Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] - pierwsze wrażenia po zakupie


jslanina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

...  ale każdy modernizację swojego X-a powinien rozpocząć od zamontowania Twoich siłowników do przedniej klapy.

Ja tak zdrobiłem - i jestem dumny Sprawują się wzorowo.

 

Wazeliniarz ..........   :P  :bobesh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Sobie kup ...    :icecream:

Pelno tego u chinczykow, ja mam naklejony AWD z prawej strony na tej samej wysokosci co napis "X-rail" z lewej

 

 

post-103421-0-64225600-1515995882_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 JACKO29  siłowniki maski są super. Dzięki.

Miło mi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja również chciałbym się podzielić pierwszym wrażeniami z jazdy, model po liftingu, zakup w listopadzie 2017 r. Wersja 1.6 DIG-T Tekna.

Przesiadka z Hondy Accord VIII 2.0 benzyna, całkiem nowej jeszcze, przejechaliśmy raptem 50 tys. km od nowości, ale dla rodziny z dwójką małych dzieci robiło się już ciasno, szczególnie z tyłu i w bagażniku.

 

Przejechałem ok. 2 tys. km, w tym ok. 500-600 po mieście. Wrażenia całkiem pozytywne, auto wcale nie wywraca się na każdym zakręcie jak mnie wiele osób straszyło, oczywiście prędkość i styl jazdy trochę inny niż w Accordzie ;-)

Oto kilka moich spostrzeżeń:

 

1. Zaskakująco dobre prowadzenie i wyciszenie auta, całkiem przyzwoity komfort jazdy, chociaż felgi 19" chyba jednak trochę za duże (niestety nie było opcji zmniejszenia). Generalnie czuć taką jakby lekkość w prowadzeniu tego samochodu.

2. Silnik w porównaniu do wolnossącego 2.0 V-TEC o zbliżonej mocy elastyczny, ciągnie prawie od samego dołu, ale na wysokich obrotach raczej słaby. Honda Accord od 4,5 do 7 tys. obrotów to jednak rakieta była, brak turbo, a ciągnęła niesamowicie. Za to silnik dosyć ekonomiczny w ruchu miejskim (7,5-10 litrów/100 km w zależności od natężenia). Na autostradzie przy porównywalnych prędkościach (140-160) Accord palił 7,5-9, tu raczej 9-10. Opory powietrza robią swoje.

3. Wspomaganie kierownicy i kamery (mimo słabej rozdzielczości wyświetlacza) ułatwiają parkowanie - moim zdaniem łatwiej niż limuzyną segmentu D, może dlatego, że jest X-Trail jest trochę krótszy i węższy (2-5 cm).

4. Jakość wykonania akceptowalna, chociaż rzeczywiście boczki drzwi trochę skrzypią na mrozie przez pierwsze 5 km.

5. Bardzo dużo miejsca z tyłu, a dodatkowo przesuwana kanapa zwiększa funkcjonalność tego auta niesamowicie. Sanki nie wchodzą, nie ma problemu, przesuwamy 5 cm kanapę i wciskamy sanki, a na koniec jeszcze duży wózek z gondolą lub ze spacerówką (złożony oczywiście). Mocowanie ISOFIX na tylnych siedzeniach oddalone o 50 cm od siebie, a w Hondzie Accord tylko 40 cm, zatem można zmieścić trzecią osobę z tyłu (już raz żona tak musiała jechać z dziećmi).

6. Jest jakiś problem z ogrzewaniem - automatyczna regulacja temperatury nie działa poprawnie. Czytałem trochę komentarzy i wychodzi na to, że ten typ tam ma niestety. To chyba jednak największa wada tego samochodu :-(

7. Genialna klapa bagażnika sterowana ruchem nogi - na początku nie umiałem z tego korzystać, bo ciągle machałem nogą, stałem za blisko i nic. A to jest inteligenta klapa, podchodzę z lewej strony, delikatny ruch nogą i odsuwam się (żeby nie dostać klapą w twarz), a po chwili sygnał i klapa się otwiera. Jak człowiek stoi za blisko, to można machać nogą w nieskończoność i klapa się nie otworzy. Nie spodziewałem się takiej gracji po tej marce. Duży plus. Zresztą podobną grację w działaniu ma podgrzewana kierownica i podgrzewana siedzenia, nie palą a dostarczają delikatne ciepło. To samo można powiedzieć o systemie ostrzegania o obiektach w martwych polu lub o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu - przydatne.

8. System awaryjnego hamowania nie dawał o sobie znać przez pierwszy 1 tys. km, bo jeździłem delikatnie. Ostatnio jednak przy bardziej dynamicznej jeździe miejskiej system awaryjnego hamowania często daje o sobie znać (sygnał dźwiękowy i komunikaty na żółto i czerwono), że za blisko, za szybko, niebezpiecznie. Auto "boi" się ostrego stylu jazdy. W ubiegły piątek uratował mnie przed stłuczką, gość przede mną zahamował na pomarańczowym świetle i Nissan awaryjnie zahamował (był szybszy ode mnie). Podsumowując, system działa.

9. Jest kilka niedoróbek - brak wieszaka/haczyka w podsufitce z prawej strony z tyłu, brak regulacji siedzenia pasażera na wysokość i podparcia lędźwiowego (choć rzadko używanego), brak pamięci foteli przednich, brak schowków z przodu na tunelu środkowym przy dźwigni zmiany biegów (płaskie wgłębienie na telefon za małe), brak podświetlenia przycisków na drzwiach, brak świateł/lampek w drzwiach przedni i tylnych przy otwieraniu, brak spryskiwaczy reflektorów, słabe światło w bagażniku (wszędzie w środku powinny być lampki led, a z tyłu i w bagażniku są tradycyjne), podłokietnik przedni nie daje się regulować przód/tył, itp.

10. System audio sygnowany przez BOSE, 8 głośników + subwoofer w porównaniu do systemu audio "premium" w Hondzie Accord (9 głośników + subwoofer, podobno Pioneer) słabszy. Dźwięk jakby czystszy, ale moc dużo mniejsza. Może wszystko przez umieszczenie subwoofera w podłodze bagażnika w kole dojazdowym i większą przestrzeń w środku. W Hondzie ciarki przechodziły po plecach przy podkręceniu do połowy mocy (np. AC/DC Thunderstorm). Jednak jest to chyba najmniej istotne.

 

I na koniec chciałbym zwrócić uwagę na bardzo ważną zaletę dla 4 osobowej rodziny - brak wysokiego "pod sufit" tunelu środkowego z tyłu, a tunel przedni z podłokietnikiem nie wystaje z tyłu, podłoga prawie płaska z tyłu jak w Toyocie. To jest nieosiągalne rozwiązanie w większości samochodów (oprócz Hondy CRV, Toyoty i Lexusa), zwłaszcza tzw. klasy premium, porównajcie np. BMW X3, Volvo XC60 (tu tunel środkowy z przodu i tyłu zajmuje większość wnętrza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Moje pierwsze wrażenia na razie są skromne. X-trail 1.6 DCi 4x4 2016 rok, dopiero zarejestrowany i ubezpieczony. Wymaga jeszcze wizyty  u elektryka i nabicia klimy - właśnie skończyłem go  naprawiać (tzn. nie ja tylko mechanicy :)).

Wczoraj miałem okazję się nim przejechać ok 30 km w drodze do elektryka.

na plus:

- mimo wszystko dynamika, do 130-140 km/h rozpędza się całkiem żwawo a przynajmniej byłem przygotowany na gorsze wrażenia i pewnie dlatego takie odczucie

- wnętrze - przesiadam się z Zafiry Cosmo 2009 i porównuję ze starym 2005 rok foresterem - dla mnie wizualnie bomba, wygodnie, przestronnie, sporo "bajerów" mniej lub bardziej potrzebnych do rozszyfrowania. Na tak krótkim dystansie trudno ocenić ale na razie wygoda prowadzenia

- zewnętrznie też mi się podoba

na minus:

- głośność przy większych obrotach - zafira 1,7 CDTI 125KM jest cichsza a benzynowy 2 litrowy forester z uwagi na odgłosy silnika to inna liga (chociaż jest dość głośny z uwagi na terenowe opony i aerodynamikę lodówki jak mówią o forku).

Na razie to tyle - za krótko go mam i za bardzo się jeszcze cieszę z zakupu by wynajdywać mu wady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

Jestem szczęśliwym posiadaczem T32 i mam same dobre wrażenia z jazdy nim, ciężko mi się do czegoś przyczepić. Kupując go przeanalizowałem rynek dokładnie i porównałem go z konkurencją, a mianowicie z outlanderem, c-rv i rav4. Pro forma przejrzałem ofertę kodiaqa ale w tej cenie, a nawet wyższej, to tylko 1,4 tsi, o którym opinie są raczej słabe (pomijając fakt, że w skodzie to za grosz polotu ale to już kwestia gustu, a o gustach wiadomo...). Wcześniej wspomniana konkurencja oferuje jedynie 2.0 w wolnossącej benzynie, za co z góry podziękowałem z dwóch powodów: spalanie 11-12 l/100 km po mieście i taka sobie elastyczność, zwłaszcza przy wyższych prędkościach na autostradzie. Wiem, bo mam s-maxa z takim silnikiem (z którego jestem nawiasem mówiąc bardzo zadowolony), a podejrzewam, że ford i tak jest lepiej zestrojony od wcześniej wspomnianych. Takich super aut (o których niektórzy wspominają na tym forum) jak skoda octavia nawet nie brałem pod uwagę z powodu uroku osobistego skody. Słysząc również porównania T32 do QQ+2 jako następcy to cóż, jest podobny z daleka, z bliska jak ktoś nie widzi różnicy to sugeruję wizytę u okulisty. Poza tym czy ktoś widzi różnicę pomiędzy np. BMW X1, X3 lub X5? Lub Volvo XC40, XC60 lub XC90? Z bliska tak ale z daleka? Teraz wszystkie auta poszczególnych marek są do siebie podobne bez względu na segment. Moim zdaniem porównanie T32 do QQ+2 jest jak porównanie T30 i T31 do Nysy -2, każdy widzi i pisze co tylko chce. Dopiero jak nissan wprowadził na rynek T32 to zachciałem go kupić, bo wcześniej wdziękiem, stylem jazdy i kulturą pracy silnika (2.0 dci) przypominał wspomnianą rewelacyjną Nysę (wiem, jeździłem, mam takie w firmie tzn. T31, a nie Nysą oczywiście). Być może było to powodem kilkuletniego już iksa i zaawansowanego przebiegu - nie wnikam.

Wracając do posiadanego T32 1,6 dci jestem bardzo pozytywnie zaskoczony kulturą pracy silnika, elastycznością i wykonaniem. Pomijam fakt, że za 100k zł za 4x4 naprawdę na rynku niewiele jest do kupienia (z takim silnikiem i wyposażeniem). Dla mnie taki samochód powinien mieć 4x4 ale całkowicie rozumiem osoby kupujące iksa jako podwyższone kombi, ponieważ oboje z żoną jeżdżąc s-maxem nie chcemy już auta niższego, a x-trail jako podniesione kombi świetnie do tego wzoru pasuje. Być może gdyby był dostępny z 1,6T PB i 4x4 to bym właśnie na takiego się zdecydował. Mam nadzieję, że swoimi porównaniami nikogo nie uraziłem, a jeżeli tak to z góry przepraszam. Jeżeli kogoś interesują moje wywody na temat wyższości x-traila nad bezpośrednią konkurencją to chętnie przytoczę ale nie chciałbym Was zanudzić. Pozdrawiam wszystkich nissomaniaków:)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-Trail 1.6 dCi z napedem 4x4 za 100 tys zl?

Kupiles uzywane czy nowe w tej cenie?

Jaka wersje wyposazeniowa w tej cenie zakupiles?

Jestem świeżo po "targach" i nie realna cena jak na moje mozliwosci negocjacyjne ;)

J a kupuje ostatecznie za138k Tekne FL 1.6 dCi 4x4 z alarmem, chlapaczami i dywanikami i nawet na firme to dali by dodatkowy rabat ale nie 38k zeby zejsc do 100k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak dobrze to u mnie nie ma;) Kupiłem nowego iksa na wyprzedaży rocznika 2016 w wersji acenta z dodatkowym wyposażeniem (pakiet bezpieczeństwa, nawigacja z kamerami, szklany dach). Kupowałem prywatnie nie na firmę więc cena była dla mnie bardzo istotna. Z dodatków wziąłem alarm, podświetlane osłony progów, matę do bagażnika i dwa komplety dywaników. Za całość dałem dokładnie 103,5k. Myślę, że jak za tekne po fl to uzyskałeś świetną cenę, ale na firmę to jednak łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedaz rocznika 2016, to jeszcze gdzies mieli takie?

Myslalem ze zostaly im (dealerom) tylko z 2017 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedaz rocznika 2016, to jeszcze gdzies mieli takie?

Myslalem ze zostaly im (dealerom) tylko z 2017 roku

Czyli zdanie "Pomijam fakt, że za 100k zł za 4x4 naprawdę na rynku niewiele jest do kupienia (z takim silnikiem i wyposażeniem)" nabiera troche innego sensu.

Rok temu ten samochód kosztował 121K w wersji 4x4 a z dodatkami ok 135k.

BTW. że się uchował to jakiś cud albo jakąś przygodę może miał.

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było jeszcze sporo w różnych wersjach wyposażenia i w różnych kolorach. Jedyną jego przygodą było spotkanie mnie:)

Niewątpliwie do tak dużego rabatu (43k) przyczynił się zarówno rocznik jak i FL, który wszedł w połowie 2017r.

Edytowane przez pit_kr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem wyprzedazowe 1.6 dCi Acenta z pakietami za ok. 103k ale przednio-napedowe i z 2017

No ale jak sie dobrze "pogrzebie" to moze i znajdzie sie cos cos zalega sprzedawcom troszke dluzej - chyba ze rejestrowany byl juz na dealer'a zeby sprzedaz w statystykach zwiekszyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy szukałem w grudniu dla siebie wersji FL, to na otomoto pełno salonowych się jeszcze z 2016 pojawiało, też byłem zaskoczony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej możliwości aby 4x4 w ON kosztował 103 tyś. Szczerze Qashqaia było by ciężko kupić za tą kasę nawet 2-letni juz rocznik jeśli w ogóle takie są. Z calym szacunkiem to jakaś sciema.

 

Wersja Acenta wystepuje w wersji z 4x4? Wydaje mi się że nie. Dla 4x4 to musi być tylko Tekna inne wersje nie mają sensu.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tego nie rozumiem. Co ma wersja wyposazenia do napedu. Tak Acenta wystepowala z ON 4x4. Teraz chyba tez jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Visia nie występuje z 4x4, pozostałe bez względu na wersję mogą mieć 4x4 (oczywiście dotyczy to ON). Afrance dlaczego uważasz, że do 4x4 musi być tekna, bo inne wersje nie mają sensu? Przecież technologicznie to jest taki sam samochód tylko ma bogatsze wyposażenie - silnik, napęd, zawieszenie i td. to jest to samo. 

Inna sprawa to Twój brak wiary, zapytano mnie o cenę to odpowiedziałem. Nie wiem, mam skan faktury załączyć? Auto jest z rocznika 2016, przed FL i było zarejestrowane na dealera w 2017r. ale funkiel nówka nie śmiagana:) Najtaniej z 4x4 znalazłem za 99999 zł w "promocji świątecznej" ale był srebrny. Mi tam wszystko jedno ale żona nie chciała srebrnego. Ten mój był wystawiony za 107 350 i jak pokazałem sprzedawcy tamtego (to też był salon JM) to złapał się za głowę ale powiedział, że postara się zejść do takiej ceny, bo auto ma takie samo wyposażenie więc dlaczego mam płacić więcej. Zeszli maksymalnie do 101 200 i po dołożeniu kilku dodatków wyszło 103,5k. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam , ja też chciałem się pochwalić zakupem T32 , rocznik 2018 , DIG-T 1.6 , Tekna. Cena z dodatkowymi kolami 19 i hakiem ustalona na 125 500 . Niestety , ale odbieram dopiero na koniec 06.2018. Mam nadzieje , że po odbiorze będę pisał tylko o dobrych rzeczach :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam , ja też chciałem się pochwalić zakupem T32 , rocznik 2018 , DIG-T 1.6 , Tekna. Cena z dodatkowymi kolami 19 i hakiem ustalona na 125 500 . Niestety , ale odbieram dopiero na koniec 06.2018. Mam nadzieje , że po odbiorze będę pisał tylko o dobrych rzeczach :)

dobra cena, pod koniec roku 2017 za 123tyś PLN oferowali mi niższą wersję wyposażenia niż Tekna, bez żadnych dodatków jak koła czy hak...i odbiór po Nowym Roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy może pochwalcie się za ile kupiliście auto lub ile rabatu można wyrwać , będzie informacja dla innych aby nie przepłacali :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy może pochwalcie się za ile kupiliście auto lub ile rabatu można wyrwać , będzie informacja dla innych aby nie przepłacali :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zakup koniec listopada 2017. - 1,6 DIG-T , TEKNA , lakier perła + hak Westfalia + opony zima + chodniczki. Total: 124 k PLN.

Zadziwiające było to, że auto było zamówione w czwartek po godzinie 17.00 , a zjechało z lory w poniedziałek rano. Ściągane  było z centralnego parkingu w Holandii ze względu na jasą tapicerkę.   I tutaj rodzi się  pytanie  Panie i Panowie.  Jak się nie da ?  Jak się da :)

Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szybkicus Długo musiałeś negocjować hak? Wydaje mi się, biorąc pod uwagę wszystkie gratisy że to dobra oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szybkicus czy Ty dostałeś opony czy całe koła ? Ja kupiłem całe 19 z oponami ziołowymi za 3900 zamiast 6900. Same auto 119 500.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...