JarlBjorn Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 A jaki tydzień i rok produkcji tej opony ? Tego nie wiem szczerze mowiac, kupilem z allegro od SS, mial pojedyncza sztuke, opona jak sadze ma ze 2-3 lata i zapewne pochodzila z kola zapasowego. W zakladzie wulkanizacyjnym ktory zmienial mi opony potwierdzili ze wszystko jest z nia cacy i nie byla uzywana, nie jest to zadna podroba czy regenerowany egzemplarz, co bylo zreszta widac na moje niefachowe jednak oko:) Niemniej sadze ze produkcja tego modelu B391 jest juz rzeczywiscie zakonczona i w stanie nowym mozna upolowac pojedyncze sztuki. Chcialem rzeczywiscie kupic model Turanza ale symboliczny koszt zakupu B391 przekonal do tego zeby pojezdzic na tych oponach jeszcze jakies 2 lata (na drugie kolo dalem nowke z zapasowego na przod ciagna teraz nowe B391). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
besciak Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Do tego dochodzi fakt ze w wiekszosci auto 80% sily hamowania bierze sie z przednich kol, a lepsza opona = krotsza droga hamowania. Zrob sobie maly tescik. Pozycz od dziecka jakis nieduzy samochodzik. Przy uzyciu np plasteliny zablokuj przednie kola i zobacz jak bedzie sie zachowywal samochod podczas jazdy. Nastepnie odblokuj przednie, zaklej tylne i wykonaj podobny test. Szybko dojdziesz do wniosku, ze lepsze opony nalezy zakladac na tyl samochodu. Oczywiscie wszystkie systemy sa jak najbardziej potrzebne, ale niestety calej fizyki nie oszukamy systemami, one maja nam tylko pomagac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Cześć Jeździłem tej zimy na Witerhawkach 2 i moje wrażenia są takie: Na aswalcie suchym, mokrym bez różnicy - jest bardzo dobrze. Długo zastanawiałem się czy aby napewno działa mi abs . Na śniegu bez rewelacji - poprawnie. Duuużo lepiej na śniegu zachowywały się Dębice Frigo 2. Faktem bezspornym jest natomiast to, że Firestonki są wyjątkowo ciche i komfortowe. Pzdr Ja mam Winterhawki 2. Tak skubane trzymaja ze na sniegu (nie lodzie) nawet na recznym nie chciały sie slizgac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 besciak tylko zapomnieli dodać jednej rzeczy, że tyczy się to samochodów z napędem na tylną oś. Przednionapędówkę zawszę wyciągnie przód (test matrixa) za to trudniej jest iść bokiem takim autem. Z resztą zimą najłatwiej jest to zauważyć, trzeba zaciągać ręczny aby utrzymać poślizg bo inaczej przód wywala na zewnętrzną. No i co najważniejsze , powiedzmy że mamy zimę jedziemy w zakręcie , mamy za dużą prędkość (zakładam że mamy z tyłu lepsze gumy z przodu byle jakie) to mimo zaciągania ręcznego nie ustawi nas dłużej bokiem bo przód będzie wywalało na zewnętrzną (siła odśrodkowa, ponieważ w aucie przednio napędowym największy ciężar jest z przodu silnik + skrzynia biegów). A gdybyśmy mieli z przodu dobre lacze a z tyłu takie sobie można ustawić auto bokiem bez ręcznego i przodem go wyciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
besciak Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 besciak tylko zapomnieli dodać jednej rzeczy, że tyczy się to samochodów z napędem na tylną oś. Przednionapędówkę zawszę wyciągnie przód (test matrixa) za to trudniej jest iść bokiem takim autem. Z resztą zimą najłatwiej jest to zauważyć, trzeba zaciągać ręczny aby utrzymać poślizg bo inaczej przód wywala na zewnętrzną. No i co najważniejsze , powiedzmy że mamy zimę jedziemy w zakręcie , mamy za dużą prędkość (zakładam że mamy z tyłu lepsze gumy z przodu byle jakie) to mimo zaciągania ręcznego nie ustawi nas dłużej bokiem bo przód będzie wywalało na zewnętrzną (siła odśrodkowa, ponieważ w aucie przednio napędowym największy ciężar jest z przodu silnik + skrzynia biegów). A gdybyśmy mieli z przodu dobre lacze a z tyłu takie sobie można ustawić auto bokiem bez ręcznego i przodem go wyciągnąć. Niekoniecznie na tylna os, bo tak naprawde podczas hamowania nie jest wazne na ktora os mamy naped, bo przeciez hamujemy a nie jedziemy. Nie chodzi mi tutaj o jazde sportowa, ale poprostu o zwykle hamowanie. A co do jazdy sportowej. Czy przednionapedowke zawsze wyciagnie przod? - tak, o ile przod ma przyczepnosc, a tak nie jest zawsze. Natomiast jesli w zimie na zakrecie ma sie za duza predkosc, to najczesciej laduje sie w rowie, bo tak naprawde nie masz ani czasu, ani mozliwosci, zeby pokonac zakret slizgiem, bo do tego musisz sie odpowiednio wczesniej przygotowac. Widzialem juz roznych amatorow-Holowczycow zwiadzajacych rowy, bo wyobraznia poszla za daleko, a rozsadek jej nie wyhamowal Prawda jest taka, ze jak masz dobrze oblodzana nawierzchnie i wchodzisz w zakret naprawde szybko, to nie ma wiekszego znaczenia jaki masz naped, jakie opony itd, bo przeciez nie podejmiesz ryzyka przyciecia po wewnetrznej nie majac pewnosci, ze w przeciwka nie nadjezdza... np Kamaz z 30-to tonowym ladunkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 (edytowane) no wiadomo prędkość odgrywa kluczową rolę, ja też nie mówię o jeździe sportowej, tylko na przykład że w zimę trafimy w zakręcie na kawałek lodu a następnie znów na śnieg (to każdemu może się zdarzyć, mi już parę razy). Test matrixa na płaskiej śliskiej nawierzchni (typu parking lub bardzo szeroka płaska droga) pokazuje jak zachowuje się przednionapędówka. Polega na celowym zarzuceniu tyłu samochodu tak aby auto obróciło się o prawie 180' przy maksymalnej kontrze i załączonym biegu. Samochód najpierw obraca się prawie 180' a następnie przód znów ustawia się w kierunku jazdy, dlatego nazywa się to test matrixa,. Parę razy było w "Polskiej Jeździe" na TVN Turbo, tylno-napędówką tak nie zrobisz. Jeździło się paroma autami a w szczególności przez ostatnie 3lata sunnym w zimę na letnich i się poznało to i owo (żadnego rowu i krawężnika nie załapałem). Jedno mogę powiedzieć że na czystym lodzie to żadna opona nie pomoże (oprócz z kolcami). I tak jak wspomniałeś prędkość odgrywa kluczową rolę. Dlatego bardzo wskazane jest MYŚLEĆ i ANALIZOWAĆ DROGĘ podczas prowadzenia. Co do hamowania a szczególnie ostrego to jest jedna zasada, nie hamuje się w zakręcie, no i podczas jazdy trzeba być przygotowanym na wszystko. żeśmy się rozgadali a post jest o oponach a nie o sposobie jazdy, dlatego koniec OT. Edytowane 9 Września 2009 przez Jastrząb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 (edytowane) Też powoli zaczynam sie czaić na zakup zimowek i w tej chwili widzę 2 kandydatów - Sava eskimos s3 i debica frigo 2. Sava Juz od kilku lat wygrywa w testach z innym oponami budgetowymi, a w testach z markowymi trafia na lepsze pozycje niż winterhawk fulda czy barum (jest bardziej uniwersalna). Dębica frigo 2 jest super na prawdzią zime - a tej nie ma wiele już w moich okolicach. Wiadomo, że godyear ug7 bezie lepszy od savy - ale w zimowce bardzo liczy sie głębokość bieżnika i wiek opony. za 1 goodyera można mieć 2 savy i wcześniej wymienic Pytanie - czy ktoś do p11 miał możliwość porównania 195/60r15 do 185/65r15. Najlepiej gdyby były to takie same opony (ten sam model). Zastanawiam sie nad 185 na zime. Ciekaw jestem też różnicy w zachowaniu na suchej nawierzchni - a szczególnie sztywnośći bocznej opony gdy da sie węższą zamiast 195. Edytowane 18 Września 2009 przez tmx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darth Vader Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 W sumie tez kupuje fele na zime i opony, wiec wybralem sie dzis po pracy na mały przegląd ofert, wiec napisze co i jak.W Rzeszowskim Sziku na Baranówce gość odrazu mowi ze musza zamówić i koszt jednej stalowej felgi 260-270 zl mysle sobie kurde szok!! wiec pojecha;lem jeszcze do Bialej a tam cena tez w sziku 250 zl, wracajac zagladnalem z czystej ciekawosci do ASO i panie i panowie myslalem ze umre ze smiechu stalowa fela 14 rozstaw 4*100 390 zl!!! mialem zapytac czy wysadzana diamentami czy moze jakis specjalny stop ale zeby nie bylo ze rozmywam temat to mam w planie zakupic opony kleberg czy cos na tematy tych oponek ktos wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gruzin87 Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 jesli chodzi o opony kleber, to marka nalezaca do michelina, odpowiednik firestone'a w koncernie bridgestone czy uniroyala w koncernie continetala. kosztuja niezbyt duzo a sa to bardzo dobre opony, niskie opory toczenia, przez co i cichsze od konkurencji(jesli zimowki wogole moga byc ciche ). mysle ze jak nie chcesz duzo wydac, a miec cos dobrego to warto sie ta firma zainteresowac. nie wiem w jakim rozmiarze szukasz opon, ale mysle ze jeszcze mozesz zastanowic nad wyzej wymienionymi uniroyalami, swietne opomy jesli chodzi o mokra nawierzchnie, a u nas w okresie jesienno-zimowym mamy glownie mokre drogi. tez nie powinny byc zbyt drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darth Vader Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 (edytowane) na zime intersuja mnie standardowe czyli 185/65 na 14 dzieki za rade! zmiana planów będa 185/60 14;) Edytowane 3 Października 2009 przez Darth Vader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 (edytowane) Moje typy na obecną chwile (zimowe) - rozmiar 185/65/15 Uniroyal MS+66 - 175 zł Goodyear UG7+ - 220zł Dunlop 3D -204zł Wszystkie parametry zbliżone - uniroyall ma mniejszą trwałość,troche wyższe opory toczenia i jest troche gorszy na lodzie - ale bez tragedii. Wiec bedyie 1 z tych 3 Ktoś zakładał może do p11 opony w rozmiarze 195/65/15? Mieszczą sie? Nie ocierają? Teoretycznie to tylko 1cm na promieniu. Ten rozmiar jest tanszy niż 195/60 r15 i 185/65 r15 i w wyzszym indeksie nośności Edytowane 11 Października 2009 przez tmx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Noar Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Witam. Wybrałem oponki na zimę Firestone Winterhawk 2. Dylemat mam tylko z rozmiarem tak jak kolega tmx. Czy w P11 195/65/15 nie będą obcierać? Czy lepiej założyć 195/60/15 lub 185/65/15 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Witam. Wybrałem oponki na zimę Firestone Winterhawk 2. Dylemat mam tylko z rozmiarem tak jak kolega tmx. Czy w P11 195/65/15 nie będą obcierać? Czy lepiej założyć 195/60/15 lub 185/65/15 ? Ja już wybrałem - nie wiedząc co z obcieraniem kupiłem 185/65r15 UG7+ . Miał być Uniroyall ale cena wzrosła na moich oczach ze 175 na 185 a potem na 200 za sztuke wiec wziałem goodyear'a za 244 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelson38 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Czy jeździ ktoś na oponach Infinity? Potrzebuję opinii kogoś kto osobiście używał a nie "słyszał od szwagra" ;-) Oglądałem je w wersji zimowej 185/R15/85 - wyglądają ładnie i kosztują niedużo. Potrzebuję do spokojnej jazdy głównie po mieście. Pytanie: czy warto kupić taki towar? pozdrawiam nelson38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Mam pytanie z innej beczki. Znajomy ma do opchniecia nowe opony Continental ktore sa z zalozenai do aut dostawczych. Rozmiar mi pasuje ,lecz czy takie opony moge zastosowac bez problemu do auta osobowego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Z tego co wiem - można - trzeba je tylko na wyższe ciśnienie pompować (nie wiem dokładnie o ile wyższe) - jest to konieczne do ich normalnej pracy. Opony będą sztywniejsze na boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Mam pytanei dotyczace cisnienia dla opon letnich. Zuywam alusow z dosc nietypowym rozmiarem 185/60/r15. Przewaznie jezdze sam lub ew we dwojke. Do tej pory jezdzilem na cisnieniu 2.2. Ile zakladow oponiarskich tyle teorii na cisnienie. Jakie powinno byc? 2.2 ? 2.1 ? I czy na przod inne i na tyl inne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi1990 Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 (edytowane) Jeszcze raz zadam pytanko, bo gdzieś indziej uznano moją wypowiedź za nieodpowiednią w danym temacie (no, ale w sumie mieli racje) A więc tak mam piękne oponki UltraGrip 7 przejechały one ok 1000km tylko są w rozmiarze 195/65/15 i nie wiem czy przy oryginalnej feldze stalowej (ET45) nie będzie nic ocierać? Na stronie: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=195%2F60R15&tolerancja=4%25&imageField.x=20&imageField.y=16 pokazało mi coś takiego przy wzorcowej oponie 195/60/15: 195/65R15 Średnica (mm)634,5 mm różnica średnic (mm)-19,5 mm różnica średnic (%) -3,2 % Jak wy to widzicie? Edytowane 27 Października 2009 przez rafi1990 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Miałem też taki dylemat - pisałem do jednego z forumowiczów co miał ten rozmiar na p11 - i odpisał że spoko sie mieści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekol Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Rafi1990 ja w p10 mam taki rozmiar i nic mi nie opciera takze spoko mozesz zakladac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi1990 Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 dzięki za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
currahee Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Tylko, że 3,2% różnicy to dużo, zaleca się aby nie przekraczać ~2%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MIS Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 a jakbyście mieli wybrać między: NOKIAN WR G2 http://opony.pl/opona.aspx?oid=151621&rodzaj=1 a MICHELIN ALPIN A3 http://opony.pl/opona.aspx?oid=149139&rodzaj=1 to co byście wybrali? Mam w podobnej cenie i nie mogę się zdecydować... Auto kombi czyli ciut waży a i pod maską trochę kucy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 a jakbyście mieli wybrać między: NOKIAN WR G2 http://opony.pl/opona.aspx?oid=151621&rodzaj=1 a MICHELIN ALPIN A3 http://opony.pl/opona.aspx?oid=149139&rodzaj=1 to co byście wybrali? Bierz Nokiany - bedziesz zadowolony! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Czy ktos jezdzi na: http://www.allegro.p...?item=794141221 ?? Zastanawiam sie czy nie kupic poki jest zima i dobre ceny sa Z zasłyszanych opinii są dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.