Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z check engine


Gość MarekB9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Lampa check engine swieci sie z roznych powodow, Kiedys wyczytalem ze nalezy czyscic filtr paliwa co 6 - 7 tys km. Powiem, ze jak u mnie sie pojawiala ta kontrolka to bylo skutkiem tego ze zaczalem tankowac na stacji lotos. Po jakimis czasie gdy rozkrecilem filtr paliwa to bylo przy nim pelno wosku. Oczyscilem i mialem spokoj na kilka tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość barbituran

witam

mialem ten sam problem z tym ze w wersji p11 2,0TD. zalalem do baku specyfik firmy stp. jest tego kilka rodzajow, ja wybralem ten ktory niby usuwa wode z ukladu paliwowego oraz go czysci. po przejechaniu jakis 3tys km chyba pomoglo bo check engine juz sie nie zapala.

w kazdym razie polecam zastosowac to zanim pojedziesz do serwisu. koszt calej "naprawy" cos kolo 40zlotych.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barbituran Ile razy odpalałeś silnik przez te 3tys km? Może poprostu lampka zgasła już po wielokrotnym uruchomieniu silnika. W p 11 to kolego drucikiem, drucikiem, a potem w ściągawkę. Pewnie ,że nie zaszkodzi włać STP, ale filtry się wymienia a nie płucze :)

P.S.

Na baku to 3kkm nie zrobisz. Chyba że go przez 2kkm będziesz pchać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisze starfly to 100 funciaków u angoli za tą kasę to kupisz u nas marny czytnik albo zrobisz odczyt z 10 razy u mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jak w temacie Panowie. Odwiedziłem 2 magików i 3 ASO Nissan, każdy komp wykazał 0 błędów, wszystkie parametry ok, mimo tego kontrolka check ciągle świeci i nie gaśnie.

W ASO mówią, że to może jakies zwarcie przy samej kontrolce lub przy komputerze.

Nie widzę żadnych różnic w jeździe z przed zapalenia się kontrolki i teraz, gdy się ciągle świeci.

Miał ktoś podobny problem'??

P11 2.0 TD z 1997 :zly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko woda ale i cały filtr może być zasyfiony.

Kolejny temat z tego gatunku

DO ZAMKNIĘCIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Odwadniasz zakręcasz i jeżdzisz. Jeżeli check dalej będzie mrugać to diagnostyka. Filtr swoją drogą nie zaszkodzi wymienić jak jest stary.

 

Po co olej chcesz wymieniać. Masz wodę w filtrze paliwa, a nie olejowym czy powietrza albo pyłkowym :diabel2: Jakbyś wodę miał w oleju to głowica do roboty, a nie odwadnianie

 

P.S. Pyłkowy jest za schowkiem ( trzeba go mzdemontować ) jakbyś kiedy szukał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze zrobiłem, odkręciłem ten ,,motylek'' z rurką pod filtrem, ciekło tłuste paliwo przez rurke i przed motylkiem, spuściłem tak z pół szklanki obrazowo mówiąc, ale to nic nie dało nadal świeci kontrolka. Czy to trzeba spuszczać do monetu aż przestanie kapać?

Sorki za prostotę wypowiedzi, ale tak obrazowo najlepiej zabrzmi :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chmmm ja spuszczałem aż całkowicie przestało się lać. I mam jeszcze taki małe pytanie, co się dzieje z kontrolką jak odpalasz auto ??

Włączasz zapłon czekasz aż świece się zagrzeją i odpalasz

a) jak silnik zaskoczy kontrolka przygaśnie i zapali się

B) jak silnik zaskoczy kontrolka nie przygasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm Tu nie chodzi o ilość tylko jakość. Jak leci ropka to niby OK. Może faktycznie masz jakieś zwarcie.

Mam pytanko czy na kompie udało się na jakiś czas zgasić lampkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka świeci się non stop, ani nie przygasa ani nie mryga cały czas stałe światło poza tym w jeździe tak jak pisałem nie widzę żadnych zmian, jest ok

i w trakcie badania na skanerze w ASO Nissan nawet na chwilę nie przygasła nawet, gdy próbowali usunąć błąd

Yello5 - B) :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka świeci się non stop, ani nie przygasa ani nie mryga cały czas stałe światło poza tym w jeździe tak jak pisałem nie widzę żadnych zmian, jest ok

i w trakcie badania na skanerze w ASO Nissan nawet na chwilę nie przygasła nawet, gdy próbowali usunąć błąd

Yello5 - B) :/

 

Do metalowej obudowy filtra paliwa jest doczepiona złączka, która prowadzi do czujnika wody. Rozepnij ja i zobacz co się stanie ( kontrolka powinna zgasnąć ). Jak zgaśnie to sprawa jest prosta walnięty czujnik albo nieodwodniony filtr paliwa, a potrafi się tam zmieścić duuuuuuuużo wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YELLOW 5 jesteś magik, właśnie wyszedłem, odłączyłem tą złączkę, odpaliłem silnik, zgasiłem go, podpiąłem tą złączkę spowrotem i kontrolka już gaśnie i zapala się tylko przy włączeniu zapłonu, ale co dziwne nie spuszczałem wody, czyzby wykasował się błąd samoczynnie? Czy może jednak spuścić zawartość filtra????

Yellow masz pół metra żołądkowej gorzkiej u mnie;-)

W każdym razie dzięki serdeczne za pomoc

Chyba jednak paliwa LOTOSa lub akurat ta stacja jest do d....

:one: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO takie cuda to się fizjologom nie marzyły :D . Dziwne te kompy skoro czujnika nie zdiagnozowały. Jakby był walnięty to by powinno na kompie wykazać

Dobrze że się problem rozwiązał, a i info dla potomnych zostanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyzby wykasował się błąd samoczynnie? Czy może jednak spuścić zawartość filtra????

 

Komputer nie widzi tego błędu i nie miało się co wykasować, zresztą w ASO po podpięciu nic nie stwierdzili :D Ja na twoim miejscu spuścił bym zawartość filtra do samego końca ( trochę będzie potem pompowania)

 

Yellow masz pół metra żołądkowej gorzkiej u mnie;-)

W każdym razie dzięki serdeczne za pomoc

 

Jeśli chodzi o żołądkową, to trafiłeś w dziesiątkę :P Ale jak na razie to wystarczy jak dodasz mi punkcik za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

Prosze o wyorumiałośc gdyz jestem na forum od 2 godz.

 

Wczoraj kupiłem Nissana Primere z 2000r. To chyba jest model p11 ale nie jestem pewny.

Mam silnik 1.8 benz. i jak wracałem z polski bo jechałem po auto ponad 380 km spotkał mnie pierwszy niemiły temat.

Zapaliła mi sie taka pomarnczowa kontrolka chyba od silnika. Jak kupowałem wszystko było ok i sie nie paliła. Po drodze zalałem paliwa 98 na lotosie za jakies 200 zł.

Czytałem tu gdzies na forum ze to moze byc woda w paliwie ale nie tylko.

A i jeczsze jedno - zajrzałem pod maske - była luzna klema od minusana aku i zdjąłem ja kilka razy zanim jakoś ją zamocowałem (pomógł wkręt wkrecony kluczykiem - Brak innego sprzetu po drodze) dopiero po tym zauwazyłem ze mam włączony zapłon.

Czy to moze byćprzyczyna ??

Silnik pracuje chyba ok (mówie chyba bo jezdze od wczoraj dopier) ale wchodzi na obroty i ciągnie ok.

Od czego mam zacząc bo zupełie nie mam pojęcia.

Drugi problem mam ze spryskiwaczem bo nie działa - chciałem sprawdzic silniczek ale nie moge go znaleźć.

Bede wdzieczny za pomoc i wyrozumiałośc bo nawet nie wiem czy w dobrym miejscu pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...