Teres Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Za to powiedział mi ciekawszą rzecz, że jak się z klima prawidłowo obchodzi czyli załącza na 10 minut w tygodniu żeby się czynnik wymieszał to klimy nie trzeba dobijać przez 10 lat tak jak w lodówce, Ja tam nie pierwszy raz słyszę, żeby w zimie też odpalać klimę. Wszystko ma okazję się przesmarować. Co kilka dni daję nawiew na wew. (w ten sposób można odpalić nawet w mróz), pokrętło temperatury na ciepło i na kilka-kilkanaście minut włączam klimę. Dobijać mam zamiar dopiero wtedy, jak odczuję gorszą wydajność. Oj teraz to dopiero burzę wywołam na forum e tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Teres, używasz w ogóle klimę??? Przecież to cholerstwo zmniejsza moc silnika Min. 5KM... przemyśl to:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 W sprężarce jest zawór ciśnieniowy regulujący na bieżąco ciśnienie tłoczenia.(patrz pompa oleju w silniku i zawór zwrotny).Jeśli ciśnienie wzrośnie lub spadnie ponad normę to presostat podwójnego działania zamontowany przy osuszaczu wyłączy sprężarkę aby nie doszło do awarii. Tutaj obszerniejsze i fachowe wyjaśnienie tematu: http://wega.net.pl/pomoc/klimatyzacja/klimatyzacja1.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 W racji tego, że pracuję w regeneracji spręzarek do klimy samochodowej to mogę potwierdzić to co napisał @serwis. W N16 pracują sprężarki typu CVC firmy Calsonic (ta sama konstrukcja co Delphi). Konstrukcyjnie są to sprężarki o zmiennej wydajności tzn. przy stałych obrotach mozna uzyskiwać różne wydajnosci przetłaczanego czynnika lub z drugiej strony: można uzyskać taką samą wydajność przy różnych obrotach. W sprężarkach tego typu nie wystepuje zjawisko cyklicznego załączania i rozłaczania sprzęgła co było normą w spręzarkach o stałej wydajności stosowanych np w N15. Sprzęgło załącza się w momencie właczenia klimy i wyłacza przy jej wyłączeniu. Służy też jak zabezpieczenie sprężarki w różnych stanach awaryjnych (za duże za małe ciśnienie w układzie) Wizualizacja tego efektu: http://www.sanden-europe.fr/Movie/VideoCompressorPXE-eng.htm Regulacją wydajności steruje zawór regulujący, który w tym przypadku znajduje się w tylnej czesci korpusu, zebezpieczony jest przed wypadnięciem pierścieniem Segera. Zawór regulujący tak steruje wydajością aby utrzymać stałe ciśnienie na ssaniu (na parowniku) - tak abyśmy mieli chłodek Idea regulacji: Regulacja wydajności odbywa sie poprzez zmianę kąta wychylenia bieżni prowadzącej tłoki. Wychylna bieżni obraca się razem z wałem. Na bieżni osadzone są tłoki. W wyniku obrotu wychylonej bieżni wraz z wałem, ruch obrotowy biezni zostaje zamieniony na ruch posuwisto zwrotny tłoków a skok zależy od kąta wychylenia bieżni. Jeżeli bieżnia ustawiona jest prostopadle do wału to pomimo obrotu wału tłoki nie poruszają się (wydajność dąży do zera). Kąt wychylenia bieżni jest regulowany za pomocą wartości ciśnienia w komorze korbowo-tłokowej. W skrócie: jeżeli jest zbliżone do ciśnienia na ssaniu to płytka jest wychylona maksymalnie (równoznaczne z maksymalną wydajnością). Jeżeli ciśnienie w komorze jest zbliżone do ciśnienia na tłoczeniu to płytka ustawia się w położeniu zbliżonym do prostopadłego względem wału co powoduje, że wydajność spręzarki dązy do zera. Ciśnienia w komorze korbowo-tłokowej jest regulowane w tych sprężarkach przez zawór regulujący (w tym przypadku jest to zawór mechaniczny). Gdy temperatura parownika obniża się lub wzrasta prędkość sprężarki (z powodu zwiększenia obrotów silnika) to ciśnienie po stronie ssawnej sprężarki maleje. Spadek ten powoduje, że zawór regulujący otwiera przepływ pomiędzy wysokim ciśnieniem a komorą korbową sprężarki co powoduje wzrost ciśnienia w komorze co jest przyczyną zmniejszenia kąta wychylenie bieżni czyli zmniejszenie skoku tłoków. Z kolei gdy temperatura parownika wzrasta lub też prędkość obrotowa sprężarki maleje, to powoduje, że ciśnienie w parowniku rośnie. Wzrost tego ciśnienia powoduje zamknięcie przepływu pomiędzy wysokim ciśnieniem a komora korbową oraz otwarcie przepływu pomiędzy stroną ssawną a komorą korbową. Powoduje to zmniejszenie ciśnienia w komorze sprężarki co skutkuje zwiększeniem kąta wychylenia bieżni czyli wzrostem wydajności. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 no i to następny powód do tego żeby się na forum nie wymądrzać, kolega gajdek 419 chyba wyjaśnił sprawę raz na jutro:))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wik Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Witam. Znajomy w ASO znalazł też gdzieś odpowiedź i potwierdził to samo co napisał " [/b] serwis i gajdek419 ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saturator Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 witam Posiadam Almerę n 15 99 rok 1,4 16 v a w niej klimatyzację ręczną. Problem jest tego rodzaju Gdy włączę klimatyzacje pochodzi parę sekund (ok 20) po czym się wyłącza (na ok min) i znowu się włącza i tak na okrągło. zimnym powietrzem oczywiście dmucha i nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak z moją klimą. jesli tak jest to co moze być tego przyczyną. jesli ktos miał taki sam problem prosze o pomoc pozdrawiam [ Dodano: Sro 01 Kwi, 2009 23:45 ] o <- -> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Crushpl Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 tak ma być Naprawdę kilma w N15 pracuje cyklicznie 20 sekund/ przerwa /20 sekund :?: Ja jeszcze nie nabiłem klimy ale nie pamiętam aby tak się zachowywała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ht=klimatyzacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Cyklicznie, ale nie koniecznie 20sek. Kompresor pracuje do momentu osiągnięcia zera stopni na parowniku, po czym w celu ochrony przez oszronieniem żeberek wyłącza się, po czym po podwyższeniu temp. o 2-3st znów załącza. Więc w upalne dni kompresor będzie miał żadsze przerwy w pracy a w chłodne częstsze. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saturator Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Klimę oczywiści włączałem i zima. nie było żadnej różnicy czy była ujemna temperatura czy było ciepło tak jak wczoraj. zachowywała się tak samo. od momenty włączenia klimy po 20 sek się wyłącza. A gdzieś wyczytałem ze jeżeli jest za dużo czynnika to może sie wyłączać i pracować cyklicznie. Auto kupiłem używane i klimy nie dobijałem. Oraz również wyczytałem ze jak ktoś dobił klimę to sprężarka zaczęła chodzić cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rozmaryn Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 witam.. jest to watek o klimie wiec chcialbym was o to zapytac. mianowicie mam 1 samochod z klima... i nie wiem jak sprawdzic go czy ja w ogole posiada czy w ogole dziala. mam almeere n16 1.5 dci gdzie ona powinna sie znajdowac w silniku. dzis jak jechalem to ja wlaczylem ustawilem temp w kabinie na 18 stopni czyli na min i jedyne co zauwazylem to to ze nawiew przyspieszyl i obroty rowniez byly wyzsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUI3A Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Mniej wiecej rok temu miałem problem z klimą (nie włączała się), na forum poradziliście mi, że pewnie czynnik się ulotnił. Sprawdziłem - faktycznie takie zdarzenie miało miejsce. Układ został uszczelniony, a czynnik chłodzący uzupełniony. Obecnie borykam się z innym problemem: klima włącza się, tj. -na luzie jak stoję i wcisnę guzik od klimy to wzrastają obroty - wiatraki na chłodnicy także zaczynają chodzić czyli wszystkie objawy działającej klimy występują ale brak jest efektu głównego w postaci chłodu, mówiąc krócej nie chłodzi. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jakieś pomysły rady... z góry dzięki za pomoc dodam jeszcze, że w zimie stosunkowo często używałem klimy i wszystko było ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Ja podejrzewam że masz ten sam problem co rok temu czyli mało czynnika. Do almery wchodzi chyba 550g czynnika a ty masz np 350 – 400g i dlatego klima się załącza ale nie leci zimno. A czy przy załączaniu słychać załączenie się sprężarki taki jakby stuk. Zrób jeszcze tak załącz klime na ok. 5 min nich nabije ciśnienie i sprawdź czy po tym czasie ochłodzi się w samochodzie możesz też przytrzymać go na 2000 obr i wtedy zobaczysz czy leci chociaż trochę chłodniejsze powietrze jeżeli tak to masz mało czynnika w klimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUI3A Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 A czy przy załączaniu słychać załączenie się sprężarki taki jakby stuk. no sprawdzę jak to się zachowuję, a czy sam fakt wzrostu obrotów nie jest oznaką włączania się agregatu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 to są informacje książkowe do nissana almery n15 Czynnik chłodniczy klimatyzacji Ilość: 650 ± 50 g. Rodzaj czynnika chłodniczego: R134a Olej do sprężarki klimatyzacji Ilość: 200 cm3. Rodzaj: olej Nissan typu R (KLH00-PAGR0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 to są informacje książkowe do nissana almery n15 Czynnik chłodniczy klimatyzacji Ilość: 650 ± 50 g. Rodzaj czynnika chłodniczego: R134a Olej do sprężarki klimatyzacji Ilość: 200 cm3. Rodzaj: olej Nissan typu R (KLH00-PAGR0 Kolega ma N16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 "Kolega ma N16" jak widać nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 "Kolega ma N16" jak widać nie piszac Kolega miałem na myśli usera KUI3A, nie zauwazylem ze jest tez user Kolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 luzik :one: a to cie zainteresuje, znalazłem to do n16. jest to instrukcja z forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 jak juz jest temat klimy to powiedzcie co jest grane.moze ktos wie:klima nabita, szczelnosc sprawdzona,w momencie właczenia gdy juz złapie cisnienie zaczyna rzęzic sprezarka.dosyć glosno.nadmieniam ze dluugo nie była uzywana.jakies zatarcie?czy wystarczy jakis płyn uzupełnic?a moze wymiana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUI3A Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 sprawdziłem, jest stuknięcie przy włączaniu klimy (znaczy sprężarka się włącza), reszta tak jak wyżej, czyli wszystkie objawy działającej klimy są, poza chłodem więc najpewniej jest tak jak napisał michal801 czyli za mało czynnika chłodzącego, podjadę do jakiegoś fachmanna i sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cejzik Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Ja mam podobne objawy, czynnik chłodzący nabity z kontrastem i olejem (dzisiaj sprawdziłem) klima załącza się ale nie chłodzi. Diagnoza - padnięty osuszacz, w Toruniu nie mogą znaleźć w żadnej hurtowni. Dzwoniłem do ASO Bydgoszcz i oniemiałem, koszt osuszacza 900 zł + montaż 250 zł. Proszę o info czy i gdzie można kupić osuszacz w przyzwoitej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kovalcik Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 ja miałem taki przypadek. W lato klima chodziła z tego co czułem non stop jesienią i zima zaczęła się włączać i wyłączać i do tego raz paliła się kontrolka AC a raz nie. Dziś byłem w Norauto kumpel zrobił sprawdzanie szczelności odgrzybianie i nabił. klima teraz mrozi jak nie wiem lecz też włącza się i wyłącza no i lampka AC nie pali się (chyba żarówka padła). czekam na wyższe temperatury zobaczymy czy wtedy będzie się rzadziej wyłączała. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.