Edek01 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Czyli kupować musicie olej Low Saps ,bo Mid Saps może być za bogato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Mid Saps to ja używam, a dla Nissana nie jest problemem Full Saps czyli takich, w których dosypano szufelkę popiołu. Niestety olej Low Saps nie przeszedłby w ASO, bo na dzień dzisiejszy chyba żaden z takich niskopopiołowych olejów nie spełnia normy RN0710 wymaganej przez Renault/Nissan. Żeby więc był wilk syty i owca cała, to wybrałem olej spełniający tę normę, a jednocześnie z obniżoną zawartością popiołów. Nie jest to żadna tajemnica, bo już o tym pisałem - wybrałem Eneos 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Od roku jeżdżę na takim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 (edytowane) Przy naszym klimacie nie lepszy byłby 10W40 ?? Dodam, że Castrol Magnatec zarówno 5W/40, jak i 10W/40 też spełniają normy RN0700 - RN0710 (wymagane przez Renault/Nissan) http://www.castrol.com/pl_pl/poland/car-engine-oil/oleje-silnikowe-castrol/castrol-magnatec-brand/castrol-magnatec-product-range/castrol-magnatec.html Kiedy miałem Almerkę N15, jeździłem na Magnateku 10W/40 i silniczek hulał miodzio. Edytowane 13 Listopada 2016 przez Andrzej G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 A więc oleje do autek z filtrem cząstek stałych spokojnie można lać i czy to będzie Mobil, Eneos, Elf czy inny spełniający normy nie zaszkodzi kosiarce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Od roku jeżdżę na takim Pewnie za moją namową, bo ja też od roku i o nim pisałem. Dodam, że ogólnie ten olej szału nie robi. Słyszę na zimno jęczenie sprężarki, a dopiero po lekkim rozgrzaniu silnika ustaje. Na wcześniejszym Elfie tego nie miałem. Jednak jest to jeden z nielicznych olejów o lepkości 5W40 spełniających wszelkie normy Nissana dla tego silnika przy zachowaniu obniżonej zawartości popiołów. Dlatego właśnie wybrałem go na kolejny rok i w grudniu zalewam. Przy naszym klimacie nie lepszy byłby 10W40 ?? Nie byłby Andrzeju. 5W40 dla silnika 1.2 DIG-T to minimum. Tak też zaleca Nissan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Dopisałem trochę w poprzedniej wypowiedzi, bo nie zauważyłem, że już poszliście dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 A więc oleje do autek z filtrem cząstek stałych spokojnie można lać i czy to będzie Mobil, Eneos, Elf czy inny spełniający normy nie zaszkodzi kosiarce. Tak jak piszesz czyli spełniający normy Nissana. Jednak gdy zacząłem szukać takiego o lepkości 5W40, ale niskopopiołowego, który spełnia normy Nissana, to zostały może dwa czy trzy do wyboru. Pewnie gdybym olał normę RN0710, to wybór by się powiększył. Jednak nie chciałem mieć problemów w ASO i kupiłem w końcu Eneosa, który te "wyśrubowane" normy Nissana spełnia, a jednocześnie jest nieco bardziej "czysty" od przykładowego Elfa SXR 5W40. I tak w mojej ASO oglądali bańkę tego Eneosa podejrzliwie, ale nie mieli się do czego przyczepić. Dopisałem trochę w poprzedniej wypowiedzi, bo nie zauważyłem, że już poszliście dalej Andrzeju, w uproszczeniu można napisać, że olej 10W40 jest już trochę za gęsty do tego silnika. I nie chodzi tu o sam silnik, ale o smarowanie turbosprężarki, która lubi być smarowana szybko i na rzadko. W starszych, wolnossących silnikach jakiś dobry półsyntetyk 10W40 był jak najbardziej OK, ale tutaj nie. Zresztą ja nawet w starszych zalewałem zawsze olej o lepkości minimum 5W40. Nawet w tych, w których nie miałem pewności co do wcześniej stosowanego oleju. Tym samym nauczony własnym doświadczeniem mogę stwierdzić, że rzekome rozszczelnienie silnika po przejściu na "rzadki" olej można włożyć na półkę z mitami. Musiałby być naprawdę ten silnik dobity żeby lepszy olej wypłukał mu jakieś syfy i doprowadził do utraty szczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Nie wiem czemu u Ciebie sir Colinsie w serwisie krzywo patrzeli na Eneosa? Przecież Eneosa sam serwis poleca...no chyba ,że myśleli że to podróbka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Może mój serwis to podróbka? A tak przy okazji skoro już gadamy o tym oleju. Nie wiem czy wiecie, ale z Eneosa taki japończyk jak z Nissana. Powiem więcej. Rozlewany jest on być może przez tego samego Pakusia, w tym samym wyspiarskim kraju, gdzie składany jest nasz QQ. Bo na opakowaniu stoi jak byk kod kreskowy producenta "50" co wskazuje na Wielką Brytanię. I to się zgadza, bo tam właśnie Eneos ma swoją centralę na Europę. Oszukują nas już na wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Ależ ja się z Tobą szanowny Colinsie w pełni zgadzam. Zwróciłem tylko uwagę, że Magnatec spełnia nissanowskie normy, a uwaga dot. 10W/40 była tylko pytaniem. Nie jestem szpecem w tej dziedzinie, więc chłonę wiedzę od mądrzejszych. Jedynie co kiedyś wyczytałem w niezależnych testach to info, że Magnateki lepiej od innych smarowideł chronią silniki przy starcie, gdyż nawet przy dłuższym postoju, pozostawiają na elementach powłokę, sprawiając, że silnik nawet w momencie "przekręcenia stacyjki" nie jest suchy. Dało się to zauważyć już od chwili przejścia z Mobila (zalecanego wtedy do N15), na Magnateca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamaz Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Ja tylko potwierdzę, że przy wymianie oleju po 2,5 tys, wlali mi właśnie eneos'a 5w40, więc wygląda na to, że na Puławskiej w Warszawie olej potrafią dobrać. Co prawda nie byłem zachwycony, ze nie dostałem rzadszego 5w30, no ale w serwisie nie wiedzą, że mam dziadkowy styl jazdy i nawet 0w20 bym nie zagrzał porządnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 0W20 rozgrzewa się bardzo szybko , a 5W30 przy nim to lepik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Ja tylko potwierdzę, że przy wymianie oleju po 2,5 tys, wlali mi właśnie eneos'a 5w40, więc wygląda na to, że na Puławskiej w Warszawie olej potrafią dobrać. Co prawda nie byłem zachwycony, ze nie dostałem rzadszego 5w30, no ale w serwisie nie wiedzą, że mam dziadkowy styl jazdy i nawet 0w20 bym nie zagrzał porządnie Wierz mia lub nie,nawet to już opisywałem,że przy 5W30 na starcie piszczy turbo i to wyraźnie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Mój oleju nie pije. Pierwsza wymiana była po 9 tys na Elfa, a następna przy 19 tys. na Eneosa. Bardziej martwi mnie wygląd bagnetu - suchy, po przetarciu. Świadczy to o tym, że w całym silniku jest tyle osadów i trzeba by było zastosować płukanie przy najbliższej wymianie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 A może zastosowany materiał na bagnet absorbuje kolor z oleju??? Ja mam po przetarciu biały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Macie metalowy? Ja mam plastikowy żółty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Mój oleju nie pije. Pierwsza wymiana była po 9 tys na Elfa, a następna przy 19 tys. na Eneosa. Bardziej martwi mnie wygląd bagnetu - suchy, po przetarciu. Świadczy to o tym, że w całym silniku jest tyle osadów i trzeba by było zastosować płukanie przy najbliższej wymianie oleju. Dokładnie i to płukanką Forte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Macie metalowy? Ja mam plastikowy żółty O ja cie! Nissan schodzi z kosztów!!! no i z wagi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Plasteline pierścień już jest ,tera plastik bagnęnt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1998 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Mój oleju nie pije. Pierwsza wymiana była po 9 tys na Elfa, a następna przy 19 tys. na Eneosa. Bardziej martwi mnie wygląd bagnetu - suchy, po przetarciu. Świadczy to o tym, że w całym silniku jest tyle osadów i trzeba by było zastosować płukanie przy najbliższej wymianie oleju. Mój wygląda tak samo, ale to chyba Cię nie pocieszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Dzisiaj miałem pierwszy nieprzyjemny zgrzyt z SS,...wyjazd z podporządkowanej lekko pod górkę,trzymam nogę na hamulcu i sprzęgle,żeby szybko się włączyć i w momencie puszczenia sprzęgła silnik gaśnie!,sprzęgło w podłogę odpał i ...znów to samo!Za trzecim razem dopiero ruszyłem normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 SS to jest zło !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekpro Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 co to jest ss? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Start&Stop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.