Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


ferrit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zobacz na powiększeniach - widać dokładnie wklejoną część zderzaka wokół lampy... Ale gdyby takie zestawy powstały to byłoby miło.

 

chyba/może masz rację... myslałem, ze niemcy nie bawią się w takie wizualne oszustwa ;)

 

w takim razie poniżej następne możliwości, tym razem na okrągło ( QQ z przed FL )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do punktu numer 2 ...

Czy serwisy wiedzą jak to zrobić ? Pytałem o to w Poznaniu i nie mieli zielonego pojęcia o co mi chodzi. Prosiłem, aby zaprogramowali światła w sposób jaki opisałeś. Auto dotrze do salonu pod koniec miesiąca więc jest szansa, że do tego wykombinują jak to zrobić :)

 

Instrukcja strona 2-24. Przy uruchomieniu silnika i właczniku w pozycji off powinny się załączyć wszystkie zewnętrzne światła ale nie można włączyć długich. Nic nie piszą o wnętrzu. Mi się wydaje, że nie powinno się włączać nic w środku. Tak miałem w Vectrze.

 

Nazywa się toto "układ oświetlenia dziennego" Co prawda jest zastrzeżenie "jeśli na wyposażeniu" ale jestem się gotów założyć że wystarczy programowanie lub włożenie bezpiecznika lub zworki we właściwe miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja strona 2-24. Przy uruchomieniu silnika i właczniku w pozycji off powinny się załączyć wszystkie zewnętrzne światła ale nie można włączyć długich. Nic nie piszą o wnętrzu. Mi się wydaje, że nie powinno się włączać nic w środku. Tak miałem w Vectrze.

 

Nazywa się toto "układ oświetlenia dziennego" Co prawda jest zastrzeżenie "jeśli na wyposażeniu" ale jestem się gotów założyć że wystarczy programowanie lub włożenie bezpiecznika lub zworki we właściwe miejsce.

Dowiadywałem się w serwisie jest to do zaprogramowania przy czym nie wiadomo jak to jest QQ po FL w starszym wszystko się paliło jak w mijania ale na OFF,a np. w Xtrialu palą się tylko przednie.Jakby się przednie też paliły po FL to ma jakiś sens a tak to hmmm chyba bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

chyba/może masz rację... myslałem, ze niemcy nie bawią się w takie wizualne oszustwa ;)

 

w takim razie poniżej następne możliwości, tym razem na okrągło ( QQ z przed FL )

 

To ma jakiś sens ale... mam xenony które "nie lubią" włączania.

W QQ jest system automatycznego właczania świateł drogowych gdy jest ciemno

i pod ten system podłączyć można dzienne, świecą wtedy albo dzienne albo gdy ciemniej to drogowe.

Wspaniale, ..... ale nie do końca.

 

Startuję z garażu, zapalają się xenony by po wyjechaniu zaraz zgasnąć

Wjeżdżam do garażu, zapalają się xenony .... itp

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Startuję z garażu, zapalają się xenony by po wyjechaniu zaraz zgasnąć

Wjeżdżam do garażu, zapalają się xenony .... itp

 

To prawda. Ale to, że mamy automat nie zwalnia nas od myślenia. Zawsze można przed wjazdem wyłączyć światła i xenony się nie zapalą. Przyznam jednak, że nie zawsze o tym pamiętam. Moi znajomi z Niemiec też mają auta z czujnikami zmierzchu. Mają stale przełączone na automat i nie przejmują się tym, że wjeżdżając do tunelu, czy garażu na chwilę włączają się xenony.

Ciekawe, co jest rzeczywiście bardziej szkodliwe: wączenie na krótko świateł 2-3 razy dziennie, czy jazda w ciągu dnia godzinę lub więcej na światłach projektowanych (zapewne) do jazdy w nocy przy niższych temperaturach.

Edytowane przez huling
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjąłem się wyzwania i podejmuję próbę zamontowania świateł dziennych HELLA LEDAYFLEX...

Czy te światła mają wybity na kloszu znaczek homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te światła mają wybity na kloszu znaczek homologacji?

 

Z tego co się zorientowałem to jest pełna homologacja z tym, że w formie papierowej, którą niestety trzeba wozić w aucie lub w dowodzie rejestracyjnym... Ale jak dostanę przesyłkę to jeszcze to potwierdzę, ale sądząc po zdjęciach to raczej na kloszu/ach nie jest ten znak wybity.

 

Ale akurat tym to się bardzo nie martwię bo HELLA nie robi czegokolwiek bez homologacji czy wymaganych certyfikatów itp... A skoro w DE montują je w autoryzowanych serwisach nissana to i w PL nie będzie z homologacją żadnego problemu.

 

Wydaje mi się, ze wytłoczony sam znaczek homologacji na kloszu nie jest wystarczający, musi być też potwierdzająca to dokumentacja papierowa, ale nie jestem tego na 100% pewny... Przyznam, że nie studiowałem przepisów w tym temacie zawierzając renomie firmy Hella, że wszystkie jej produkty są w pełni homologowane i dopuszczone do uzytku na terenie EU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się zorientowałem to jest pełna homologacja z tym, że w formie papierowej, którą niestety trzeba wozić w aucie lub w dowodzie rejestracyjnym... Ale jak dostanę przesyłkę to jeszcze to potwierdzę, ale sądząc po zdjęciach to raczej na kloszu/ach nie jest ten znak wybity.

 

Ale akurat tym to się bardzo nie martwię bo HELLA nie robi czegokolwiek bez homologacji czy wymaganych certyfikatów itp... A skoro w DE montują je w autoryzowanych serwisach nissana to i w PL nie będzie z homologacją żadnego problemu.

 

Wydaje mi się, ze wytłoczony sam znaczek homologacji na kloszu nie jest wystarczający, musi być też potwierdzająca to dokumentacja papierowa, ale nie jestem tego na 100% pewny... Przyznam, że nie studiowałem przepisów w tym temacie zawierzając renomie firmy Hella, że wszystkie jej produkty są w pełni homologowane i dopuszczone do uzytku na terenie EU...

Z tego co pamiętam z czasu, kiedy ja drążyłem temat świateł dziennych, to MUSZĄ mieć one oznaczenie RL wybite na kloszu. Gdzieś miałem podstawę prawną tego wymogu ale teraz nie mogę jej znaleźć. Przypuszczam jednak, że Hella takie oznaczenia posiada. Inne światła dzienne, zwłaszcza te stosunkowo tanie, oznaczenia nie posiadają, co dyskwalifikuje z legalnego użytkowania.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam z czasu, kiedy ja drążyłem temat świateł dziennych, to MUSZĄ mieć one oznaczenie RL wybite na kloszu. Gdzieś miałem podstawę prawną tego wymogu ale teraz nie mogę jej znaleźć. Przypuszczam jednak, że Hella takie oznaczenia posiada. Inne światła dzienne, zwłaszcza te stosunkowo tanie, oznaczenia nie posiadają, co dyskwalifikuje z legalnego użytkowania.

 

masz rację, mi również coś się o uszy obiło, może nawet na tym forum,

więc pozostało czekać, i jak dostanę te ledy to napiszę czy mają jakiekolwiek oznacznie na "kloszach" o ile te osłonki ledów można nazwać kloszami ;) ...

========================================================================================

 

zerknąłem na jedną z aukcji na allegro z Ledayflexami i znalazłem takie info:

 

Oferujemy w sprzedaży pełen asortyment lamp do jazdy dziennej firmy HELLA. Jako jedyny producent może pochwalić się autentycznymi homologacjami i atestami do użytku tychże jako pełnowartościowe lampy do jazdy dziennej. Dzięki dokumentom otrzymanym wraz z produktem nie trzeba martwić się o bezsensowne dyskusje z Policją czy diagnostą.

 

nic nie napisali w sprawie oznaczeń na kloszach Hella Ledayflex

 

jeszcze w wolnej chwili przestudiuję przepisy...

Edytowane przez tomi-ei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...Jako jedyny producent może pochwalić się autentycznymi homologacjami i atestami do użytku tychże jako pełnowartościowe lampy do jazdy dziennej...

 

Nie wątpię w certyfikat HELLI, ale jakoś nie wierzę w takie zapewnienia sprzedawców. No ale... reklama dźwignią handlu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh znalazłem jeszcze takie cosik w tej sprawie...

 

Dzieki Tomi:) takie bylyby najlepsze ale wynagaja cięcia:) jednak po fl jest łatwiej :)

 

Synkro - a u Ciebie jakiego rozmiaru sa dzienne ? i czy nie czepial sie faktyczni nikt tej mniejszej niz 60 cm odleglosci ?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Tomi:) takie bylyby najlepsze ale wynagaja cięcia:) jednak po fl jest łatwiej :)

pzdr

 

to może jeszcze taka opcja, ale wydaje mi się, że w kratce też coś trzeba podciąć, no ale możliwość jest ;)

Edytowane przez tomi-ei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Tomi:) takie bylyby najlepsze ale wynagaja cięcia:) jednak po fl jest łatwiej :)

 

Synkro - a u Ciebie jakiego rozmiaru sa dzienne ? i czy nie czepial sie faktyczni nikt tej mniejszej niz 60 cm odleglosci ?

 

pzdr

Dzienne są długie na 20 cm, wysokie na 2 cm. Tablica przysłania kilka cm świateł. Na razie ze światłami nie miałem problemu-raz zatrzymał mnie patrol ale po tym jak pokazałem homologację puścili mnie bez problemu i co ważniejsze - bez mandatu.

 

Myślę nad jakimś nowym rozwiązaniem bo te dzienne poza tym, że świetnie wyglądają (idealnie wypełniają miejsce obok rejestracji, są ładnie wpasowane, wyłączonych praktycznie nie widać) świecą moim zdaniem trochę za słabo. Powód - to nie POWERLEDY tylko zwykłe ledy - w większej ilości. Wszystko gra w pochmurny dzień ale w słoenczny - są słabo widoczne. Zastanawiam się nad wywaleniem przednich przecwimgielnych i zamontowaniem w ich miejsce okrągłych dziennych - w pełni w zgodzie z przepisami. Biorę też pod uwagę światła montowane w pionie, tak jak na fotkach powyżej. Problem w tym, że te powyżej nie mają homologacji na dzienne :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zauważyłem żeby to rozwiązanie już było, więć dorzucę coś od siebie :whistle:

Masz jakiś namiar na to rozwiązanie? Jakieś dane odnośnie lamp, kosztu takiego zestawu, homologacji?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś namiar na to rozwiązanie? Jakieś dane odnośnie lamp, kosztu takiego zestawu, homologacji?

 

a może coś takiego?

 

http://cgi.ebay.pl/B...=item2ea7b40409

Edytowane przez PiotrekP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te światła mają wybity na kloszu znaczek homologacji?

 

Światła właśnie otrzymałem, więc odpowiadam na pytanie na gorąco:

 

na kazdym kloszu jest wybite tak jak podaję poniżej ( trudno w to uwierzyć, że na tak małej powierzchni zmieściło się tyle tekstu, a jednak Hella potrafi )

 

podaję tekst/oznaczenie z klosza Ledayflexów:

02A00 RL E24 5852 TVK89 SAE PY2 10 DOT DRL ( oznaczneie/certyfikat "E24" jest umieszczone w kółku )

 

czyli wyglada na to, że wszystkie potrzebne homologacje dopuszczające do użytku na terenie EU są umieszczone na kloszach :) wklejam zdjęcia, ale niestety nie widać zbyt dobrze wszystkich napisów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła właśnie otrzymałem, więc odpowiadam na pytanie na gorąco:

 

na kazdym kloszu jest wybite tak jak podaję poniżej ( trudno w to uwierzyć, że na tak małej powierzchni zmieściło się tyle tekstu, a jednak Hella potrafi )

 

podaję tekst/oznaczenie z klosza Ledayflexów:

02A00 RL E24 5852 TVK89 SAE PY2 10 DOT DRL ( oznaczneie/certyfikat "E24" jest umieszczone w kółku )

 

czyli wyglada na to, że wszystkie potrzebne homologacje dopuszczające do użytku na terenie EU są umieszczone na kloszach :) wklejam zdjęcia, ale niestety nie widać zbyt dobrze wszystkich napisów...

 

A wstawisz zdjęcie po zamontowaniu, jak te światełka wyglądają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wstawisz zdjęcie po zamontowaniu, jak te światełka wyglądają?

 

Więc tak, po zakupie i otrzymaniu ledayflexów powstał mały ( czytaj: duży :( ) problem z montażem w QQ.

 

Bez poniższych ramek montażowych widocznych na zdjęciu eststyczny i skuteczny montaż jest praktycznie nie możliwy, bez zdolności Adama Słodowego i małego warsztatu przydomowego...

Problem polega na tym, że w opakowaniu otrzymujemy same światła połącznone ze sobą kabelkami bez jakichkolwiek ramek montażowych, które połączyłyby je w całość ( pomijam potrzebę wycięcia otworów bo to oczywiste ).

 

Reasumując: żeby wszystko ze sobą grało zarówno pod względem estetyki jak i od strony montażu to nie polecam zakupu samych świateł. No chyba, że ktoś ma dużo czasu, chęci i zdolności, żeby to we własnym zakresie zamontować, ale myślę, że efekt końcowy i tak będzie mizerny. Uważam, że sens ma tylko zakup całego kompletu ( z eBay ) widocznego na zdjęciu poniżej.

 

Pomimio, że nie jest to może mały koszt ( ok 1450PLN z przesyłką ) ale montaż i podłączenie jest banalnie prosty, czego nie można powiedzieć o samych światłach do których trzeba dorobić całą konstrukcję, itd...

Edytowane przez tomi-ei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wyjaśnijcie mi o co chodzi ze światłami dziennymi LED.

Z postów wynika że kupno i montaż to dosyć poważny koszt.Za te pieniążki sądzę że żarówek do świateł mijania kupię zapas którego

nie wypalę przez nastepne lata i kasa jeszcze zostanie .Argument oszczędności paliwa też chyba nie jest decydujący.

W przypadku ksenonów to może jest zrozumiałe bo rzeczywiście porządnej jakości to poważny koszt.

No chyba że chodzi o wygląd auta i żeby to mieć .A , możę się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wyjaśnijcie mi o co chodzi ze światłami dziennymi LED.

Z postów wynika że kupno i montaż to dosyć poważny koszt.Za te pieniążki sądzę że żarówek do świateł mijania kupię zapas którego

nie wypalę przez nastepne lata i kasa jeszcze zostanie .Argument oszczędności paliwa też chyba nie jest decydujący.

W przypadku ksenonów to może jest zrozumiałe bo rzeczywiście porządnej jakości to poważny koszt.

No chyba że chodzi o wygląd auta i żeby to mieć .A , możę się mylę.

 

Podstawową zaletą dobrych ( czytaj: markowych ) diodowych świateł dziennych jest to, że są o wiele bardziej widoczne w porównaniu do świateł mijania, a co za tym idzie auto zostanie wczęśniej zauważone przez innych uzytkowników drogi, i to jest główny cel montażu takich świateł czyli bezpieczeństwo.

Dobrym przykładem i porównaniem skuteczności takich świateł są auta ze stajni np Audi czy VW które bazują właśnie na światłach diodowych Helli.

 

Wygląd, czy rachunek ekonomiczny ( żarówki, paliwo, itp... ) raczej nie jest tutaj decydujący i faktycznie poza powyższą dominującą zaletą ciężko przy takich kosztach dopatrzeć się wiekszej ilości zalet, które mogłyby mieć wpływ na ich zakup za taką cenę.

 

No chyba , że jeszcze jedną mocną zaletą która do mnie przemawia, żeby jednak zamontować światła dzienne i z którą myślę wszyscy się spotkali to jest to, że jednak z czasem reflektory / odbłyśniki reflektorów auta przy intensywnym używaniu wypalają się co skutkuje ich znacznie pogorszoną skutecznością w nocy co też ma znaczenie wpływające bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy jak i na zmęczenie wzroku.

 

Ale faktycznie koszt zakupu takich świateł może skutecznie zniechęcić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do kolegów, którzy montowali przywiezione przez siebie światła

w serwisach Nissana - czy serwis coś wpisywał w gwarancji lub innej książce?

 

Chodzi mi o to, czy będzie coś na papierze, że sam sobie tych świateł nie

zamontowałem, żeby potem inny serwis Nissana nie kręcił nosem przy przeglądzie.

 

Pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...