Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony i felgi na zimę


Grigorij0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Komplet 2 - cena 4.700 zł

Opony: Nokian WR SUV 3 - 215/60R17 100H DOT 2015

Felgi: Dezent TC - 7x17 ET40 5x114,3

 

Czy nie lepiej zostawić fabryczne felgi i zmienić same opony? Czy czujniki ciśnienia można wówczas zostawić te które są fabryczne? Nie orientuje się, czy one są wkręcane w felgę czy co ;)

 

Ten zestaw wyglada bardzo zacnie. Mozna zdjac letnie opony i zalozyc zimowe ale najlepiej niech zrobi to aso i bawi sie z czujnikami. Ale wtedy latem bedziesz szukal felg do letnich opon, chyba ze znow przekladanka opon co wg. mnie nie jest zdrowe ani dla felg ani dla opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zestaw wyglada bardzo zacnie. Mozna zdjac letnie opony i zalozyc zimowe ale najlepiej niech zrobi to aso i bawi sie z czujnikami. Ale wtedy latem bedziesz szukal felg do letnich opon, chyba ze znow przekladanka opon co wg. mnie nie jest zdrowe ani dla felg ani dla opon.

 

Właśnie dostałem maila od dealera, że ceny tych zestawów obejmują jednak czujniki :) A konkretnie dealer odpisał mi tak:

 

 

 

Witam,
 
w tej cenie ma Pan felgę, oponę, czujnik ciśnienia wraz z programowaniem, montażem i wyważeniem - czyli jest to kompleksowa usługa.

 

W takim razie to chyba dobra oferta? W związku z tym, że wolałbym na zimę 17'' niż 16'' (16'' chyba trochę za małe do Qashqaia), zastanawiam się nad wariantem nr 2 i nr 5, czyli:

 

Komplet 2 - cena 4.700 zł

Opony: Nokian WR SUV 3 - 215/60R17 100H DOT 2015

Felgi: Dezent TC - 7x17 ET40 5x114,3

 

Komplet 5 - cena 4.290 zł

Opony: Falken HS-449 - 215/60R17 96H DOT 2015

Felgi: Dezent TC - 7x17 ET40 5x114,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno cos wydumac z internetowych testow obu tych opon, jedyna rzecz jak sie wyroznia to taka, ze Nokian szybciej sie zuzywa a Falken jest mniej progresywna. Jesli nie zalezy Ci szczegolnie na Nokianie jako marce to wybierz te druga opone.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te Falken HS-449, ale w rozmiarze 19".

WYDAJE mi się, ale to przecież inny samochód, inne koła - że w poprzednim Scenicu Ultragirp 7+/8 były jakby lepsze. Na tych Falkenach WYDAJE mi się, że one jakby szybciej tracą przyczepność przy ruszaniu i jakoś tak mniej pewnie się czułem w łukach/zakrętach. A może za dużo oczekiwałem, albo wszystko mi się wydaje i takie odczucia po pierwszych dniach śniegu i potem bardziej asekuracyjna jazda. Może to dlatego, że to dopiero co nowo odebrane auto z salonu i było więcej strachu niż faktycznych odczuć. Albo miałem zbyt wyidealizowane wspomnienia z poprzedniej zimy na tych Ultragrip.. przecież na tych Ultragrip raczej nie zapieprzałem jak po asfalcie. Nie wiem - ale takie mam odczucia, którymi się dzielę.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od mojego dealera dostałem następującą ofertę - komplet opony + felgi (AKTUALIZACJA: do tego są cenie (jak napisał dealer) czujniki ciśnienia + montaż, wyważenie kół i programowanie czujników):

 

Komplet 1 - cena 3.800 zł

Opony: Fulda Kristall Control HP - 215/65R16 98H DOT 2015

Felgi: Anzio Turn - 6,5x16 ET38 5x114,3

 

Komplet 2 - cena 4.700 zł

Opony: Nokian WR SUV 3 - 215/60R17 100H DOT 2015

Felgi: Dezent TC - 7x17 ET40 5x114,3

 

Komplet 3 - cena 3.900 zł

Opony: Fulda Kristall Control HP - 215/65R16 98H DOT 2015

Felgi: Anzio Turn - 6,5x16 ET38 5x114,3

 

Komplet 4 - cena 3.850 zł

Opony: Hankook W452 - 215/65R16 98H DOT 2015

Felgi: Ronal R56 - 6,5x16 ET40 5x114,3

 

Komplet 5 - cena 4.290 zł

Opony: Falken HS-449 - 215/60R17 96H DOT 2015

Felgi: Dezent TC - 7x17 ET40 5x114,3

 

 

Trochę drogo :( Co myślicie o tych zestawach? Może ktoś bardziej doświadczony spośród szanownych forumowiczów mógłby mi doradzić :) Mój QQ II N-Tec 1.2 ma mieć fabrycznie 18'', w związku z czym zastanawiam się czy nie kupić samych opon 18'' i zostawić fabryczne felgi (szczególnie, że są bardzo ładne). Oponeo wyświetla mi m.in. takie propozycje:

 

Nokian WR SUV 3 215/55 R18 95 H - 706 zł / szt. (przecena z 1114 zł)

Pirelli SottoZero Serie 3 215/55 R18 95 H FR - 719 zł / szt. (przecena z 1644 zł)

 

Czy nie lepiej zostawić fabryczne felgi i zmienić same opony? Czy czujniki ciśnienia można wówczas zostawić te które są fabryczne? Nie orientuje się, czy one są wkręcane w felgę czy co ;)

 Lepiej zostawić fabryczne felgi i zmienić same opony. Czujniki są przykręcane do felgi  i nie ma potrzeby ich zmiany. Wystarczy zmienić tylko opony. Co do zużycia lub zniszczenia felg przy zmianach opon ja mam takiego wulkanizatora ,  który zakłada plastikowe ochraniacze na sprzęt do wymiany i nigdy nie miałem z tym problemu. Kwestia tylko , czy chcesz wydać na opony ok 2900zł , czy 4700zł z felgami sam wiesz na co cię stać. Ja do niedawna sam miałem dylemat z oponami bo mam 19-ki , ale ostatecznie po kilku konsultacjach zakupiłem same opony.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupilem u znajomego wulknizatora komplet kol 17 aluminiowych + czujniki. Będą malowane na czerwono. Całość wyniosła 2900 zł, tak wiec myślę ze samemu lepiej się rozglądać ( niekoniecznie muszą być nowe felgi i opony i dawać zarabiać Aso). Można zaoszczędzić kilka tysi. Jak będą założone to wrzuce fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w ASO teraz nowe Fuldy z alusami Dezent i czujnikami (215x65x16) za 3360zl z przekładką w ASO i powiem, że przestudiowałem na czynniki pierwsze i gdybym kupił nawet na necie nie licząc przesyłek zapłacił bym 200 drożej - dodatkowo mam gwarancje na cały zestaw i nikt mi nie powie, uszkodził Pan felge zakładając koło czy coś tam...... Warto więc zapytać w ASO a ewentualnie sprawdzić sobie czy gdzieś wyjdzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimekpl - to wyszło Ci sporo taniej niż mój dealer proponuje, bo najtańszy zestaw 16'' Fulda + alusy Anzio z czujnikami i montażem wychodzi 3700 zł :(

Edytowane przez VistulaPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w ASO teraz nowe Fuldy z alusami Dezent i czujnikami (215x65x16) za 3360zl z przekładką w ASO i powiem, że przestudiowałem na czynniki pierwsze i gdybym kupił nawet na necie nie licząc przesyłek zapłacił bym 200 drożej - dodatkowo mam gwarancje na cały zestaw i nikt mi nie powie, uszkodził Pan felge zakładając koło czy coś tam...... Warto więc zapytać w ASO a ewentualnie sprawdzić sobie czy gdzieś wyjdzie taniej.

Pochwal się jak wygląda twój N-Tec na 16 felgach.

Edytowane przez zbyszek1971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm co człowiek, to inna opinia. Zarówno na forum, jak i pośród znajomych słyszę dwa podejścia:

 

1) Drugi komplet kół na zimę (zimowe opony + felgi 16'') to rozpusta, nie ma sensu tak robić, przecież felgom przez zimę nic się nie stanie od soli i śniegu. Nie warto przepłacać, lepiej kupić same opony zimowe i przekładać co sezon nie zmieniając felg.

 

2) Na zimę koniecznie osobny komplet! I to jak masz 18'' letnie to na zimę koniecznie komplet 16''! Mniejsze koła lepiej jeżdżą po śniegu i mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi i podwozia! Koła 18'' jak się obtoczą w śniegu i lodzie to zaczną uszkadzać amortyzatory przy wjechaniu w dziurę lub "leżącego policjanta".

 

I bądź tu mądry :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety opinie są podzielone-musisz sam zdecydować, ale weź pod uwagę jakie zimy są w twoim regionie i czy będziesz się musiał przebijać przez śnieg jak również po jakich drogach będziesz jeździł. Ja osobiście mieszkam we wschodniej Polsce i nie miałem okazji się przez śniegi przebijać, a dodatkowo mieszkam w mieście więc przeważnie jak już śnieg napada to drogi są odśnieżone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) Na zimę koniecznie osobny komplet! I to jak masz 18'' letnie to na zimę koniecznie komplet 16''! Mniejsze koła lepiej jeżdżą po śniegu i mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi i podwozia! Koła 18'' jak się obtoczą w śniegu i lodzie to zaczną uszkadzać amortyzatory przy wjechaniu w dziurę lub "leżącego policjanta".

 

Jeszcze nigdy i nigdzie nie czytałem, by ktoś zakładał mniejsze koła (Sic!). Zakłada się mniejsze felgi (czyli np. 16" zamiast 18") by móc założyć oponę o większym profilu - ale średnica KOŁA jest ciągle taka sama - czy ktoś ma felgi 19" czy 16".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO mechanik mi powiedział ze oryginalne felgo z N-Teca są szlifowane jakoś tam część polerowana lustrzanie a część matowo i ze na zime szkoda ich bo sól bezpowrotnie je niszczy wizualnie. Nie wiem ile w tym prawdy ale miałem już kupione zimowe wcześniej więc nie musiał mi już opowiadać bajek bo i tak wiecej nie zarobi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO mechanik mi powiedział ze oryginalne felgo z N-Teca są szlifowane jakoś tam część polerowana lustrzanie a część matowo i ze na zime szkoda ich bo sól bezpowrotnie je niszczy wizualnie. Nie wiem ile w tym prawdy ale miałem już kupione zimowe wcześniej więc nie musiał mi już opowiadać bajek bo i tak wiecej nie zarobi...

 

O widzisz - i to jest jakaś wskazówka. Z drugiej strony trochę słabo, że oryginalne felgi są tak mało odporne na zimowe warunki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz - i to jest jakaś wskazówka. Z drugiej strony trochę słabo, że oryginalne felgi są tak mało odporne na zimowe warunki...

 

Felgi jak, felgi, zawsze mozna wymienic wczesniej czy pozniej. Mnie do ciezkiej nerwicy doprowadza lakier, ktory ma problemy z codzienna, normalna eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 komplety felg to wygoda i możliwość dobory optymalnej wielkości felga - opona (głównie chodzi mi o cenę). Pomijam fakt że sam sobie jesteś wstanie przekładać kiedy chcesz takie koła.

Jak kupisz opony na felgę 19" na zimę to sobie skalkuluj, że za tą samą cene jesteś wstanie kupić felgę szesnastkę i oponę o większym profilu oczywiście tej samej klasy np Nokian - więc gdzie tu sens przekładania. Oczywiście należy pamiętać aby te koła wyważać co jakiś czas więc bez wizyt u oponiarzy się nie obędzie ale można to robić bezstresowo jak nie ma sezonu u oponiarzy. 

Kolejna sprawa to fakt, że chronisz przed solą drogie koła 19"cali w zimę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sprzedałem swoje Dezent V Dark 17" i przez kilka dni skupywałem na necie po sztuce oryginalne felgi z Nissan'a X-Trail'a, takim sposobem kupiłem 4 idealne felgi po średniej cenie 218zł z przesyłka :punk:

 

post-88157-0-98493300-1445672953_thumb.jpg

 

Teraz się zastanawiam czy by ich nie malnąć na "gun metal", coś jak w tym GT-R:

 

post-88157-0-19198300-1445673024_thumb.jpg

Edytowane przez monkahead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zawiedziony Pieeronie. Liczyłem na nowe zdjęcia kultowych już bransoletek. :D;)

Jeśli zaś mowa o felgach, to cóż to za aluski te zimowe? Bo podobne nieco do moich. Moje to Dezent, tyle że 16''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałem oglądałem. Twoje faktycznie są podobne felusie jedynie co widać na foto trochę bardziej kanciaste krawędzi mają. Ale trzeba przyznać że można się pomylić czy to przypadkiem nie są orginały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...