Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to w życiu, kij ma dwa końce

http://www.aichikikai.co.jp/en/products/engine

Jakoś tam nie widzę, żeby produkowali te 1.2 digt z Pulsara i QQ. Są tylko te z kompresorem ;), co do których nie ma wątpliwości, że były japońskie, ale on mają... 3. cylindry :D

Bo Nissan w zasadzie należy do renault

I taki bubel wypuścili? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że ich inżnieroeie pracowali w udoskonaleniu

silników 1.2 do QQ więc palce maczali.

O ile pamiętam, nawet Jacko czeka aż mu przyjdzie z Japonii, a jaka jest prawda? Nissan strasznie gmatwa pochodzenie czegokolwiek. W takim Hyundaiu masz VIN rejestruje go na holenderskiej stronie i wiesz wszystko, skąd skrzynia, silnik czy buda, jakie wyposażenie ale nawet dzień przekroczenia np.czeskiej granicy, historia itp. Tu coś sprawdzić, makabra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czyli nie wiadomo skąd jest ten 1.2 dig-t? I na ktore należy uważać? Które mają większy problem z olejem i łańcuchem. Czytam posty i widze, że z euro 5 jest problem, po czym gdzieś, że od połowy 2015 euro 6 też się sypie. To jak jest w końcu? Bo ja się przymierzam do pulsara na następne 10-13 lat i musi wytrzymać przynajmniej do 200k. Szczerze boję sie po lekturze forum wydać z 55k złotych na rocznego pulsara z tym silnikiem i mieć problemy zaraz. Silniki QG podobno nieudane były a jednak spokojnie nabijają po 250-300kkm. Jak przez rok jeszcze poczytam takie kwiatki to chyba wezmę qq1 z końca produkcji. Masakra jakaś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czyli nie wiadomo skąd jest ten 1.2 dig-t? I na ktore należy uważać? Które mają większy problem z olejem i łańcuchem. Czytam posty i widze, że z euro 5 jest problem, po czym gdzieś, że od połowy 2015 euro 6 też się sypie. To jak jest w końcu? Bo ja się przymierzam do pulsara na następne 10-13 lat i musi wytrzymać przynajmniej do 200k. Szczerze boję sie po lekturze forum wydać z 55k złotych na rocznego pulsara z tym silnikiem i mieć problemy zaraz. Silniki QG podobno nieudane były a jednak spokojnie nabijają po 250-300kkm. Jak przez rok jeszcze poczytam takie kwiatki to chyba wezmę qq1 z końca produkcji. Masakra jakaś.

Do tych opinii podchodź z przymrużeniem oka. Jak przesiejesz teoretyczne opinie i wyłuskasz realne wady, to dojdziesz do wniosku, że poza pojedynczymi przypadkami, silniki 1.2 Dig-T sprawują się elegancko.

Osobiście pomykam Pulsarem z tym silnikiem od stycznia 2015, zrobiłem 18 tys z haczykiem i nie mam jak do tej pory najmniejszych problemów zarówno z silnikiem, jak i jego podzespołami. Dodam, że poziom oleju trzyma między przeglądami na identycznym poziomie. Nie spotkałem się do tej pory z jakimikolwiek negatywnymi opiniami dot. Pulsara. Mam na myśli konkrety, a nie pobożne życzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czyli nie wiadomo skąd jest ten 1.2 dig-t? I na ktore należy uważać? Które mają większy problem z olejem i łańcuchem. Czytam posty i widze, że z euro 5 jest problem, po czym gdzieś, że od połowy 2015 euro 6 też się sypie. To jak jest w końcu? Bo ja się przymierzam do pulsara na następne 10-13 lat i musi wytrzymać przynajmniej do 200k. Szczerze boję sie po lekturze forum wydać z 55k złotych na rocznego pulsara z tym silnikiem i mieć problemy zaraz. Silniki QG podobno nieudane były a jednak spokojnie nabijają po 250-300kkm. Jak przez rok jeszcze poczytam takie kwiatki to chyba wezmę qq1 z końca produkcji. Masakra jakaś.

Nie widziałem jeszcze zestawienia wersji 1.2 i przypisanych do niego usterek. Ja sobie wymyśliłem, że nowsza wersja ma problemy z rozrządem, a starsza ze zużyciem oleju. Ale traktować to należy w kategorii żartu, bo to mona teoria. Faktem jest, że mój ma 31tkm i na razie zużycie oleju stoi na poziomie 0.1-0.2l/7000km, przy czym mam wrażenie, że rośnie wraz z przepracowaniem oleju, ale tak było we wszystkich autach, które miałem. Pierwszą wymianę zrobiłem po 15tkm i dalej wymieniam co 10tkm, olej Liqui Moly syntetyczny. Jeżdże różnie, czasem szybkie trasy, czasem odcinki po 3-4km po mieście. :) auto z roku 2015, ale nowa wersja silnika ze zmniejszonym rurociągiem pod maską.

Do tych opinii podchodź z przymrużeniem oka. Jak przesiejesz teoretyczne opinie i wyłuskasz realne wady, to dojdziesz do wniosku, że poza pojedynczymi przypadkami, silniki 1.2 Dig-T sprawują się elegancko.

Osobiście pomykam Pulsarem z tym silnikiem od stycznia 2015, zrobiłem 18 tys z haczykiem i nie mam jak do tej pory najmniejszych problemów zarówno z silnikiem, jak i jego podzespołami. Dodam, że poziom oleju trzyma między przeglądami na identycznym poziomie. Nie spotkałem się do tej pory z jakimikolwiek negatywnymi opiniami dot. Pulsara. Mam na myśli konkrety, a nie pobożne życzenia.

Nic Ci się nie psuje, bo ładujesz akumulator ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych opinii podchodź z przymrużeniem oka. Jak przesiejesz teoretyczne opinie i wyłuskasz realne wady, to dojdziesz do wniosku, że poza pojedynczymi przypadkami, silniki 1.2 Dig-T sprawują się elegancko.

Osobiście pomykam Pulsarem z tym silnikiem od stycznia 2015, zrobiłem 18 tys z haczykiem i nie mam jak do tej pory najmniejszych problemów zarówno z silnikiem, jak i jego podzespołami. Dodam, że poziom oleju trzyma między przeglądami na identycznym poziomie. Nie spotkałem się do tej pory z jakimikolwiek negatywnymi opiniami dot. Pulsara. Mam na myśli konkrety, a nie pobożne życzenia.

Do 17 tys przebiegu też nie miałem...ani nie myślałem o problemach :D

 

Ale prawda też jest taka,że Nissan doskonale zdawał sobie sprawę z jakości silników ,bo wydał biuletyn z nu,erami VIN samochodów,których silniki mogą być zagrożone zwiększonym poborem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój z 2015,przebieg aktualny 27 tys i poziom oleju cały czas taki sam.W piątek i dzisiaj pomykałem nim A4  180-190km/h i bardziej uznane marki musiały zjeżdżać z drogi  :whistle: Dla mnie autko rewelacja. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...  biuletyn z nu,erami VIN samochodów,których silniki mogą być zagrożone zwiększonym poborem oleju.

Masz listę VIN z biuletynu, lub możliwość sprawdzenia, czy dany VIN jest na liście ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj,gdzieś to było na forum publikowane ,tyle że dawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj VIN kolego to spradzę.

 

Swoją drogą problem przelataniem oleju przez pierścionki został rozwiązany i pojazdy od maja 2015 ( przeprogramowanie ECM ) i potem w grudniu 2016 and J11 i F15, Pulsarek dopiero teraz..

 

Problem z napinaczem łańcucha to już przeszłość od polowy 2016 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja melduję, że oprócz problemu z akumulatorem, nic się nie działo w moim Pulsarze przez 2,5roku. Na razie 65000 i ciągle rośnie

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak trzymać bo 1.2 to dobre motorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze na warsztacie.News był taki,że dopiero na początku września ma być gotowy


Następny news,...silnika nie ma i nie wiadomo kiedy będzie....zaczyna mnie qrwica brać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po przekroczeniu jakiegoś czasu, potrzebnego do usunięcia wady, nie jest tak że należy się nowy egzemplarz.

Gdzieś czytałem że gość wygrał w sądzie w podobnej sprawie i dostał nowe autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem zapytanie do Rzecznika Praw Konsumenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po przekroczeniu jakiegoś czasu, potrzebnego do usunięcia wady, nie jest tak że należy się nowy egzemplarz.

Gdzieś czytałem że gość wygrał w sądzie w podobnej sprawie i dostał nowe autko.

Kubalon, nie wiem, czy przypadkiem nie musi być zachowany termin 2 lat od zakupu, aby móc domagać się nowego samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne info:silnik ma być pod koniec września...z tym że centrala również nie obiecuje że na pewno.Czyżby aż tyle jednostek było w jełropie do wymiany,że nie nadążają produkować???


Aha! Jutro mam odstawić Krowę i szykują mi cosik innego do wożenia dooopska :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne info:silnik ma być pod koniec września...z tym że centrala również nie obiecuje że na pewno.Czyżby aż tyle jednostek było w jełropie do wymiany,że nie nadążają produkować???

Aha! Jutro mam odstawić Krowę i szykują mi cosik innego do wożenia dooopska :D

QQ albo Micra :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...