Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15],[N16] Klimatyzacja - tematy połączone...


Gość porcupine
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

samochód odebrałem ładnie pracuje nic nie piszczy , wyminili mi łożysko napełnili klimę, odgrzybili i ozonowali. zapłaciłem 300 zł, ale dobrze że w pore pojechałem bo bym musiał wkrótce cały kompresor wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich forumowiczów mam pewien problem dotyczący klimatyzacji po przerwie ziowej zaczołem jej uzywać i od czasu do czasu włanczałem ale ostatnio zaczeła sie dziwnei zachowywać po kilu minutach zaczyna głośno pracować tak jak by buczy coś w niej terkocze ale nei jakosstrasznie ale wyraźnie to słychać gdy uruchomiłem ja i spojżałem pod maske tak jak by wzrosły wibracje i coś syczało jest jeszcze jedna sprawa która mnie niepokoi i któą łacze z tym ale neiwiem czy słusznie a mianowicie zbiorniczek po lewej stronie z czarnym wiekiem jest strasznie zapocony i przewód od niego biegnacy też nie wiem czy coś czasami jest nieszczelne czy to nie jest jakis płyn to tej pompy "turbiny" napędzajacej klime ? aha klimatyzacja chłodzi a płynu jest sporo a moja almerka to 1.8 114km hatchback 2002 r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego,może ci szumią łożyska w pompie od klimy,a ten zbiorniczek co piszesz to pewnie od wspomagania kierownicy,może jest tam za dużo oleju i go wyrzuciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsumie moze i tka być ? a co do zbiorniczka nie dziw sie że neiwiedziełm wsumei to mmoje pierwsze auto na poważne wczesniej pozyczałem skode felicjie wiec nie było tam ABSów, wspomagania, klimy ;) jutro jade na wymiane filtrów, oleju ,więc sie wypytam co o tym sądzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić filtry i olej to sam możesz, oczywiście, jeżeli posiadasz kanał i kilka kluczy, ja moją Almę mam od maja 2009 i pierwszą wymianę zrobiłem we wrześniu, sam na kanale mojego Teścia. Przy okazji dowiedziałem się, że mam uszkodzoną pompkę na filtrze paliwa.

 

Co do klimy to jeżeli jest to ciągły hałas to tak jak Kolega wyżej napisał, łożysko w sprężarce, z tego co pamiętam z książki serwisowej to jest tam jeszcze mechanizm sprzęgiełka, to też warto wziąć pod uwagę.

 

Uważaj też na serwisy, bo część z nich to fachowcy którzy najchętniej wymieniliby całą sprężarkę, najlepiej znajdź taki który zajmuje się tym konkretnym elementem i do tego ma dobrą opinię, na różnych forach.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co należałoby sprawdzić to ilość czynnika chłodniczego w układzie czyli niestety wizyta u kogoś kto ma stację do serwisowania klimy. Dodam, że ubytek czynnika który by powodował hałas to nie np. 50 gram ale 150, 200 gram...

Napewno hałas nie jest spowodowany pzrez łożysko koła spręzarki bo ono obraca się ciągle wraz z silnikiem samochodu - gdyby uszkodzone było łożysko halas słyszalny byłby cały czas. Dopiero po włączeniu klimy załącza się sprzęgło sprężarki i zaczyna obracać się wal sprężarki - hałas po włączeniu świadczy w najlepszym przypadku o zbyt małej ilości czynnika.

Edytowane przez gajdek419
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego koło pasowe sprężarki klimy ma łożysko i wałek główny też ma,dla tego po włączeniu klimy słychać jest to drugie.bo jak pisałeś dopóki sprzęgło nie załączy sprężarki klimy to go nie słychać.A poza tym jak jest za mało czynnika to klima nie powinna się włączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jacek: powiem więcej - wał czy wałek główny jak to nazywasz ma nie jedno łozysko ale cztery - każde z nich może hałasować. Hałas może być również skutkiem zbyt duzego luzu pomiędzy wychylną bieżnią wału a tłokami, w zasadzie półkulami. Sprężarka może również hałasować w wyniku przedmuchu wewnątrz, pomiędzy HP a LP oraz moga hałasować płytki zaworowe.

Co do zbyt małej ilości czynnika to nie masz racji - wystarczy 20gram czynnika w układzie żeby klima wystartowała. Mało tego sprężarka w almerze będzie cały czas się obracać a nie będzie efektu chłodniczego (w N16 wystepują sprezarki ze zmienną wydajnością i z zasady działania po prostu tak mają). Niestety smarowanie pozostawia wiele do życzenia gdy czynnika jest mało co skutkuje głosniejszą pracą i szybszym zużyciem się sprężarki. Dlatego zanim kolega @bombastik wyciągnie sprężarkę powinien zacząc od sprawdzenia ilości czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Proszę o informację:

 

W N16 jest tak że kilma się nie załączy jeśli nadmuch nie jest ustawiony co najmniej na 1 bieg!

Czy zatem siła nadmuchu (numer ustawionego biegu) ma wpływ na obciążenie sprężarki? Tzn. czy regulując siłą nadmuchu reguluje się moc sprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość anderman

mam pytanie w temacie ale troszkę z innej strony do użytkowników manualnej klimy w N16 2.2 Di.na jakim poziomie kształtują wam się obroty silnika przy włączonej klimie podczas postoju?i drugie pytanie:sprężarka od klimy chodzi wam cały czas czy co jakiś czas się wyłącza?zauważyłem że moja w ogóle się nie wyłącza a np w N15 klubowiczów z Bielska wyłącza się co jakiś czas.czyżbym coś miał nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, siła nawiewu nie ma wpływu na obciążenie.

a właśnie, że ma. Jeżeli (zakładając tą samą temperaturę zewnętrzną) pokrętło jest ustawione na 1 to ciepłego powietrza przepływa stosunkowo niewiele pzrez parownik zatem ilość ciepła, którą musi odebrać parownik jest niewielka. Gdy pokrętło ustawione jest na najwyzszy bieg = dużo ciepła od powietrza.

W obu przypadkach to ciepło musi zostać "przetransportowane" do skraplacza. A czym więcej tego ciepła do oddania w skraplaczu to rośnie ciśnienie na tłoczeniu czyli obciązenie spręzarki jest wieksze.

Jest to dodatkowe obciązenie dla silnika.

@anderman: obroty po włączeniu klimy u mnie ksztalują się około 1100 obr/min. Co do sprezarki to bardzo dobzre, że Ci sie nie rozłącza bo w N16 są sprezarki ze zmienną wydajnością tzn wydajnośc jej nie zalezy od obrotów. Po prostu nawet gdy się obraca a nie ma zapotzrebowania na "ciśnienie" to pratycznie nie spręża czynnika. W tych sprezarkach wydajnośc ich jest regulowana za pomocą mechanicznych zaworów regulujących.

Edytowane przez gajdek419
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie,

mam ostatnio taki problem w swojej N16. Włączając klimatyzację i otwierając nawiewy na nogi i ciało czuję, że na ciało leci lekko chłodne powietrze, natomiast na nogi leci wyraźnie ciepłe. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Znajomy mechanik stwierdził, że możnaby dostać się do kanałów wentylacyjnych i zobaczyć, czy nie zostały czymś zatkane, or whatever. Tylko pytanie jak to zrobić? Czy ktoś z Was grzebał przy nawiewach na nogi? Mogę liczyć na instrukcje jak się do nich dostać, albo na jakiś manualek?

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

kanały wentylacyjne swoją droge ale moim zdaniem trzeba by się jeszcze przyjzec samej klimie czy jest szczelna i czy w ogole chłodzi skoro piszesz że leci lekko chłodne powietrze - po max minucie powinno leciec zimne no chyba ze masz automatyczna klime ustawioną na wysoka temperature.

 

Osobiście watpie zeby przytkane były przeowdy wentylacyjne bo nic by nie leciało wtedy. Jezeli kliema automotyczna to moze padła elektronika - w okolicach nóg czujnik wskazuje ze jest zimniej niż ustawiona temperatura i dlatego grzeje.

 

Jest teraz mnustwo warsztatow specjalizujących się w układach klimatyzacji i własnie do takiego bym się udał - zwykły mechanik klimę czesto robi na czuja...

Edytowane przez Mlody666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima jest manualna, więc elektronika nie mogła paść. Jakieś pomysły dalsze? ;) dobierał się ktoś do tych kanałów? Bo tylko manual do filtra kabinowego znalazłem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PIORUN771

Klima jest manualna, więc elektronika nie mogła paść. Jakieś pomysły dalsze? ;) dobierał się ktoś do tych kanałów? Bo tylko manual do filtra kabinowego znalazłem..

WITAM KOLEGA TU DOBRZE PISZE NAJPIERW BYM SPRAWDZIŁ SAMĄ KLIME. PODEJRZEWAM ŻE BRAK PŁYNU CHŁODZĄCEGO (WYCIEK). A JESZCZE JEDNO, PISZESZ ŻE NA NOGI I [PRZÓD LEKKO CIĘPŁE A CO Z NAWIEWEM NA SZYBĘ JAK WIEJE CIEPŁAWE TO NA BANK KLIMA! A NIE KANAŁ ZAPCHANY KANAŁ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze po prostu klapa od mieszania powietrza sie nieprawidłowo ustawia tzn zamiast zamknąć przepływ dla zimnego to ciagle otwarty jest przepływ dla cieplego??? Czy zmiana ustwienia pokrętła od temperatury nawiewanego powetrza zmienia coś, leci chłodniejsze czy cieplejsze, czy może pomimo zmiany ustawienia tego poretła nic sie nie zmienia?

Niesprawna klima odpada ze wzgledu na to, że górym kanałem dmucha chłodnym powietrzem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana pokrętła powoduje, że na górę leci ciepłe powietrze, a na dół dalej ciepłe, więc to co piszesz kolego o tej klapce wydaje się realne. Tylko jak się do niej dostać, masz jakieś pomysły? Albo wiesz gdzie dokładnie się znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana pokrętła powoduje, że na górę leci ciepłe powietrze, a na dół dalej ciepłe, więc to co piszesz kolego o tej klapce wydaje się realne. Tylko jak się do niej dostać, masz jakieś pomysły? Albo wiesz gdzie dokładnie się znajduje?

 

Wydaje mi się, że skoro ciąg na nogi przelatuje nad jednostką grzejąca to w przypadku ustawienia pokrętła w pozycji powyżej 1/4 można przypuszczać, że powietrze schłodzone przez parownik jest następnie podgrzewane przez ogrzewacz (ale tylko to na nogi). Więcej szczegółów w manualu w części HA-21. Jeżeli masz wersję Max Hot Door (For Scandinavia and Cold Spec Models) to nic z tym nie zrobisz. Rozłożenie procentowe przepływu powietrza przy określonych ustawieniach w części HA-40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WiewioR_2oo8

ja u siebie mam tak, gdy wlacze klime to obroty są najpierw 800-900 zalaczy sie sprezarka obroty pojda na 1100 ... chlodzi i sie wylacza .. nie wiem czy dobrze czy zle, ale klima to zmora :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczaiłem problem. Polega na tym, że linka, która steruje temperaturą chłodzenia/grzania, nie odbija do pozycji 'zimnej'. Po ręcznym odepchnięciu tego cięgła klimatyzacja chłodzi, aż miło. Tylko pozostaje cały czas kwestia rozebrania i dostania się do tej linki tak, aby można było pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...