Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozważania na temat innych marek lub na co zamieniłem/zamienię Nissana


Gość Tofu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

młodych, dobrych samochodów sie nie sprzedaje :) - nie po to się oszczędza, dopłaca za klimę, lakier metalic itp, by sprzedać za 3 lata za 1/3 ceny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę absolutnie nikogo (a kol gmarcina w szczególności :rofl: )namawiać do rozważań nad ewentualnym zakupem akurat tego pojazdu, choć ci, którzy je kupili - głównie ze względu na wybitnie "rodzinne" właściwości - w tym możliwość bezproblemowego umieszczenia 3 fotelików na kanapie tylnej plus grubo ponad 800!!! l pojemności bagażnika w konfiguracji 5-osobowej (vide daciaklub.pl) generalnie je sobie chwalą - szczególnie za gigantyczną przestronność. W świetle ostatnich niekorzystnych 3-gwiazdkowych testów niniejszego ten lapidarny tekst (zamieszczony w piśmie - co tu dużo gadać - preferującym motoryzację pochodzenia niemieckiego)wyjaśnia w zasadzie wszystko.

wnioski:

1/ESP-ASR można mieć gratis nabywając najbogatszą wersję lub dokupić za 1200 PLN

2/piesi (i zapewne rowerzyści) widząc auto z otwieraczem do piwa na masce powinni uważać szczególnie...

no i mamy co najmniej 1 z kawałkiem brakującego ciała niebieskiego

post-20266-0-47588300-1355221234_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to auto dało popis "rodzinności", przez rozerwaną podłogę i złamany słupek A. Ja bym nie chciał, żeby moja rodzina tym crapem jeździła :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aveo poprzedniej generacji też test zaliczyło z 3 gwiazdkami, po kilku miesiącach, na wniosek producenta wykonano powtórny test i doszły kolejne dwie (niewielkim kosztem wzmocniono karoserię w newralgicznych miejscach - może dospawano trochę blachy? :rofl: ). Więc jednak się da - nawet w markach budżetowych. Zresztą, o ile pamiętam, note też nie ma kompletu gwiazdek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko jest fajne... ale kiedy na Boga w warunkach drogowych zapewniamy sobie taki komfort aby uderzać w przeszkodę tą częścią samochodu na której testy przechodzi w warunkach laboratoryjnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż to :) warunki drogowe mają to do siebie,że nijak mają się do laboratoryjnych. Jednak jest jedna uniwersalna zasada - duży może więcej - szczególnie podczas czołówki z małym.

http://moto.wp.pl/ka...ml?ticaid=1faf6

co prawda w krainie żabojadów, ale zawsze coś - ocena testu zderzeniowego nie była zapewne priorytetem :rofl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście jest wolny rynek i konsument może wybierać, co mu odpowiada i ile chce otrzymać za określona kwotę.

Swoją drogą ciekawe, czy wypali pomysł ze zbudowaniem auta sportowego na bazie logana i na ile reno ich wesprze swoją wiedzą z działu renault sport. W internetach padają złośliwości, że na pewno będzie dobrze skręcać

wpid-dacia-tanie-a-dobre-auto-ec21c1dceb0638706f386918a03d3fc5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie auta już budowano- co prawda nie na bazie logana, ale radzą sobie całkiem nieźle

http://rozrywka.auto...e-sportowa/news

http://www.youtube.com/watch?v=tFZCNbbvkOI

http://www.youtube.com/watch?v=bjoKgeQ4QPM

http://www.usacracin...ppihc/5145.html

 

a skoro już mówimy o marnym poziomie bezpieczeństwa, to jak mawiają Francuzi - Voilà:

http://www.euroncap....and-family.aspx

http://www.euroncap.com/van.aspx?dontlaunchmobile=1

a przecież to wszystko duże, bezpieczne i przeznaczone do przewozu nieraz wielu osób pojazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jednak jest jedna uniwersalna zasada - duży może więcej - szczególnie podczas czołówki z małym.

 

 

:)

 

Swoją drogą fajna nazwa business vans, a to powstało na bazie dostawczaków.

BTW te testy powinny wręczać niektórym kierowcom zawodowym, co mają cały czas pedal to the metal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tegorocznym testem - jak widać, poradził sobie tylko Transit i to model "niestandardowy", czyli zapewne nafaszerowany wszystkimi niezbędnymi układami i gadżetami w celu jego zaliczenia. Dwie gwiazdki Renault Traffica też nie są powodem do świętowania - wszak Francuzi jako pierwsi zaczęli zdobywać swoimi autami komplety gwiazdek (chyba było to jakiś Megane?)

http://www.euroncap.com/results/renault/trafic/505.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi to nieudany VT, a pierwsze pewnie można kupić

 

Oczywiście, że tak. Dostawcą zestawu jest renomowana niemiecka firma Elia, specjalizująca się min. w tuningu samochodów Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"realnym" tuningiem tego modelu zajmuje się także firma Eibach we współpracy z Giacuzzo Design - efekt (rzecz gustu):

post-20266-0-13434000-1355472299_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem najstarszym Renault Kangoo z silnikiem 1,4 75KM 100 000 km i na prawdę bardzo przyjemnie i pojemnie się jeździło :) W tym czasie miałem raz planowaną głowicę i tyle.... trochę rdzy mi się pojawiło w ośmioletnim samochodzie ale załatwiłem i to.... Nie wiem o którym Renault Kangoo oni tam piszą.... ale jak się dbało to się miało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranking TUV jest mało miarodajny. Ich statystyka jest oparta na usterkach wyłapanych na okresowych przeglądach technicznych. Przepalona żarówka jest usterką uwzględnianą w tym zestawieniu !

 

Można zatem przyjąć, że im samochód jest bardziej masowy i kupowany w dużych ilościach, siłą rzeczy będzie gorzej wypadał w statystykach TUV, bo ludzie bardzo różnie dbają o samochody. Przy dużej ilości przebadanych samochodów, rozrzut stanu technicznego tego samego modelu samochodu może być bardzo różny. Typowy model postępowania użytkownika "popularnego" samochodu jest taki, że się jeździ do oporu a naprawia się to, co wyszło na przeglądzie. A TUV notuje... ;).

 

Z kolei właściciele droższych samochodów z wyższych segmentów, są raczej ludźmi których stać na serwis i stałą dobrą opiekę serwisową. Ich samochody często meldują się na okresowym badaniu po przeglądzie ASO, które na bieżąco serwisuje auto. Siłą rzeczy take samochody wypadają w rankingu TUV bardzo dobrze, co wcale nie znaczy, że są to samochody mniej awaryjne od innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z TUV polega między innymi na tym,że w myśl ich wytycznych dbałość o poziom techniczny auta wymaga ścisłego stosowania się do zaleceń producenta. Po przejechaniu określonego dystansu, lub po określonym czasie muszą być wymienione określone części,podzespoły i środki eksploatacyjne na oryginalne lub dopuszczone oraz wykonane przypisane do nich czynności serwisowe. U nas (choć nie jest to regułą) jak coś się nie zepsuje, do końca traktowane jest jako zdatne do użytku. Na wielu forach - w tym przypadku aut francuskich, mnóstwo jest opisów typu " posiadam auto od 8 czy 10 lat, nic się nie dzieje, niczego praktycznie nie wymieniałem. Podejrzewam,że spora część pojazdów eksploatowanych u nas i uznawanych przez diagnostów za w pełni sprawne, w Niemczech nie przeszłaby badań technicznych z powyższych względów. Warto pamiętać,że raport TUV nie oddaje poziomu RZECZYWISTEJ awaryjności pojazdów, lecz jedynie ich STAN TECHNICZNY zastany w trakcie przeglądu technicznego. Więc choć można go traktować jako wskazówkę przy zakupie konkretnego modelu auta, to nie stanowi on żadnej wyroczni. Przykładowo - zadbany Chrysler PT Cruiser (107 miejsce wśród 6-7 latków) może być realnie mniej awaryjny,niż zajeżdżona wcześńiej przez przedstawiciela handlowego i "okazyjnie" kupiona (w tym samym przedziale wiekowym) Toyota Avensis (miejsce 5).Zasada -" Jak dbam tak mam" obowiązuje w pełni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...