Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Modzenie autek


devi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeżeli masz mało mocy to tylko ratuje cie uturbienie przyrost momentu obrotowego jest spory

a kombinowanie z silnikami NA( wolnosącymi) jest żmudne kosztowne a osiągniesz przyrosty paru koni

i parunastu nm

ja właśnie jestem tuż przed rozpoczęciem projektu TT

części sie kompletują chce domowymi sposobami za pare marnych tyś zł można w nissanie zrobić moc 450 500km

mechanicznie prosta sprawa , troche mnie martwi elektronika

ps jeżeli dobrze chcesz wystroić afr to trzeba sonde szerokopasmową najlepiej innovate wraz z wskażnikiem inaczej sie nieda

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filon daj sobie spokój nawet nie odczujesz tego przyrostu :) są dwie drogi albo dramatycznie obnizasz masę albo idziesz w FI

 

Jarek nie wycisniesz bez zakucia silnika wiecej niż 430 km bo nie ma takiej możliwości (chyba ze to HR) te samochody są naprawdę super rozpracowane w US i są dziesiątki opisanych przypadków takich prób DE ma bardzo słabe graty w środku nie wystarczy tylko zmienić tlokow i korb musisz wzmocnić blok nowe pierścienie śruby jak sie za to zabierasz to zrób to dobrze bo inaczej co pare tysi km będziesz zmieniał silnik szkoda Twojego czasu i kasy

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filon daj sobie spokój nawet nie odczujesz tego przyrostu :) są dwie drogi albo dramatycznie obnizasz masę albo idziesz w FI

 

To w takim razie najtaniej zastrzyk kucy da zamontowanie podtleneku azotu.

 

Porównanie dwóch Zetek. Turbo do N2O. Kamera jest w tej z nitro. Pierwszy przejazd bez podania podtlenku. Drugi z małym ciśnieniem w butli. Trzeci już wszystko tak jak ma być :)

http://www.youtube.com/watch?v=d7dmCBfNDAY

 

Ta po zapodaniu nitro ładnie zlazła z czasem na 1/4 mili.

http://www.youtube.com/watch?v=rTg6gYfyLpA

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu dobrze gadasz. W weekend kolega sprawdzal ustawienia 370z z nitro i przy tej okazji zrobilismy kilka testow. W porownaniu do serii podtlenek jest naprawde sensowny jak sie chlopaki zgodza to zalacze film z porownania. Jezdzi na strzale 75km i jest tylko nieznacznie wolniejszy od mojego tt. Na hamowni wzszlo mu ponad 400km i 480 niuta Musisz tylko pomyslec o zakupie butli ze sterowaniem doladowania bo jak przy odcince poda Ci nitro to.....bedzie slabo. Ale wrazenia naprawde fajne i wtedy mozesz walczyc o tego AFR przy otwartej przepustnicy bo dla 10 kucy nie warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu dobrze gadasz. W weekend kolega sprawdzal ustawienia 370z z nitro i przy tej okazji zrobilismy kilka testow. W porownaniu do serii podtlenek jest naprawde sensowny jak sie chlopaki zgodza to zalacze film z porownania. Jezdzi na strzale 75km i jest tylko nieznacznie wolniejszy od mojego tt. Na hamowni wzszlo mu ponad 400km i 480 niuta Musisz tylko pomyslec o zakupie butli ze sterowaniem doladowania bo jak przy odcince poda Ci nitro to.....bedzie slabo. Ale wrazenia naprawde fajne i wtedy mozesz walczyc o tego AFR przy otwartej przepustnicy bo dla 10 kucy nie warto

 

Zamontował suche czy mokre? Jaki koszt tego wyszedł?

 

http://www.stuninguj...7447&p=2&flag=1 - znalazłem zestaw z montażem. Samo się załącza jak wciśnie się gaz do dechy.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok zapłonu nie będzie ruszać, a czy det nie potrzebuje sygnału z czujnika polożenia walu do poprawnego dzałania ?

macie może dane przy jakiej tem silnika sonda zaczyna być brana pod uwage, przy jakim tps i prm już nie koryguje takie innfo jest bardzo pomocne w strojeniu za pomocą deta

Tak ecumaster potrzebuje sygnału z zapłonu, żeby wiedzieć jakie obroty ma silnik. W 350z są 2 czujniki, bo sygnał brany jest z 2 wałków rozrządu, w sumie nie wiem po co. Więc żeby modyfikować zapłon trzeba by pewnie 2 ecumastery zaprzęgnąć, chociaż może i na 1 by się dało. Ale do odczytu obrotów, czyli to co potrzebuje Filon, wystarczy 1 ecumaster. Muszę rzucić okiem na serwisówkę 350z, co to za czujnik jest na wałku. Sonde można odpiąć na czas strojenia i ustawić potrzebne afry. Potem podłączyć ją z powrotem i tu gdzie ma działać będzie sobie dalej działała.

 

Chodzi mi pogłowie jeszcze 200sx zrobiony na 350 - 400 kucy i drugie auto na co dzień. Chodzi tylko o to by mieć coś co daje adrenalinę :D Czekam w sumie na okazję która mnie ukierunkuje, bo nie lubię przepłacać :D Ecu Master mnie zastanawia, bo to nie jest drogie a coś zawsze można pokombinować :)

 

Zaczyna się robić komplikacja którą chciałem ominąć. Zależy mi na trwałości silnika. Ze strojeniem kompa nie miałem do czynienia. Regulowałem tylko gaźniki z dobieraniem dysz i ustawianiem iglic w motocyklach crossowych, silnikach zaburtowych do motorówek. No i na tym się znam :)

Strojenie paliwa jest banalne, potrzebna jest tylko szerokopasmówka.

200sx z taką mocą na pewno dostarczy adrenaliny, z tego powodu że non stop będzie brakło trakcji :D No chyba że jazda na semislickach. Także lepszym rozwiązaniem było by mocne evo lub subaru. A żeby być oryginalnym lepiej będzie zamontować kompresor do 350z ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strojenie paliwa jest banalne, potrzebna jest tylko szerokopasmówka.

200sx z taką mocą na pewno dostarczy adrenaliny, z tego powodu że non stop będzie brakło trakcji :D No chyba że jazda na semislickach. Także lepszym rozwiązaniem było by mocne evo lub subaru. A żeby być oryginalnym lepiej będzie zamontować kompresor do 350z ;)

 

Sprawdziłem ceny. Zestaw do montażu kompresora kosztuje przy dzisiejszym kursie dolca ok 18000 zł z transportem jak nie dowalą cła plus montaż i strojenie. To chyba lepiej samochód zmienić na to EVO X. Na razie jestem za kupnem N2O. Niska cena i efekt przyzwoity. Ogólnie jestem przywiązany do swojej Zetki. Szanuje ją za to, że przez 4 lata nic się nie zepsuło co wymagało by jakiejkolwiek złotówki do włożenia :) Tylko jakieś pierdy, które sam zrobiłem typu nie zamykająca się szyba czy brak dźwięku na lewe głośniki z CD.

Zapomniałem o jednym :) Łożysko w kole raz wymieniłem bo huczało :) Tylko, że to w każdym aucie się zdarza.

W poprzednim aucie (E320CDI W211) pakowałem sosu sporo, głownie w zawieszenie. Najgorsze było, że w tedy nie było jeszcze zamienników. Raz serwis skroił mnie ponad 5 tysi za samą zawiechę i wymianę oleju :blink:

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, nissany są dobre jakościowo - jeśli ktoś dba. W moim przez 4.5 roku naprawiałem szczotki w rozruszniku i przewód wodny do turbo.

 

Cena za ten kompresor jest mocno z kosmosu :D W cenie tego kompresora to można kupić s14 z pierwszych lat produkcji :)

Na pewno można samemu dobrać kompresor od innego auta, jakiś mercedes czy cuś, dorobić mocowania, dobrać kółka itd i spokojnie zmieścić się w połowie tej kwoty, albo taniej. Ale to już trzeba chcieć i mieć czas na babranie się w tym. N2O faktycznie w tym porównaniu wychodzi tanio :)

 

AAS a ile mniej więcej kosztowało Ciebie uturbienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FIlon ma suche nitro zapytam o koszty w weeken

 

IceMAn durzo wyszlo jeszcze sie nie podliczylem turbo czy kompresor to tylko poczatek przy zalozeniu ze kupujesz z intercoolerem musisz jeszcze zainwestowac w :

kompa i to nie ecumastera albo inna swinke ale najlepiej w standalone

wydech

wtryski co najmniej 600

swiece

sady i zegary AFR

boost controller

BOV

jakies felgi szersze i w miare lekkie zeby to jezdzilo

wskaznik boostu

strojenie

robocizna

chlodnica oleju

itd....

no i przydałoby sie zakuc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nitro jest jeden problem , szybko sie kończy i niestety nie wszędzie jest możliwość legalnego nabicia butli chyba że ktoś ma dostemp do gazu rozwesalającego heee

IceManPL jeżeli masz jakiś schemat podlączenia ecu nissana z 2004 r z jednym dolotem

wrzuć może na forum wspólnie coś może sie uda wymyślić

te czujniki co piszesz to raczej czujniki polożenia wałków rozrządu a sygnal na det trza brać z wału

inaczej to zabardzo nie bedzie chciało dzalać znaczy obroty będą ale korygować zaplon trzeba z czujnika położenia walu

 

co do mojego projektu korbowody będą kute niewiem co do tłoków sie zobaczy jakie one są

silnik chce odprężyć do 8,8 -9,0 tak żeby spokojnie można pompować w niego 1,3 1,5 bara

choć jeżeli 400km jest na 0,4 bar to przy odprężeniu wystarczy ok 1 bar na te 400km

jeszce pytanie odnośnie wału korbowego czy w rużnych wersjach były inne wały cze te same ? jaka jest kolejność zapłonu ?

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te czujniki co piszesz to raczej czujniki polożenia wałków rozrządu a sygnal na det trza brać z wału

inaczej to zabardzo nie bedzie chciało dzalać znaczy obroty będą ale korygować zaplon trzeba z czujnika położenia walu

No ale te czujniki wałków pełnią rolę jak czujnik położenia wału, bo inaczej po co one ?

W 200sx jest też czujnik na wałku i z niego jest brany sygnał do zapłonu. W końcu wałek kręci się razem z wałem, nie ? :)

 

Schematy i diagramy znajdziesz w serwisówce. Jest tam pełno wszystkiego, cieżko wkleić coś konkretnego na forum, bo to rozbite jest w kilku kawałkach z tego co widziałem tak na pierwszy rzut oka.

Co do dmuchania w ten silnik 1 bara, to powinno wyjść znacznie więcej niż 400KM. 200sx na 1 barze ma 280-300KM, a 350z ma dużo większą pojemność więc raczej bliżej 450KM chyba. Idealnie pasowały by tu fabryczne 2 turbiny od 200sx, żeby nie było laga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie mam słabe wrażenia jeżeli chodzi o kibel rury

miałem CAI injena w hondzie...fajnie brzmiało i to tyle...wydaje mi się nawet ,że moc spadła

 

po takim dolocie warto wystroić auto, bo samo założenie nic raczej nie da, choc wiadomo są odstępstwa od reguły..

 

a samo CAI tenzora jest ok...jedynie co kupiłbym stożek lepszy fujity

 

Teraz coś dla śmiechu. Szukajac kompresora do zetki znalazłem taki:

http://www.ebay.com/...496dbb9&vxp=mtr

 

Jakim cudem Focus może mieć 250 kucy z tą suszarką za 50$ :D

 

popatrz tu, są testy z hamowni oraz super duper bi turbo z odkurzaczy do lisci:)

 

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujniki wałków rozrządu stosuje sie do synchronizacji

wtrysku paliwa w pełnej sekwęcji, musi być czujnik na wałku rozrządu, zdejmniesz z niego wtyczke auto dalej pojedzie w przypadku czujnika położenia wału auto zaraz zgaśnie

wał korbowy obraca sie 2 razy szybciej niż każdy wałek rozrządu

co do doładowania to jest tak że im bardziej sie odpręża silnik to trzeba więcej pompować

ale za to jest bardzo bezpiecznie, nie wystapi tak szybko spalanie stukowe obciążenie tłoka jest sporo mniejsze nie ma tak mocnych udarów na nim a i można ostrzej zapłon ustawić

w 350z stopień spreżania 10,9 spory jak na uturbianie

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co sądzicie o tym cai?

http://allegro.pl/te...2716921625.html

 

Konkretnie chodzi mi o to że filtr jest wypuszczony przed komorę silnika więc powietrze zimniejsze. Warte to cos jest?

 

Seryjny dolot jest bardzo dobrze zrobiony. Lepiej wymienić wkładkę filtra na sportową. Zwłaszcza tą gąbkową nasączoną olejem. Np firmy Pipercros albo ITG. Filtrują znacznie lepiej od K&M. O dwa mikrony gorzej od tych papierowych co są montowane seryjnie. Używa się podobnych w wyczynowych motocyklach crossowych co maja dużo do czynienia z pyłem a mimo wszystko maja super przelot powietrza Jak chcesz żeby ssało chłodne powietrze to lepiej zamontować ten wlot powietrza montowany w zderzaku. Nie wydłuża dolotu i nie nagrzewa rur dolotowych jak stoisz np na światłach na skrzyżowaniu. Aluminium dobrze przenosi temperatury i to trochę psuje efekt.

Poszukaj carbon fiber na ebayu.

 

Niewiem tylko po co kombinować ecumasterem, jeśli wszystko można ogarnąć poprzez strojenie seryjnego komputera ;) Nie potrzebny żaden ecumaster, ani stanalone ;)

 

Tylko potrzebny jest interfejs do seryjnego kompa. Pewnie nie jest tani. Nigdzie się z takim nie spotkałem. W VW TDI kosztuje 60 zł i jeszcze dają gotowe tuningowe mapy gratis.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujniki wałków rozrządu stosuje sie do synchronizacji

wtrysku paliwa w pełnej sekwęcji, musi być czujnik na wałku rozrządu, zdejmniesz z niego wtyczke auto dalej pojedzie w przypadku czujnika położenia wału auto zaraz zgaśnie

wał korbowy obraca sie 2 razy szybciej niż każdy wałek rozrządu

To Ci tłumaczę że 200sx nie ma czujnika wału, tylko na wałku rozrządu i działa :)

To że się kreci inaczej niż wał to nie ma nic do rzeczy, komp o tym wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/cai-uklad-dolotowy-kn-nissan-350z-03-06-i2697544518.html

 

 

Co myślicie o takim dolocie? Jakie jest ryzyko zaciągnięcia wody przez ten dolny wlot podczas szybkiej jazdy w deszczu, za samochodem itp? Wiem że koni nie doda (lub ew. na granicy błedu pomiaru)

Na youtube można sprawdzić że wyraźnie zmienia się dzwięk silnika.

IMO fajny gadzet:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...