Sygma Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 arby są do hbków z LSD... bo to LSD to daje się wyjąć... po co więc most z wolnym dyfrem? to wyjmij LSD i wsadź blokadę ARB'a Trzeba zmienić koszt i trochę innych drobiazgów ..... a to nie zawsze się opłaca, bo używka z otwartym dyfrem będzie sporo taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Wracając do LSD to robił ktoś podobny test u siebie co ja? Podobny efekt do mojego ma koleś z nowymi tarczkami z ASSO na 31" simex-ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 jaki ma olej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Shell SPIRAX A LS-90 http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/2020,24/shell-spirax-a--ls-90-1l---wycofana-poj--1l-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 ale w zasadzie olej to nie wszystko... Podstawowa zasada: skuteczność LSD jest tym większa... im większy opór między sobą stawiają tarczki cierne. Kosz mechanizmu różnicowego T2 jest najprawdopodobniej (bo nie rozbierałem go) 2 satelitowym monolitycznym odlewem. Dzięki temu jest bardzo wytrzymały ale brak dodatkowych dwóch satelit jak w otwartych dyfrach powoduje, że wszystkie luzy powstałe w wyniku eksploatacji odkładane są tylko na dwóch trybach... a nie na 4 (otwarte dyferencjały). Taka budowa oraz dodatkowo zużycie tarczek bezpośrednio przekłada się na to, iż pierścienie tarczek LSD słabiej do siebie przylegają i przez to tracą zdolność rozdziału momentu. ......... stąd efekt, że mimo wymiany tarczek LSD cały układ pracuje słabo. Shell SPIRAX A LS-90 No to ma zły olej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Za mało "mojej szkoły na to tatko" żeby na takie tematy polemizować niestety. Zły w jakim sensie? Słyszałem tylko opinię iż nie nadaje się na zimę. Ale jest przeznaczony do ciężkich maszyn z przełożeniem o limitowanym poślizgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 zły w tym sensie, że: - olej mineralny.. o małym indeksie lepkości - niewłaściwa lepkość. Powinna być 75/140 + dodatek LSD Odnośnie Twojego mostu.. to ja bym już olał temat LSD.. poważnie. Wymienisz same tarczki.. i może nic się nie poprawić. Kasa bez sensu wydana. Zrobisz remont mostu... to wydasz około 2500 PLN i będziesz miał dobrze działający most ale nadal tylko z LSD. Co bym zrobił ? Spokojnie rozglądał się za mostem z otwartym dyfrem i jak się trafi... kupić za niewielka kasę. Odkładał w skarbonkę kasę na zamiennik ARB'a. Kosztuje z kompresorem około 2.500 PLN ... a jak już most zdechnie, to wsadzasz nowy z blokadą i masz dobrze. Temat LSD wiele razy ćwiczony na rożnych XJ'tach... i końcowa konkluzja zawsze taka sama. Słyszałem tylko opinię iż nie nadaje się na zimę. Ale jest przeznaczony do ciężkich maszyn z przełożeniem o limitowanym poślizgu. yyyy.... .... a jakie to ciężkie maszyny mają LSD ? Tam daje się zwolnice a nie bulwarowe tarczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 E no zalecany jest 80w90 z dodatkiem LS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 bez rozróżnienia na temperaturę ? no i do jakiego zastosowania.... jazda bulwarowa czy jazda w terenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Bo ja wiem? Terrano raczej w teren jest a nie na bulwar :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Nie patrz na zastosowanie "dzisiaj" a na to, kiedy był nowy... (czyli ponad 10 lat temu) i kosztował majątek. Nikt nim w teren nie jechał... chociaż ma techniczne możliwości. .. ale kiedyś był taki trend, by dawać do ówczesnych SUV'ów reduktory. KIA w Sorento też miała dała ramę i reduktor... ale w kolejnej generacji z tego zrezygnowali. Jeep też daje reduktory w swoich samochodach.. ale czy można nowego GC czy Commandera nazwać terenówką ? Co ciekawe... o ile się nie mylę, Nissany Navara D40 mają blokady 100% tylnego mostu (elektryczne)... ale w wersji topowej z 3.0 V6 dCi 240KM jest.......... LSD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Hmmm, olej już trochę pojeździł w tym moście więc i tak do wymiany. Może pomyślę nad inną opcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Bo LSD jest zajebiaszcze... do szybkościówki... jak jedzie się w szutry gdzie wtopić nie ma gdzie ale zakręty się robi w uślizgu to nie ma nic lepszego niż LSD... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 jest coś lepszego.... i nie psującego się a nazywa się to: Detroit TrueTrac zwany też TORSEN'em i występujący np. w Audi Quattro.. w wersjach z silnikami wzdłużnymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 http://www.slask4x4.pl/samochod/items/6.html powiedzmy że robi... ale szczerze mówiąc chciałbym te ślimaczki zobaczyć w akcji przy - duuuużej nalewce - duuuużej mocy - sytuacji gdy odrywa jedno koło na osi z torsenem a kierownik wciska buta.... i koło nagle odzyskuje trakcję... ale ja generalnie maruda jestem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 miałem takie TT w swoim XJ 4.0 w obu mostach działa rewelacyjnie..... ale też trzeba nauczyć się czasem hamować w błocie lewą nogą jak by były takie do T2 bez zastanowienia bym zakładał tylko taki zestaw najlepszy jest do turystyka czy lekkiego terenu... bo jak chcesz zakładać szumeksy i orać pola, to ARB na obie osie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 No dobra, świeży olej jest już w drodze. Proszę teraz o "instruction" jak się zabrać za jego wymianę w moście. Korek spustowy jest lekko na boku, podobnie z wlewowym. Czy przy spuszczaniu podnieść lekko jedną stronę żeby wszystko ściekło a wlewając unieść drugą stronę żeby te 2,8 l weszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 wylej wszystko, wlej do poziomu korka... to nie skrzynia która lubi "górkę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 No dobra, ale "spust" lekko z boku. gdybym uniósł lewą stroną (od kierowcy) to może więcej szlamu by się wylało. Jakieś podkładki lub uszczelki pod korki wymagane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 wężyk i strzykawka... no i "odsysasz" ile się da można też odwrócić samochód, tak by korek zalewowy był korkiem spustowym.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Z odwrotem to niezły pomysł, może jakaś moneta z pod fotela by wypadła. Po zakupie znalazłem kilka fenisiów Niemieckich we Włoskim aucie :-) Ale z korkiem słaby bo wlew w połowie gruchy i odwrót nic nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 tam nie ma uszczelek... to takie wkręty robaczkowe są... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 No wiem że tak wyglądają tylko zastanawiałem się czy w tych gniazdach są jakieś dodatkowe uszczelnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 ujmę tak... wykręcałem je ileś tam razy.. najczęściej czołgając się pod autem w trybie bezkanałowym... nic szukałem, nie wymieniałem... odkrecałem, zlewałem, zalewałem, zakręcałem mosty to chyba jedyne szczelne miejsce w tym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 mosty to chyba jedyne szczelne miejsce w tym aucie veto, veto, liberum veto!u mnie ciekło( a może i cieknie, tylko olej czysty...) z tylnego mostu do bębna, ale pod przednim sucho za to (...może w ogóle sucho wewnątrz )...nawet układ wspomagania wycieraczek szczelny garbusiarze mają takie motto: " garbus nie cieknie, on po prostu zaznacza swoje terytorium" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.