Tazor Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) Bo ktoś tak kiedyś powiedział i stało to się pewnikiem, ale to starsze czasy. Czekamy na opinie kogoś znającego temat, a jak Ty podłączasz ? Ta elektronika kiedyś nas zabije, tfu tfu Gdyby sugerować się oficjalną reklamą: Edytowane 15 Lutego 2017 przez Tazor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 No proszę taka fura i nie bał się podpiąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 - po naładowaniu w niedzielę do pełna Czym i ile czasu ładowałeś akumulator? Co do miejsca podłączenia, to prawdopodobnie ECU cały czas zlicza przepływ prądu, nawet na postoju. Dzięki temu ocenia stopień naładowania/rozładowania, ale też dzięki temu nie uwzględnia stopień samorozładowania akumulatora. Wystarczy niewielki procent strat, by już po roku wasz mądry ECU był pewny, że akumulator jest naładowany, mimo że jest rozładowany i celowo odcinał "zbędne" ładowanie. Gdyby tak rzeczywiście było, to lepiej jest doładowywać akumulator bez informowania o tym ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 To jak ominąć to ECU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Czym i ile czasu ładowałeś akumulator? Generalnie był naładowany, ale by mieć pewność, że ma max'a, przed testem podłączyłem go do ładowarki (Keepower Small) na ok 10 godz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Andrzej czy pod koniec ładowania, dioda informująca o naładowaniu mruga w prostowniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Podpinam się pod pytanie, podpięcie do minusa czy masy, co może się stać ? Wypowiadałem się już o tym w temacie " [J11] Start Stop": http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104886-j11-start-stop/page-33 - #641 i #646 : "Z tego co doczytałem, to akumulator w systemach "Start-Stop" połączony jest z elektroniką pokładową poprzez system zarządzania akumulatora (BMS – Battery Management System) lub inteligentny sensor (IBS – Intelligent Battery Sensor), które dokładnie monitorują jego stan oraz współpracę z pozostałymi systemami pokładowymi. Inteligentny czujnik akumulatora (IBS) to kluczowy element zarządzania energią w samochodzie. Mierzy on parametry akumulatora, takie jak napięcie, prąd i temperatura - to jest ten moduł na klemie minusowej akumulatora. Na podstawie wartości pomiarów są algorytmicznie obliczane w informacje dotyczące poziomu naładowania (SOC), starzenia akumulatora (SOH) oraz przewidywanej zdolności rozruchowej (SOF), przekazując te dane do pamięci ..." Prawdopodobnie chodzi tutaj o to, żeby bezpośrednie podpięcie zacisku ładowarki do klemy minusowej akumulatora (na której jest przecież moduł IBS), nie wprowadzał w błąd systemu monitorowania stanu baterii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Jeżeli ta górna mruga, to świadczy o "ładowaniu końcowym" - czyli jeszcze ładuje. Po zakończonym ładowaniu ta górna pali ciągłym - świadczy to o przejściu w tryb "podtrzymania". Nie masz tego w instrukcji którą Ci podesłałem ?? Pytam, bo tych instrukcji mam kilka Ładowanie końcowe (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie całkowite):Jest to faza podczas której akumulator ładowany jest w warunkach stałej wartościnatężenia, do chwili osiągnięcia 100% całkowitej pojemności. Napięcie końcowe jestpodwyższone w stosunku do fazy ładowania pełnego o 0,4 V.Testowanie (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie całkowite):Jest to faza podczas której prostownik sprawdza, czy wszystkie ogniwa w akumulatorzesą sprawne.Ładowanie zachowawcze (sygnalizacja: świecenie ciągłe diody Naładowaniecałkowite):Celem ładowania zachowawczego jest utrzymanie akumulatora przez długi czas wstanie gotowości do użycia. Ładowarka cały czas kontroluje napięcie, a z chwilą, gdyspadnie ono poniżej 12,6 dla akumulatorów 12V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Informacji ciąg dalszy... Aku ładował się 4h i nic,później droga 25km,pod kontrolą ...stałe ładowanie 14.79-14.65V Od dwóch godzin pod prostownikiem i dalej się ładuje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) No tak zrozumiałe, tylko że minus jest na całej budzie więc podpięcie prostownika i tak będzie widoczne dla systemu, chyba że ma jakąś cudowną zdolność rozpoznania czy podłączyliśmy do klemy czy do blachy. Endriu mam instrukcję i doczytałem teraz, a zapytałem z lenistwa i wstyd mi, nie chciało mi się sięgać do pawlacza z pudełkiem ot leń takim. Jacko to znaczy że aku. jest niedoładowany jeśli w trakcie jazdy ładował takimi voltami Edytowane 15 Lutego 2017 przez kubalon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 ... Endriu mam instrukcję i doczytałem teraz, a zapytałem z lenistwa i wstyd mi, nie chciało mi się sięgać do pawlacza z pudełkiem ot leń takim. Spoko - też czasami tak mam. Prawdziwy mężczyzna zagląda do instrukcji dopiero gdy zawiodą wszystkie inne metody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Generalnie był naładowany, ale by mieć pewność, że ma max'a, przed testem podłączyłem go do ładowarki (Keepower Small) na ok 10 godz.Ok, nie drążmy był, czy nie był. Niech jeździ na zdrowie jak najdłużej, a w razie "W" informuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Prawdziwy men potrafi ugotować wodę na twardo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 A jajka na miękko w twardej wodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Zależy czyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Byłem sprawdzić,aku dalej się ładuje Czyli już następne 4h w sumie 8h...a oczko było zielone! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Iloma amperami ładujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 I to jest dobry objaw jeszcze "żywego" akumulatora. Te zasiarczone meldują Full już po kilku min ładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Wypowiadałem się już o tym w temacie " [J11] Start Stop": http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104886-j11-start-stop/page-33 - #641 i #646 : "Z tego co doczytałem, to akumulator w systemach "Start-Stop" połączony jest z elektroniką pokładową poprzez system zarządzania akumulatora (BMS – Battery Management System) lub inteligentny sensor (IBS – Intelligent Battery Sensor), które dokładnie monitorują jego stan oraz współpracę z pozostałymi systemami pokładowymi. Inteligentny czujnik akumulatora (IBS) to kluczowy element zarządzania energią w samochodzie. Mierzy on parametry akumulatora, takie jak napięcie, prąd i temperatura - to jest ten moduł na klemie minusowej akumulatora. Na podstawie wartości pomiarów są algorytmicznie obliczane w informacje dotyczące poziomu naładowania (SOC), starzenia akumulatora (SOH) oraz przewidywanej zdolności rozruchowej (SOF), przekazując te dane do pamięci ..." Prawdopodobnie chodzi tutaj o to, żeby bezpośrednie podpięcie zacisku ładowarki do klemy minusowej akumulatora (na której jest przecież moduł IBS), nie wprowadzał w błąd systemu monitorowania stanu baterii. A gdyby odłączyć jedną z klem i ładować sam akumulator,omijając całą tą inteligencję elektroniczną. Tylko radio się rozkoduje,ale na to też jest sposób,np.podłączając inne źródło prądu na klemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 A gdyby odłączyć jedną z klem i ładować sam akumulator,omijając całą tą inteligencję elektroniczną. Tylko radio się rozkoduje,ale na to też jest sposób,np.podłączając inne źródło prądu na klemy. Zawsze można wozić ze sobą przetwornicę http://www.cdr.pl/galerie/p/przetwornica-napiecia-si_3412.jpg podpiąć prostownik do klem i ładować acu w trakcie jazdy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Iloma amperami ładujesz Automat nie pokazuje amperażu Jak naładuje to świeci się zielona dioda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 A na dachu pentagram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 A na dachu pentagram Jakaś "gwaździsta" odmiana pantografu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 No tak bo po torach tramwajowych będzie trudno a tak mamy diabelski prąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Właśnie się naładował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi