JACKO29 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Ja nigdy nie obrzydzałem QQ tylko pisze na tym forum o nowych silnikach jakie montują w QQ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Jak już o spalaniu i jeździe. Nie wiem jak to jest - ale jazda QQ sprawia, że chce jeździć jak najoszczędniej. Sam nie wiem z czym to związane: czy z podpowiadacza biegów, do którego jak się stosujesz to zbyt zrywnie nie pojedziesz, wskaźnika chwilowego spalania - który pokazuje średnia i widzisz, czy jesteś pod czy nad nią.. czy może po zgaszeniu silnika raport z aktualnej jazdy i porównanie z kilkoma ostatnimi i "rekordem". Heheheh sam nie wiem, ale te dodatki jakoś tak na mnie działają, jakaś chęć rywalizacji sam ze sobą - że chce się osiągnąć jak najmniejsze spalanie - a to nie można połączyć z wariowaniem na drodze. Poprzednim samochodem jeździłem co najmniej dwa razy ostrzej. Te auto wymusza na mnie podświadomie taką "dostojne", delikatne toczenie się. Nawet łapię się, że rzadziej przekraczam prędkość w mieście. To samo mam w Note,Choć to nie ta klasa,ale też Nissan i od samego początku daje znać o sobie dziwnie głośna praca skrzyni biegów,jak by bez oleju i pewnie to podświadomie zmusza mnie do wolniejszej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Parassite Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Ja nigdy nie obrzydzałem QQ tylko pisze na tym forum o nowych silnikach jakie montują w QQ. Każda krytyka z samego założenia ma zniechęcać. Edku a Ty mnie nie przekonasz, że zachwalasz na tym forum silniki renault Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Nigdy nie zachwalałem nawet podkładki od śrubki Renault. Porter jeśli zaczęła ci wyć skrzynia to może być z nią problem,kiedy olej wymieniałeś?? a stan kiedy sprawdzałeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Nigdy nie zachwalałem nawet podkładki od śrubki Renault. Porter jeśli zaczęła ci wyć skrzynia to może być z nią problem,kiedy olej wymieniałeś?? a stan kiedy sprawdzałeś?? Wyje od początku,auto salonowe,olej pewnie jest 5000km na liczniku.Za bardzo to nie przeszkadza,ale podświadomie zmusza do wolniejszej jazdy i nie jest to moje pierwsze nowe auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Parassite Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 (edytowane) Biorąc pod uwagę przebieg należy sadzić ze masz go na gwarancji, byłeś w serwisie ? Co powiedzieli ? Edku to był sarkazm :-) Edytowane 12 Grudnia 2014 przez Parassite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Parassite ja już przyzwyczaiłem się do sarkazmów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Zaświeciła się pierwsza rezerwa od wyjazdu z salonu, więc zatankowałem znów do pełna, ale na innej stacji choć z tego samego koncernu. Weszło do pierwszego odbicia (więcej już nie leję) 48,72 l, a przejechany dystans 529km - czyli wyliczone spalanie 9,2 l/100km, a wg komputera 9,1 l/km - więc dokładność komputera idealna. Dotychczasowe jazdy były dosyć paliwożerne, każdy chciał się przejechać, sam jeździłem do pracy zamiast iść pieszo (w linii prostej 200m), a samochodem (bo ulice kierunkowe i trzeba zrobić małe kółko) niecały kilometr - więc ssanie..ssanie itp. Zresetowałem wszystkie wskazania i ten bak będę starał się jeździć aby uzyskać jak najmniejsze spalanie (mój realny cel jaki sobie daję: 8,5l/100km). Nie wiem czy dam radę się tak powstrzymywać. Już dzisiaj kilka razy dałem turbince robotę - że niby tak dla testów tiaaaaa... musiałem kilku powyprzedzać bo tak :-P Pozwolę sobie jeszcze porównać do silnika 2.0 (benzyna) w Scenicu, osiągi na papierze prawie takie same (minimalne różnice pomijalne) - jednak tam (w Scenicu) spalanie miałem wg komputera w granicach 11,5 - 11,8 a i 12 się zdarzało jak żona jeździła. Więc teraz 2,5 - 3,0 litry mniej za te same osiągi - a nawet teraz z turbo w QQ wrażenie zrywniejszego samochodu - to dobry wynik. Mnie cieszy - choć oczekuję wyniku spalania 8.x l/100km. Edytowane 13 Grudnia 2014 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Nie no, ja mam nadzieje ze z silnikiem 1.6 spalanie bede mial ponizej 10l. To taka granica psychologiczna. Juz nawet czy bedzie 8-9 to bez roznicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 taka drobnostka ... czy wiecie ze na wyswietlaczu miedzy zegarami mamy srednie spalanie ale i z aktualnego przejazdu ? przypadkiem zauwazylem ze jezeli przelaczymy na drugi licznik spalania - on pokazuje spalanie aktualnego przejazdu wiedzieliscie o tym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Ja wiedziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Tak. Bo czytamy instrukcję Tak samo z licznikiem kilometrów i czasem jazdy (tym na wyświetlaczu między zegarami - nie tym na dole trip A i B. W QQ mamy aż 4 rożne liczniki kilometrów: TRIP A, TRIP B - każdy można kasować osobno i liczą ciągle, nie resetują się p wyłączeniu zapłonu - oraz ten między zegarami: z jedynką "1" liczy ciągle, a z dwójką "2" dla aktualnej jazdy. Resetuje się po każdym zgaszeniu silnika. Po co aż tyle?... nie mam pojęcia. Te między zegarami dodatkowo liczą czas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolo Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 A jak się przełączyć pomiedzy trip A i B.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Po lewej stronie, obok kierownicy. Nad przyciskami do wyłączenia ESP itd - a dokładnie obok przycisków do regulowania intensywnością podświetlania zegarów. Naciskanie - przełączanie. Przytrzymanie wciśniętego - resetowanie. To jeszcze info wyczytane z instrukcji nawigacji. Przytrzymanie na >2 sekundy przycisku z księżycem/słoneczkiem do wyboru wyświetlania tryb dzienny/nocny - wyłącza ekran nawigacji - a właściwie nie wyłącza tylko robi się cały czarny, a na środku wyświetla dużymi czcionkami zegar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Karminadelku, choćbym bardzo chciał, to z tej instrukcji niewiele jestem w stanie się nauczyć. Leży więc już w kącie, a ja próbuję sam praktycznie, na samochodzie przećwiczyć wszystkie opcje. Dlatego też to podwójne spalanie odkryłem już sam. Natomiast w tych TRIPACH, sripach jeszcze się nie połapałem, ale to też rozgryzę sam albo dzięki Waszej pomocy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Tak się składa, że mój przyjaciel, fanatyk Alfy Romeo ma warsztat z hamownią. Oni to muszą mieć, if you know what I mean. Rano z ciekawości pojechałem. Musiałem jednak wyjść z pomieszczenia i odejść daleko, bo nie mogłem słuchać katowania silnika mojego QQ. Wynik - achtung, achtung - 119,6 KM przy 4708 RPM. Ostatni w ramach wolnego czasu podjechałem na hamownię która jest w okolicy. Niestety wynik badania trochę rozczarowuje. Wyszło że ma 111,5 KM @4962 obr/min oraz 178Nm @ 3227 obr/min. Przy okazji wyszło, że auto ma ustawione ogranicznik prędkości i odcina przy 200km/h i nie udało się pojechać z obrotami powyżej 5900obr /min 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 O jak ładnie Renault podziałało z Nissanem patafiany jedne!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 A może by tak zalać centralę Nissana skargami na moc nie spełniającą warunków zapisu w homologacji??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Na moje niewprawne oko mój QQ również nie ma deklarowanej przez producenta mocy. Zresztą pewnie pamiętacie, że pisałem o tym w jednym z wątków, że nie rozwija deklarowanej prędkości maksymalnej. Łudzę się, że jeszcze się rozkręci, ale po przejechaniu 6000 km to już chyba tylko złudne nadzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Wczoraj pojeździłem sobie dla porównania Oplem Merivą 1.4 (turbo) 120KM i szału nie zrobiła. Wrażenie, że zbiera się wolniej - ale napewnop głośniej. Samochód tak mocno basowa burczał dla obrotów do 2000. Już tak nie narzekajcie kubice Wy moje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 A może by tak zalać centralę Nissana skargami na moc nie spełniającą warunków zapisu w homologacji??? Ja bym zrobił test jeszcze raz ale na innym paliwie - BP Ultimate, Shell V-Power itp. Zresztą 4 konie różnicy mocy z podawaną w specyfikacji to jest błąd pomiarowy A co do prędkości maksymalnej - nie liczyłbym na to. Mi się na mocniejszym silniku 1.6dCi nie udało dojść do 200km/h mimo bardzo długiej niemieckiej autostrady. Znaczy się licznik doszedł do 200km/h,ale GPS pokazywał wyraźnie 190km/h i chyba musiałoby być z górki żeby coś tutaj wymęczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 (edytowane) ja tam wyciskam 190 kmh (licznikowe), ale fakt jak jest pod wiatr to ledwo zipie. W Oplu Astrze tego nie miałem (diesel), ona szła czy pod górę czy z góry jak oszalała a miała "tylko" 100KM Edytowane 1 Czerwca 2015 przez romeosoul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 w piatek jadac rano do pracy (okolo 8km.), bez korkow okazalo sie ze spalilem w miescie 5.5l na tym odcinku srednia predkosc to oklo 55-65km/h. nie wiem czy to malo ale jest to moj rekord . przy czym jazda normalna bez nacisku na oszczednosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 (edytowane) Niemożliwe przy jeździe w mieście. Bo po pierwsze w prawdziwym ruchu miejskim musisz się co najmniej kilka razy zatrzymać (biorąc pod uwagę odcinek ok.8 km). A w takim wypadku niemożliwe jest osiągnięcie średniej prędkości 55-65 km/h (pomijam fakt, że to już jest przekraczanie dozwolonej prędkości). Bo wtedy musiałbyś między skrzyżowaniami grzać ze 100 km/h aby taką średnią prędkość utrzymać. Podejrzewam więc, że mówisz o jeździe po jakiejś obwodnicy ze stałą prędkością. Wtedy by się zgadzało, bo mi w takich właśnie warunkach (na drodze z delikatnym spadkiem), z podobną prędkością i na podobnym odcinku drogi udało się spalić 4.9 l/100 km. I to jest mój niepobity dotąd rekord, a na upartego też mogę napisać, że spaliłem wtedy poniżej 5 l/100 km w ruchu miejskim. Jako przeciwieństwo mogę podać mój wczorajszy rekord - ze 30 km po autostradzie z prędkościami 140-180 km/h (też jestem niegrzeczny ) i średnie spalanie ok.9 l/100 km. Jednocześnie dodam, że w normalnej eksploatacji (czyli przy rozsądnej jeździe) moje średnie spalanie waha się w granicach 6 - 7.5 l/100 km. Edytowane 6 Czerwca 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.