aerofan Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Nic takiego nie mówiłem. Zgodzę się z Tobą na temat używania silnika,nigdy nie pałowałem na zimnym,ale proszę nie insynuować odpowiedzi na pytania,które nie padły. Zatem nie pisz, że nie ma to (to - w rozumieniu sposób traktowania silnika bo o tym pisałem) nic wspólnego z tym silnikiem, bo akurat znam wiele historii z małymi silnikami z turbo i właśnie sposób eksploatacji ma tu kluczowe znaczenie w pobieraniu bądź nie oleju bez względu na producenta. Właśnie po lekturze różnych forów zacząłem inaczej traktować silnik i pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Pisząc "z tym " silnikiem miałem na myśli mój post i mój nowy silnik,więc jak widzisz nie ma to żadnego związku z Twoim postem. Silnik ma 1kkm ,a turbina 56 tys,więc różnica w przebiegu jest i o to mi chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Zajrzalem pod maskę aby zobaczyć czy mam sucha rurę a tu taka niespodzianka. Pytanie czy popękana czy pogryziona. Auto zawsze garażuje wiec nie mam pojęcia gdzie i kiedy coś miałoby wejść pod maskę. Jak chodziło o to miejsce to sucha mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Raczej pogryziona. Tym bardziej, że właśnie ta rura to ulubiony przysmak kun wszelakich (ponad 700 zł oryginał w serwisie z tego co pamiętam ). To za młode auta są żeby guma już tak kruszała sama z siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aru Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Witam, Czy ktos przejechal QQ II juz ponad 60 tys km i jest zadowolony z tego silnika ?? Jest tu mase niezadowolonych uzytkownikow... Jutro przymierzam sie do kupna Nissana QQ II 2014 - Tekna - 60 tys km - od dealera Auto ma sluzyc 3 osobwej rodzinie - jazda glownie po miescie i jakies wycieczki. Nie moge znalezc nic o usterkach I wadach tego auta - poza tym forum Dzieki z gory !! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Szukając miejsca gdzie Qqłka mi stukała podczas jazdy oblukałem całość od dołu i od góry po wymianie silnika i mam pytanie....dolna rura z interculera jest dosyć luźna,czy nie powinna być osadzona na sztywno??? Zauważyłem też mniejszą ochotę tego silnika na rozpędzanie na 5 i 6 biegu,wiem nie jest to szatan,ale mimo wszystko na starym silniku był lepszy rozwój sytuacji . Następnie,czy górna rura wchodząca w interculer i jej miejsce mocowania też macie zapocone olejem? Nie mówię tu o kapaniu ale mocne zapocenie,gdzie dotknięcie palcami zostawia na palcach mocny mokry ślad,ta rura też jest luźna. Jak jest u Was??? Zauważyłem to po przebiegu 1000km na nowym silniku,więc myślę,że przy montażu wszystko było czyste i wycierane. Żeby nie okazało się zaraz, że w nowym silniku też znika olej, bo przyczyną nie jest sam silnik tylko zużyta/wadliwa turbosprężarka (jej uszczelnienia) i to ona wciąga olej (i rzyga nim przy okazji w rurę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grika Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 A to wymienili sam silnik bez osprzętu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Z tego co pisał Jacek, to osprzęt pozostał stary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Raczej pogryziona. Tym bardziej, że właśnie ta rura to ulubiony przysmak kun wszelakich (ponad 700 zł oryginał w serwisie z tego co pamiętam ). To za młode auta są żeby guma już tak kruszała sama z siebie.Ile?! Na alle widziałem coś za Ok 100 a to i tak wydaje sie dużo za kawałek gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 A to wymienili sam silnik bez osprzętu??? Zawsze wymieniają sam blok Zajrzalem pod maskę aby zobaczyć czy mam sucha rurę a tu taka niespodzianka. Pytanie czy popękana czy pogryziona. Auto zawsze garażuje wiec nie mam pojęcia gdzie i kiedy coś miałoby wejść pod maskę. Jak chodziło o to miejsce to sucha mam. No właśnie,aj dzisiaj rano przyjechałem i mokre palce,jadę dzisiaj w pobliże serwisu to i do nich zajrzę,ciekawy jestem interpretacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Pisali niedawno o kunach może jakiś uczynny podesłał Oby skończyło się na podgryzionej rurze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aru Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Hej ! Dzieki za uwage ! ....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 Jesteśmy do usług No! Diagnoza serwisu,wymiana oringów na rurach,...a co z olejem zapytałem?...każda turbina przepuszcza...ręce opadły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QubaL Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Dzis przejechałem się dwupasmówka odcinek około 100 km w jedną stronę. Postanowiłem zrobić mały eksperyment. W jedną stronę jadę dynamicznie prędkość przez cały czas pomiędzy 100 a 140 bez odpuszczania gazu i innych zasad ecodrivingu. Podróż z powrotem prędkość około 100-110 km/h jak z górki to ujmowalem gaz delikatnie przyspieszałem nie szarpalem its. Pogoda deszczowo i wietrznie w obie strony. No i było małe zaskoczenie- pierwszy odcinek średnie spalanie 8.9 l!!! Kosmicznie duże. Drugi odcinek 6.9 l. To już do zaakceptowania. Różnica powala przecież to jest ten sam silnik ten sam odcinek a jakie różne wyniki. Jednak to prawda że małe silniki z turbo są oszczędne jak się jeździ bardzo delikatnie a jak się przyciśnie to wynik można podwoić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Ja w 1.6 dig-t jeżdżąc po polskich górach bardzo dynamicznie zszedem do 4.9l/100km przy odcinku ponad 200km w mieście średnio niestety 8.9. Wiec jak na trasę twój wynik jest bardzo słaby. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Co prawda nie jeżdżę QQłką, ale Pulsarem z silnikiem 1,2 Dig-T To co podaje komp, to jedno, a realia to drugie. Polecam mój wpis tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104311-spalanie-15-vs-12/?view=findpost&p=1185361 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btus Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Ja w 1.6 dig-t jeżdżąc po polskich górach bardzo dynamicznie zszedem do 4.9l/100km przy odcinku ponad 200km w mieście średnio niestety 8.9. Wiec jak na trasę twój wynik jest bardzo słaby. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka 1.6 pali mniej od 1.2 - także nietrafne wytykanie w tym przypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Dzis przejechałem się dwupasmówka odcinek około 100 km w jedną stronę. Postanowiłem zrobić mały eksperyment. W jedną stronę jadę dynamicznie prędkość przez cały czas pomiędzy 100 a 140 bez odpuszczania gazu i innych zasad ecodrivingu. Podróż z powrotem prędkość około 100-110 km/h jak z górki to ujmowalem gaz delikatnie przyspieszałem nie szarpalem its. Pogoda deszczowo i wietrznie w obie strony. No i było małe zaskoczenie- pierwszy odcinek średnie spalanie 8.9 l!!! Kosmicznie duże. Drugi odcinek 6.9 l. To już do zaakceptowania. Różnica powala przecież to jest ten sam silnik ten sam odcinek a jakie różne wyniki. Jednak to prawda że małe silniki z turbo są oszczędne jak się jeździ bardzo delikatnie a jak się przyciśnie to wynik można podwoić... Ten sam silnik,ale nie taka sama jazda.Niestety kosiarka lubi papu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerofan Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Pytanko - wymienialiście olej po pierwszych kilku tysiącach czy czekaliście do planowanej wymiany ? Nawet nie wiem, jak są przeglądy w Nissanie, co roku lub co 30 ? Olej tak samo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 (edytowane) Ja wymieniałem przy 3 700km. Kilku kolegów na forum również. Każdy robi jak uważa za stosowne. koszt stosunkowo nie wielki. - Filtr oleju PURFLUX L441 - 39,50 - olej silnikowy ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 - 95,00 - wymiana w ASO - 88,19 SUMA - 222,69 to chyba nie majątek Odnośnie interwałów to podstawowe info znajdziesz już w ks. serwisowej. Pb - rok lub 20 000 km w zależności co nastąpi wcześniej ON- rok lub 30 000 km w zależności co nastąpi wcześniej Edytowane 30 Października 2017 przez pawcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerofan Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 (edytowane) Nie mam książki serwisowej, bo mi jeszcze nie dali Te ceny wymiany to raczej ogólnopolskie czy jakieś lokalne ? Edytowane 30 Października 2017 przez aerofan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Nie mam książki serwisowej, bo mi jeszcze nie dali Te ceny wymiany to raczej ogólnopolskie czy jakieś lokalne ? Dzwonisz do ASO Polodego, lub Nissan Szpot w Swarzędzu i się wszystkiego dowiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Pytanko - wymienialiście olej po pierwszych kilku tysiącach czy czekaliście do planowanej wymiany ? Nawet nie wiem, jak są przeglądy w Nissanie, co roku lub co 30 ? Olej tak samo ? Ja nie wymieniałem...ale teraz wymienię Co do reszty,to ceny materiałów ,które podał Pawcio są rynkowymi,natomiast ceny robocizny ,każdy warsztat ma inne,różnica dochodzi nawet do 20 zł wzwyż na wymianie oleju.Ja będę wymieniał sam.Taki jestem O! A co! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seta21 Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Pawcio - te interwały to chyba odwrotnie - diesel co 20, Pb co 30 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Pawcio dobrze podał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.