Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

spalanie 1,6 benzyna 160 KM


abp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja bym powiedzial, ze 9.6 w miescie to wcale nie tak duzo. A jak sie dolozy do tego jeszcze klime dzialajaca to sie okazuje, ze to calkiem normalny wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich , po przejechaniu 5000 km spalanie :

trasa z prędkościami 140-150 km/h  6,8l   ( autostrada  A1, 3 osoby w samochodzie , pełen bagażnik )

miasto 7,5l -8,5l 

jazda pozamiejska 100-120 km/h  spokojnie 5,2 -5,5l ( moim zdaniem rewelacja jak na takie gabaryty auta)

jazda wolna pozamiejska 80-90 km/h    potrafi pokazać 4,9l

 

Jedyny mankament jak dla mnie to głośność podczas jazdy do 120km/h jest jeszcze ok . ale powyżej 140-160 km/h jest jak dla mnie bardzo głośno 

Auto zostało częściowo wyciszone , drzwi przód , drzwi tył , bagażnik ,nadkola tylne , podłoga pod kanapą tylną , jest teraz sporo ciszej niż na początku ale to jeszcze nie to co chciałbym mieć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie naparzali na forum,że rozebrałem nową Qqłkę :D

Witaj w gronie tych co grzebią i rozbierają ku potomności innych :D


Zużycie podobne jak  w 1.2 tylko moc inna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich , po przejechaniu 5000 km spalanie :

trasa z prędkościami 140-150 km/h  6,8l   ( autostrada  A1, 3 osoby w samochodzie , pełen bagażnik )

miasto 7,5l -8,5l 

jazda pozamiejska 100-120 km/h  spokojnie 5,2 -5,5l ( moim zdaniem rewelacja jak na takie gabaryty auta)

jazda wolna pozamiejska 80-90 km/h    potrafi pokazać 4,9l

 

Jedyny mankament jak dla mnie to głośność podczas jazdy do 120km/h jest jeszcze ok . ale powyżej 140-160 km/h jest jak dla mnie bardzo głośno 

Auto zostało częściowo wyciszone , drzwi przód , drzwi tył , bagażnik ,nadkola tylne , podłoga pod kanapą tylną , jest teraz sporo ciszej niż na początku ale to jeszcze nie to co chciałbym mieć .

 

 

A mnie naparzali na forum,że rozebrałem nową Qqłkę :D

Witaj w gronie tych co grzebią i rozbierają ku potomności innych :D

Zużycie podobne jak  w 1.2 tylko moc inna :D

 

 

pozwolę się nie zgodzić: dla mnie A1 jest płaska - brak wzniesień. Mieszkam na terenach górskich i u nas dwupasmówki są raz pod górę raz w dół. Spalanie 6,8 L po prostej to może możliwe ale tylko na A1 (zresztą 4-tego się wybieram to powiem ile pali na tej drodze 1.2 ).

Spalanie silnika 1.6 będzie zawsze co najmniej o 1 L większe niż 1.2 i tego nikt mi nie wmówi że nie mam racji. No chyba że porównuje 1.6 na terenach płaskich do 1.2 na terenach górskich :>

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ale często będzie wyższe o czym niejednokrotnie tutaj i nie tylko było pisane. Jako ciekawostkę podam że gdy jeździ moja żona to spalanie średnie z kilku dni oscyluje przy 6,7 l. Ja je potem koryguję do normalnego poziomu 8.5- 9l, ale ja lubię trochę dynamiczniej ;)

Silnik 1.6 i od 2 miesięcy box na dachu

Edytowane przez chaddy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny mankament jak dla mnie to głośność podczas jazdy do 120km/h jest jeszcze ok . ale powyżej 140-160 km/h jest jak dla mnie bardzo głośno 

Auto zostało częściowo wyciszone , drzwi przód , drzwi tył , bagażnik ,nadkola tylne , podłoga pod kanapą tylną , jest teraz sporo ciszej niż na początku ale to jeszcze nie to co chciałbym mieć .

A na czym polegalo wyciszanie? Napiszesz cos wiecej bo mam ten sam problem -duza glosnosc auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich , po przejechaniu 5000 km spalanie :

trasa z prędkościami 140-150 km/h  6,8l   ( autostrada  A1, 3 osoby w samochodzie , pełen bagażnik )

miasto 7,5l -8,5l 

jazda pozamiejska 100-120 km/h  spokojnie 5,2 -5,5l ( moim zdaniem rewelacja jak na takie gabaryty auta)

jazda wolna pozamiejska 80-90 km/h    potrafi pokazać 4,9l

 

Jedyny mankament jak dla mnie to głośność podczas jazdy do 120km/h jest jeszcze ok . ale powyżej 140-160 km/h jest jak dla mnie bardzo głośno 

Auto zostało częściowo wyciszone , drzwi przód , drzwi tył , bagażnik ,nadkola tylne , podłoga pod kanapą tylną , jest teraz sporo ciszej niż na początku ale to jeszcze nie to co chciałbym mieć .

pokazuje ale trzeba sprawdzić przy tankowaniu .ostatnio średnie spalanie pokazał na trasie 6l a jak tankowałem 306km przejechane  równe 20la wie 6.6l na setke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na czym polegalo wyciszanie? Napiszesz cos wiecej bo mam ten sam problem -duza glosnosc auta.

Greg,drzwi to standard,aczkolwiek hałas dobiega od błotników bo niczym nie jest tam wytłumione.Ja w błotnikach przednich nad nadkolami wyklejałem pianką głuszącą 10mm.Drzwi nie ruszałem.Natomiast,tył to już jest sporo roboty.Wyjąć kanapę,zalecałbym drugą osobę do pomocy.Za kanapą jest puszka,próg,licho wie jak to nazwać,też trzeba zdjąc i wykleic.Komora bagażnika ,wiadomo.Wyklejałem płytami bitumicznymi.W bagażniku również należy zdjąć plastiki,zeby mieć dobry dostęp.Dużo hałasu dobiega od nadkoli,brak zamkniętej przestrzeni,a nadkole to jakaś wykładzina.Ja to też powyklejałem pianką głuszącą 10mm.Podłogą pod kanapą i tył pod wykładziną wyklejone matami polimerowymi i na to pianka 10mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie naparzali na forum,że rozebrałem nową Qqłkę :D

Witaj w gronie tych co grzebią i rozbierają ku potomności innych :D

Zużycie podobne jak  w 1.2 tylko moc inna :D

 

Dla mnie rozbieranie samochodów to codzienność , zajmuję się car-audio , (często robię nowe samochody nawet takie z przebiegiem 3km , klient odebrał z salonu , pojechał zatankować , a potem prosto na montaż sprzętu ), więc rozebranie własnego samochodu to nie problem .

 

Wstępne wyciszenie ( drzwi przód , drzwi tył, bagażnik , nadkola ) to użycie pianki wodoodpornej o grubości 1cm  , podłoga  ( tylko część pod tylną kanapą , niestety brak czasu na robienie własnego auta ) mata butylowa z aluminium  grubość 2,2mm  , najlepiej byłoby wszystko robić matą butylową jasną z grubszą warstwą aluminium ale niestety waga samochodu się mocno zmieni i nie wiem czy drzwi by wytrzymały takie oklejanie .

tak , potwierdzam , też wydaj mi się ,że po zrobieniu nadkoli odczułem największą różnicę .

Ale zobaczymy jak będzie po zrobieniu całej podłogi ,  ten samochód jest za bardzo odchudzony   

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,drzwi są bardzo delikatne w qqłce,mogło by się coś dziać.Jedynie co pozostaje to chyba pianka w drzwi,bo lekka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kupuję QQ 1,6 DIG-T 160 KM (odbieram w listopadzie 2015 r.). Przed tą decyzją chciałem jednak sprawdzić spalanie. Sprzedawca udostępnił mi egzemplarz testowy pojazdu na sobotę i niedzielę. Zatankowałem do pełna i zrobiłem trasę z Torunia do Warszawy i z powrotem (ok. 430 km łącznie): spalanie do Warszawy wyniosło 4,8 l/100km, pokręciłem się po Warszawie (odwiedziłem dzieciaków) i wróciłem do Torunia - spalanie łączne 5,1 l/100km (wg wskaźnika w pojeździe). Wynik ten potwierdził się na podstawie faktycznego zużycia paliwa. Samochód prowadził się lekko i dynamicznie (sama przyjemność), a spalanie wprawiło mnie w osłupienie - dlatego kupuję właśnie ten model QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cetamol- ja sie przyczepie :) -ale chyba nie dlatego kupujesz 1.6 bo malo ci spalil w czasie jazdy testowej? Samochod samochodwi nie rowny. I skoro testowy egzemplarz spalal ci tak malo, to wcale nie znaczy, ze twoj egzemplarz bedzie spalal rownie malo. Jesli chcesz auto ktore malo spala to kup sobie 1.2 -on napewno nie bedzie spala wiecj niz 1.6.

A co bedzie jesli po roku jazdy okaze sie, ze Twoj na tej samej trasie do Warszawy zamiast 4.8 spali 6.5? Co jest bardzo prawdopodobnym wynikiem dla silnika 1.6.

Z drugiej strony ile doplacasz do 1.6 -8tys? Myslisz, ze kiedy ci sie to zwroci? Jesli kiedykolwiek...

Mysle, ze wybor silnika 1.6 powinien byc podyktowany innymi czynnikami, a spalanie to taka wisienka na torcie. Ja takie przynajmniej podejscie mam.

Silnik wiekszy niz 1.2 to i potrzebuje wiecej spalic i takie mam nastawienie. A ze czasami pokaze mi male spalanie -fajnie, ciesze sie. Ale nie jest ro regula. Niektorym w miescie spalanie ledwie schodzi ponizej 10l, w 1.2....

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, gratuluję wyniku. Nawet w 1.2 ciężko uzyskać taki wynik w trasie. Oczywiście można jadąc 70-80, bez przyspieszeń i wyprzedzania. Pamiętaj jednak, że nie zawsze tak będzie. Wystarczy pojeździć trochę po mieście, włączyć klimę lub trafić na wiatr. A poza wszystkim to pół litra w tą czy tamtą nie powinno przesłaniać radości z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynik świetny, aczkolwiek możliwy do uzyskania jak się jedzie delikatnie. Natomiast większy silnik niekoniecznie musi spalać więcej niż mały.... - no chyba że na biegu jałowym. Bo pod obciążeniem i w różnych warunkach to już więcej czynników ma na to wpływ i wynik może być zupełnie odwrotny. Z moich obserwacji wynika że średnie wyniki spalania w obydwu silnikach są podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, gratuluję wyniku. Nawet w 1.2 ciężko uzyskać taki wynik w trasie. Oczywiście można jadąc 70-80, bez przyspieszeń i wyprzedzania. Pamiętaj jednak, że nie zawsze tak będzie. Wystarczy pojeździć trochę po mieście, włączyć klimę lub trafić na wiatr. A poza wszystkim to pół litra w tą czy tamtą nie powinno przesłaniać radości z jazdy.

Tak się nie da jeździć Qqłką :D

Na testach...może ale w życiu to jest radocha z jazdy i nie ma zmiłuj ,to wiaderko pod tylnym siedzeniem szybko wysycha :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się nie da jeździć Qqłką :D

Na testach...może ale w życiu to jest radocha z jazdy i nie ma zmiłuj ,to wiaderko pod tylnym siedzeniem szybko wysycha :D

Na razie jeszcze nie ale za klika lat po kliku FL...już dużo do Trans Formers QQ nie brakuje a wtedy tylko Optimus Prime będzie kupował wache :))

Edytowane przez Kylonek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kilka lat, gdy się zestarzejemy i zniedołężniejemy, a portfel na to pozwoli (choć wątpię), to będziemy jeździli hybrydami czyli elektrycznymi wózkami.... inwalidzkimi. :D

Edytowane przez colins
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cetamol - dołączam do "chóru" powyżej. Ten wynik traktuj jako anomalię, jako wyniku nałożenia się wielu czynników wpływających na obniżenie spalania - a nie jako normę. Raczej Twoje późniejsze wyniki będa o 2 litry wyższe. Leciutko.

Ale widzieć 4,8 - super "uczucie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

​Cóż, całkowicie się zgadzam.

Właśnie z powodu problemów z "doskonałym" 2.0 TDI od WV na pompowtryskach z 2008 roku, po utopieniu ~5k PLN w naprawę silnika i DPF wybrałem 1,6 DIG-T jako następną jednostkę napędową w nowym aucie.​ :-(

Oczywiście nie wiem jak będzie - ale puki jest nowe i na gwarancji to nie mam problemu a do "dizli" się zraziłem!

Do wszelkich mechaników Kaziów, Janków i Tadziów też!

 

Teraz spalanie 1,6 DIG-T- zaraz po odebraniu samochodu zrobiłem oczywiście testy:

 

Trasa zwykła (droga krajowa i wojewódzka oraz drogi gminne, bez jazdy w mieście) odcinek ok 150 km - 5,3 l/100

Jazda w mieście (krótkie odcinki, sam często zimny) ok 70 km - 7,3 l/100

Trasa autostrada (ECO :-) do 130 KM/h ok 50 km - ~6l/100 ale nie jestem do końca pewien czy dobrze zresetowałem pomiar poprzedniego spalania)

Trasa autostrada (No LIMIT od 140 do max 200 KM/h) - brak skali pomiarowej :-( na chwilówce było chyba nawet ponad 15l/100km)

 

Teraz pomiar praktyczny:

 

Wakacje - trasa z Bydgoszczy do Makarska w Chorwacji. Jazda w Chorwacji (ok 400 km) teren mocno górkowaty a nieraz górzysty, częste korki oraz serpentyny max 50/h (autostrada do 120km/h i drogi lokalne oraz miasteczka). Oczywiście także trasa powrotna do Bydgoszczy.

Specjalnie nie resetowałem w ciągu wakacji pomiaru średniego spalania. Wynik 6,4 l/100 za całość!

Dla mnie super.

W 2.0 TDI od WV miałem podobnie spalenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolejny "zadowolony" z 2.0 TDI VW. :D

U mojego teścia zatarł się już po stu paru tysiącach km (od nowości) i szarpnął po kieszeni na kwotę ponad 10 tys.zł. :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiac z samochodu byłem/jestem bardzo zadowolony!

Autko (Caliber SXT) nam pasowało - i nadal pasuje :-) Swietnie się nim jeździło :-)

Silnik jak był na chodzie też dawał dużo fanu - ALE....

PDF - problem nr 1. Pompowtryski problem nr 2.

Dodatkowo mechanicy (przynajmniej z mojego doświadczenia) niecierpią tego silnika.

A ja sam go nie naprawię :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Samochód odebrany na początku grudnia 2015. 1.6 Tekna

 

 

Stan licznika bodajże 6km. Po wyjechaniu z salonu (stacja obok 50 metrów) zatankowane do pełna 63,5L

Moje przejechane na pierwszym baku trasy to głównie krótkie odcinki (kilka - kilkanaście km, korki itp, Wawa i okolice, raz trasa)

Kolejne zatankowanie przy stanie licznika 598km i na zegarze informacja że pozostało jeszcze 5km. Odczyt z dystrybutora to wlane 60,11L - czyli wychodzi że średnio spalił 10L. W tych 598 km około 150 km to trasa wtedy komputer pokazywał spalenie 6,5L. Reszta ta krótkie odcinki, miasto.

 

Duże spalanie jest na biegach 1-4 (krótkie odcinki, światła, korki itp) a dość małe na 5-6 - wiadomo zależy od prędkości. Żadna nowość ale w mieście ciężko wrzucić czasami 6-tkę

Na razie uczę się jazdy tym autem i w ogólne benzyną. Zerkam na spalanie i niech się dociera jeszcze przez jakiś czas później zmienię ekran na np. wyświetlanie prędkości ;)


...i jeszcze pytanie czy AC które zawsze chce być włączone - wyłączać i sporadycznie włączać czy tak zostawić niech się świeci ta lampeczka cokolwiek ona robi w zimę? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecące A/C oznacza, że ma być włączoną sprężarka klimy. A czy jest włączona - nie wiadomo. Bo świecący przycisk nie oznacza pracującej sprężarki - a tylko "chęć" jej pracy. A nie zawsze warunki (niska temperatura zimą) pozwalają na włączenie sprężarki.

Jak chcesz możesz wyłączać - ja jeżdżę 100% w trybie AUTO - więc i z załączonym A/C.

W instrukcji obsługi jest nawet "ostrzeżenie" by nie wyłączać A/C, poza wyjątkowymi sytuacjami jak chcemy szybko nagrzać kabinę czy jakoś tak. Oczywiście nie mogę sobie wyobrazić co wyłączenie może szkodzić sprężarce... tym bardziej w czasach ekologii, downsizeingu itp - energochłonna sprężarka chodzi cały czas... dziwne rozwiązanie. A może wina w nowym gazie1234YF - który wymaga ciągłego "ruchu" w układzie by się nie "zastał"?... hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witaj tomipln,

 

Mam do Ciebie pytanie. Kupiłeś QQ II 1,6 DIG-T na początku grudnia, więc zapewne już go dotarłeś.

Ja mam dokładnie to samo auto, ale kupione kilka dni temu i podobnie jak u Ciebie pali mi teraz na początku średnio 9 l/100km.

 

Chciałbym się zapytać Ciebie jak to wygląda po dotarciu?

Jaka jest różnica w spalaniu przed i po dotarciu.

 

Ewentualnie pytam innych użytkowników 1,6 DIG-T jak wygląda temat spalania u Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Mnie przed dotarciem nie traktowałem go ostro,więc nie miałem takiego spalania jak Ty tylko niższe.

Teraz a auto mam od maja w mieście mieszczę się w 7,5 a na autostradzie przy 140-160 6,3.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...