Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie klocki i tarcze ?


Gość Bruneros
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry faktycznie chyba podrożało od grudnia.

JA wysłałem mejla do nich i po miesiącu przyszły.http://www.autochatka.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja zawsze montuje Brembo/Ferodo i w każdym aucie sprawdzały się 100 %.Nie piszczą, zużycie w normie, pylenia nie ma.

Diesel'em sie mniej hamuje przez to że silnik wyhamowuje (tak wiem zboczenie na ecodriving) wiec wymiany rzadziej niz w PB :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze montuje Brembo/Ferodo i w każdym aucie sprawdzały się 100 %.Nie piszczą, zużycie w normie, pylenia nie ma.

Nie ma znaczenia firma jeśli masz płaski talerz. Hamowanie zawsze będzie podobne. Różnica w jakości hamowania a nie zwalniania jest kolosalna pomiędzy porzniętą tarczą a gładzią. Czuć od pierwszego depnięcia. Kolejna różnica to lżejsze hamowanie bo wcześniej zaczyna brać skuteczność. i ta drobna różnica kolosalnie wpływa na samopoczucie za kierownicą.

 

Diesel'em sie mniej hamuje przez to że silnik wyhamowuje (tak wiem zboczenie na ecodriving) wiec wymiany rzadziej niz w PB :)

Weź poprawkę na to że diesel jest cięższy więc i hamowanie musi być skuteczniejsze.

Kolejna poprawka na nowe diesle, które są żwawsze więc i predkosci większe a, ze cięższy to i hebel musi być mocniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

jwa z tym ciężarem to tak na dwoje babka wróżyła bo laguna II 2.0 PB waży podobnie. Ale nie o wadze tu bedziemy rozmawiać. O nacinanych czy wierconych nie zabieram głosu bo nie miałem i nigdy nie jeździłem wiec nie mam odniesienia do nich.

A co do:

Nie ma znaczenia firma jeśli masz płaski talerz. Hamowanie zawsze będzie podobne

Owszem hamowanie podobne ale zużycie,pylenie i inne odgłosy już nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie porównanie dla hamulca tylnego:

- rok temu - tarcze płaskie (ok 9mm grubości), ori, klocki ferodo - siła hamowania koła 1,9kN,

- w tym roku - tarcze płaskie, ale nowsze, Jurid, kolcki EBC Green - siła hamowania koła 2,1kN.

Ta sama stacja diagnostyczna, te same opony, podobne warunki (dojazd z pracy do stacji ok 20min), nowy płyn hamulcowy. Jest różnica, ale czy odczuwalna? Jak na mnie nie bardzo, ale to w końcu tył.

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem hamowanie podobne ale zużycie,pylenie i inne odgłosy już nie ;)

pylenie to kwestia klocka - ebc czarny nalot/kaszijama brak nalotu czyste koło - hamowanie słabsze po rozgrzaniu hamulec płynie

zużycie to kwestia sposobu hamowania - to samo auto te same opony jeden i ten sam kierowca ok 100kkm na oryginalnych tarczach i 3 zmiany klocków w tej chwili mam mocniejszy motor przebiegok+100kkm i już zrobiłem 3 zmiany ale po miękkich kaszijamach mogę jeszcze i 4te klocki założyć na te same tarcze bo bo ciągle jest nominał a już się nastawiałem na wymianę przodu.

Odgłosy tylko na nowych tarczach i nowych klockach pierwsze ostre hamowanie słychać burczenie a potem już się cxzłowiek przyzwyczaja i nacięcia stają się bardziej obłe więc nie słychać - zapraszam na jazdę próbną

 

 

Ja mam takie porównanie dla hamulca tylnego:

Ta sama stacja diagnostyczna, te same opony, podobne warunki (dojazd z pracy do stacji ok 20min), nowy płyn hamulcowy. Jest różnica, ale czy odczuwalna? Jak na mnie nie bardzo, ale to w końcu tył.

Tył jest słabszy w hamowaniu dowodzi przy najmniej u mnie to że dopiero teraz ok200kkm będę wymieniał tylne tarcze od nowości. Zresztą ogólonie hyba jest tak, że na dwie przednie zmiany klocków robi się jeden tył. ocztwiście wszystko to kwestja buta.

A ja mam ciężką nogę i dodawanie gazu sprawia mi przyjemność :dribble::nissan2:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od dwóch lat mam z przodu komplet tarcze + klocki TRW i jestem zachwycony. Bardzo dobrze hamują i zbyt dużo nie pylą, pomiętam jak miałem Kashiyamy - strasznie pyliły i piszczały, czułem się jak w Polonezie. Szybko je wymieniłem bo wstyd było tak jeździć :thumbsdown: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch lat mam z przodu komplet tarcze + klocki TRW i jestem zachwycony. Bardzo dobrze hamują i zbyt dużo nie pylą, pomiętam jak miałem Kashiyamy - strasznie pyliły i piszczały, czułem się jak w Polonezie. Szybko je wymieniłem bo wstyd było tak jeździć :thumbsdown: .

Co do Kashiyamy to lekko koloryzujesz kolego, no chyba, że miałes jakies pseudo Kashiyamy, ja miałem 2 zestawy pod rząd i zrobiłem ok. 80 kkm na nich, co do pylenia to pylą ale na jasno (mają okładzinę cierną jasną) i to uważam za plus tych klocków, zwłaszcza przy alufelgach nie widać pyłu, co do piszczenia to piszcza pod koniec swojego żywota, sygnalizując tym, że czas na nowe klocki....

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wpis Oskara Kashjamy pięknie pylą niewidocznie na biało. Co do piszczenia jeszcze nie zdarłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Mateusz_P11_144

a ja mam klocki z oyodo.

Ostatnio na tył wrzuciłem i dziwne spostrzeżenia ;/

jedno koło delikatnie zapylone ale na szaro a drugie brudne jak świnia na brązowo ;)

NIe wiem od czego to ale bardzo dziwne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Nie ;)

jarzma i tłoczki po ostatniej akcji mam wyczyszczone i zrobione na tip top ;)

Nic sie nie grzeje,nie hamuje,nic ;)

tylko pyli jedno bardziej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skoro jedno koło bardziej pyli to albo klocki są tak beznadziejne (brak powtarzalności przy produkcji) albo jedna strona mocniej hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoim mam tarcze Brembo do okoła klocki ATE tył i TRW z przodu. Zostawiają bardzo dobre wrazenie. Z przodu TRW - to oreginalne. Pszejechalem ponad 20000 km. O tych zestawah powiedzial Mi kolega ktury mial 2 P12 Hetcz i pszejechal nie jedą 10.000 km. Wszystkim ukłon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

No skoro jedno koło bardziej pyli to albo klocki są tak beznadziejne (brak powtarzalności przy produkcji) albo jedna strona mocniej hamuje.

 

Tak mi się wydaje bo układ mam idealnie zrobiony. Primka jest cięzkim autem ale jestem w stanie ją samemu przepchnąć. Na delikatnej górce już się toczy.

Właśnie mi sie tak wydaje że klocki jakiś feler mają bo nic innego nie wchodzi w grę. Na lato je wywale i komplet z brembo+ferodo założe i spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

nie ma opcji że źle ;)

spędziłem przy tym 3 godziny na czyszczeniu,malowaniu,montowaniu i wszystko ok ;)

nic nie trze,po prostu inaczej pyli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja założyłem na przód zestaw TRW klocki i tarcze , i jestem zadowolony .Zobaczymy jak bedą sie aluski szybko brudzić jak je założe ;):P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie wybór padł na tarcze ZIMMERMANN i klocki EBC GS.

 

Dopiero zaczynam jazdę więc mało spostrzeżeń ale pierwsze są takie że nie są bezgłośne. Czasem zapiszczą, może jeszcze się układają. Zdam relację po dłuższej jeździe.

 

Jedno pytanie, mam wrażenie że jeden zacisk tak jakby zaciskał się samoczynnie, jak auto jest podniesione to wszystko ok, kręci się lekko itp, wszystko wyczyszczone wysmarowane rozebrane i złożone. 

 

Czy np linka od ręcznego może robić takie jaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójż po zatrzymaniu czy zimne felgi. Linke w pobliżu hamulca postojowego może być regulowana Klucz lub rurka na 10. Czy może tak samo nawet zaklinować hamulec.

Edytowane przez genad2109
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Dzjadek

Panowie:

 

Jak to jest, że są dwa różne rodzaje średnicy tarcz: 257mm, 258mm i 280mm ?

I teraz pytanie jakie dobrać tarcze, żeby pasowały do mojego auta ? (P11, 2.0 140KM z 2001 r.)

Mam przed sobą zakup tarcz + klocków na przód i tył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Panowie:

 

Jak to jest, że są dwa różne rodzaje średnicy tarcz: 257mm, 258mm i 280mm ?

Napisałes 2 a podałes 3 ;)

To wszystko zalęzy czy miałem lift czy lift liftu.

 

Najlepiej zdjąć bo nigdy nie wiadomo kto co porobił i jakie zamontował. Ale z tego co mam u siebie to przód 280 tył 247 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zdjąć bo nigdy nie wiadomo kto co porobił i jakie zamontował. Ale z tego co mam u siebie to przód 280 tył 247 mm.

 

247 chyba takich nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...