Edek01 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Nie panikuje ,ale nie ma już takiej ochrony w połowie skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Widzieliście miarkę i olej ile go jest i powiem Ci Colins,że po 15tys przebiegu nic się na miarce nie zmieniło Edek znów popadasz w panikę. Nie po to producent dał na miarce MAX-MIN ażeby przy ubytku 1.3 padać w panikę i dzwonić po lawetę. Pozycja MIN jest tą w której najniższy poziom oleju gwarantuje smarowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Tym bardziej, że smok pompy oleju jest na dnie miski więc zaciągnie sobie oleju nawet przy poziomie minimum. Natomiast odnośnie zużycia oleju w tym silniku, to ktoś tu pisał, że jednak musiał dolać po pewnym czasie. Lepiej więc sprawdzić sobie co jakiś czas stan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Ale ssanie oleju to raczej z poziomem na miarce nie ma wiele wspólnego,no może ma ,ale nie aż tak .Tu chodzi o smarowanie tzw,rozbryzgowe,gdzie wykorbienia wału z korbowodami rozrzucają olej po bloku,smarując tuleje tłoków i chłodząc blok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Panowie ja nie panikuje bo to wasze silniki. Możecie trzymać sobie stan oleju na bagnecie jaki chcecie i wam się podoba Napisałem tylko że stan max daje pełną ochronne smarowania silnika w każdych warunkach. Ale taki przykład macie połowę stanu a każdy silnik bierze olej jeden więcej drugi miej, wiadomo że macie 5w30 a on lubi znikać. I teraz jedzcie na autostradę z połową stanu i na końcu trasy zobaczcie jaki będziecie mieli stan? Jaka jest norma w książce zużycia oleju na 1000km dla 1.2T???? Edytowane 6 Grudnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Książka serwisowa nie określa wielkości zużycia oleju dla 1.2 Określa jedynie stan jaki nie powinien się zdarzyć.A jest to zużycie 0.5l na 1000km. Tyle teoria.A praktyka jest taka,że majac olej na kresce podczas wyjazdu z salonu,tak teraz po 15tys km, mam go może o 2 mm mniej.Wychodząc z założenia że od kreski do kreski mieści się 2.5l oleju to silnik w mojej Qqłce zjadł ok 200ml oleju na 15tys km. Za pewne zapytasz skąd wiem że tyle a tyle jest od miarki do miarki.A no stąd,że Nissan przewiduje taką samokontrolę co 5 tys km.A jeżeliby ubywało ok. 0.5 l na tysiąc to mamy 2.5l ubytku.Więc nie sądzę ,żeby Nissan dopuszczał do zatarcia silnika przy zbyt dużym zuzyciu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Jedno jest pewne. W silnikach z turbinką szczególnie trzeba dbać o poziom i jakość oleju, bo w przypadku problemów ze smarowaniem w pierwszej kolejności ucierpi właśnie ona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Wychodząc z założenia że od kreski do kreski mieści się 2.5l oleju to silnik w mojej Qqłce zjadł ok 200ml oleju na 15tys km. Z reguły pomiedzy poziomem MAX i MIN na bagnecie jest ok. 1 litra oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Brawo Colins dokładnie za mały stan oleju uszkodzi w pierwszej kolejności turbinę. Ale czy nie jest wygodne psychicznie trzymanie Max bo jak zje to ubędzie oleju nie poniżej połowy tak. Tylko troch poniżej stanu Max. Pytałem z ciekawości jaką macie pojemność miski olejowej w 1.2T???? Edytowane 6 Grudnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Oczywiście lepiej jest trzymać poziom oleju bliżej max niż min. Ile dokładnie wchodzi oleju do silnika 1.2 sprawdzę jutro, bo teraz jestem w robocie niestety. Ale z tego co pamiętam, to wcale nie tak mało jak na taki mały silniczek, bo chyba ponad 4 litry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Pytałem z ciekawości jaką macie pojemność miski olejowej w 1.2T???? W silniku 1,6 PB (mod. J10) pojemność miski olejowej przy MAX wynosi 4,1 l bez filtra oleju a 4,3 l razem z filtrem. Edytowane 6 Grudnia 2014 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) U mnie 4.3 ale po dokładnym odpowietrzeniu silnika i ścieknięciu pod kontem na najazdach. W ASO zawsze im równe 4l wchodziło a 300ml zostawało dalej do krążenia. Colins gabarytowo to ten wasz 1.2T nie jest mały!! Edytowane 6 Grudnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 W dniu 6.12.2014 o 19:29, Yan_2007 napisał: Wychodząc z założenia że od kreski do kreski mieści się 2.5l oleju to silnik w mojej Qqłce zjadł ok 200ml oleju na 15tys km. Z reguły pomiedzy poziomem MAX i MIN na bagnecie jest ok. 1 litra oleju. No to jeżeli tak ,to Nissan sam sobie strzela w kolano z takim tekstem.Bo przecież to nie ma sensu. Tekst:jeżeli stwierdzimy ze silnik po przejechaniu 5000 km pobiera 0.5l oleju na 1000km,należy niezwłocznie udać sie do serwisu.Czyli chyba na lawecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 4.63 z wymianą filtra, 4.3 bez filtra W dniu 6.12.2014 o 20:00, Edek01 napisał: U mnie 4.3 ale po dokładnym odpowietrzeniu silnika i ścieknięciu pod kontem na najazdach. W ASO zawsze im równe 4l wchodziło a 300ml zostawało dalej do krążenia. Colins gabarytowo to ten wasz 1.2T nie jest mały!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Jacko29 jeśli pobiera ci 0.5l to dolewasz sobie na max i jedziesz do ASO i zgłaszasz za duże zużycie. Tak zrobił mój brat w Oplu astra J palił mu na 1000km 1L oleju . Ciekaw jestem czy ktoś podczas wymiany oleju nie wymienia filtra ,przecież to zbrodnia na silniku. Else ja zawsze wymieniam filtr i więcej jak 4.3l do stanu Max mi nie wchodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 No mnie akurat nie pobiera Ale zrozum strzal Nissana Sugeruje kontrole co 5000km, a jeżeli faktycznie silnik tyle bierze ?To za 5000 ubedzie ponad połowa oleju i może być remont. EEeeeeee,coś z tym redagowaniem ksiązeczek nissan jest do tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 W dniu 6.12.2014 o 20:14, Edek01 napisał: Ciekaw jestem czy ktoś podczas wymiany oleju nie wymienia filtra ,przecież to zbrodnia na silniku. Else ja zawsze wymieniam filtr i więcej jak 4.3l do stanu Max mi nie wchodziło Nie inaczej! Ja tez zawsze wymieniam filtr z olejem W instrukcji do J11 jest taki podział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Prościej byłoby napisać:Silniki DiG-T zuzywaja ok 100ml oleju na 1000km,zalecana kontrola poziomu oleju co 1000km.juz inaczej by to brzmiało,a nie takie masło...zjełczałe:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Cała instrukcja jest jakby tłumaczona w google translate z węgierskiego na polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 No to jeżeli tak ,to Nissan sam sobie strzela w kolano z takim tekstem.Bo przecież to nie ma sensu. Tekst:jeżeli stwierdzimy ze silnik po przejechaniu 5000 km pobiera 0.5l oleju na 1000km,należy niezwłocznie udać sie do serwisu.Czyli chyba na lawecie Może nie do końca tak. Instrukcja zakłada niepokojące zużycie na poziomie 0,5l/1000 km ale oceny trzeba dokonać po przebiegu conajmniej 5000 km a w międzyczasie kontrolujemy poziom oleju i w miarę potrzeby dokonujemy dolewek tak aby nie spadł on poniżej MIN na bagnecie. Tak ja to rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Debilizm u mnie w książce jest napisane Jeśli po 5000km ilość zużywanego oleju jest większa niż 0.5l na 1000km zgłoś się do ASO. Dokładnie jest też napisane że olej trzeba sprawdzać regularnie!! Używanie silnika z zbyt niskim stanem oleju doprowadzi do uszkodzenia-które nie jest objęte gwarancją!! Edytowane 6 Grudnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Jeśli mogę,olej smaruje,ale też chłodzi,więc zimą korzystniej jest mieć niższy poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Widzisz ja nie mogę mieć miej bo u mnie to K........ opętanie jakieś ludzi i wszędzie k......... korki mało korka od chłodnicy nie wywali razem z maską A ostatnio Jacko29 się śmiał że sąsiad eco boostem 1.0l na 3 biegu jeździ a jak mamy wrzucić 4?? bo o 5 i 6 nie myśle. Ostatnio wyjechałem z córką na pokładzie po żone wale grotem wjeżdzam na autostrade a tu K>>>>>>KOREK. Bo jakaś Ci......pa nie potrafiła zjechać z autostrady i rozłożyła cały swój samochód na 3 pasach. HOROR!!! Edytowane 6 Grudnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Porter59 - Akurat w tym silniku nie ma to większego znaczenia, bo nagrzewa się do optymalnej temperatury bardzo szybko. Edytowane 6 Grudnia 2014 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 W dniu 6.12.2014 o 20:32, porter59 napisał: Jeśli mogę,olej smaruje,ale też chłodzi,więc zimą korzystniej jest mieć niższy poziom. Silnik szybciej się wtedy nagrzeje ale ryzykujesz szybsze zużycie a nawet uszkodzenie turbiny. Chyba, że masz silnik bez turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.