Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kącik oponiarski. Letnie, zimowe. Tu i tylko tu:


Gość maciejwra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

*zimnyzimny fuldy nie kupuj bo sie szybko scieraja, ja u siebie letnie mam 195/60r15 yokohama c drive, a zimowki to 185/65/15 dunlop sp sport 3d na jedne i drugie na razie nie moge nazekac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana z seryjnych Bridgestone B391 czy jak im tam

na michelin energy saver - zauważalna poprawa tłumienia nierówności, uskoków i dziur.

opona jest dużo bardziej miękka co podnosi komfort na naszych drogach.

gorzej hamuje na suchym niż na bridgestone - takie moje odczucie.

rozmiar 185/65R15 - seria. To wszystko dotyczy almery mojego taty.

dodam, że opony kupiliśmy przez neta za coś koło 225 sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się jeszcze nad 225/45/17. mimo tego ze będzie oszukiwał delikatnie na liczniku to wybór jest dużo większy a co za tym idzie ceny są niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam Nissana Primerę 1994 czy moze mi ktos udzielic informacji jaki rozmiar felg i opon powinnam mieć?

Ogumienie seryjne: 175/70R14

Ogumienie opcjonalne: 185/65R14

Ogumienie opcjonalne: 195/60R14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokonałem na wiosnę takiej zamiany z oryginalnych Bridgestone B391 (więcej nie chcę o tej oponie słyszeć) przesiadłem się na VIKING PR TECH II w rozmiarze 195/60 R15 - oponka godna polecenia. VIKING został wykupiony przez CONTINENTAL i robi opony właśnie tej marki co prawda są to udoskonalone wzory CONTINENTALA z 2006r ale oponka jest asymetryczna dobrze trzyma się drogi, jest cicha. Cena jest dość rozsądna a parametrami nie odbiega zbytnio od czołówki opon średnich. Mam nadzieję, że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam letnie klebery 185/65 R15 a zimowe Dunlop 185/65 R15. Zimowe musze juz wymienic i zamierzam kupic albo fuldy albo klebery 185/65 R15. Klebery sa bardzo dobre.

 

To prawda - Kleber moze nie jest zbytnio reklamowany, ale robi dobre opony (uzywam ich w rozmiarze 215/45/R17 w Toyocie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomplock26

Witajcie ja mam Almerę 1.5 benzynka 2001r 3 drzwi

Obecnie latam na felgach16 195/50 continental i jest ok

Dlaczego?Jest kompromis między spalaniem a komfortem wszystkiego potrochu

dobrze zachowuje sie almerka na koleinach a spalanie nie zauwazyłem róznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opny - temat rzeka

choc to nie pora ale powiem : co do zimowych swietne sa vredestain snowpro2.smignalem na nich przez cala europe a wiec warunki naprawde zmienne od sloneczka w uk, przez pochmurne niebo francji, deszczowo w holandii i niemczech az do zasniezonych drog naszego kraju.opona wytrzymala na podwyzszona temperatury (jazda wiosna po uk) oraznaprawde bardzo cicha (choc to takze zalezy od jakosci i faktury samego asflatu).ale nic nas nie uchroni przed niespodziankami jak dostosowanie predkoscido warunkow (stara prawda ale prawda).

opony letnie : w tej chwili mam pirelli p6000 i mialem bridgestone b391.

obie sa glosne to moge powiedziec z cala pewnoscia (o wiele glosniejsze niz moje zimowki opisane wyzej)...

a wlasciwosci jezdne?chyba nie widze roznicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum ale od razu chciałbym się podłączyć pod temat. Zakupiłem ostatnio almrke 1.4 LX z 96 roku. Autko jest na felgach 13i oponach zimowkach. Jestem własnie na etapie zmian opon na letnie i tutaj pytanie. Jest to moje pierwsze autko wiec jestem w tym temacie zielony. Jaka jest róznica miedzy felga 13 a 14 calowa? Czy roznica w jezdzie jest na tyle duza zebym musiał zmieniać felgi z opona czy wystarczy ze zaloze letnie opony na felge 13? Tutaj tez pytanie co sadzicie o nowej Debicy Passio II? A moze w tej cenie polecacie jakies inne oponki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Jeździł ktoś może na oponach :

Kumho KH17 SOLUS 195/60/15 88 V

Fulda CARAT PROGRESSO 195/60/R15 88 V

Te 1 wydają sie być ok w testach ale fulda kusi - z tym że jest wg testów głośna na zewnątrz a nie w środku - jakie są w tej kwesti odczucia uzytkowników P11?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

 

Mam fuldy - ten typ indeksi rozmiar - jutro ida do reklamacji - 6 razy wyważane i ciągle jest nie tak. Oprócz tego sa ok. w środku nie są głośne. Edytowane przez tmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie ma

kto z was ma letnie vredestein hi-trac 185/65/r15 88H?

powyzej 120km/h czuje jakby zaczynaly myszkowac na drodze...

sa zupelnie nowe i nie wiem czy kazda nowa opona zachowuje sie w taki sposob czy moj uklad kierowniczy cos szwaknuje?

a moze trzeba kazdej nowej oponie dac troche czasu na dotarcie?

co wy na to?

 

jeszcze jedno - sprawdzilem cisnienie w oponach - bylo 2.1 bara

przelecialem wszystkie wskazowki na necie - zalecane dla mojej almerki to 2.1 bara ale na drzwiach mam notke mowiaca o cisnieniu 2.o

 

opuscilem wiec cisnienie do zalecenia na drzwiach - 2.o

na oko widac lekkiego kapcia - tak winno byc czy jak ?

 

czy faktycznie nowa opona musi sie niejako dotrzec, ulozyc czy juz leciec do serwisu zbadac zawieszenie, zbieznosc i te sprawy ?

Edytowane przez hordagoga78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mozna podlacze sie pod temat.

 

Najechalem na jakis metalowy shit i opona letnia, fabryczna Bridgestone B391 jest do wyautowania. Tzn. moze daloby sie ja sklecic ale nie chce.

 

I pojawia sie pytanie - czy, poniewaz zapasowa jest praktycznie nowa, dokupic te fabryczna i uzytkowac je na przodzie (ktos wie gdzie mozna kupic fabryczna Bridgestone B391?) czy dac sobie spokoj i jakies inne opony kupic, jesli tak to jakie? Priorytetem dla mnie jest trwalosc, trwalosc i jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniłem z 185 na 195. róznica w spalaniu prawie znikoma a lepsza przyczepnosc i stabilność. więc polecam. kupilem opony daytona. zrobilem na nich 20 tys. bardzo dobrze odporwadzają wodę. co do wad to słyszalem ze są problemy z biciem na kierwonicy w tych oponach. i za nic wywazanie nie pomoze. tak jest u mnie., do 100 km/h jest ok ale 120 juz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te fabryczne Bridgestone 391 185 sa juz zupelnie nieosiagalne jako nowki? Szukalem na allegro, bezskutecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum ale od razu chciałbym się podłączyć pod temat. Zakupiłem ostatnio almrke 1.4 LX z 96 roku. Autko jest na felgach 13i oponach zimowkach. Jestem własnie na etapie zmian opon na letnie i tutaj pytanie. Jest to moje pierwsze autko wiec jestem w tym temacie zielony. Jaka jest róznica miedzy felga 13 a 14 calowa? Czy roznica w jezdzie jest na tyle duza zebym musiał zmieniać felgi z opona czy wystarczy ze zaloze letnie opony na felge 13? Tutaj tez pytanie co sadzicie o nowej Debicy Passio II? A moze w tej cenie polecacie jakies inne oponki?

 

Witam!

Kupiłem 4 miesiące temu Sunnego Y10 2.0d (te same felgi co w Almerze N15 1.4) z oponami Dębica Passio (1) w rozmiarze 165/80 r13. To nie jest tabelaryczny rozmiar (koło ma większy obwód, przez co przełożenia są nieznacznie wydłużone, tabelarycznie było 175/70 lub 155/80). Powiem jedno: te opony wcale nie ustępują oponom zachodnim. Wcześniej zawsze jeździłem na oponach typu: Continental, Michelin, Dunlop, nie żadne tam Daytony i inne, które w testach wypadają słabiej niż Dębice. Dębice są znakomite na suchej nawierzchni, są ciche i ładnie się ścierają. Jedyne zastrzeżenia tą słabe hamowanie na mokrym i wysoka podatność na aquaplaning. Mowa ciągle o Passio (1). Passio 2 podobno w tym są o wiele lepsze. Nie słuchaj się tych, co mówią, że felgi 13' i Dębice to wiocha. Według mnie wąskie opony o wysokim profilu są lepsze na lokalne drogi (lepsze na dziurach, koleinach i w kałużach), a szerokie są dobre tylko na start spod świateł i ostrą jazdę po DOBRYCH drogach. Miałem możliwość zamiany na jakieś Dunlopy 175/70 niewiele mocniej starte (sprzedawaliśmy Astrę brata) i nie zdecydowałem się.

Pozdrawiam!

 

P.S. Mam po bracie zimowe Micheliny 175/70 i napiszę jaka jest różnica w jeździe między 165/80 i 175/70 Jak zmienię opony. Poza tym, Zelii, to jest temat dla N16 i trochę się wp******śmy:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te fabryczne Bridgestone 391 185 sa juz zupelnie nieosiagalne jako nowki? Szukalem na allegro, bezskutecznie.

 

I bardzo dobrze że są niedostępne bo 391 to porażka. Najlepiej drugą sztukę przeznaczyć na rezerwę i kupić parę nowych opon. Mogę polecić Bridgestone Turanza ale wybór jest tak duży i opinii tak wiele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam do wyboru 2 rodzaje zimówek: (kółka do P10 1.6)

 

1) Firestone Winterhawk 1 175/70R14

2) Barum Polaris 2 175/70R14

 

Opony z 2007 r. bieżnik po 7-8mm na wszystkich kpl.

 

Większość opinii w necie przemawia za Firestonem, ale 2, ja mam 1. Czy 1 będzie również lepsza od Polarisa 2?

Jeśli ktoś jeździł na w/w gumach proszę o racjonalną opinię.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem na Firestonkach, ale mam na nysce wymienione barumki. No cóż, po zmianie starych zimówek na polarisy nie doznałem szoku przyczepności i poprawy. Generalnie nie jestem nimi zachwycony. Jak byś dostał w dobrej cenie goodyera UG7+, to polecam, bo jeżdżę też na takich, i to jest prawdziwa zimówka. Barumy wypadają blado przy nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze że są niedostępne bo 391 to porażka. Najlepiej drugą sztukę przeznaczyć na rezerwę i kupić parę nowych opon. Mogę polecić Bridgestone Turanza ale wybór jest tak duży i opinii tak wiele...

 

 

Udalo mi sie jednak jeszcze znalezc nowa B391, z uwagi na minimalny koszt calej operacji zalozylem ja i, poniewaz zapas jest tez nowy, mam nadzieje ze pojezdze na nich ze dwa lata, pozniej powedruja na tyl:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie jednak jeszcze znalezc nowa B391, z uwagi na minimalny koszt calej operacji zalozylem ja i, poniewaz zapas jest tez nowy, mam nadzieje ze pojezdze na nich ze dwa lata, pozniej powedruja na tyl:)

 

A jaki tydzień i rok produkcji tej opony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Słyszałem o tym i powiem że zastanawiam się czy tego nie zrobić - mam drgania pow. 120 a mój mistrz wulkanizacji rozkłada ręce.

natomiast wycztałem coś bardzo istotnego z czym nie mogłem się zgodzić przy zmianie opon na letnie

 

cyt.[...]Hamowanie odciąża tył samochodu, sprawiając, ze przyczepność kół tylnych spada. Jeżeli samochód znajduje się w zakręcie, kierowca hamuje i auto znajdzie się w strefie rezonansu, łatwo o zarzucenie samochodem. Oznacza to, że przy zbiegu tych okoliczności, zupełnie sprawne amortyzatory, ani hamulce z ABS nie są w stanie uchronić od poślizgu tylnej osi samochodu. W efekcie auto wypada z jezdni. Dodatkowo - większość kierowców przy wymianie opon stara się mieć na kołach przedniej osi opony lepsze. To znaczy, że na kołach tylnej osi opony są gorsze!!!

Kto wie, czy niektóre 'niewyjaśnione' wypadki nie są spowodowane właśnie takim efektem?

Zaleca się zakładanie na tylną oś opon w lepszym stanie, ponieważ poślizg tylnych kół jest bardziej niebezpieczny, niż przednich. [...]

 

Układ EPS "radzi sobie" w miarę dobrze z poslizgiem tylnych kół, poślizg przednich to znacznie słabiej pomaga wyprowadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ EPS "radzi sobie" w miarę dobrze z poslizgiem tylnych kół, poślizg przednich to znacznie słabiej pomaga wyprowadzić

Do tego dochodzi fakt ze w wiekszosci auto 80% sily hamowania bierze sie z przednich kol, a lepsza opona = krotsza droga hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...