Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


ferrit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość janusz-pawlak

Też przymierzałem się do zainstalowania, mam auto przed liftingiem z xenonami.

Nawet były kupione, ale aby wtedy zainstalować zgodnie z przepisami to trzebaby

"rzeźbić" zderzak, więc zrezygnowałem i oddałem.

Nadal mnie ciągnie ..... wbrew logice.

 

Teraz :

1. zapalam auto, zapalają się drogowe i jadę

2. gaszę auto, gaszą się światła

3. xenony są długowieczne, jest duża szansa że zezłomuję/sprzedam te które mam

pod warunkiem że często się nie zapala/gasi

 

Gdy zamontuję dzienne :

1. zapalam auto (mam garaż) zapalają się xenony

2. wyjeżdżam z garażu, gasną xenony i zapalają się dzienne

3. wjeżdżam w ocienione miejsca, tunele,, mosty, droga w lesie itp = zapalają się xenony

4. wjeżdżam do garażu zapalają się xenony, gaszę auto

 

Oczywiście, mogę "zejść" z automatu i sterować ręcznie, mogę nie używać tempomatu,

nie używać automatu wycieraczek, nie używać GPSu, nie używać 4x4, wyłączyć ESP

ale niestety nie mogę wyłączyć ABSu

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze "trzecia strona medalu". Zakładam, że jest jasno:

 

1. wyjeżdżasz spod pracy - zapalają się xenony

2. wyjeżdżasz spod domu do sklepu - zapalają sie xenony

3. wyjeżdżasz spod sklepu do domu - zapalają się xenony

4. stoisz w korku i gasisz silnik - ruszając zapalają się xenony

 

Pomijając zużycie paliwa (bo nie zauważyłem mniejszego) masz jeszcze niewypalone odbłyśniki lamp i co jest dla mnie najważniejsze 100 W "wolnej mocy", która ładuje akumulator, a nie idzie niepotrzebnie w żarówki.

 

A tak na marginesie: zamiast nie używać wszystkich automatów w QQ, to może lepiej przesiąść się na autobus? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywiście, mogę "zejść" z automatu i sterować ręcznie, mogę nie używać tempomatu,

nie używać automatu wycieraczek, nie używać GPSu, nie używać 4x4, wyłączyć ESP

ale niestety nie mogę wyłączyć ABSu

 

jp

 

ABS też można odłączyć ( pierwszy lepszy elektryk / mechanik to zrobi w minutę ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....

Oczywiście, mogę "zejść" z automatu i sterować ręcznie, mogę nie używać tempomatu,

nie używać automatu wycieraczek, nie używać GPSu, nie używać 4x4, wyłączyć ESP

ale niestety nie mogę wyłączyć ABSu

 

 

nie wiem czemu jestes taki "anty" wszystko - trochę nie rozumiem takiego podejścia....zwłaszcza, ze w ielu watkach potrafisz naprawde bardzo miło poztywnie zaskoczyć :)

 

wszystkie wspomagacze w aucie maja uprzejmic, ułatwic, sprawic by było bezpieczniejw aucie podczas jazdy - oczywiscie mozna tego nie lubic ale po co o tym pisac?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu jestes taki "anty" wszystko - trochę nie rozumiem takiego podejścia....

 

wszystkie wspomagacze w aucie maja uprzejmic, ułatwic, sprawic by było bezpieczniejw aucie podczas jazdy - oczywiscie mozna tego nie lubic ale po co o tym stale pisac?

 

pozdrawiam

 

Dokładnie tak jak ehhh napisał, każdy montuje to na co go stać, co lubi i z czym się dobrze czuje...

 

Ale powiem też tak, że niektóre kontr wypowiedzi Pana Janusza są również bardzo pożyteczne dla forum bo ukazują dla czytających forum odwrotny punkt widzenia, który co by nie mówić jednak bardzo pomagają w dokonaniu "dla każdego" słusznego wyboru...

Edytowane przez tomi-ei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do kolegów, którzy montowali przywiezione przez siebie światła

w serwisach Nissana - czy serwis coś wpisywał w gwarancji lub innej książce?

 

Chodzi mi o to, czy będzie coś na papierze, że sam sobie tych świateł nie

zamontowałem, żeby potem inny serwis Nissana nie kręcił nosem przy przeglądzie.

 

Pozdrawiam,

Piotr

 

W miom przypadku serwis nie wpisywał w książce gwarancji adnotacji na temat montażu świateł /stwierdzono że przecież posiadam fakturę za montaż świateł led/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, po zakupie i otrzymaniu ledayflexów powstał mały ( czytaj: duży :( ) problem z montażem w QQ.

 

Bez poniższych ramek montażowych widocznych na zdjęciu eststyczny i skuteczny montaż jest praktycznie nie możliwy, bez zdolności Adama Słodowego i małego warsztatu przydomowego...

Problem polega na tym, że w opakowaniu otrzymujemy same światła połącznone ze sobą kabelkami bez jakichkolwiek ramek montażowych, które połączyłyby je w całość ( pomijam potrzebę wycięcia otworów bo to oczywiste ).

 

Reasumując: żeby wszystko ze sobą grało zarówno pod względem estetyki jak i od strony montażu to nie polecam zakupu samych świateł. No chyba, że ktoś ma dużo czasu, chęci i zdolności, żeby to we własnym zakresie zamontować, ale myślę, że efekt końcowy i tak będzie mizerny. Uważam, że sens ma tylko zakup całego kompletu ( z eBay ) widocznego na zdjęciu poniżej.

 

Pomimio, że nie jest to może mały koszt ( ok 1450PLN z przesyłką ) ale montaż i podłączenie jest banalnie prosty, czego nie można powiedzieć o samych światłach do których trzeba dorobić całą konstrukcję, itd...

 

Więc tak, idąc cały czas drogą w stronę montażu Ledayflexów i biorąc pod uwagę powyższy mój post dzisiaj właśnie dotarła paczka z niemiec z kompletem ledów zakupionym na eBay.

Pomimo, że trochę bolało finansowo to ktoś w końcu musi przetrzeć ten szlak w tym kraju ;) .

 

Obudowa / forma ledów jest produkowana przez niemiecką firmę z plastiku podobnego do tego z którego produkuje się zderzaki.

( poniżej podrzucam zdjęcia w trzech rzutach jak to wygląda i jak jest skręcone )

Nie jest to produkcja nissana jak ktoś wcześniej napisał, być może tylko dealerzy nissana z niej korzystają. Logo nissana jest umieszczone na instrukcji montażu i to może zmylić, ale to jest dokładnie ten sam komplet co na ostatnim zdjęciu poniżej z oryginalnymi Ledayflexami Helli ( mają wszystkie wymagane homologacje wybite na szkłach ledów, tak jak pisałem już wcześniej )

 

Dla ewentualnych zainteresowanych podaję aktualny link do czynnej aukcji na eBay:

http://cgi.ebay.pl/LED-Tagfahrlicht-Nissan-Qashqai-und-Qashqai-2-Modell-/360323801702?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item53e4f8e266

ps. Może to komuś pomoże - sprzedawca ( Paul ) rozmawia i odpisuje w języku angielskim

 

Jak czas pozwoli i elektryk będzie miał wolna chwilę to montaż będzie w weekend, po wszystkim wkleje jakieś foto z całej operacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie samo rozwiązanie jest w Skodzie Octawii

Jeśli chodzi o Octawię to w halogenach jest dodatkowa żarówka do systemu doświetlania zakrętów. Jedynie w wersji RS są światła LED do jazdy dziennej ale w powyżej halogenów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Octawię to w halogenach jest dodatkowa żarówka do systemu doświetlania zakrętów. Jedynie w wersji RS są światła LED do jazdy dziennej ale w powyżej halogenów.

W Octavi w jednym kloszu ze światłami przeciwmgielnymi jest żarówka świateł dziennych - to nie są LEDY tylko zwykła żarówka, zdaje się, że taka jak do tylnych pozycyjnych.

 

Zakręty doświetlane są światłem przeciwmgielnym.

 

W RSie do jazdy dziennej faktycznie są LEDY - powyżej przeciwmgielnych.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Octawię to w halogenach jest dodatkowa żarówka do systemu doświetlania zakrętów. Jedynie w wersji RS są światła LED do jazdy dziennej ale w powyżej halogenów.

 

To dziwne co kolega pisze, bo akurat mam w firmie Octavię i o dziwo ma światła do jazdy dziennej w jednym reflektorze/kloszu z światłami halogenowymi.

 

Ok to nie są co prawda ledy, ale gdyby kolega przeczytał dokładnie posta na którego odpowiadałem to wyszłoby, że nie chodziło o rodzaj światła tylko o możliwość.

 

W Octavi w jednym kloszu ze światłami przeciwmgielnymi jest żarówka świateł dziennych - to nie są LEDY tylko zwykła żarówka, zdaje się, że taka jak do tylnych pozycyjnych.

 

Zakręty doświetlane są światłem przeciwmgielnym.

 

W RSie do jazdy dziennej faktycznie są LEDY - powyżej przeciwmgielnych.

 

Dokładnie tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Octawię to w halogenach jest dodatkowa żarówka do systemu doświetlania zakrętów. Jedynie w wersji RS są światła LED do jazdy dziennej ale w powyżej halogenów.

 

dokładnie jest tak jak wcześniej napisali koledzy czyli to są światła dzienne w zwykłej wersji octavi,

poniżej na zdjęciu octavia z włączonymi dziennymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, idąc cały czas drogą w stronę montażu Ledayflexów i biorąc pod uwagę powyższy mój post dzisiaj właśnie dotarła paczka z niemiec z kompletem ledów zakupionym na eBay.

Pomimo, że trochę bolało finansowo to ktoś w końcu musi przetrzeć ten szlak w tym kraju ;) .

 

Obudowa / forma ledów jest produkowana przez niemiecką firmę z plastiku podobnego do tego z którego produkuje się zderzaki.

( poniżej podrzucam zdjęcia w trzech rzutach jak to wygląda i jak jest skręcone )

Nie jest to produkcja nissana jak ktoś wcześniej napisał, być może tylko dealerzy nissana z niej korzystają. Logo nissana jest umieszczone na instrukcji montażu i to może zmylić, ale to jest dokładnie ten sam komplet co na ostatnim zdjęciu poniżej z oryginalnymi Ledayflexami Helli ( mają wszystkie wymagane homologacje wybite na szkłach ledów, tak jak pisałem już wcześniej )

 

Dla ewentualnych zainteresowanych podaję aktualny link do czynnej aukcji na eBay:

http://cgi.ebay.pl/LED-Tagfahrlicht-Nissan-Qashqai-und-Qashqai-2-Modell-/360323801702?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item53e4f8e266

ps. Może to komuś pomoże - sprzedawca ( Paul ) rozmawia i odpisuje w języku angielskim

 

Jak czas pozwoli i elektryk będzie miał wolna chwilę to montaż będzie w weekend, po wszystkim wkleje jakieś foto z całej operacji...

 

Zgodnie z powyższym dodaję zdjęcia.

 

Montaż z podłączeniem mając zestaw oryginalnych wiązek Helli zajmuje około 1.5h i jest dość prosty ( dla elektryka ;) ).

 

Wszystko działa tak jak powinno czyli na przełączniku włączonym w pozycji AUTO.

 

Faktycznie tak jak Hella zapewnia jej diody świecą za dnia o wiele mocniejszym światłem w porównaniu do świateł mijania przy czym nie oślepiają.

Czyli tak jak powinno być w tej kwestii, reasumując wszystko na duży "+" :) ...

Edytowane przez tomi-ei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio znalazłem coś takiego - lampy do jazdy dziennej PHILIPS LED DAYLIGHT 4. Ciekawie wygląda sprawa wymiarów: 125mm x 23mm x 30mm - czyli możliwe, że da się je zamontować w QQ sprzed lftingu w pionie, a i po bokach rejestracji się mieszczą (ok 58 cm pomiędzy lampami). Atrakcyjna cena - 300 zł.

 

Prawdopodobnie wymienię swoje światła na te właśnie Philipsy - po założeniu dodam fotki jak to wygląda na samochodzie.

Edytowane przez Synkro
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z powyższym dodaję zdjęcia.

 

Montaż z podłączeniem mając zestaw oryginalnych wiązek Helli zajmuje około 1.5h i jest dość prosty ( dla elektryka ;) ).

 

Wszystko działa tak jak powinno czyli na przełączniku włączonym w pozycji AUTO.

 

Faktycznie tak jak Hella zapewnia jej diody świecą za dnia o wiele mocniejszym światłem w porównaniu do świateł mijania przy czym nie oślepiają.

Czyli tak jak powinno być w tej kwestii, reasumując wszystko na duży "+" :) ...

 

Fajnie się prezentują te światełka ciekawe czy salon tez takie ma na stanie i ile u nich kosztują ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie wygląda sprawa wymiarów: 125mm x 23mm x 30mm ...... a i po bokach rejestracji się mieszczą (ok 58 cm pomiędzy lampami).

 

Syncro - tez ogladalem te philipsy a nawet przymierzałem je - generalnie jakby znależć swiatła o długości max 10 cm to spełniałby one w 100% normy :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syncro - tez ogladalem te philipsy a nawet przymierzałem je - generalnie jakby znależć swiatła o długości max 10 cm to spełniałby one w 100% normy :)

 

pzdr

 

Dzisiaj odebrałem paczkę :) Montaż przed świętami. Generalnie światełka są EXTRA, bardzo ładnie wykonane. Cena jak dla mnie super bo 298 zł. W zestawie jest moduł więc podłączenie ogranicza się do przypięcia kabli do akumulatora oraz do światła pozycyjnego. Poprzednie światła kosztowały mnie 250 zł, były bez modułu i do tego są No Name.

 

Co do montażu to albo zostawię te 59 cm odstępu między światłami (czyli po bokach rejestracji), albo pokombinuję z montażem w pionie, albo tnę zderzak... Fotki po robocie :)

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem paczkę :) Montaż przed świętami. Generalnie światełka są EXTRA, bardzo ładnie wykonane. Cena jak dla mnie super bo 298 zł. W zestawie jest moduł więc podłączenie ogranicza się do przypięcia kabli do akumulatora oraz do światła pozycyjnego. Poprzednie światła kosztowały mnie 250 zł, były bez modułu i do tego są No Name.

 

Co do montażu to albo zostawię te 59 cm odstępu między światłami (czyli po bokach rejestracji), albo pokombinuję z montażem w pionie, albo tnę zderzak... Fotki po robocie :)

 

Przyznam, że rozwiązanie wydaje się być dosyć ciekawe i optymalne (cena/jakość).

Z chęcią zobaczę efekt finalny. :)

Może lepiej bez dziur w zderzaku...? ;)

 

pozdr.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem paczkę :) Montaż przed świętami. Generalnie światełka są EXTRA, bardzo ładnie wykonane. Cena jak dla mnie super bo 298 zł. W zestawie jest moduł więc podłączenie ogranicza się do przypięcia kabli do akumulatora oraz do światła pozycyjnego. Poprzednie światła kosztowały mnie 250 zł, były bez modułu i do tego są No Name.

 

Co do montażu to albo zostawię te 59 cm odstępu między światłami (czyli po bokach rejestracji), albo pokombinuję z montażem w pionie, albo tnę zderzak... Fotki po robocie :)

 

pokaz po montażu bo ja czekam na przesyłkę [koszt w sklepie gdzie przymierzałem 399zl - koszt na allegro z wysylką przy zakupie 2 kompletów 280 zł]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Takie światła dzienne montuje salon, przynajmniej w Krakowie. podobno nie chińskie :)

 

 

 

 

 

Wie ktoś może czy da się jakoś regulować czujnik zmierzchu? Czy to normalne i wam też się włączają światła mijania przy pochmurnym niebie (tzn. na początku były ledy włączone poźniej przez 2 godz ksenon i po przerwie znowu ledy przez 1h? Co prawda kumpel mówi że u niego w Q7 jest tak że raz jest pochmurno a włączają się dzienne a innym razem jest niby tak samo pochmurno a włącza się ksenony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...