Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Nissan Qashqai 1.2DIG-T osiągi.


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ustawiasz poprzez menu na ekraniku między wyświetlaczem. Jest tam na pewno taka opcja bo na nią kilka razy trafiłem i gdy chciałem wejść to miałem komunikat, że zegar mam ustawić przez NCII. Ty nie masz NCII - więc ta opcja menu będzie dla pojazdów bez NCII... tak myślę.

Niestety tak to nie działa ...też tak myślałem.Mam ten sam komunikat co Ty.

Sterowanie jest zrobione podobnie za pomocą UNIKA (chyba że się mylę to poprawcie mnie) -na parrot jest widoczne oprogramowanie  próbowałem aktualizować ale nie pomogło Myślę że to kwestia softu; coś się nie dogaduje do końca ale to nie jest jakiś wielki problem tym bardziej że zegarów jest w samochodzie dostatek :)  reszta śmiga aż miło.

Jak będę w ASO to zapytam o to ale przypuszczam że powiedzą coś więcej niż to co i ja zauważyłem :)

Myślę że któraś aktualizacja softu pomoże :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pozwolę sobie "pochwalić" osiągiem, którym zaskoczył mnie Qashqai na urlopie. Trasa powrotna z wycieczki do Wenecji. Średnia spalania.... 4,9 z dystansu 100km. Dodam więcej - gdzieś w 3/4 dystansu było na wyświetlaczu 4,7 i już nie potrafiłem się doczekać by to uwiecznić aparatem ;-))) ale pod koniec gdy ostatni fragment to jazda po miasteczku by dojechać do hotelu średnia wzrosła do 4,9

Normalna jazda drogami "poza terenem zabudowanym" w miarę przepisowa, po drodze przez miasteczka itd. nie więcej jak 100km/h. Nie była to świadoma eko jazda - jechałem jak zwykle. Wynik mnie mocno zaskoczył - od zawsze jeżdżę benzynami i przyzwyczajony byłem po takiej tasie do wskazań w okolicach 8-9 litrów - a nie takich dieslowskich wyników.

Na marginesie: jazda tam (1080km) średnia prędkość 80 km/h, średnie spalanie 7,2 l/100km

Powrotna trasa średnia prędkość 92 km/h; średnie spalanie 6,8 l/100km

Jazda jak to w trasie - planowana przelotowa 130-140, ale nie zawsze jest gdzie, nie zawsze warunki pozwalają no i stało się kilka razy w korku. Np. raz w 15 kilometrowym wleczeniu się ponad godzinę, kilka mniejszych.

post-85724-0-31857200-1441440377_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciągle ciężko mi uwierzyć w wasze wyniki co do spalania ale... :) No właśnie u mnie pojawił się 1 dziwnie niski wynik spalania 6.2 na dystansie 150km i 6,3 w drugą stronę  (łacznie 300km). Jechałem sobie spokojnie drogami przez laski bez wyprzedzania bo i nie było co wyprzedzać i tu takie zaskoczenie. Teraz ewidetnie moge powiedzieć, że silnik dopiero teraz mi sie dotarł (lub ułożył jak kto woli) po przejechaniu prawie 5000km. Wcześniej byłem zadowolony jak spalanie było przy delikatnej jeżdzie 7,8l/100. Dodatkowo zrobiłem jeszcze jeden eko test na dystansie 50km (bez wachlowania gazu, prawie bez hamulca z predkością do 70km/h) i odziwo wyszło mi 5,8l/100km :) Oczywiście z jazdy 0 satysfakcji ale rekompensyje mi to ten wynik z komputerka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadnie.Po prostu co by nie mówić,Ty musisz się nauczyć nim jeździć,taka to prawda niestety ,a w tym czasie silnik się ułoży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę jak każdym innym autem nogi ciężkiej nie mam -biorę pod uwagę że auto jest nowe i nie należy jego katować. Lżej się już jeździć po prostu nie da.
Zobaczymy co będzie dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę już po raz kolejny, że 1.2 DIG-T ma, podobnie jak inne tego typu silniki - czytaj downsizing, dwa oblicza: potrafi spalić bardzo mało przy oszczędnej jeździe lub bardzo dużo przy butowaniu. W poprzednim moim aucie - 1.8 VVT-i Toyoty nie było takich różnic w spalaniu.

Edytowane przez myszorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tutaj ameryki kolega raczej nie odkrył że jak się nogą naciśnie to się z baku wyciśnie.

Na razie spalanie jest bardzo duże jak na tak mały silnik, który zaznaczam nie wkręcam na bardzo wysokie obroty  -staram się jeździć w miarę równo.
Na co dzień jeżdżę różnymi samochodami i tak dużego spalania nie było.
Ostatni benzyniak jaki miałem i którym dużo jeździłem to citroen xsara I z silnikiem 1,4 tam spalanie średnie było pomiędzy 6,5 a 7 litrów

Spodziewałem się w Nissanie większego spalania tak na poziomie między 7 a 8 litrów ale prawie 10 litrów to jak na razie porażka. Nie będę przecież owijał makaronu na uszach tych co to czytają i piszę jak jest :)
Na obronę powiem że autem jeździ się super komfortowo.
Czytałem że na początku do 5tys te silniki tak potrafią palić więc pisałem i piszę zobaczymy -nie ma co panikować przecież to dopiero pierwsze niecałe 400km i dopiero większe przebiegi pokażą jak jest  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie średnio wychodzi 7.7-8.0

Czasami bawię się spokojną jazdą ,a czasami...but :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień jeżdżę różnymi samochodami i tak dużego spalania nie było.

 

Czy te inne to też nowe benzyny z turbo z "dzisiejszą" charakterystyką pracy?

Czy jeździsz qashqaiem normalnie w zakresie obrotów 1550 do (2000-max 2100)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę autami z silnikiem np TSi (skoda) .
Co do obrotów od 1500 do 4000 rzadko kiedy więcej więc nie jest to raczej mocna jazda. Generalnie staram się jeździć bardzo spokojnie bez zrywów itd.
Jacko i myślę że i u mnie będzie podobnie tym bardziej że auto jest nowe i jeździ w cyklu miejskim.
Te się na tym momentami łapię że sprawia mi ogromną frajdę  jazda tym wózkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów od 1500 do 4000

To masz odpowiedź na spalanie powyżej oczekiwań. Zacznij jeździć zgodnie z podpowiadaczem (suflerem) biegów - i spalanie spadnie. Jazda z obrotami powyżej 2000, gdy wydajność turbo zaczyna "pompować" w gary większą ilością powietrza, a co a tym idzie i paliwa - spalanie wzrasta znacząco. Trzeba się odzwyczaić z nawyków powożenia samochodem a'la fiat 125p/polonez - gdzie obroty poniżej 2 tys powodowały wręcz telepanie całej budy.

Ja tam osobiście mało wierzę w ułożenie silnika - a bardziej z czasem zmianę nawyków jazdy. Sam przesiadłem się z Scenica II z silnikiem 2.0, którym jeździłem 2000-3000 (max 3500), gdzie 2 tys obrotów to było odczuwalne minimum, poniżej którego silnik wyraźnie się męczył. Trochę zajęło czasu, aż dostosowałem się do QQ. Z tego też powodu obrotomierz w QQ ma tak rozciągniętą skalę - by dać do zrozumienia, że to nie tylko 500 obrotów jak mrugnięcie oka, ale aż 500 - w zakresie których silniki pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiek,bujaj go w okolicach 2000 obr. a na pewno się odwdzięczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady jeździłem wcześniej prawie 13 lat peugeot 307 2hdi 130KM  tam turbina zaczynała prace powyżej 2500 obrotów Jasne to był diesel inny silnik więc może porównanie ciężkie, tam spalanie średnie z 13 lat było ok 7 litrów najmniej 5,1 w trasie najwięcej hhmm 12-13 ?:) 

Przypuszczam że turbina dopiero zaczyna pracować tez w okolicy 2000 obrotów - jej tez należy dać szansę aby popracowała w końcu po coś ją pod maskę wrzucono.
Myślą że bardziej na taki wynik mają dwa czynniki wpływ tj krótkie trasy i jazda po mieście no i auto nowe gdzie wszystko musie się jeszcze dopracować łącznie ze współpracą pomiędzy mną a autkiem :)
Dlatego nie panikuję jeżdżę dalej pewnie wszystko spadnie do poziomu o jakim pisze Jacko :)


Toż taka jazda woła o pomstę do nieba... :P

Hehe no pewnie koledze nawet turbina się nie włącza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina wchodzi od 1600.A czuć wyraźnie już od 1700-1800  i przy tych obrotach ładnie już i spokojnie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha no czyli ciut delikatniej trzeba .... damy radę :P

Co do tych oszczędności litr w prawo litr w lewo .... co za różnica ważne że jest frajda z jazdy z czasem na pewno będzie mniejsze spalanie. a tak naprawdę to wypowiem się jak zrobię jakąś trasę wtedy dopiero będzie można coś więcej powiedzieć jak na razie to raczej widzę dużo pozytywów w tym autku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę jak każdym innym autem nogi ciężkiej nie mam -biorę pod uwagę że auto jest nowe i nie należy jego katować. Lżej się już jeździć po prostu nie da.

Zobaczymy co będzie dalej :)

Po 10 tys.km kosiarka dostaje takich luzów, że spalanie spada o połowę. :D

Drugie tyle oznacza jej techniczną śmierć. :o  

Nieliczne egzemplarze dożyją do końca gwarancji. :huh:

A i to pod warunkiem, że używać ich się będzie jedynie do wyjazdów na msze niedzielne bądź ostatecznie cotygodniowe zakupy w markiecie. :wacko:

Taki to już urok silników francuskich - jakby nie było powiedzenie "nie kupuj wynalazków n F" zobowiązuje. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niskich obrotach  w pupsko dostają panewki wału i rozciąga się łańcuch :wacko:  ale to wasze maszyny jeździjcie jak chcecie  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn jeżeli chodzi o turbo ....
Turbina nie lubi jak się ją z niskich obrotów dusi w górę auto powinno być rozbujane przynajmniej w dieslu starałem się zawsze dać szansę turbo załączenia się komfortowo a potem już można było ostrzej dzięki temu nie miałem w ogóle problemu z turbina.
Niektórzy straszą turbiną jak złą czarownicą masz turbo? ojojoj to masz problem :D
Turbo nie lubi gwałtownego załączania kiedy jest wszystko jeszcze zimne i gwałtownego wyłączania silnika ponieważ traci :"smarowanie" w ten sposób ludzie często zarzynają turbiny.
Najlepiej jak się zaczyna jazdę to delikatnie dać szansę aby olej zaczął prawidłową cyrkulację a pod koniec jazdy też spokojnie alby dać możliwość ostudzenia turbinie -jeśli zachowa się te proste zasady to turbo posłuży długo. Sam przejechałem na jednej turbinie ponad 185 tys i jak sprzedawałem auto w ogóle nie dawała oznak że coś z nią jest nie tak
 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura... a jak chcesz mocniej przyśpieszyć to redukujesz? Przecież przy ostrzejszym przyśpieszaniu tak z dołu są ogromne obciążenia w silniku... Nie jeździ się tak...

Strid,nie mówiłem o przyspieszaniu a o spokojnej jeździe.A jak mam chęć na dynamiczniejszą jazdę to nie bawię się w jazdę na1500 obr.

Więc nie wmawiaj mi czegoś czego nie powiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 10 tys.km kosiarka dostaje takich luzów, że spalanie spada o połowę. :D

Drugie tyle oznacza jej techniczną śmierć. :o  

Nieliczne egzemplarze dożyją do końca gwarancji. :huh:

A i to pod warunkiem, że używać ich się będzie jedynie do wyjazdów na msze niedzielne bądź ostatecznie cotygodniowe zakupy w markiecie. :wacko:

Taki to już urok silników francuskich - jakby nie było powiedzenie "nie kupuj wynalazków n F" zobowiązuje. :D

Colins nie masz racji silniki PSA są bardzo dobre można psioczyć na osprzęt na zawiechę na serwis peugeot-a gdzie grasuje banda nieuków ale na silnik PSA nie dam złego słowa powiedzieć to bardzo dobre sprawdzone konstrukcje do tego ekonomiczne.

 

PS Colins silniki TSI w wieśwagenach to dopiero porażka one padają nawet po 50 tysiącach km :D

Poczytaj sobie fora grupy dabliju V :D tam to dopiero jest lament na te silniki :) przepalone pierścienie żrą olej jak smok wawelski pożerał dziewice i stada owieczek do  tego w aso bidulkom wmawiają że dolewka litra oleju na 1000km ( tak słownie jeden tysiąc km ) to norma :D

Poza tym w nowych QQ są silniki renault i nie przypuszczam aby były złe nawet 1,2 z turbo w takim dużym aucie.

Co jak co akurat żabojady mają dobre silniki, wino i dziwki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co jak co akurat żabojady mają dobre silniki, wino i dziwki :)

Widzę że kolega Jasiek próbował wszystkie trzy... :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...