Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Ja uważam ze nawet jak przejdziesz na inny półsyntetyk to nic sie nie stanie typu Lotos czy nawet Orlen Platinum.Ważne że 10W40. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 (edytowane) A dokładniej Mobil 2000 X1 10W40 w wersji diesel. Czyli musi mieć oznaczenie diesel, czy jak? Bo się trochę pogubiłem. Dokładnie taki http://www.kolegaberlin.pl/pol_pl_MOBIL-SUPER-2000-X1-DIESEL-10W-40-7L-5-2--1828_1.jpg tak? Żeby pisało diesel? Podpowiedzcie jeszcze ile kupić? 5L? Nie wiem ile wchodzi do takiej Micry. Edytowane 17 Grudnia 2013 przez mati113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 mati113 - nie musi mieć - to jest po prostu chwyt marketingowy i tyle - lej dalej Mobila1 10W40 i po problemie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 mati113 - nie musi mieć - to jest po prostu chwyt marketingowy i tyle - lej dalej Mobila1 10W40 i po problemie. Super Dzięki wielkie. A jakie filtry oleju/paliwa/powietrza mi polecicie do mojej Micry k11 1,5 diesel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Filtry bierz firmy Knecht (w większości przypadków tańsze od Filtrona, a jakościowo sporo lepsze).A co do oleju Mobil 2000 X1 - wersja diesel różni się od zwykłego, to nie jest żaden chwyt marketingowy. Cena taka sama, więc nie chodzi tutaj o marketing. Diesel ma więcej dodatków czyszczących / myjących, bo jak wiadomo, w dieslu jest więcej zanieczyszczeń przedostających się do oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Filtry bierz firmy Knecht (w większości przypadków tańsze od Filtrona, a jakościowo sporo lepsze). A co do oleju Mobil 2000 X1 - wersja diesel różni się od zwykłego, to nie jest żaden chwyt marketingowy. Cena taka sama, więc nie chodzi tutaj o marketing. Diesel ma więcej dodatków czyszczących / myjących, bo jak wiadomo, w dieslu jest więcej zanieczyszczeń przedostających się do oleju. W takim razie zakupie filtry Kanchte. Olej też kupie z dopiskiem diesel, ale powiedzcie mi proszę. Ten olej http://photos03.istore.pl/18310/photos/big/3485374.jpg to nie olej Mobil1 10w40?? W moim nissanie od nowości był wlewany Mobil1 10w40 wiec chcialbym kupic rowniez ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Jak 10W40 to nie może być Mobil1 tylko Mobil. Mobil1 to są oleje syntetyczne, 10W40 to półsyntetyk. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Jak 10W40 to nie może być Mobil1 tylko Mobil. Mobil1 to są oleje syntetyczne, 10W40 to półsyntetyk. No to już sam nie wiem. Prosiłem, aby sprzedający napisał mi na karteczce jaki olej był lany za jego czasów. Na kartce pisze Mobile I 10w40. Czyli co waszym zdaniem wlać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Nalej obojętnie jaki półsyntetyk.Gość nie wiedział że Mobil 1 to pelny syntetyk a mobil to pół bo mało kto o tym wie.Wlej Valvoline 10W40 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Nalej obojętnie jaki półsyntetyk. Gość nie wiedział że Mobil 1 to pelny syntetyk a mobil to pół bo mało kto o tym wie. Wlej Valvoline 10W40 Czyli kupując http://www.carsdealer.pl/s/files/2000-x1-diesel-10w-40-4l.jpg mogę go spokojnie wlać, tak? Właśnie do takiego mam dostęp, więc jeśli bez problemu można go wlać i będzie ok, to dokonam zakupu. Przepraszam, że tak zamęczam, ale kompletnie się na tych olejach nie znam, a kupując już chciałbym kupić coś dobrego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sami77 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 ja bym lał albo Millers'a albo Amsoil. Na stronach producentow mozesz dobrac odpowiedni olej do swojego samochodu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Akurat 10W40 w klasie półsyntetycznej jest lany głównie do starszych, niewymagających silników - więc obojętnie, jakiej firmy wlejesz - będzie dobrze. Może być nawet Lotos, temu silnikowi nic się nie stanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Qadrat ja lotosa to nawet do kosiarki bym nie wlał. Przez to, że samochód który mam jeździł na lotosie to teraz mam problemy, bo silnik wcina mi olej..... Po kupnie zalałem do silnika olej Shella - po tygodniu olej był brudny - to świadczy o tym, ile syfu zostawił lotos w silniku. Olej wlewa się dobrej klasy, a nie byle co..... Mati113 wlej albo Mobila albo zrób jeszcze lepiej i wlej Millersa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konserwa Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Trochę przyzwoitości proszę Proszę nie straszyć ludzi... Olej lotos z legalnego źródła spełnia takie same normy jak każdy inny, no chyba że kupujemy olej w lesie od niewiadomo kogo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaKeN Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Ja polecam Valvoline Maxlife 10W40 ! tutaj dostałem taką rade i powiem , że olej spełnił moje wymagania ! A filtr czy kupisz knechat manna czy filtrona to wszystko jest to samo chyba ze kupisz z zagranicy bo u nas to filtron robi wszystkie wkłady ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Ciekawa teoria biorąc pod uwagę, że na filtrach oleju Manna czy Knechta jest made in Austia albo Germany, a np powietrza Mann-a jest robiony w RPA... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek735 Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Witam A co powiecie panowie o tym oleju TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40? ACEA 2007 A3 / B4API SL / CFGM-LL-B025VW 502.00 / 505.00MB 229.3BMW Longlife 98PORSCHE Zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową jak również gazem propan-butan.Do stosowania w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych.Zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Olej na poziomie olejów Orlen czy Lotos, nie jest to pełny syntetyk tylko wykonany w technologii syntetycznej - czyli minerał z dodatkami uszlachetniającymi Pomyśl, co może być warty olej, który kosztuje 14zł za litr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Dzisiaj sprawdzałem olej w n15 i trochę ubyło i była przepocona uszczelka klawiatury. Dolałem do stanu i sprawdziłem śruby i były luźne .Dokręciłem je i dziwi mnie czemu były luźne. Auto jakby było głośniejsze po dokręceniu jakby ciszej się zrobiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 (edytowane) Witam! W moim 1.5 dci był najpierw Castrol 10W40, teraz jest Mobil 10W40. Jaki polecicie kupić? Zostać na tym sae? Jakiej firmy? Robię krótkie odcinki, silnik ledwo się nagrzewa. Przebieg 130k km. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale proszę o rade Edytowane 5 Marca 2014 przez SDRaid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Co osoba, to będziesz miał inne rady i propozycje. Ja swoje Tino przyprowadziłem osobiście z Niemiec od osoby prywatnej. Od nowości /mam na to papiery/ jeździła na ELF 5/30/40/ Ja osobiście nadal leję również ELF-a, a samochodzik ma przejechane 249600km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 A lepkości oleju nie zmieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Jak posprawdzasz po katalogach, to powinieneś znaleźć, że do tego silnika najbardziej odpowiednim olejem jest coś o lepkości 5W30, ew. 5W40. Z dobrych i dość tanich olejów to w paru samochodach w rodzinie fajnie sprawdza się Valvoline SynPower - bańka 5W40 kosztuje poniżej 130zł za 5l. Można też drożej, bardzo dobre oleje robi Millers, ale cena to już w okolicach 200zł za 5l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 ......."Należy stosować oleje syntetyczne lub półsyntetyczne. Wymienia się je co 10kkm (wraz z filtrem w DiTD, w przypadku CD co 15kkm). Przeciąganie tego okresu jest niewłaściwe nie tylko dla silnika ale i dla turbiny. Motory common rail mają rzadszy okres wymiany oleju.Firmowy olej, to odpowiednik francuski ELF (dokładnie to Elf SXR 5W30), DiTD mogą spokojnie jeździć na Shell Helix Diesel półsyntetyk.Silniki CR otrzymują także w/w oleje, choć stosowany bywa inny olej np. Mobil Super FE 5w30, występujący czasem pod nazwą Mobil Special FE 5w30. Wymiany dokonuje się teoretycznie co 15kkm, ale chyba lepiej skrócić czas eksploatacji - przepełniony filtr oleju może mieć problemy z utrzymaniem oleju w czystości, co może skończyć się zaklejeniem smoka"......... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 A w instrukcji zalecają 5W40 i 10W40 w temp poniżej -15C a powyżej -10C należy stosować 15W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.