Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kącik oponiarski. Letnie, zimowe. Tu i tylko tu:


Gość maciejwra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jaki tydzień i rok produkcji tej opony ?

 

 

Tego nie wiem szczerze mowiac, kupilem z allegro od SS, mial pojedyncza sztuke, opona jak sadze ma ze 2-3 lata i zapewne pochodzila z kola zapasowego. W zakladzie wulkanizacyjnym ktory zmienial mi opony potwierdzili ze wszystko jest z nia cacy i nie byla uzywana, nie jest to zadna podroba czy regenerowany egzemplarz, co bylo zreszta widac na moje niefachowe jednak oko:)

 

Niemniej sadze ze produkcja tego modelu B391 jest juz rzeczywiscie zakonczona i w stanie nowym mozna upolowac pojedyncze sztuki.

 

Chcialem rzeczywiscie kupic model Turanza ale symboliczny koszt zakupu B391 przekonal do tego zeby pojezdzic na tych oponach jeszcze jakies 2 lata (na drugie kolo dalem nowke z zapasowego na przod ciagna teraz nowe B391).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego dochodzi fakt ze w wiekszosci auto 80% sily hamowania bierze sie z przednich kol, a lepsza opona = krotsza droga hamowania.

 

Zrob sobie maly tescik.

Pozycz od dziecka jakis nieduzy samochodzik. Przy uzyciu np plasteliny zablokuj przednie kola i zobacz jak bedzie sie zachowywal samochod podczas jazdy. Nastepnie odblokuj przednie, zaklej tylne i wykonaj podobny test.

Szybko dojdziesz do wniosku, ze lepsze opony nalezy zakladac na tyl samochodu. Oczywiscie wszystkie systemy sa jak najbardziej potrzebne, ale niestety calej fizyki nie oszukamy systemami, one maja nam tylko pomagac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Jeździłem tej zimy na Witerhawkach 2 i moje wrażenia są takie:

 

Na aswalcie suchym, mokrym bez różnicy - jest bardzo dobrze. Długo zastanawiałem się czy aby napewno działa mi abs :). Na śniegu bez rewelacji - poprawnie. Duuużo lepiej na śniegu zachowywały się Dębice Frigo 2.

 

Faktem bezspornym jest natomiast to, że Firestonki są wyjątkowo ciche i komfortowe.

 

 

 

 

Pzdr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja mam Winterhawki 2. Tak skubane trzymaja ze na sniegu (nie lodzie) nawet na recznym nie chciały sie slizgac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

besciak tylko zapomnieli dodać jednej rzeczy, że tyczy się to samochodów z napędem na tylną oś. Przednionapędówkę zawszę wyciągnie przód (test matrixa) za to trudniej jest iść bokiem takim autem. Z resztą zimą najłatwiej jest to zauważyć, trzeba zaciągać ręczny aby utrzymać poślizg bo inaczej przód wywala na zewnętrzną. No i co najważniejsze , powiedzmy że mamy zimę jedziemy w zakręcie , mamy za dużą prędkość (zakładam że mamy z tyłu lepsze gumy z przodu byle jakie) to mimo zaciągania ręcznego nie ustawi nas dłużej bokiem bo przód będzie wywalało na zewnętrzną (siła odśrodkowa, ponieważ w aucie przednio napędowym największy ciężar jest z przodu silnik + skrzynia biegów). A gdybyśmy mieli z przodu dobre lacze a z tyłu takie sobie można ustawić auto bokiem bez ręcznego i przodem go wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

besciak tylko zapomnieli dodać jednej rzeczy, że tyczy się to samochodów z napędem na tylną oś. Przednionapędówkę zawszę wyciągnie przód (test matrixa) za to trudniej jest iść bokiem takim autem. Z resztą zimą najłatwiej jest to zauważyć, trzeba zaciągać ręczny aby utrzymać poślizg bo inaczej przód wywala na zewnętrzną. No i co najważniejsze , powiedzmy że mamy zimę jedziemy w zakręcie , mamy za dużą prędkość (zakładam że mamy z tyłu lepsze gumy z przodu byle jakie) to mimo zaciągania ręcznego nie ustawi nas dłużej bokiem bo przód będzie wywalało na zewnętrzną (siła odśrodkowa, ponieważ w aucie przednio napędowym największy ciężar jest z przodu silnik + skrzynia biegów). A gdybyśmy mieli z przodu dobre lacze a z tyłu takie sobie można ustawić auto bokiem bez ręcznego i przodem go wyciągnąć.

 

Niekoniecznie na tylna os, bo tak naprawde podczas hamowania nie jest wazne na ktora os mamy naped, bo przeciez hamujemy a nie jedziemy. Nie chodzi mi tutaj o jazde sportowa, ale poprostu o zwykle hamowanie.

A co do jazdy sportowej. Czy przednionapedowke zawsze wyciagnie przod? - tak, o ile przod ma przyczepnosc, a tak nie jest zawsze.

Natomiast jesli w zimie na zakrecie ma sie za duza predkosc, to najczesciej laduje sie w rowie, bo tak naprawde nie masz ani czasu, ani mozliwosci, zeby pokonac zakret slizgiem, bo do tego musisz sie odpowiednio wczesniej przygotowac. Widzialem juz roznych amatorow-Holowczycow zwiadzajacych rowy, bo wyobraznia poszla za daleko, a rozsadek jej nie wyhamowal :) Prawda jest taka, ze jak masz dobrze oblodzana nawierzchnie i wchodzisz w zakret naprawde szybko, to nie ma wiekszego znaczenia jaki masz naped, jakie opony itd, bo przeciez nie podejmiesz ryzyka przyciecia po wewnetrznej nie majac pewnosci, ze w przeciwka nie nadjezdza... np Kamaz z 30-to tonowym ladunkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiadomo prędkość odgrywa kluczową rolę, ja też nie mówię o jeździe sportowej, tylko na przykład że w zimę trafimy w zakręcie na kawałek lodu a następnie znów na śnieg (to każdemu może się zdarzyć, mi już parę razy). Test matrixa na płaskiej śliskiej nawierzchni (typu parking lub bardzo szeroka płaska droga) pokazuje jak zachowuje się przednionapędówka. Polega na celowym zarzuceniu tyłu samochodu tak aby auto obróciło się o prawie 180' przy maksymalnej kontrze i załączonym biegu. Samochód najpierw obraca się prawie 180' a następnie przód znów ustawia się w kierunku jazdy, dlatego nazywa się to test matrixa,. Parę razy było w "Polskiej Jeździe" na TVN Turbo, tylno-napędówką tak nie zrobisz. Jeździło się paroma autami a w szczególności przez ostatnie 3lata sunnym w zimę na letnich i się poznało to i owo (żadnego rowu i krawężnika nie załapałem). Jedno mogę powiedzieć że na czystym lodzie to żadna opona nie pomoże (oprócz z kolcami). I tak jak wspomniałeś prędkość odgrywa kluczową rolę. Dlatego bardzo wskazane jest MYŚLEĆ i ANALIZOWAĆ DROGĘ podczas prowadzenia.

Co do hamowania a szczególnie ostrego to jest jedna zasada, nie hamuje się w zakręcie, no i podczas jazdy trzeba być przygotowanym na wszystko.

 

żeśmy się rozgadali a post jest o oponach a nie o sposobie jazdy, dlatego koniec OT. ;)

Edytowane przez Jastrząb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też powoli zaczynam sie czaić na zakup zimowek i w tej chwili widzę 2 kandydatów - Sava eskimos s3 i debica frigo 2.

Sava Juz od kilku lat wygrywa w testach z innym oponami budgetowymi, a w testach z markowymi trafia na lepsze pozycje niż winterhawk fulda czy barum (jest bardziej uniwersalna). Dębica frigo 2 jest super na prawdzią zime - a tej nie ma wiele już w moich okolicach. Wiadomo, że godyear ug7 bezie lepszy od savy - ale w zimowce bardzo liczy sie głębokość bieżnika i wiek opony. za 1 goodyera można mieć 2 savy i wcześniej wymienic

 

 

Pytanie - czy ktoś do p11 miał możliwość porównania 195/60r15 do 185/65r15. Najlepiej gdyby były to takie same opony (ten sam model). Zastanawiam sie nad 185 na zime. Ciekaw jestem też różnicy w zachowaniu na suchej nawierzchni - a szczególnie sztywnośći bocznej opony gdy da sie węższą zamiast 195.

Edytowane przez tmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W sumie tez kupuje fele na zime i opony, wiec wybralem sie dzis po pracy na mały przegląd ofert, wiec napisze co i jak.W Rzeszowskim Sziku na Baranówce gość odrazu mowi ze musza zamówić i koszt jednej stalowej felgi 260-270 zl :o mysle sobie kurde szok!! wiec pojecha;lem jeszcze do Bialej a tam cena tez w sziku 250 zl, wracajac zagladnalem z czystej ciekawosci do ASO i panie i panowie myslalem ze umre ze smiechu stalowa fela 14 rozstaw 4*100 390 zl!!! mialem zapytac czy wysadzana diamentami czy moze jakis specjalny stop :D ale zeby nie bylo ze rozmywam temat to mam w planie zakupic opony kleberg czy cos na tematy tych oponek ktos wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o opony kleber, to marka nalezaca do michelina, odpowiednik firestone'a w koncernie bridgestone czy uniroyala w koncernie continetala. kosztuja niezbyt duzo a sa to bardzo dobre opony, niskie opory toczenia, przez co i cichsze od konkurencji(jesli zimowki wogole moga byc ciche :D). mysle ze jak nie chcesz duzo wydac, a miec cos dobrego to warto sie ta firma zainteresowac. nie wiem w jakim rozmiarze szukasz opon, ale mysle ze jeszcze mozesz zastanowic nad wyzej wymienionymi uniroyalami, swietne opomy jesli chodzi o mokra nawierzchnie, a u nas w okresie jesienno-zimowym mamy glownie mokre drogi. tez nie powinny byc zbyt drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje typy na obecną chwile (zimowe) - rozmiar 185/65/15

Uniroyal MS+66 - 175 zł

Goodyear UG7+ - 220zł

Dunlop 3D -204zł

Wszystkie parametry zbliżone - uniroyall ma mniejszą trwałość,troche wyższe opory toczenia i jest troche gorszy na lodzie - ale bez tragedii. Wiec bedyie 1 z tych 3

 

Ktoś zakładał może do p11 opony w rozmiarze 195/65/15?

Mieszczą sie? Nie ocierają?

Teoretycznie to tylko 1cm na promieniu.

Ten rozmiar jest tanszy niż 195/60 r15 i 185/65 r15 i w wyzszym indeksie nośności

Edytowane przez tmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Wybrałem oponki na zimę Firestone Winterhawk 2. Dylemat mam tylko z rozmiarem tak jak kolega tmx.

 

Czy w P11 195/65/15 nie będą obcierać?

Czy lepiej założyć 195/60/15 lub 185/65/15 ?

Ja już wybrałem - nie wiedząc co z obcieraniem kupiłem 185/65r15

UG7+ .

Miał być Uniroyall ale cena wzrosła na moich oczach ze 175 na 185 a potem na 200 za sztuke wiec wziałem goodyear'a za 244

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeździ ktoś na oponach Infinity?

Potrzebuję opinii kogoś kto osobiście używał a nie "słyszał od szwagra" ;-)

Oglądałem je w wersji zimowej 185/R15/85 - wyglądają ładnie i kosztują niedużo.

Potrzebuję do spokojnej jazdy głównie po mieście.

Pytanie: czy warto kupić taki towar?

pozdrawiam

nelson38

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem - można - trzeba je tylko na wyższe ciśnienie pompować (nie wiem dokładnie o ile wyższe) - jest to konieczne do ich normalnej pracy. Opony będą sztywniejsze na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanei dotyczace cisnienia dla opon letnich.

Zuywam alusow z dosc nietypowym rozmiarem 185/60/r15. Przewaznie jezdze sam lub ew we dwojke.

 

Do tej pory jezdzilem na cisnieniu 2.2. Ile zakladow oponiarskich tyle teorii na cisnienie.

 

Jakie powinno byc? 2.2 ? 2.1 ? I czy na przod inne i na tyl inne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz zadam pytanko, bo gdzieś indziej uznano moją wypowiedź za nieodpowiednią w danym temacie (no, ale w sumie mieli racje)

 

A więc tak mam piękne oponki UltraGrip 7 przejechały one ok 1000km tylko są w rozmiarze 195/65/15 i nie wiem czy przy oryginalnej feldze stalowej (ET45) nie będzie nic ocierać? Na stronie: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=195%2F60R15&tolerancja=4%25&imageField.x=20&imageField.y=16 pokazało mi coś takiego przy wzorcowej oponie 195/60/15: 195/65R15 Średnica (mm)634,5 mm różnica średnic (mm)-19,5 mm różnica średnic (%) -3,2 %

 

Jak wy to widzicie?

Edytowane przez rafi1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...