Gość adr7 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 *zimnyzimny fuldy nie kupuj bo sie szybko scieraja, ja u siebie letnie mam 195/60r15 yokohama c drive, a zimowki to 185/65/15 dunlop sp sport 3d na jedne i drugie na razie nie moge nazekac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Zmiana z seryjnych Bridgestone B391 czy jak im tam na michelin energy saver - zauważalna poprawa tłumienia nierówności, uskoków i dziur. opona jest dużo bardziej miękka co podnosi komfort na naszych drogach. gorzej hamuje na suchym niż na bridgestone - takie moje odczucie. rozmiar 185/65R15 - seria. To wszystko dotyczy almery mojego taty. dodam, że opony kupiliśmy przez neta za coś koło 225 sztuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Ja z kolei mogę polecić Bridgestone Turanza ER300 w rozmiarze 195/60/R15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nero Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 zastanawiam się jeszcze nad 225/45/17. mimo tego ze będzie oszukiwał delikatnie na liczniku to wybór jest dużo większy a co za tym idzie ceny są niższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość madman Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 WITAM ,chcę zmienić felgi /koła/ w tiidzie na większe alu --205/50/17 pytanie jakie ET max wejdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żabunia26 Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Witam. Mam Nissana Primerę 1994 czy moze mi ktos udzielic informacji jaki rozmiar felg i opon powinnam mieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backyardbandit Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Witam. Mam Nissana Primerę 1994 czy moze mi ktos udzielic informacji jaki rozmiar felg i opon powinnam mieć? Ogumienie seryjne: 175/70R14 Ogumienie opcjonalne: 185/65R14 Ogumienie opcjonalne: 195/60R14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Aston Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Dokonałem na wiosnę takiej zamiany z oryginalnych Bridgestone B391 (więcej nie chcę o tej oponie słyszeć) przesiadłem się na VIKING PR TECH II w rozmiarze 195/60 R15 - oponka godna polecenia. VIKING został wykupiony przez CONTINENTAL i robi opony właśnie tej marki co prawda są to udoskonalone wzory CONTINENTALA z 2006r ale oponka jest asymetryczna dobrze trzyma się drogi, jest cicha. Cena jest dość rozsądna a parametrami nie odbiega zbytnio od czołówki opon średnich. Mam nadzieję, że pomogłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 ja mam letnie klebery 185/65 R15 a zimowe Dunlop 185/65 R15. Zimowe musze juz wymienic i zamierzam kupic albo fuldy albo klebery 185/65 R15. Klebery sa bardzo dobre. To prawda - Kleber moze nie jest zbytnio reklamowany, ale robi dobre opony (uzywam ich w rozmiarze 215/45/R17 w Toyocie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomplock26 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Witajcie ja mam Almerę 1.5 benzynka 2001r 3 drzwi Obecnie latam na felgach16 195/50 continental i jest ok Dlaczego?Jest kompromis między spalaniem a komfortem wszystkiego potrochu dobrze zachowuje sie almerka na koleinach a spalanie nie zauwazyłem róznicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 opny - temat rzeka choc to nie pora ale powiem : co do zimowych swietne sa vredestain snowpro2.smignalem na nich przez cala europe a wiec warunki naprawde zmienne od sloneczka w uk, przez pochmurne niebo francji, deszczowo w holandii i niemczech az do zasniezonych drog naszego kraju.opona wytrzymala na podwyzszona temperatury (jazda wiosna po uk) oraznaprawde bardzo cicha (choc to takze zalezy od jakosci i faktury samego asflatu).ale nic nas nie uchroni przed niespodziankami jak dostosowanie predkoscido warunkow (stara prawda ale prawda). opony letnie : w tej chwili mam pirelli p6000 i mialem bridgestone b391. obie sa glosne to moge powiedziec z cala pewnoscia (o wiele glosniejsze niz moje zimowki opisane wyzej)... a wlasciwosci jezdne?chyba nie widze roznicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zelii Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Witam jestem nowy na forum ale od razu chciałbym się podłączyć pod temat. Zakupiłem ostatnio almrke 1.4 LX z 96 roku. Autko jest na felgach 13i oponach zimowkach. Jestem własnie na etapie zmian opon na letnie i tutaj pytanie. Jest to moje pierwsze autko wiec jestem w tym temacie zielony. Jaka jest róznica miedzy felga 13 a 14 calowa? Czy roznica w jezdzie jest na tyle duza zebym musiał zmieniać felgi z opona czy wystarczy ze zaloze letnie opony na felge 13? Tutaj tez pytanie co sadzicie o nowej Debicy Passio II? A moze w tej cenie polecacie jakies inne oponki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 (edytowane) Jeździł ktoś może na oponach : Kumho KH17 SOLUS 195/60/15 88 V Fulda CARAT PROGRESSO 195/60/R15 88 V Te 1 wydają sie być ok w testach ale fulda kusi - z tym że jest wg testów głośna na zewnątrz a nie w środku - jakie są w tej kwesti odczucia uzytkowników P11?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Mam fuldy - ten typ indeksi rozmiar - jutro ida do reklamacji - 6 razy wyważane i ciągle jest nie tak. Oprócz tego sa ok. w środku nie są głośne. Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez tmx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 (edytowane) sie ma kto z was ma letnie vredestein hi-trac 185/65/r15 88H? powyzej 120km/h czuje jakby zaczynaly myszkowac na drodze... sa zupelnie nowe i nie wiem czy kazda nowa opona zachowuje sie w taki sposob czy moj uklad kierowniczy cos szwaknuje? a moze trzeba kazdej nowej oponie dac troche czasu na dotarcie? co wy na to? jeszcze jedno - sprawdzilem cisnienie w oponach - bylo 2.1 bara przelecialem wszystkie wskazowki na necie - zalecane dla mojej almerki to 2.1 bara ale na drzwiach mam notke mowiaca o cisnieniu 2.o opuscilem wiec cisnienie do zalecenia na drzwiach - 2.o na oko widac lekkiego kapcia - tak winno byc czy jak ? czy faktycznie nowa opona musi sie niejako dotrzec, ulozyc czy juz leciec do serwisu zbadac zawieszenie, zbieznosc i te sprawy ? Edytowane 16 Sierpnia 2009 przez hordagoga78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarlBjorn Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Jesli mozna podlacze sie pod temat. Najechalem na jakis metalowy shit i opona letnia, fabryczna Bridgestone B391 jest do wyautowania. Tzn. moze daloby sie ja sklecic ale nie chce. I pojawia sie pytanie - czy, poniewaz zapasowa jest praktycznie nowa, dokupic te fabryczna i uzytkowac je na przodzie (ktos wie gdzie mozna kupic fabryczna Bridgestone B391?) czy dac sobie spokoj i jakies inne opony kupic, jesli tak to jakie? Priorytetem dla mnie jest trwalosc, trwalosc i jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sigur Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 ja zmieniłem z 185 na 195. róznica w spalaniu prawie znikoma a lepsza przyczepnosc i stabilność. więc polecam. kupilem opony daytona. zrobilem na nich 20 tys. bardzo dobrze odporwadzają wodę. co do wad to słyszalem ze są problemy z biciem na kierwonicy w tych oponach. i za nic wywazanie nie pomoze. tak jest u mnie., do 100 km/h jest ok ale 120 juz nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarlBjorn Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 A te fabryczne Bridgestone 391 185 sa juz zupelnie nieosiagalne jako nowki? Szukalem na allegro, bezskutecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Witam jestem nowy na forum ale od razu chciałbym się podłączyć pod temat. Zakupiłem ostatnio almrke 1.4 LX z 96 roku. Autko jest na felgach 13i oponach zimowkach. Jestem własnie na etapie zmian opon na letnie i tutaj pytanie. Jest to moje pierwsze autko wiec jestem w tym temacie zielony. Jaka jest róznica miedzy felga 13 a 14 calowa? Czy roznica w jezdzie jest na tyle duza zebym musiał zmieniać felgi z opona czy wystarczy ze zaloze letnie opony na felge 13? Tutaj tez pytanie co sadzicie o nowej Debicy Passio II? A moze w tej cenie polecacie jakies inne oponki? Witam! Kupiłem 4 miesiące temu Sunnego Y10 2.0d (te same felgi co w Almerze N15 1.4) z oponami Dębica Passio (1) w rozmiarze 165/80 r13. To nie jest tabelaryczny rozmiar (koło ma większy obwód, przez co przełożenia są nieznacznie wydłużone, tabelarycznie było 175/70 lub 155/80). Powiem jedno: te opony wcale nie ustępują oponom zachodnim. Wcześniej zawsze jeździłem na oponach typu: Continental, Michelin, Dunlop, nie żadne tam Daytony i inne, które w testach wypadają słabiej niż Dębice. Dębice są znakomite na suchej nawierzchni, są ciche i ładnie się ścierają. Jedyne zastrzeżenia tą słabe hamowanie na mokrym i wysoka podatność na aquaplaning. Mowa ciągle o Passio (1). Passio 2 podobno w tym są o wiele lepsze. Nie słuchaj się tych, co mówią, że felgi 13' i Dębice to wiocha. Według mnie wąskie opony o wysokim profilu są lepsze na lokalne drogi (lepsze na dziurach, koleinach i w kałużach), a szerokie są dobre tylko na start spod świateł i ostrą jazdę po DOBRYCH drogach. Miałem możliwość zamiany na jakieś Dunlopy 175/70 niewiele mocniej starte (sprzedawaliśmy Astrę brata) i nie zdecydowałem się. Pozdrawiam! P.S. Mam po bracie zimowe Micheliny 175/70 i napiszę jaka jest różnica w jeździe między 165/80 i 175/70 Jak zmienię opony. Poza tym, Zelii, to jest temat dla N16 i trochę się wp******śmy:D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 A te fabryczne Bridgestone 391 185 sa juz zupelnie nieosiagalne jako nowki? Szukalem na allegro, bezskutecznie. I bardzo dobrze że są niedostępne bo 391 to porażka. Najlepiej drugą sztukę przeznaczyć na rezerwę i kupić parę nowych opon. Mogę polecić Bridgestone Turanza ale wybór jest tak duży i opinii tak wiele... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Witam. Mam do wyboru 2 rodzaje zimówek: (kółka do P10 1.6) 1) Firestone Winterhawk 1 175/70R14 2) Barum Polaris 2 175/70R14 Opony z 2007 r. bieżnik po 7-8mm na wszystkich kpl. Większość opinii w necie przemawia za Firestonem, ale 2, ja mam 1. Czy 1 będzie również lepsza od Polarisa 2? Jeśli ktoś jeździł na w/w gumach proszę o racjonalną opinię. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tonek Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Nie jeździłem na Firestonkach, ale mam na nysce wymienione barumki. No cóż, po zmianie starych zimówek na polarisy nie doznałem szoku przyczepności i poprawy. Generalnie nie jestem nimi zachwycony. Jak byś dostał w dobrej cenie goodyera UG7+, to polecam, bo jeżdżę też na takich, i to jest prawdziwa zimówka. Barumy wypadają blado przy nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarlBjorn Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 I bardzo dobrze że są niedostępne bo 391 to porażka. Najlepiej drugą sztukę przeznaczyć na rezerwę i kupić parę nowych opon. Mogę polecić Bridgestone Turanza ale wybór jest tak duży i opinii tak wiele... Udalo mi sie jednak jeszcze znalezc nowa B391, z uwagi na minimalny koszt calej operacji zalozylem ja i, poniewaz zapas jest tez nowy, mam nadzieje ze pojezdze na nich ze dwa lata, pozniej powedruja na tyl:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udalo mi sie jednak jeszcze znalezc nowa B391, z uwagi na minimalny koszt calej operacji zalozylem ja i, poniewaz zapas jest tez nowy, mam nadzieje ze pojezdze na nich ze dwa lata, pozniej powedruja na tyl:) A jaki tydzień i rok produkcji tej opony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Słyszałem o tym i powiem że zastanawiam się czy tego nie zrobić - mam drgania pow. 120 a mój mistrz wulkanizacji rozkłada ręce. natomiast wycztałem coś bardzo istotnego z czym nie mogłem się zgodzić przy zmianie opon na letnie cyt.[...]Hamowanie odciąża tył samochodu, sprawiając, ze przyczepność kół tylnych spada. Jeżeli samochód znajduje się w zakręcie, kierowca hamuje i auto znajdzie się w strefie rezonansu, łatwo o zarzucenie samochodem. Oznacza to, że przy zbiegu tych okoliczności, zupełnie sprawne amortyzatory, ani hamulce z ABS nie są w stanie uchronić od poślizgu tylnej osi samochodu. W efekcie auto wypada z jezdni. Dodatkowo - większość kierowców przy wymianie opon stara się mieć na kołach przedniej osi opony lepsze. To znaczy, że na kołach tylnej osi opony są gorsze!!! Kto wie, czy niektóre 'niewyjaśnione' wypadki nie są spowodowane właśnie takim efektem? Zaleca się zakładanie na tylną oś opon w lepszym stanie, ponieważ poślizg tylnych kół jest bardziej niebezpieczny, niż przednich. [...] Układ EPS "radzi sobie" w miarę dobrze z poslizgiem tylnych kół, poślizg przednich to znacznie słabiej pomaga wyprowadzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Układ EPS "radzi sobie" w miarę dobrze z poslizgiem tylnych kół, poślizg przednich to znacznie słabiej pomaga wyprowadzić Do tego dochodzi fakt ze w wiekszosci auto 80% sily hamowania bierze sie z przednich kol, a lepsza opona = krotsza droga hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.