Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Problemy wieku dziecięcego nowego QQ...?


zybiii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widzieliście miarkę i olej ile go jest i powiem Ci Colins,że po 15tys przebiegu nic się na miarce nie zmieniło :D

Edek znów popadasz w panikę.

Nie po to producent dał na miarce MAX-MIN ażeby przy ubytku 1.3 padać w panikę i dzwonić po lawetę.

Pozycja MIN jest tą w której najniższy poziom oleju gwarantuje smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej, że smok pompy oleju jest na dnie miski więc zaciągnie sobie oleju nawet przy poziomie minimum.

Natomiast odnośnie zużycia oleju w tym silniku, to ktoś tu pisał, że jednak musiał dolać po pewnym czasie. Lepiej więc sprawdzić sobie co jakiś czas stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ssanie oleju to raczej z poziomem na miarce nie ma wiele wspólnego,no może ma ,ale nie aż tak .Tu chodzi o smarowanie tzw,rozbryzgowe,gdzie wykorbienia wału z korbowodami rozrzucają olej po bloku,smarując tuleje tłoków i chłodząc blok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja nie panikuje bo to wasze silniki.

Możecie trzymać sobie stan oleju  na bagnecie jaki chcecie i wam się podoba :)

Napisałem tylko że stan max daje pełną ochronne smarowania silnika w każdych warunkach.

Ale taki przykład macie połowę stanu a każdy silnik bierze olej jeden więcej drugi miej, wiadomo że macie 5w30 a on lubi znikać.

I teraz jedzcie na autostradę z połową stanu i na końcu trasy zobaczcie jaki będziecie mieli stan?

 

Jaka jest norma w książce zużycia oleju na 1000km dla 1.2T????

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książka serwisowa nie określa wielkości zużycia oleju dla 1.2

Określa jedynie stan jaki nie powinien się zdarzyć.A jest to zużycie 0.5l na 1000km.

Tyle teoria.A praktyka jest taka,że majac olej na kresce podczas wyjazdu z salonu,tak teraz po 15tys km, mam go może o 2 mm mniej.Wychodząc z założenia że od kreski do kreski mieści się 2.5l oleju to silnik w mojej Qqłce zjadł ok 200ml oleju na 15tys km.

Za pewne zapytasz skąd wiem że tyle a tyle jest od miarki do miarki.A no stąd,że Nissan przewiduje taką samokontrolę co 5 tys km.A jeżeliby ubywało ok. 0.5 l na tysiąc to mamy 2.5l ubytku.Więc nie sądzę ,żeby Nissan dopuszczał do zatarcia silnika przy zbyt dużym zuzyciu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne. W silnikach z turbinką szczególnie trzeba dbać o poziom i jakość oleju, bo w przypadku problemów ze smarowaniem w pierwszej kolejności ucierpi właśnie ona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodząc z założenia że od kreski do kreski mieści się 2.5l oleju to silnik w mojej Qqłce zjadł ok 200ml oleju na 15tys km.

Z reguły pomiedzy poziomem MAX i MIN na bagnecie jest ok. 1 litra oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Colins dokładnie za mały stan oleju uszkodzi w pierwszej kolejności turbinę.

Ale czy nie jest wygodne psychicznie trzymanie Max bo jak zje to ubędzie oleju nie poniżej połowy tak.

Tylko troch poniżej stanu Max.

 

Pytałem z ciekawości jaką macie pojemność miski olejowej w 1.2T????

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście lepiej jest trzymać poziom oleju bliżej max niż min.

Ile dokładnie wchodzi oleju do silnika 1.2 sprawdzę jutro, bo teraz jestem w robocie niestety. Ale z tego co pamiętam, to wcale nie tak mało jak na taki mały silniczek, bo chyba ponad 4 litry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem z ciekawości jaką macie pojemność miski olejowej w 1.2T????

W silniku 1,6 PB (mod. J10)  pojemność miski olejowej przy MAX wynosi 4,1 l bez filtra oleju a 4,3 l razem z filtrem.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 4.3 ale po dokładnym odpowietrzeniu silnika i ścieknięciu pod kontem na najazdach.

W ASO zawsze im równe 4l wchodziło a 300ml zostawało dalej do krążenia.

Colins gabarytowo to ten wasz 1.2T nie jest mały!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodząc z założenia że od kreski do kreski mieści się 2.5l oleju to silnik w mojej Qqłce zjadł ok 200ml oleju na 15tys km.

Z reguły pomiedzy poziomem MAX i MIN na bagnecie jest ok. 1 litra oleju.

No to jeżeli tak ,to Nissan sam sobie strzela w kolano z takim tekstem.Bo przecież to nie ma sensu.

Tekst:jeżeli stwierdzimy ze silnik po przejechaniu 5000 km pobiera 0.5l oleju na 1000km,należy niezwłocznie udać sie do serwisu.Czyli chyba na lawecie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.63 z wymianą filtra, 4.3 bez filtra


U mnie 4.3 ale po dokładnym odpowietrzeniu silnika i ścieknięciu pod kontem na najazdach.

W ASO zawsze im równe 4l wchodziło a 300ml zostawało dalej do krążenia.

Colins gabarytowo to ten wasz 1.2T nie jest mały!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko29 jeśli pobiera ci 0.5l to dolewasz sobie na max i jedziesz do ASO i zgłaszasz za duże zużycie.

Tak zrobił mój brat w Oplu astra J palił mu na 1000km 1L oleju .

Ciekaw jestem czy ktoś podczas wymiany oleju nie wymienia filtra ,przecież to zbrodnia na silniku.

Else ja zawsze wymieniam filtr i więcej jak 4.3l do stanu Max mi nie wchodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

No mnie akurat nie pobiera :D

Ale zrozum strzal Nissana

Sugeruje kontrole co 5000km, a jeżeli faktycznie silnik tyle bierze ?To za 5000  ubedzie ponad połowa oleju i może być remont.

EEeeeeee,coś z tym redagowaniem ksiązeczek nissan jest do tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy ktoś podczas wymiany oleju nie wymienia filtra ,przecież to zbrodnia na silniku.

Else ja zawsze wymieniam filtr i więcej jak 4.3l do stanu Max mi nie wchodziło

 

Nie inaczej! Ja tez zawsze wymieniam filtr z olejem :)

W instrukcji do J11 jest taki podział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prościej byłoby napisać:Silniki DiG-T zuzywaja ok 100ml oleju na 1000km,zalecana kontrola poziomu oleju co 1000km.juz inaczej by to brzmiało,a nie takie masło...zjełczałe:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała instrukcja jest jakby tłumaczona w google translate z węgierskiego na polski. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli tak ,to Nissan sam sobie strzela w kolano z takim tekstem.Bo przecież to nie ma sensu.


Tekst:jeżeli stwierdzimy ze silnik po przejechaniu 5000 km pobiera 0.5l oleju na 1000km,należy niezwłocznie udać sie do serwisu.Czyli chyba na lawecie  :D


Może nie do końca tak.


Instrukcja zakłada niepokojące zużycie na poziomie 0,5l/1000 km ale oceny trzeba dokonać po przebiegu conajmniej 5000 km a w międzyczasie kontrolujemy poziom oleju i  w miarę potrzeby dokonujemy dolewek tak aby nie spadł on poniżej MIN na bagnecie.


Tak ja to rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Debilizm u mnie w książce jest napisane 

Jeśli po 5000km ilość zużywanego oleju jest większa niż 0.5l na 1000km zgłoś się do ASO.

 

Dokładnie jest też napisane że olej trzeba sprawdzać regularnie!!

Używanie silnika z zbyt niskim stanem oleju doprowadzi do uszkodzenia-które nie jest objęte gwarancją!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę,olej smaruje,ale też chłodzi,więc zimą korzystniej jest mieć niższy poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ja nie mogę mieć miej bo u mnie to K........ opętanie jakieś ludzi i wszędzie k......... korki mało korka od chłodnicy nie wywali razem z maską 

A ostatnio Jacko29 się śmiał że sąsiad eco boostem 1.0l  na 3 biegu jeździ a jak mamy wrzucić 4?? bo o 5 i 6 nie myśle.

 

Ostatnio wyjechałem z córką na pokładzie po żone wale grotem wjeżdzam na autostrade a tu K>>>>>>KOREK.

Bo jakaś Ci......pa nie potrafiła zjechać z autostrady i rozłożyła cały swój samochód na 3 pasach.

HOROR!!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porter59 - Akurat w tym silniku nie ma to większego znaczenia, bo nagrzewa się do optymalnej temperatury bardzo szybko.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę,olej smaruje,ale też chłodzi,więc zimą korzystniej jest mieć niższy poziom.

Silnik szybciej się wtedy nagrzeje ale ryzykujesz szybsze zużycie a nawet uszkodzenie turbiny. Chyba, że masz silnik bez turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...