Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


robi173
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bo ktoś tak kiedyś powiedział i stało to się pewnikiem, ale to starsze czasy. Czekamy na opinie kogoś znającego temat, a jak Ty podłączasz ?

Ta elektronika kiedyś nas zabije,  tfu tfu

 

Gdyby sugerować się oficjalną reklamą:

 

Edytowane przez Tazor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- po naładowaniu w niedzielę do pełna

Czym i ile czasu ładowałeś akumulator?

 

Co do miejsca podłączenia, to prawdopodobnie ECU cały czas zlicza przepływ prądu, nawet na postoju. Dzięki temu ocenia stopień naładowania/rozładowania, ale też dzięki temu nie uwzględnia stopień samorozładowania akumulatora. Wystarczy niewielki procent strat, by już po roku wasz mądry ECU był pewny, że akumulator jest naładowany, mimo że jest rozładowany i celowo odcinał "zbędne" ładowanie. Gdyby tak rzeczywiście było, to lepiej jest doładowywać akumulator bez informowania o tym ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Czym i ile czasu ładowałeś akumulator?

Generalnie był naładowany, ale by mieć pewność, że ma max'a, przed testem podłączyłem go do ładowarki (Keepower Small) na ok 10 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej czy pod koniec ładowania, dioda informująca o naładowaniu mruga w prostowniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod pytanie, podpięcie do minusa czy masy, co może się stać ?

 

Wypowiadałem się już o tym w temacie " [J11] Start Stop": http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104886-j11-start-stop/page-33   -  #641 i #646 :

 

"Z tego co doczytałem, to akumulator w systemach "Start-Stop" połączony jest z elektroniką pokładową poprzez system zarządzania akumulatora (BMS – Battery Management System) lub inteligentny sensor (IBS – Intelligent Battery Sensor), które dokładnie monitorują jego stan oraz współpracę z pozostałymi systemami pokładowymi. Inteligentny czujnik akumulatora (IBS)  to kluczowy element zarządzania energią w samochodzie. Mierzy on parametry akumulatora, takie jak napięcie, prąd i temperatura - to jest ten moduł na klemie minusowej akumulatora. Na podstawie wartości pomiarów są algorytmicznie obliczane w informacje dotyczące poziomu naładowania (SOC), starzenia akumulatora (SOH) oraz przewidywanej zdolności rozruchowej (SOF), przekazując te dane do pamięci ..."

 

Prawdopodobnie chodzi tutaj o to, żeby bezpośrednie podpięcie zacisku ładowarki do klemy minusowej akumulatora (na której jest przecież moduł IBS), nie wprowadzał w błąd systemu monitorowania stanu baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Jeżeli ta górna mruga, to świadczy o "ładowaniu końcowym" - czyli jeszcze ładuje.

Po zakończonym ładowaniu ta górna pali ciągłym - świadczy to o przejściu w tryb "podtrzymania".

Nie masz tego w instrukcji którą Ci podesłałem ?? Pytam, bo tych instrukcji mam kilka :dribble:

 

Ładowanie końcowe (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie całkowite):
Jest to faza podczas której akumulator ładowany jest w warunkach stałej wartości
natężenia, do chwili osiągnięcia 100% całkowitej pojemności. Napięcie końcowe jest
podwyższone w stosunku do fazy ładowania pełnego o 0,4 V.
Testowanie (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie całkowite):
Jest to faza podczas której prostownik sprawdza, czy wszystkie ogniwa w akumulatorze
są sprawne.
Ładowanie zachowawcze (sygnalizacja: świecenie ciągłe diody Naładowanie
całkowite):

Celem ładowania zachowawczego jest utrzymanie akumulatora przez długi czas w
stanie gotowości do użycia. Ładowarka cały czas kontroluje napięcie, a z chwilą, gdy
spadnie ono poniżej 12,6 dla akumulatorów 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacji ciąg dalszy...

Aku ładował się 4h i nic,później droga 25km,pod kontrolą ...stałe ładowanie 14.79-14.65V

Od dwóch godzin pod prostownikiem i dalej się ładuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak zrozumiałe, tylko że minus jest na całej budzie więc podpięcie prostownika i tak będzie widoczne dla systemu, chyba że ma jakąś cudowną zdolność rozpoznania czy podłączyliśmy do klemy czy do blachy.

 

Endriu mam instrukcję i doczytałem teraz, a zapytałem z lenistwa i wstyd mi, nie chciało mi się sięgać do pawlacza z pudełkiem ot leń takim.


Jacko to znaczy że aku. jest niedoładowany jeśli w trakcie jazdy ładował takimi voltami

Edytowane przez kubalon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

... Endriu mam instrukcję i doczytałem teraz, a zapytałem z lenistwa i wstyd mi, nie chciało mi się sięgać do pawlacza z pudełkiem ot leń takim.

Spoko - też czasami tak mam. :dribble:

Prawdziwy mężczyzna zagląda do instrukcji dopiero gdy zawiodą wszystkie inne metody :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie był naładowany, ale by mieć pewność, że ma max'a, przed testem podłączyłem go do ładowarki (Keepower Small) na ok 10 godz.

Ok, nie drążmy był, czy nie był. Niech jeździ na zdrowie jak najdłużej, a w razie "W" informuj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jajka na miękko w twardej wodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdzić,aku dalej się ładuje


Czyli już następne 4h w sumie 8h...a oczko było zielone!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiadałem się już o tym w temacie " [J11] Start Stop": http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104886-j11-start-stop/page-33   -  #641 i #646 :

 

"Z tego co doczytałem, to akumulator w systemach "Start-Stop" połączony jest z elektroniką pokładową poprzez system zarządzania akumulatora (BMS – Battery Management System) lub inteligentny sensor (IBS – Intelligent Battery Sensor), które dokładnie monitorują jego stan oraz współpracę z pozostałymi systemami pokładowymi. Inteligentny czujnik akumulatora (IBS)  to kluczowy element zarządzania energią w samochodzie. Mierzy on parametry akumulatora, takie jak napięcie, prąd i temperatura - to jest ten moduł na klemie minusowej akumulatora. Na podstawie wartości pomiarów są algorytmicznie obliczane w informacje dotyczące poziomu naładowania (SOC), starzenia akumulatora (SOH) oraz przewidywanej zdolności rozruchowej (SOF), przekazując te dane do pamięci ..."

 

Prawdopodobnie chodzi tutaj o to, żeby bezpośrednie podpięcie zacisku ładowarki do klemy minusowej akumulatora (na której jest przecież moduł IBS), nie wprowadzał w błąd systemu monitorowania stanu baterii.

A gdyby odłączyć jedną z klem i ładować sam akumulator,omijając całą tą inteligencję elektroniczną.

Tylko radio się rozkoduje,ale na to też jest sposób,np.podłączając inne źródło prądu na klemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby odłączyć jedną z klem i ładować sam akumulator,omijając całą tą inteligencję elektroniczną.

Tylko radio się rozkoduje,ale na to też jest sposób,np.podłączając inne źródło prądu na klemy.

Zawsze można wozić ze sobą przetwornicę http://www.cdr.pl/galerie/p/przetwornica-napiecia-si_3412.jpg

podpiąć prostownik do klem i ładować acu w trakcie jazdy :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iloma amperami ładujesz 

Automat nie pokazuje amperażu Jak naładuje to świeci się zielona dioda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na dachu pentagram  :devil:

Jakaś "gwaździsta" odmiana pantografu :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak bo po torach tramwajowych będzie trudno a tak mamy diabelski prąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się naładował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...