Teres Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 http://www.climateam.com.pl/product_info.p...products_id/677 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pagio1 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 jak juz jest temat klimy to powiedzcie co jest grane.moze ktos wie:klima nabita, szczelnosc sprawdzona,w momencie właczenia gdy juz złapie cisnienie zaczyna rzęzic sprezarka.dosyć glosno.nadmieniam ze dluugo nie była uzywana.jakies zatarcie?czy wystarczy jakis płyn uzupełnic?a moze wymiana? Pewnie łożysko w spężarce wysiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Ja ewentualnie sugeruję kontakt tutaj: https://www.nrf.nl/catalog_plk/index.html f-ma Gabrat http://gabrat.com.pl/ mają wyroby jakiejść f-my skandynawskiej i 2 lata gwarancji ja mam Tino i serwis mi zaśpiewał za sam skraplacz ok 2.200 :diabel2: . Pomyśl nad wymianą skraplacza razem z osuszczem bo ot wtedy ma sens jak Ci poszedł osuszacz to i skraplacz jest bliski końca ja miałem mikroskopijną nieszczelność (nabicie starczało na ok 2-3 tyg. ) aluminium niestety sie utlenia. Z tym że ten komplet ściągałem przez serwis klimy z Krakowa ale indywidualnie też może Ci prześlą. Ew. daj namiary swojemu serwisowi bo mój wczśniej znalazł mi najtaniej za 1200 zł - owszem Nissensa ale to i tak drogo. Uważaj na Chińszczyznę bo też się pojawiła do Nissana - poznasz po gwarancji max 1 rok :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dropsikkk89 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 pisalem to już w temacie "klimatyzacja N16 wiec napisze tutaj bo wiele może to pomóc: Wiec tak jestem po szkole chlodniczej:) tak że moge Wam coś doradzić (3tyg mi do konca zostaly hehe ale cos tam wiem;p)wiec tak to że klima Ci slabo chlodzi moze byc spowodowane uszkodzoną instalacją (kruszejące węże itp...) bądz (a raczej wydaje mi sie ze tutaj jest przyczyna) wodą w ukladzie która jak wiemy dla freonu jest zabójstwem poprostu go niszczy. Powodem tego ze woda znajduje sie w ukladzie jest ten zbiorniczek o którym wspominal goląb nazywa sie to osuszacz (mam nadzieje ze o to mu chodzilo a nie o zbiornik na freon) do układu klimatyzacji, mimo jej dobrej szczelności, zawsze dostaje sie niewielka ilość wilgoci z zewnątrz. Jest to spowodowane mikroporami węży i innych elementów układu. Za eliminację tej wilgoci z ukladu odpowiedzialny jest właśnie osuszacz. Z tym że to tez kiedyś sie niszczy prawda?? proponuję wymianę co dwa - trzy lata (chyba że osuszacz jest nierozlącznym elementem skraplacza wtedy inna bajka ale z tego co sie orientuje w almerach jest to osobno. Tak samo proponuje klimatyzacje uruchamiać w zime na tzn "przetarcie" chociaz raz na tydzien raz na dwa tygodnie żeby ją rozruszać z 10-15minut... i tak samo nie wlaczać klimy na 2-3min po czym jak sie wychlodzi wylaczac i za 5 min wlączać spowrotem. a odnośnie jakiś stuków w sprężarce podczas wlączania to fakt moze byc uszkodzona spręzarka bądz jakieś lożysko jest nie teges... ale tak to jest jak klima jest dlugo nie używana, na ten temat napisalem w "rozprawce" powyżej hehe [pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cejzik Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 http://www.climateam.com.pl/product_info.p...products_id/677 Dzięki Teres, dzisiaj zamówiłem :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość putbill Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 ja kupilem auto uzywane z salonu nissana po kapitalnym remoncie klimatyzacji, i sprezarka tez wlacza sie cyklicznie mysle ze tak powinno byc, bo po naprawie i wymianie parownika i na nowo nabito to tak chyba powinno byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Klima w N15 właśnie tak ma chodzić! Czy lodówka w domu też Wam chodzi bez przerwy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 zależy od modelu, w pewnych "chodzi bez przerwy" a w pewnych jest to praca cykliczna, polecam zapoznać się z wątkiem który wkleiłem gdzie wszystko jest ładnie wyjaśnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 spowodowane uszkodzoną instalacją (kruszejące węże itp...) bądz (a raczej wydaje mi sie ze tutaj jest przyczyna) wodą w ukladzie która jak wiemy dla freonu jest zabójstwem poprostu go niszczy. Kruszejace węże to chyba raczej będą przyczyna "ucieczki" freonu z układu, pzrecież jest on zawsze pod wyższym ciśnieniem niż ciśnienie atmosferyczne. A woda jest raczej zabójstwem dla sprężarki i elementów o małym przekroju pzrepływu np: zawór rozprężny Powodem tego ze woda znajduje sie w ukladzie jest ten zbiorniczek o którym wspominal goląb nazywa sie to osuszacz (mam nadzieje ze o to mu chodzilo a nie o zbiornik na freon) do układu klimatyzacji, mimo jej dobrej szczelności, zawsze dostaje sie niewielka ilość wilgoci z zewnątrz. Jest to spowodowane mikroporami węży i innych elementów układu. Napewno powodem tego, że w układzie znajduje się wilgoć nie jest osuszacz... Jedynym powodem moze być tylko zbyt krótkie wytworzenie próżni w układzie po jego rozszczelnieniu (dzięki wytworzeniu "próżni" wilgoć jest w stanie odparować i potem zostać usunięta z wnętrza instalacji pzrez pompę próżniową). Jak może dostać się wilgoć do wnętrza ukłądu klimatyzacyjnego jeżeli w stosunku do otoczenia panuje tam zawsze nadciśnienie??? Może się dostać wilgoć ale tylko do układu uszkodzonego, rozszczelnionego... Za eliminację tej wilgoci z ukladu odpowiedzialny jest właśnie osuszacz. Z tym że to tez kiedyś sie niszczy prawda?? proponuję wymianę co dwa - trzy lata (chyba że osuszacz jest nierozlącznym elementem skraplacza wtedy inna bajka ale z tego co sie orientuje w almerach jest to osobno [pozdrawiam Osuszacz moze zaabsorbowac dosłownie kilka kropel wilgoci, niestety jego rolą jest głownie filtrowanie czynnika chłodniczego np: z opiłków, które moga powstać w układzie. Rola osuszajaca jest niestety znikoma... Tak samo proponuje klimatyzacje uruchamiać w zime na tzn "przetarcie" chociaz raz na tydzien raz na dwa tygodnie żeby ją rozruszać z 10-15minut... i tak samo nie wlaczać klimy na 2-3min po czym jak sie wychlodzi wylaczac i za 5 min wlączać spowrotem [pozdrawiam Tylko jak włączyć klimę zimą??? Presostat minimalnego ciśnienia nie zawsze na to pozwoli... Pozostaje to robić w ogrzewanym garazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Tylko jak włączyć klimę zimą??? Presostat minimalnego ciśnienia nie zawsze na to pozwoli... Pozostaje to robić w ogrzewanym garazu. Ustawiając nawiew na wewnętrzny i temperaturę na "ciepło" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 a może ktoś wie ile czynnika chłodzącego potrzeba do modelu n16 2.2di? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 o ile pamiętam to 500-550 gram - jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martinezx1 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Za takie cykliczne wyłącznie klimatyzacji może być odpowiedzialna woda, która się zebrała w osuszaczu. Jak zamarza to zabezpieczenie odłącza klimę (za wysokie ciśnienie się robi). U mnie w N15 klima się wyłączała stojąc w korkach, podczas jazdy chodziła cały czas. Było to irytujące więc odwiedziłem kilka warsztatów i taką dostałem odpowiedz. Jeszcze osuszacza nie wymieniałem, bo klima nabita była w zeszłym sezonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewy5475 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Chciałbum spytać jaki jest obieg wentylacji w almerze n 16> W oplu powietrze podane przez dmuchawę wydostaje się w bagarzniku przez specjalny otwór wentylacyjny. A w mojej almie nie znalazłem tam żadnego wylotu. kratki czy też czegoś podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konstruktor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 A ja chce spytać czy objawem smrodu po wyłączeniu klimy jest zagrzybiała klima?? No jak chodzi to jest okej ale jak wyłączysz to niemiłosierny smród jak by ktoś rzeczy nie wyją z pralki przez tydzień.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Dokladnie, ja zastosowalem jakas pianke za 12zl i znacznie pomoglo. Moze nie jest to taki efekt jak po profesjonalnym odgrzybieniu, ale na pewno Ci troche ulzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Chciałbum spytać jaki jest obieg wentylacji w almerze n 16> W oplu powietrze podane przez dmuchawę wydostaje się w bagarzniku przez specjalny otwór wentylacyjny. A w mojej almie nie znalazłem tam żadnego wylotu. kratki czy też czegoś podobnego. Jest na 100%, w bagażniku. [ Dodano: Czw 16 Kwi, 2009 08:47 ] Dokladnie, ja zastosowalem jakas pianke za 12zl i znacznie pomoglo. Moze nie jest to taki efekt jak po profesjonalnym odgrzybieniu, ale na pewno Ci troche ulzy A na czym polega profesjonalne?? Na innych środkach.Piankę w dość dużej ilości aplikujemy przez wężyk odprowadzający skropliny(wodę) z klimy.Przy prawej nodze kierowcy pod plastikową osłoną tunelu środkowego. Jeśli chodzi o środek to wielu szczególnie poleca Nano Silver ze względu na zawartość srebra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Ja mam klimę w 2.0D i dowiedziałem się, że tak właśnie ma pracować. Czynnik świeżo uzupełniony więc wszystko jest ok. Ma się włączać i wyłączać co chwilę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konstruktor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Ale mimo odgrzybiania ozonowania co rok robicie takie swoje garażowe odgrzybianie??;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szewcu111 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Witam, Mi klima dobrze chłodzi ale na początku nieco śmierdzi (do czyszczenia) i głośno chodzi sprężarka. I tu pytanie. To prawdopodobnie łożysko. Czy ktoś wie jakie są ewentualne koszty naprawy? Dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość putbill Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 a u mnie jest tak wlaczam klime pracuje i potem ja sam wylaczam to jeszcze kilka razy sama sie zalaczy i sama chlodzi, czy to jest normalne czy tak nie powinno byc bo nie rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 to moze być łożyskio tylko kwestia które (koła czy ustalajace wał wewnatrz sprezarki). Co do kosztów naprawy regeneracji prosze na priv jeżeli jestes zaintersowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcgregor Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Witam. Ostatnio pokusiłem się o serwis klimatyzacji . Pan podczas nabijania zasugerował się nalepką na kolumnie mcpersona i omyłkowo nabił 1.1 kg czynnika bo nie zauważył ze podana wartość jest w innej skali. klimatyzacja oczywiście nie zadziałała tylko radośnie zastukała kilka razy. Pan jak się zorientował powiedział że nic się nie stało bo podobno zadziałał czujnik ciśnienia i ochronił sprężarkę przed przeciążeniem. następnie całą operacje wykonał prawidłowo i układ zadziałał prawidłowo ale dwa razy głośniej jak przed napełnieniem. pan w ramach przeprosin za pomyłkę profesjonalnie chemicznie i odgrzybił układ i tłumaczy że wcześniej brakowało podobno 250 gram i sprężarka miała lekko kręcić a teraz jest 550 i ma ciężej jest w tym pewna logika ale na wszelki wypadek skonsultowałem sprawę w innym konkurencyjnym serwisie i tam powiedzieli mi to samo że jest wszystko ok ale w ich mniemaniu czynnika jest nadal za mało mimo to że próbę próżniową robili 3 razy i nie wykazało to nieszczelności układu wniosek z tego taki że maszyna maszynie nie równa albo gaz zmniejsza masę czy objętość. reasumując lipa wielka bo przed napełnieniem układ działał cicho i prawidłowo a po napełnieniu działa tak samo ale dwa razy głośniej. porównalem swoje auto z innym podobnym i na pocieszenie w tym drugim klimatyzacja działa też porównywalnie czyli głośno. wynika z tego że ubytek około 250 gram czynnika nie jest niebezpieczny dla całego układy a nawet pomocny bo sprężarka działa znacznie ciszej . Podkusiło mnie poprawiać i mam gorzej a do tego cała sprawa kosztowała mnie 280 pln. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Jest duża szansa, że Pan popzrez nabicie większej ilości czynnika, mógł spowodować uszkodzenie płytki zaworu wylotowego (tłocznego). A co do maszyn do napełniania klimatyzacji to rzeczywiscie masz rację. Automatyczne urządzenia do napełniania nie wymagaja od człowieka żadnej wiedzy na temat chłodnictwa ale to co w rzeczywistości one potrafią robić to porażka. W zasadzie taka maszyna to kilka elementów ładnie opakowanych plus jakaś automatyka. Maszyna taka tylko ładnie wygląda no i drukuje karteczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcgregor Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Czy w takim razie jeśli płytka tego zaworu jest uszkodzona to klimatyzacja działałaby prawidłowo? bo chłodzi normalnie ale układ pracuje głośniej to znaczy słychać głośniejsza prace sprężarki jak stoi się biegu jałowym na luzie i doda się gazu to słychać wyraźne obciążenie sprężarki . Może tylko czynnika jest za dużo a może jak miałem go mało sprężarka miała lżej pracować???? proszę o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.