macie/mieliście takie tarcze od wewnętrznej strony tzn. że blokował zacisk, nie chodził jak należy, dociskało klocek, który tarł tylko w jednym miejscu i powodował grzanie. Tutaj postawcie sobie pytanko.... jak mogłem do tego dopuścić, jeśli zawsze na wiosnę oraz przed zimą robię przegląd hamulcy i wszystko rozruszam? a czasami i trzy razy, bo jeszcze przed wyjazdem na urlop....

Zawsze miałem proste tarcze i nie miałem problemu z zaciskiem, jesli miałem bicie na kierownicy podczas hamowania to tylko z powodu że: było zle wyważone koło bądź była krzywa felga lub były wybite tuleje wahacza dolnego...... przy wymianie klocków, profilaktycznie sciagam tarcze i sprawdzam czy sa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku swojego tekstu, /bo to miałem na myśli/ to ja wypowiadałem się do Twojego postu #284, gdzie pisałeś...".....Ja wymieniłem z tyłu ostanio tez tarcze, od zewnętrznej wygłądały ok. od środka juz byly "poorane" siedziały od nowości, tak wiec zmieniłem na nowe plus nowe klocki...." , więc nie dziw się, że tak napisałem. Przez trzy lub cztery miesiące nie sposób tak "przeorać" tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tarcze z tyłu miałem od nowości i po 190 tys. nadszedł czas je wymienic, tak wiec dokladnie 8 lat zajelo to mojej P12,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem sobie klocki z tyłu tak po prostu miałem chwile czasu.

Mam za jakiś czas klocki z tyłu do wymiany i takie pytanie.

Pytałem w sklepie o klocki i firmy Trw,RH, Ate.Ceny sa od 95-105.

Jakie byście polecili.

Myślę o Ate z tych co podałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam klocki Ashika http://www.petrocar.com.pl/pl/p/Klocki-Przod-Nissan-Almera-N16-Primera-P11-WP11-50-01-179/32313

RH strasznie pylą i piszcza przez ok. 2 tys.km, ATE jak ATE moim zdaniem, przereklamowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Ja swego czasu na tył założyłem klocki, które wchodzą na rynek i są stosunkowo mało znane /co dla niektórych/ firmy DENCKERMANN. Przejechane mam na nich ok 15 tyś. mało zużyte, nie brudzą, nie piszczą, nie hałasują. Jak na tył, gdzie jest 30% hamowania, to pięknie się kręci przy zaciągniętym ręcznym. - Ale nie koła!!!!

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swego czasu na tył założyłem klocki, które wchodzą na rynek i są stosunkowo mało znane /co dla niektórych/ firmy DENCKERMANN. Przejechane mam na nich ok 14 tyś. mało zużyte, nie brudzą, nie piszczą, nie hałasują. Jak na tył, gdzie jest 30% hamowania, to pięknie się kręci przy zaciągniętym ręcznym. - Ale nie koła!!!!

Kupiłem tej samej firmy wahacze górne, narazie ok. Jak byłem w tym sklepie to większość towaru to klocki hamulcowe, więc muszą dobrze schodzić. Ja na tył teraz dałem też jakąś nowa firmę alpha klocki i tarcze i nawet nie piszczą i tak nie pylą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki deckermanna mówił mi około 50-65 zł już nie pamietam dobrze .

Napisz Mirekq9 ile płaciłeś za swoje ;)

 

Tarcze jak zaglądałem na allegro to od 70 zeta w góre za szt. Ale narazie bede tylko klocki wymieniał. Tzn za jakiś czas.

Napisze jakie kupiłem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAAD tylko co do tarcz to zwróć uwagę na rozmiar ja np. miałem 280mm, a niektóre primy miały 257 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...