Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


ferrit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem napalony na LEDy świateł dziennych, czekałam z niecierpliwością na swoje nowe auto.

Kupiłem LEDy Philipsa, ale (mam sprzed FL), po otrzymaniu auta ponieważ nie dało się zgodnie z przepisami

zamontować to odstąpiłem, wtedy z żalem.

Znajomy "na siłę" zamontował podłączając pod system QQ, obaj mamy Xenony.

 

Fakty :

1. Xenony nie lubią włączania a często szczególnie po południu przy wjeździe do cienia, tunelu

wjazd do garażu itp. system gasi LEDy i włącza Xenony.

2. Przy "porządnym" traktowaniu Xenony są do końca używania auta

2. Różnica w spalniu jest nie istotna, nie wykrywalna.

 

Jak ktoś ma takie hobby, jego sprawa. Mnie przeszło

 

jp

 

Nie zgodzę się z tobą. Posiadam QQ+2 z Xeonami, mam LEDy i jestem bardzo zadowolony, wystarczy że masz przełącznik świateł ustawiony OF (nie na AUTO) i wówczas cały czas są włączone Ledy - nie przełączają się automatycznie (dodatkowo wygaszone jest podświetlenie guzików NC, innych żaróweczek wewnątrz kabiny i całego tyłu). W praktyce przełączam na AUTO około 19 wieczorem i po jakimś czasie zapalają się automatycznie Xeony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie że mi gość w serwisie opowiadał, że Philipsy się podłącza tak, że + i -

bezpośrednio do akumulatora a do tego sterujący do mijania.

I że one niby nie świecą cały czas (bo tak powinno być na logikę skoro są podłączone do aku),

tylko "wyczuwają" ładowanie aku i wtedy się zapalają, no chyba że świecą też światła

mijania, to wtedy przewód sterujący gasi LEDy.

 

No więc jednak Philipsy też mają moduł sterowania (tak jak pisałem), który bierze sygnał ze świateł mijania.

Zamiast kombinować z przekaźnikami można dokupić taki moduł osobno na przykład tu link

Przekaźniki wyjdą może taniej, ale ich montaż jest bardziej skomplikowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W całej Unii Europejskiej od przyszłego roku wszystkie nowe samochody muszą mieć światła do jazdy dziennej.

 

 

Montowałeś je w serwisie? Bo wydaje mi się, że nie są zamontowane zgodnie z przepisami. Te lampy prawie przylegają do tablicy rejestracyjnej, która ma szerokość 52 cm, a odległość między lampami to minimum 60 cm. Od obrysu auta nie może być więcej niż 40 cm. Ja mam moje trochę bliżej obrysu, a i tak są ok. 38-39 cm. Nie chcę nikogo straszyć, ale raz policjant sprawdzał mi odległość między tymi lampami.

 

 

Faktycznie są zamontowane trochę za blisko - 55cm. Elektryk miał krzywą miarkę :angry: . Nie chce mi się tego zmieniać, więc na wszelki wypadek wożę ze sobą czarną taśmę izolacyjną :whistle:. Jak będę miał kontrolę dam znać, co z tego wynikło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że światła dzienne będą montowane w wersji na 2011 Euro5.

Ale co ciekawe, że w aktualnej ofercie na model 2011 Euro5 nie ma aktualnie żadnej wzmianki o światłach dziennych...

 

 

Ostatnio będąc w centrum handlowym oglądałem sobie wystawionego tam Mitsu ASX. I właśnie w kwestii świateł dziennych mnie natchnęło: otóż w tym modelu rozwiązano to tak, że lampa od świateł przecimgielnych (mała, okrągła u dołu zderzaka, bardzo podobna do tych stosowanych w naszych QQ) ma dwie funkcje (ma podwójny odbłyśnik): światła przeciwmgielne i właśnie światła do jazdy dziennej (z tego co dałem radę zauważyć na żarówce małej okrągłej, chyba 10W). Moim zdaniem Nissan pójdzie tą drogą, bo to praktycznie nie wymaga żadnych zmian w samochodzie, a dla nas być może oznacza, że będzie można sobie do naszych QQ coś takiego kupić i wymienić nasze standardowe lampy przeciwmgielne na te ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej.

 

Zainteresowanym polecam obejrzeć sobie Mitsu ASX i jego światła przeciwmgielne (swoją drogą bardzo sprytnie to zrobili, w sensie konstrukcyjnym odbłyśnika w tak niedużym reflektorku).

 

Pozdr,

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio będąc w centrum handlowym oglądałem sobie wystawionego tam Mitsu ASX. I właśnie w kwestii świateł dziennych mnie natchnęło: otóż w tym modelu rozwiązano to tak, że lampa od świateł przecimgielnych (mała, okrągła u dołu zderzaka, bardzo podobna do tych stosowanych w naszych QQ) ma dwie funkcje (ma podwójny odbłyśnik): światła przeciwmgielne i właśnie światła do jazdy dziennej (z tego co dałem radę zauważyć na żarówce małej okrągłej, chyba 10W). Moim zdaniem Nissan pójdzie tą drogą, bo to praktycznie nie wymaga żadnych zmian w samochodzie, a dla nas być może oznacza, że będzie można sobie do naszych QQ coś takiego kupić i wymienić nasze standardowe lampy przeciwmgielne na te ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej.

 

Zainteresowanym polecam obejrzeć sobie Mitsu ASX i jego światła przeciwmgielne (swoją drogą bardzo sprytnie to zrobili, w sensie konstrukcyjnym odbłyśnika w tak niedużym reflektorku).

 

Pozdr,

Rafał

 

takie samo rozwiązanie jest w Skodzie Octawii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pojawiły się nowe możliwości: HELLA LEDAYFLEX

 

Można kupić na Allegro i sklepach internetowych.

 

Ktoś już montował HELLA LED LEDAYFLEX w Qashqaiu?

 

Znalazłem też Philips LED Daytime Lights

 

podjąłem się wyzwania i podejmuję próbę zamontowania świateł dziennych HELLA LEDAYFLEX...

 

światła zamówione z kompletem oryginalnych kabli podłączeniowych Hella

numery akcesoryjne całego kompletu:

2PT 010 458-801 - 1 kpl. cena: 714 zł ( światła Ledayflex 5 segmentów, kpl )

8KA 165 959-001 - 1 szt. cena: 82 zł ( kompletna wiązka podłączeniowa do akumulatora )

8KB 178 139-002 - 2 szt. cena: 84 zł ( 50 cm kable przedłużające )

 

link do aukcji allegro: http://allegro.pl/show_item.php?item=1284527665

link do strony sprzedawcy ( autoryzowany przedstawiciel HELLA ): http://www.auto-partner.com.pl/

link do strony produktu: http://www.daytime-running-light.com/pdf/Kurzinfo_LEDayFlex_EN.pdf

 

zobaczymy co z tego wyjdzie :devil:

Edytowane przez tomi-ei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to bardzo droga opcja. W salonie w Łodzi kpl. Pilipsa 530 zł montaż 230zł gwarancja na wszystko.Pozdrawiam.

 

koszt może nie jest zbyt mały,

ale mam cichą nadzieję, że po zamontowaniu wewnątrz we wnęce zderzaka nie będą bardzo widoczne na pierwszy rzut oka,

tak jak patrzyłem powinny się idealnie schować

( niestety jeden minus, trzeba bedzie wyciąć pięć okrąłych otworów montażowych o średnicy 2 cm każdy )

 

dla zainteresowanych: dodatkowo, żeby obniżyć koszty zakupu można kupić same światła bez oryginalnych kabli Helli i dorobić instalację we własnym zakresie, ale czy warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... mam cichą nadzieję, że po zamontowaniu wewnątrz we wnęce zderzaka nie będą bardzo widoczne na pierwszy rzut oka,

tak jak patrzyłem powinny się idealnie schować

( niestety jeden minus, trzeba bedzie wyciąć pięć okrąłych otworów montażowych o średnicy 2 cm każdy )...

 

Też od już jakiegoś czasu czaję się na te diody - największy problem to montaż o jakim pisałeś.

Na e-bay już od pół roku dealer z Niemiec oferuje te światła (podobno akcesorium Nissan) ulokowane w dedykowanej kostce idealnie pasującej do wnęki zderzaka nowego qasha. Tyle,że cena jeszcze wyższa. Ale myślę, że to dobra droga.

 

Tagfahrlicht Nissan Qashqai und Qashqai+2 Modell 2010

 

Niestety nie mogę nigdzie znaleźć kto by mi takie kostki dorobił z czarnego tworzywa, a wiercić w zderzaku nie chcę.

 

Co do jakości to te diody helli są jak dzień do nocy przy innych budżetowych oferowanych na forach - tylko niestety duża jasność za duże pieniądze.

Edytowane przez sas_qashqai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też od już jakiegoś czasu czaję się na te diody - największy problem to montaż o jakim pisałeś.

Na e-bay już od pół roku dealer z Niemiec oferuje te światła (podobno akcesorium Nissan) ulokowane w dedykowanej kostce idealnie pasującej do wnęki zderzaka nowego qasha. Tyle,że cena jeszcze wyższa. Ale myślę, że to dobra droga.

Tagfahrlicht Nissan Qashqai und Qashqai+2 Modell 2010

Oglądałem wcześniej to wykonanie, muszę przyznać, że te kostki są cąłkiem estetyczne, cena samych kostek montażowych w przeliczeniu wychodzi przy koszcie całoście tego kompletu ( światła + kable podłączeniowe Hella ) co masz załączone na drugiej miniaturce poniżej to koszt około 400 PLN, czyli nie tak żle, ale jak dodasz wszystko + koszt wysyłki to robi się już konkretna kwota :(

Niestety nie mogę nigdzie znaleźć kto by mi takie kostki dorobił z czarnego tworzywa, a wiercić w zderzaku nie chcę.

Co do jakości to te diody helli są jak dzień do nocy przy innych budżetowych oferowanych na forach - tylko niestety duża jasność za duże pieniądze.

Ten plastik w zderzaku jest wyczepiany/wczepiany na zatrzaskach wiec nawet jak go uszkodzisz nacinając otwory i będziesz chciał powrócić do oryginału to można go dokupić w Nisssanie lub na allegro z np używanego zderzaka i wymienić ( i po problemie :) ).

To był główny powód dlaczego zdecydowałem się na LEDAYFLEXY no i ten co napisałeś czyli jakość, ale podobno na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać :| , a diody Helli swiecą rewelacyjnie ( poniżej w miniaturkach próbka tego jak świecą i jak wyglądają kiedy są zgaszone... )

Duży plus dla tego kompletu za to, że wpinasz i podłączasz do instalacji nic nie wiercąc, a i oryginalne plastiki zostają nie uszkodzone, więc przy powrocie do oryginału nie będzie dodatkowych kosztów oraz nie będzie trzeba szukać drugich plastików...

Edytowane przez tomi-ei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten plastik w zderzaku jest wyczepiany/wczepiany na zatrzaskach ...

Duży plus dla tego kompletu za to, że wpinasz i podłączasz do instalacji nic nie wiercąc, a i oryginalne plastiki zostają nie uszkodzone ...

Muszę zerknąć dokładnie na ten element zderzaka. Do tej pory byłem przekonany że jest on integralną resztą pozostałych elementów. Z tego co przedstawiacie na fotkach to wygląda to bardzo naturalnie, estetycznie a jestem właśnie zwolennikiem ewentualnych dodatków które nie zaburzają fabrycznej bryły auta.

Jeżeli są osoby zainteresowane tego typu światłami do jazy dziennej to może w parę osób udałoby się wynegocjować fajną cene (od sprzedawcy lub w nissanie) ... z oponami zimowymi się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co polecilisbyscie do QQ przed FL?

 

interesowałby mnie konkretne produkty które pasowałby p&p w miejsca fabryczne - przejrzalem caly watek - bylem nawet na stacji dignostycznej i mocowanie po bokach tablicy "przejdzie" choc pewie najlepszym rozwiazaniem byloby umiescic w fabrycznych halogenach ala octavia

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co polecilisbyscie do QQ przed FL?

 

Hey!

ta sama firma tunningowa ATH Insberger, która poleca rozwiązanie z czterema diodami na długiej listwie (patrz mail wyżej) oferuje świetne na oko rozwiązanie świateł dziennych do qasha przed liftem. Zobacz:

 

ledy dzienne do qasha przed liftem

 

pozdro

 

Jeżeli są osoby zainteresowane tego typu światłami do jazy dziennej to może w parę osób udałoby się wynegocjować fajną cene (od sprzedawcy lub w nissanie) ... z oponami zimowymi się udało.

 

Widzę,że (sądząc z ilości pobrań zdjęć jakie zamieściłem) zainteresowanie jest duże.

Na pewno jest to rozwiązanie optymalne - tylko ta cena! Swego czasu pisałem do dealera z Niemiec ale potraktował jako żart propozycję obniżki ceny (tu kosztuje przede wszystkim Hella). Nie znam niemieckiego żeby wejść z nim w negocjacje przy większej ilości.

Być może jakiś dealer z Polski ściągnie to akcesorium, ale nie widzę tego (to ciekawe !) jako oryginalne akcesoria Nissan.

Jestem też całkowicie ogłupiony jeżeli chodzi o wymóg używania tych świateł od lutego 2011 (może tu jest pies pogrzebany). Być może wtedy Nissan zacznie to montować już w sprzedawanych samochodach (i może cena jako dodatku spadnie). Nie rozumiem, że koncern nie wprowadza świateł do jazdy dziennej do swoich modeli, przy takim nagłośnieniu sprawy i wymogu UE (nawet jeśli istnieje jakaś prolongata w czasie dla już produkowanych)

Jeżeli ktoś poprowadziłby akcję zbiorowego zakupu - montażu to jestem chętny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co polecilisbyscie do QQ przed FL?

interesowałby mnie konkretne produkty które pasowałby p&p w miejsca fabryczne - przejrzalem caly watek - bylem nawet na stacji dignostycznej i mocowanie po bokach tablicy "przejdzie" choc pewie najlepszym rozwiazaniem byłoby umiescic w fabrycznych halogenach ala octavia

pzdr

 

przy okazji znalazłem takie dwa rozwiązania dla QQ przed FL, wydają się całkiem fajne...

Edytowane przez tomi-ei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

przy okazji znalazłem takie dwa rozwiązania dla QQ przed FL, wydają się całkiem fajne...

 

Znane mi przepisy dotyczące świateł dziennych

definują tylko odległosci świateł "pomiędzy nimi"

oraz od obrysu auta oraz wielkość sumaryczną powierzchni świecącej

A służyć mają aby w jasny dzień pod słońce można było je

zauważyć.

Ale nie definują chyba wymaganego natężenia światła.

W pierwszym pokazanym rozwiązaniu światła świecą "w bok"

co przy kierunkowym świeceniu diod powoduje że będzie

problematyczne widzenie "pod słońce".

A więc chyba zgodnie z przepisami ale nie zgodnie ze zdrowym rozsądkiem

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym pokazanym rozwiązaniu światła świecą "w bok"

co przy kierunkowym świeceniu diod powoduje że będzie

problematyczne widzenie "pod słońce".

A więc chyba zgodnie z przepisami ale nie zgodnie ze zdrowym rozsądkiem

jp

 

Biorąc pod uwagę, że ten czarny QQ o którym mówisz w którym są zamontowane te Ledy w zderzaku jest z DE i mając na uwadze jakie mają w niemczech rygorystyczne przepisy pod tym względem to nie sądzę, żeby te ledy świeciły w bok...

To, że obudowa świateł jest zamontowana pod kątem nie oznacza, że ledy w obudowie zamontowane są pod tym samym kątem i jestem na 100% przekonany, że nie są bo to nie miałoby sensu...

 

Szukałem, ale nie mogę znależć nigdzie tego QQ "face to face" z zapalonymi światłami, ale jeszcze może trafię to wkleję zdjęcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem też całkowicie ogłupiony jeżeli chodzi o wymóg używania tych świateł od lutego 2011 (może tu jest pies pogrzebany). Być może wtedy Nissan zacznie to montować już w sprzedawanych samochodach (i może cena jako dodatku spadnie). Nie rozumiem, że koncern nie wprowadza świateł do jazdy dziennej do swoich modeli, przy takim nagłośnieniu sprawy i wymogu UE (nawet jeśli istnieje jakaś prolongata w czasie dla już produkowanych)

Jeżeli ktoś poprowadziłby akcję zbiorowego zakupu - montażu to jestem chętny.

 

Wg mojej wiedzy wygląda to następująco:

1. Od 2011 wymóg ten będzie dotyczył modeli wprowadzanych na rynek. A wszystkich nowo rejestrowanych podajże od 2013.

2. W QQ już jest tryb świateł do jazdy dziennej wystarczy go zaprogramować. Świecą mijanki ale bez deski rozdzielczej i NC jest w trybie dziennym.

 

Więc w Nissanie śpią spokojnie a my chcąc mieć sensowne (LEDowe) dzienne musimy kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to tylko nie był fotomontaż...

 

a wszystko przy tej technologii jest możliwe, aczkolwiek mam nadzieję, że nie bo to cąłkiem fajnie wygląda

 

jest szansa, że nie też z tego względu, że to są zdjęcia dwóch róznych QQ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wszystko przy tej technologii jest możliwe, aczkolwiek mam nadzieję, że nie bo to cąłkiem fajnie wygląda

 

jest szansa, że nie też z tego względu, że to są zdjęcia dwóch róznych QQ...

Zobacz na powiększeniach - widać dokładnie wklejoną część zderzaka wokół lampy... Ale gdyby takie zestawy powstały to byłoby miło.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy wygląda to następująco:

1. Od 2011 wymóg ten będzie dotyczył modeli wprowadzanych na rynek. A wszystkich nowo rejestrowanych podajże od 2013.

2. W QQ już jest tryb świateł do jazdy dziennej wystarczy go zaprogramować. Świecą mijanki ale bez deski rozdzielczej i NC jest w trybie dziennym.

 

Więc w Nissanie śpią spokojnie a my chcąc mieć sensowne (LEDowe) dzienne musimy kombinować.

 

Co do punktu numer 2 ...

Czy serwisy wiedzą jak to zrobić ? Pytałem o to w Poznaniu i nie mieli zielonego pojęcia o co mi chodzi. Prosiłem, aby zaprogramowali światła w sposób jaki opisałeś. Auto dotrze do salonu pod koniec miesiąca więc jest szansa, że do tego wykombinują jak to zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...