ixm3n Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Jest to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich bardzo serdecznie. Od trzech miesięcy jestem posiadaczem Terrano II, 95r. 2.4 benzyna. Mam takie pytanie/problem: tylny most zachowuje się tak jakby nie było blokady LSD. Po podniesieniu tyłu, przy kręceniu kołem w jedną stronę drugie koło obraca się w przeciwną stronę. Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się czy jest szansa, że takie zachowanie może być spowodowane niewłaściwie działającym LSD (np. niewłaściwy olej), czy raczej jest już przesądzone, że nie posiadam LSD w swoim autku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Podnieś jedno koło tylko i spróbuj ukręcić nim rękoma Wtedy zaczaisz co to jest LSD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ixm3n Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Tak też robiłem. Na początku był opór, a poźniej jakby puściło i już sie obracało. Nawet przy całym podniesionym tyle jedna osoba mogła trzymać koło, a druga obracać swobodnie drugim kołem. Z tego co wyczytałem we wszystkich dostępnych tu wątkach o LSD, to jeszcze chyba nikt nie miał wersji Terrano II bez LSD i tak sie zastanawiam czy ja jestem pierwszy czy może coś jest walnięte. I czy np. jest sens zmienić olej na odpowiedni do LSD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Przy podniesionym jednym kole ja nie nie mogłem go rękoma obrócić. Co do LSD w moście to wszystkie "miały" co nie znaczy że mieć muszą. Jeżeli nie był stosowany olej z odpowiednim dodatkiem, na zakrętach przy różnej drodze pokonywanej przez koła tarcze przy braku poślizgu który daje dodatek do oleju przekładniowego się w naturalny sposób wycierają. Tzn. ścierają się elementy zazębiające na nich (nigdy ich nie miałem w ręku więc nie wiem do końca jak to wygląda). Po zmianie na niewłaściwy olej jest objaw pstrykania podczas skręcania na przyczepnym podłożu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ixm3n Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 A czy jeśli bym zmienił olej w moście na własciwy dla LSD (akurat taki dostałem za darmo), to jest ryzyko, że coś może sie stać niedobrego w sytuacji jeśli nie było by LSD w moście? Czy może lepiej odpuścić już sobie to LSD i pogodzić sie z jego brakiem? Objawów pstrykania przy skręcie na asfalcie nie zauważyłem Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 zalać olejem do LSD, jest duża szansa że się poprawi, ale szału bym się nie spodziewał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zmienic olej na wslasciwy lsd ( valvoline lub repsol ) posmigac jakies 1 tys i wymienic znow. W 90% przypadkow LSD wracalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ixm3n Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 OK. Wielkie dzięki za podpowiedzi. Po Świętach wymienie olej i zobaczymy jaka będzie reakcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zmienic olej na wslasciwy lsd ( valvoline lub repsol ) posmigac jakies 1 tys i wymienic znow. W 90% przypadkow LSD wracalo. Czy ten Valvoline nie musi być przypadkiem z uszlachetniaczem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ixm3n Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Czy ten Valvoline nie musi być przypadkiem z uszlachetniaczem? Musi byc specjalny do lsd. Np. Valvoline 80W/90 LS GL5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zadnych uszlachetniaczy do normalnych olejow ! Ma byc z przeznaczeniem do lsd ... czasami daja na opakowaniach znacznik ls co oznacza limited slip. Na forum4x4.pl jest facet ktory jest dystrybutorem Repsola na Polske, warto u niego brac bo nie tylko dostaje sie dobry olej a jeszcze gadzety czasami dozuca. Malo hurtowni ma ten olej, jesli ktos z okolic Katowic to w Tojocie obok trzech górek przy wylocie na Żory sprzedaja go zbbeczki cos okolo 30 zl litr. W Nissanie nie pytac bo cena zabójstwo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Mam ten sam problem niewiem czy umnie jest LSD czy goniemam kiedyś czytałem ze powinna być naklejak na tylnym moscie ale jej umnie niewidze wczoraj sie zakopałem i raczej kreciło sie jedno kolo z tyłu , smochód mam od trzech miesięcy i niewiem co było w nim zwiedzane i jaki olej jest w moscie widze jedynie ze na dolnej czesci mostun przy korku spustowum leko jest mokry ale jak stoi to niema sladu na ziemi . Czy to jest pewne ze wszystkie Terano II miały LSD i ile oleju wchodzi do tylnego mostu i czy mozna organo leptycznie lub wzrokowo odruznic zwykły olej od tego do LSD . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Wszystkie terrano maja lsd. .. oleju w zaleznosci od rocznika maks 2,8 litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesper Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Co do braku naklejki na moście : ja też myślałem że nie mam takiej naklejki do czasu gdy wszedłem w kanał i zabrałem się za szlifiowanie rudej na ramie, moście itp. Okazało się że naklejka jest tylko była całkowicie pkryta warstwą brudu, smaru itp. Ale mam pytania pochodne do tematu : - jakim kluczem odkręce wlew oleju do mostu ( chce sprawdzić co tam mi wlali na jesieni) - czy buczenio - warczenio - drganie z tylnego mostu podczas dodawania gazu na kolejnym biegu to normalny objaw ( wydaje mi się że to spowodowane zbyt małymi obrotami do danego biegu, bo jak obroty po sekundzie wejdą wyżej to buczenie ustaje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 - jakim kluczem odkręce wlew oleju do mostu ( chce sprawdzić co tam mi wlali na jesieni) - czy buczenio - warczenio - drganie z tylnego mostu podczas dodawania gazu na kolejnym biegu to normalny objaw ( wydaje mi się że to spowodowane zbyt małymi obrotami do danego biegu, bo jak obroty po sekundzie wejdą wyżej to buczenie ustaje) AD 1 - kwadrat 14mm... , można motać taki klucz albo spróbować ostrożnie odkręcić 1/2 calowym kwadratem, AD 2 - nie, warczenio-drganie należy traktować jak lampkę w kolorze żółtym o treści "check diff" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ixm3n Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Ja u siebie zmieniłem olej na właściwy do lsd. W moim wypadku weszło 2,8 litra. Zgodnie z radą kolegi loin'a zrobię 1tys. km i jeszcze raz wymienie olej, bo póki co nie ma żadnej poprawy. Wlew oleju bez problemu odkręciłem kluczem nasadkowym bez nasadki Akurat ta kwadratowa końcówka idealnie pasowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Tak na przyszłość to radze uzywac wlasciwego klucza tzn 13mm bo ten z grzechotki kwadrat jest troche mniejszy i mozesz objechac korek. Dzwigales jedno kolo i starales sie nim pokrecic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ixm3n Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Tak na przyszłość to radze uzywac wlasciwego klucza tzn 13mm bo ten z grzechotki kwadrat jest troche mniejszy i mozesz objechac korek. Dzwigales jedno kolo i starales sie nim pokrecic ? Podniosłem cały tył i koła kręciły się w przeciwne strony. A jak inna osoba zatrzymała jedno koło to drugim dało się kręcić bez problemu... Test robiłem po zalaniu nowym olejem i przejechaniu ok 5km, więc może troche za mało żeby poczuć różnicę? Na kluczu luzów nie miałem, ale używałem bardzo starego klucza nasadowego sprzed 20 lat (bez grzechotki) więc może akurat był jakimś cudem lepiej pasujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 1/2 cala jest od lat niezmienna, czy stary czy nowy klucz chyba już mu zmiana oleju nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Nie calego dzwigac ... jedno kolo do gory drugie na asfalcie i wtedy krecic ... na oleju zrobic 1000 km i wymienic. Jak jedno kolo jest na asfalcie to nie ruszasz calym dyfrem wlqcznie z walem i skrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ixm3n Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Nie calego dzwigac ... jedno kolo do gory drugie na asfalcie i wtedy krecic ... na oleju zrobic 1000 km i wymienic. Jak jedno kolo jest na asfalcie to nie ruszasz calym dyfrem wlqcznie z walem i skrzynia OK. Zrobie tysiac km i wymienie jeszcze raz olej. Jak podniosłem tylko z jednej strony tył - skrzynia biegów na luzie, a reduktor na 2H - to kołem mogłem obracać do woli... chyba dobrze robie testy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) Stan po prostu na trawie czy piachu i daj po garach, najlepiej na asfalcie i zobaczysz czy sa dwa czy jeden slad. Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez loin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabro2 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Witam; Na moje oko, poprawcie jeśli się myle ,to LSD było montowane od roku 96. Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ixm3n Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Stan po prostu na trawie czy piachu i daj po garach, najlepiej na asfalcie i zobaczysz czy sa dwa czy jeden slad. Na "luźnym" lekko mokrym piachu zostały dwa ślady zaczynające się w tym samym miejscu. Na twardym, ubitym, suchym piachu drugi ślad zaczynał się mniej więcej o długość koła później niż pierwszy. Od wymiany oleju w moście przejechałem ok 150km. Może jeszcze jest nadzieja na LSD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Witam; Na moje oko, poprawcie jeśli się myle ,to LSD było montowane od roku 96. Pozdrawiam . Poprawiam Cię Ja mam z 94 roku i mam LSD Na "luźnym" lekko mokrym piachu zostały dwa ślady zaczynające się w tym samym miejscu. Na twardym, ubitym, suchym piachu drugi ślad zaczynał się mniej więcej o długość koła później niż pierwszy. Od wymiany oleju w moście przejechałem ok 150km. Może jeszcze jest nadzieja na LSD Wedlug mnie to co piszesz to jest norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.