darek197612 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 W srodku auta znajduje sie parownik,poszukaj na allegro jak ceny chodza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 w środku to może być zawór albo chłodniczka, zobacz w którym miejscu wchodzą przewody od klimy do kabiny i tam od środka będzie zawór i przewody od chłodniczki, nigdzie więcej w środku nie może uciekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 W środku jest parownik klimatyzacji(taka mała chłodniczka), może być on walnięty, każdą nieszczelność klimy widać bez problemu nawet bez kontrastu poprostu będzie widać plame bo w czynniku jest olej i nie ma mocnych żeby tego nie było widać. W ścianę grodziową wchodzą 2 rurki i tam są przykręcane do zaworu rozprężnego, od zaworu rozprężnego jest kawałek rurek i parownik, rozbierz i tyle będzie wiadomo co. A nie błąd w ścianie grodziowej przykręcane są rurki do zaworu rozprężnego i jest odrazu parownik, obejrzyj czy nie puszcza oringami w miejscu gdzie są przykręcane do parownika to zobaczysz z pod maski u mnie tam puszczały oba oringi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leito1610 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 (edytowane) Domowymi sposobami czyli taśma i poxipolem (przez poxipol i inne kleje przenika r-134a sprawdzałem na własnej skórze) nie naprawisz nieszczelności .W przypadku nieszczelnosci parownika można go pospawać ,w przypadku rurek spawanie nie jest jedynym wyjsciem - można wstawić wstawke z przewodu gumowego i zakuć końcówki a otrzymane połączenia nie różnią sie od fabrycznych.Ostatnio też eksperymentuje z robieniem wstawek z łaczników od przewodów wykorzystywanych w instalacjach LPG (przecinam miejsce gdzie jest dziura i wstawiam łacznik fi 8mm na wysokim ciśnieniu,koszt około 8zł ,oryginalne dedykowane do klimatyzacji 25-50zł).Pamietaj że jak układ był długo pusty zgodnie ze sztuką powinno się wymienić osuszacz .350-500 zł za taką naprawe to nie jest dużo.Powodzenia w naprawie Edytowane 15 Maja 2012 przez leito1610 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek1505 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 ja miałem pęknięty parownik, wymieniłem i jest oki, wraz z zaworem rozprężnym kosztuje około 50zł więc nie 350- 500:) Koledzy też okazało się że mam nie tylko problem z nieszczelnością, ale też coś jest nie tak ze sprężarką... Uszczelniłem układ, ale po nabiciu okazało się że sprężarkanie rusza, wentylatory chodzą, obciążenie na silniku jest po włączeniu ale sprężarka się nie załącza... i co tu może być przyczyną, na co byście obstawiali ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 trzeba sprawdzić czy sprężarka nie jest zatarta, powinno dać pokręcić ręka, następnie czy sprzęgiełko działa i czy zaskakuje. jak by coś było nie tak ze sprężarką to powinienem taką mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek1505 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Sprężarka zanim byłą montowana koło jej kręciło się swobodnie i nie miało luzów na boki ogrmonych, zamontowałem ponieważ w starej była pęknięta obudowa i kosiło się koło. Jak zdejmę z niej pasek to powinna się swpbodnie kręcić tak?? dobrze zrozumiałem??;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Cześć wszystkim. Mam taki problem. Mianowicie pojechałem do pewnego speca od klimy, aby ją sprawdzić i nabić. Podczas sprawdzania okazało się, że jest nieszczelna gdzieś w środku auta. Powiedział że może mi to zrobić, ale cena mnie powaliła i postanowiłem zrobić to sam. Zanim jednak zacznę chciałem się was poradzić. Co to może być i gdzie mam tej nieszczelności szukać, aby nie rozbierać całego samochodu. Z góry dzięki za pomoc 1 skąd jesteś? 2 tak czy siak musisz nabić klime siuwaxem UV 100-200pln do diagnostyki szczelności - a w domu tego nie zrobisz - a bez diagnostyki nic nie zdziałasz 3 domniemane koszty koledzy podali powyżej naprawy częsci lub ich wymiany 4 cena nie powala bo 2x trzeba nabić klime 5 poszukałbym 2-go lub 3-go warsztatu i dopytał cen - chłopaki też chcą zarobic na robocie 6 mogło puscić łączenie na beczułce lub przewód się przytarł - ale to trzeba zdiagnozować - nabic i poszukac dziury - domniemać sobie można i gdybać 7 może 400pln to nie jest koszmar za czyste ręce - chyba, ze jesteś mechaniorem z zamiłowania i lubisz dłubać to ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 przed nabiciem czynnikiem powinni sprawdzić azotem czy szczelna, i u mnie za sprawdzenie szczelności biorą 20zł, to jak koło się kręci, to trzeba sprawdzić czy cewka od sprzęgiełka chodzi, niech ktoś przyciska guzik a Ty patrz czy się rusza taka płytka na kole. A może czujnik ciśnienia klimatyzacji jest walnięty, i jak bedzie pokazywał złe wskazania ciśnienia to sprężarka i tak nie zaskoczy, sprzęgiełko można jeszcze sprawdzic podając plus z aku na kostke i sprzęgiełko powinno zaskoczyć. Widać to gołym okiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Spróbuj odpalić ją na krótko, 12v na sprzegiełko kompresora i się dowiesz czy sprężarka działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 to już wiemy że nieszczelna teraz pytanie gdzie jest gdzieś w środku??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 A sprawdzaliście szczelność chłodnicy ? bo ja właśnie po sprawdzeniu mam to do wymiany, cena to jakieś250zł za chłodnice, czynnik montaż itd mam za darmo. Raczej wątpie żeby to było gdzieś w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek1505 Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 No to dzięki za pomoc, w przyszłym tygodniu się pobawię bo teraz nie mam za bardzo czasu ... Chciałem się dowiedzieć czy wie ktoś może gdzie jest przekaźnik od klimy i bezpiecznik o ile jest, Na krótko sprężarka się załącza a nie moge dojść który to przekaźnik albo co to może być?? Koledzy, wczoraj trochę pogrzebałem, pomierzyłem i opowiem wam jaka jest moja obserwacja, Mianowicie po włączeniu AC w kabinie, wentylatory się załanczają ale nie kompresor(po dodaniu dodatkowego + na kompresor załancza się), prąd na bezpiecznikach w kabinie dochodzi, do bezpiecznika w komorze silnika też, nie dochodzi do przekaźnika. Wiecie jak idzie prąd od akumulatora do stacyjki, od stacyjki do przełącznika, potem bezpieczniki, przekaźnik i kompresor czy jakoś inaczej, może ktoś się orjętuje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gonzo Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Witam Mam taki problem a mianowicie rozszczelniła się chłodnica klimatyzacji mała dziurka na samym dole chłodnicy. Co zrobic kupić nową , może jakiś zamiennik lub dać do spawania. Jaki jest koszt nowej chłodnicy. Odradzano mi kupno zamiennika z powodu kiepskiego wykonania ponoć takie chłodnice wytrzumują 2 lata. Proszę o opinie i poradę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Niewiem ile kosztuje nowa ale spawana też dobrze działa musisz znaleźć gdzieś kogoś kto lutuje i będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek1505 Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 ja bym wolał kupić używany org. bo zamienniki to naprawdę nie sa dobrej jakości. A może ma ktoś pomysł na rozwiązanie mojego problemu??;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gonzo Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 A wię zdecydowałem się na kupno zamiennika sygnowany marką Kager koszt 350 zł. Stary nie nadawał się do lutowania. Koszt używki to jakieś 200 - 300 zł ale nigdy nie wiesz co dostaniesz dopiero się okaże po nabiciu czynnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 święte słowa a skoro można nieprzepłacać imieć pewność to miłego wentylowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek1505 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 pewność że podziałą pół roku, bo zamiennik są naprawde takiej jakości że to masakra... no ale wedle uznania:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darioo Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Witam Sprawa tyczy się Nissana Almera 1.5 90KM 2000r. po zimie pojechałem na sprawdzenie szczelności i odgrzybianie, ponieważ jak kupiłem auto klima nie działała bo chyba nie było czynnika, więc po nabiciu do połowy pojeżdziłem 100km no i znów do warsztatu, okazało się że przeciek pod osuszaczem wiec wymienilem osuszacz na nowy. Moje koszty to 60 zł odgrzynianie samochodu i klimy i sprawdzenie klimy, 100zl napelnienie do polowy, 200zł wymiana osuszacza z napełnieniem do pelna....i co sie okazalo minelo 1,5 miesiaca a powietrze zamiast zimne to cieple leci....eh dzis sie udalem ponownie sprawdzono szczelnosc no nic nigdzie pod ultrafioletem nawet niewidac przecieku, napelniono gratis do polowy mam jezdzic ze 100km i znowu na sprawdze pojechac....dzis klima dzialala az milo hmm jakies sugestie gdzie jest punkt ucoekania gazu? moze w sprezarce (ale tylko jak dziala klima czy zawssze)? a moze pod deska rozdzielcza gdzies (rozbierali jakiegos Jeepa koszt samego zdjecia 500zl...w takim wypadku to podziekuje i odpuszcze sobie klime)...no zobacze co sie okaze mam nadzieje ze nieszczelnosc jest gdzies na widoku...pomocy jesli ktos zna temat, moze ktos mial podobna sytuacje? pzdr i dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Borofik Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 jeżeli podczas sprawdzania układ trzyma ciśnenie to czynnik ucieka którymś z korków... dlatego jak jest podłaczony do kombajnu nic nie wykazuje bo uszczelnają ją podłaczone przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darioo Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 hmm...tak mówisz? czy wymiana tych korków lub ich uszczelnienie wiąże się z dużym kosztem? no zobaczymy po 100km pojade do nich czy bedzie czynnik jesli nie to zasugeruje im taka ewentualnosc jak piszesz...w tym wypadku nic nie mozna wykluczyc...dzieki...po dlugim weekendzie czerwcowym napisze jak wyglada sytuacja i czy temat zostal rozwiazany....bo deski rozdzielczej niedam im zdejmowac koszt 500zl a gdzie reszta heh już wiadomo uciekało przez zaworki 40zl zaplacilem za wymiane i smiga dzieki temat wyjasniony do zamkniecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jaguar Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Witam, widzę, że nie często ten wątek jest odwiedzany. Jednak może jeszcze ktoś tu zagląda. Jeśli chodzi o firmę Airstal to podstawa regeneracji obecnie wynosi 400zł netto. Każda sprężarka rozbierana jest na części pierwsze i kilkukrotnie myta. Później wymieniane są wszystkie uszczelniacze, uszczelki, o-ringi i łożyska. W momencie, gdy uszkodzone jest coś więcej, sprzedawcy dzwonią z wyceną. Sprężarka jest testowana. To nie ma brzmieć jak reklama tej firmy, ale prowadzę warsztat i współpracuję z nimi od kilku lat. Są profesjonalistami w swojej dziedzinie i udzielają 24 miesięcznej gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyla Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Witam, mam sprawna klimatyzacje w mojej Almerze 1.6 1996r. Czy da się ją wyciągnać całkowicie i sprzedac osobno ? Czy auta ktore nie mialy zamontowanej klimatyzacji mozna samemu wyposazyc w klime ? Niedawno robiłem przekładke klimy w Mazdzie 323F '92 ale na temat nissanow niewiele wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Ja mam almerke 96r diesla bez klimy i z tego co patrzałem to wszystko jest gotowe do montowania.Wtyczki sobie czekają na podpięcie tylko klimy brak.Jak dasz dobrą cene to moze ją wezme. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.