nomad89 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Dziękuje serdecznie Panowie za odpowiedzi i już sprostuję kilka faktów Zeshky - Nawet nie wiedziałem, że Sorento ma napęd na tył, czyli będzie drogo faktycznie, ale może nie warto całkowicie rezygnować? Sportage II / Tucson I - to praktycznie to samo, więc muszę się przejechać żeby zobaczyć co i jak. Santa Fe I - ma napęd na przód i dołączany tył (sprawdziłem przed chwilą) ale jest dosyć brzydki Santa Fe II - dlaczego omijać 2.2 diesla? CR-V II - dlaczego lepiej niż w X-Trail? Powiedz mi jak wygląda sprawa komfortu i wybierania nierowności w CR-V i X-Trail? Czyli X-Trail to lepiej w dieslu trafić? Z tego co czytałem, to podobno najlepszy jest ten diesel japoński słaby, prawda to? Bartezm - Stateczny jestem pomimo jeszcze nie takiego zaawansowanego wieku (28l) a co do ZS, to wyprowadzam się tam w czerwcu, poki co jeszcze we Wrocku, ale ZS o wiele lepsze miasto wg mnie, masz podobne odczucia? Jak tylko sie przeprowadzę, to na pewno obejrzę Twoje auto. Dlaczego uważasz, że Santa Fe II nie trafi się dobrego z początku produkcji? PRzejechałem się tak jak pisałem wcześniej takim Santa Fe II i komfort był dla mnie mega Dlatego też myślę np o Jeepie Grand Cherokee II np w 2.7 ON, czyli dieslu Mercedesa. Też kanapowiec. Będę trasy robił (ZS - DW) stąd chce wygodnego kanapowca na trasy. Sorento - boje się o koszta, ale też nie wiem czy jest sens kupować takie auto, ktore nie boi się terenu jak w ogóle praktycznie nie będę wjeżdżał w teren. Sportage II / Tucson / Santa Fe - Czyli z tego wniosek wg Ciebie, że Santa Fe najwygodniejsze? Patrzyłem na wymiary, to są podobne tych 3 aut z tym że Santana 1 średnio wygląda CR-V II - To jest niby najrozsądniejsza propozycja bo podobno Hondy bezproblemowe są ale pytanie czy taczkowóz czy nie? X-Trail - w Nissanie podoba mi się buda, taka męska, kanciasta Ciekawi mnie jak ten samochód sprawuje się na trasie właśnie i jaki silnik powinien być najmniej problemowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 (edytowane) Uważam, że trzeba to przenieść w inne miejsce. Czyli chce kupić.... Poza tym Kolega wrzuca xa na ostatnie miejsce w swoje liście zakupowej, niech idzie do forum kii i jundaja Edytowane 10 Marca 2018 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad89 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Karibox - kolejność wypisania samochodów nie ma kompletnie żadnego znaczenia, więc chciałbym wysłuchać opinii tutaj, bo są miarodajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 ... Poza tym Kolega wrzuca xa na ostatnie miejsce w swoje liście zakupowej, niech idzie do forum kii i jundaja Nie jesteśmy kolego klakierskim forum Nissana, tylko użytkownikami tej marki, więc nie wypędzaj stąd nikogo, kto pisze to co myśli, a nie to co chciałbyś usłyszeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Dlatego też myślę np o Jeepie Grand Cherokee II np w 2.7 ON, czyli dieslu Mercedesa. Też kanapowiec. To nie jest silnik mercedesa tylko VM!!! Proszę idź do serwisu mercedesa i wypytaj się dokładnie o niego. Przerabiałem ten temat. Jeep - lpg, spalanie 18-25l/100 i jeep lubi się jepać jak to mówią jeepiarze Dlaczego uważasz, że Santa Fe II nie trafi się dobrego z początku produkcji? PRzejechałem się tak jak pisałem wcześniej takim Santa Fe II i komfort był dla mnie mega otomoto -> kirownica po lewej, nieuszkodzony - na 144 wyszukane 6szt mieści się w budżecie, z czego 1 zarejestrowany w Polsce. Rydzykujesz? Szukałem kiedyś takiego dla ojca ale z budżetem 40+ i tam wygrało volvo... Z tego co podałeś to do miasta najbardziej crv, albo xtrail tak jak pisze Zesky Na trasy zaproponowałbym xc70 - terenowo - tak jak suv, różnicy nie będzie aukcja przypadkowa - wybrałem ładne zdjęcia https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-xc-70-volvo-xc70-cross-country-4x4-pelna-opcja-ID6zpri9.html#0c5a13d9b4 Albo benzyna gaz, albo diesel (D5 b. dobry silnik), wadą tego w mieście będzie promień skrętu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad89 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Bartezm - pytałem właśnie znajomego który pracuje w serwisie Merca, to powiedział mi, że 2.7 w Jeepie jest wspólną konstrukcją Mercedes oraz Chryslera bodajże. Zmartwiłeś mnie z Santana II. Czyli optymalnym wyborem żeby nie kupić trupa to minimum pewnie 30.000 zł ;/ Co do Volvo, to kiedyś myślałem o V70 / XC70, ale lubią się sypać "ichniejsze Nivo" bodajże i w naprawach są stosunkowo drogie, poza tym nie podoba mi się, ale oczywiście dziękuję za wybranie tego auta.Piszesz, że do miasta CR-V lub X Trail, ale co z trasą? Chciałbym podróżować komfortowo, wygodnie z miękkimi fotelami Nadal powtórzę, że sam muszę stwierdzić co jest dla mnie najlepsze jeżdżąc danym samochodem, ale po prostu staram się na chłodno odrzucać kompletnie bezsensowne typy.f X-Traila najlepiej jednak z dieslem czy beznyną? Jesli PB to z LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 crv z gazem bez problemu, jak X to raczej w dieslu. Pamiętaj jednak, że diesle (zarówno honda jak i X wymagały większej uwagi przy kupnie i eksploatacji silnik hondy jest duuużo nowszy konstrukcyjnie i uważany za jednego z lepszych diesli)). Co do komfortu - w trasę wolałem jechać Xem zamiast focusem bo wygodniej ale teraz mam mondeo i w trasie jest bez porównania lepiej (wygodniej, szybciej i ekonomiczniej). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad89 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Cholera no i widzisz, może lepiej kupić Mondeo Mk4 niż pchać się w SUVa? Tylko potem i tak człowiek będzie się zastanawiać czy nie lepiej było zaszaleć i wziąc coś suvopodobnego A X-trail w dieslu to tylko ten japonski 2.2 di bodajże? Czy jakiś inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 2,2 di 114KM w budzie przedliftowej. Końcówka 2003r to już polift z tym samym silnikem, tylko graty inne i ma 136KM. Po 2005 z dpf. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad89 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Czyli gdyby szukać poliftowej wersji to tej 136 km czy lepiej nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Po lifcie masz tylko 136KM i innej opcji nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Nie jesteśmy kolego klakierskim forum Nissana, tylko użytkownikami tej marki, więc nie wypędzaj stąd nikogo, kto pisze to co myśli, a nie to co chciałbyś usłyszeć To mówisz andrzej, że mogę pisać co myślę tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 To mówisz andrzej, że mogę pisać co myślę tak? a o czym myślisz? Czyli gdyby szukać poliftowej wersji to tej 136 km czy lepiej nie? Szukaj egzemplarza w najlepszym stanie technicznym. Auta w tym wieku raczej wybiera się pod tym kątem a nie konkretnej wersji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Może nie do końca w Twoim budżecie, ale ponieważ miałem Mondeo Mk4 2.0 TDCI, X-traila T31 2.0 DCI, a teraz JGC III 3.0 CRD, postanowiłem zabrać głos. Twoje założenia sposobu użytkowania, oczekiwania wobec spalania, komfortu, moim zdaniem, zdecydowanie przemawiają za Mondeo Mk4. Dlaczego ? 1. Wygoda podróżowania. W żadnym z pozostałych (X, JGC) nie znajdziesz tyle miejsca dla kierowcy i pasażerów z tyłu. Ja mam 190 cm wzrostu (rano, bo wieczorem trochę mniej) i 120 kg 2. Spalanie zdecydowanie najmniejsze. Np w mieście: Mondeo - (7-8)l/100km X-Trail - 10-11 JGC - 14-15 3. Koszty zakupu. Za te same pieniądze, kupisz młodszy i lepiej wyposażony. 4. Koszt i dostęp do części nieporównywalny. Jest to typowe auto flotowe. Części nowych i używanych w bród. 5. Jeśli lubisz pogonić samochód na autostradzie, nie musisz używać zatyczek do uszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Moja propozycja: volvo xc70 / subaru legacy / subaru outback Jeśli chodzi o volvo - akurat z tym modelem nie miałem do czynienia ale zarówno małe v50 jak i v70'11 są mega komfortowe w swojej klasie. Jak ma wyglądać jak suv to jest jeszcze xc90 - spełnia wszystkie warunki oprócz ekonomii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad89 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 XC90 jest skarbonką bez dna i nie kupie jej do 20.000 niestety albo stety. Mondeo średnio mi się podoba po prostu Jeździłem kiedyś i owszem auto sie świetnie trzyma drogi, ale jest stosunkowo twarde / sztywne na nierównościach. Czy wg Was lepiej X-traila brać z ON czy PB z LPG? Jak to wyjdzie lepiej kosztem braku awaryjności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Z gazem silnik 2,0 PB jest raczej tykającą bombą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Mondeo średnio mi się podoba po prostu Jeździłem kiedyś i owszem auto sie świetnie trzyma drogi, ale jest stosunkowo twarde / sztywne na nierównościach. Co do pierwszego nie dyskutuję, de gustibus ..... Jednak absolutnie nie zgodzę się z drugim zdaniem. Mondeo ma/miał wyjątkowo dobrze zestrojone i niezawodne zawieszenie do naszych dróg. A jeszcze jakbyś trafił na egzemplarz, jaki ja miałem, z regulacja twardości zawieszenia (sport, normal, comfort) to po prostu komfortowa bajka. Może jeździłeś egzemplarzem z rozbitym/zużytym zawieszeniem, bo sprawne zawieszenie w Mondeo Mk4, zresztą również Mk3, słynie z wyjątkowych cech i jest jakby "uszyte" na nasze warunki drogowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Co do Mondeo w ogóle to razem z Renault Laguna w swoim segmencie są to najtańsze auta z rynku wtórnego biorąc pod uwagę rok produkcji,wyposażenie do ceny. Ale nie bierze sie tez to z niczego ,oba modele maja przylepiona mocno łatę aut awaryjnych ,dlatego sa stosunkowo tanie . Tez trzeba brac pod uwagę fakt ,ze późniejsze zbycia auta wiąże sie z poteżnym ubytkiem ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Masz rację z tą ceną sprzedaży. Nie wypowiem sie o Lagunie, bo nie znam. Nie wchodząc w szczegóły, wydaje mi się, że zestawienie tych dwóch samochodów jest lekkim nieporozumieniem. Kiedyś bardzo się bałem zakupu pierwszego forda, bo pokutowały obiegowe opinie typu: - ford g......no wort, - nie kupuje sie samochodów na "f" - itd, itp Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Twierdzę, że nie ma na rynku alternatywy dla MK4, dla osób, które dysponując ograniczonymi środkami, a chciałyby poczuć "odrobinę luksusu" za niewielkie pieniądze. A jeśli chodzi o awaryjność, to jest ona mocno przesadzona (jeździłem Mk2, Mk3, Mk4). Wiem co mówię. A to, że przy odsprzedaży tracimy, to fakt. Z kolei zakup i utrzymanie jest tanie. I moim zdaniem jedno drugie rekompensuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad89 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Czyli jak X-Trail to tylko 2.2 diesel? Berater - jeździłem Mondeo firmowym, więc suma summarum może być tak jak mówisz, że był mocno wyeksloatowany. Wiem, że forum Nissana, ale jeśli oglądałbym Mondeo, to który motor godny uwagi? (jeździłem 2.0 PB 145 km i średnio to jechało a paliło sporo). Podobno udany motor to 2.0 ON (PSA) 140 km bodajże. Fajnie, bo ma 6 biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Berater.. Moje pierwsze w zyciu dwa auta to były fordy.Bardzo podobała mi sie prostota ich wykonania.Silnik 1,6 benzyna na pasku ,jeździlo sie az zerwie sie,bo silnik pod tym wzgledem byl bezkolizyjny.Wymiana pod chmurka tez zajmowała chwile i była bardzo prosta Troche mieszkałem w Niemczech i nt Fordów znam wiele innych przysmiewek: Np.Niemcy mowili na fordy"Turkische Bomba" -z racji tego ,ze w fabryce w Kolonii wiekszość pracowników to Turcy. Albo "Ford Sierra Auto Ausländer-a"bo najcześciej tymi autami jeździli obcokrajowcy ,bo nalezało jak teraz Mondeo -do najtańszych. A w Polsce jeszcze mówiło się:"Nie każda morda pasuje do Forda" Ale wracajac do sedna tematu,jednak majac wybór T30 w dieslu ,nawet z silnikiem Di najsłabszym 114 km a Mondeo- jakiekolwiek w tej samej cenie-bezapelacyjnie polecam wybór X-traila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 (edytowane) XC90 jest skarbonką bez dna i nie kupie jej do 20.000 niestety albo stety. Mondeo średnio mi się podoba po prostu Jeździłem kiedyś i owszem auto sie świetnie trzyma drogi, ale jest stosunkowo twarde / sztywne na nierównościach. Czy wg Was lepiej X-traila brać z ON czy PB z LPG? Jak to wyjdzie lepiej kosztem braku awaryjności? X tylko z PB bez LPG, jeśli nie potrzebujesz SUVa polecam forum mondeo i zakup 2.0TDCI w kombi. Jeśli uprzesz się na Xa w PB to LPG załóż u kogoś kto się zna np. DINO z naszego forum lub innego, który zakładał już gaz w x Edytowane 11 Marca 2018 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 (edytowane) Czyli jak X-Trail to tylko 2.2 diesel? Berater - jeździłem Mondeo firmowym, więc suma summarum może być tak jak mówisz, że był mocno wyeksloatowany. Wiem, że forum Nissana, ale jeśli oglądałbym Mondeo, to który motor godny uwagi? (jeździłem 2.0 PB 145 km i średnio to jechało a paliło sporo). Podobno udany motor to 2.0 ON (PSA) 140 km bodajże. Fajnie, bo ma 6 biegów. Bo widzisz, 2.0 PB, nie mówiąc już o 1,8 PB, to przy ciężkiej dość budzie nieporozumienie. Jeździmy i przyśpieszamy nie mocą maksymalną tylko momentem obrotowym. Jak jeździłem Mondeo w benzynie to zawsze było to 2,5 V6. Kumpel miał 2.0 w benzynie i muszę powiedzieć, że mój niewiele więcej palił, a odpychał się znacznie lepiej. Tych wolnossących V6 już w Mk4 nie było, ale gdyby było Cię stać na doładowane 1,6 lub co lepsze 2.0 Ecoboost, to jest bajka. Po tamtych benzyniakach przeszedłem na Mondeo 2.0 i 2,2 TDCI. W Mk3 2,0 nie polecam (łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia, zapychająca wtryskiwacze). Po przesiadce na Mk4, wziąłem 2.0 TDCI (PSA). Byłem bardzo zadowolony. Układ wtryskowy był już od Siemensa a nie Delphi, czyli problem z pompą i wtryskiwaczami został wyeliminowany. Zapominałem jak wygląda stacja benzynowa. A jeśli zdecydowałbyś się na zawirusowanie silnika, to zapomnij o benzynie z gazem. Jakbyś chciał, mogę polecić najlepszego tunera od Mondeo na świecie i okolicach. Edytowane 11 Marca 2018 przez berater 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Kolega z doborem samochodu zablefował troszkę spodziewał się, że będziemy murem stać za Xem... Na tym forum są ludzie raczej "pełnoletni" z podobnym doświadczeniem stąd takowe propozycje. Należało zapytać: szukam Xa w takim budżecie... To byśmy podeszli do sprawy inaczej. Budżet 20kzl jest jak najbardziej odpowiedni do zakupu T30. Czy Pb czy diesel wbrew pozorom koszty spalania paliwa będą podobne. (niestety 2.2 nie pali 5,5 tylko bliżej 10 a 2,0Pb chyba około 11 - ale tu Kari niech się wypowie bo takiego posiada....). Jeśli Ci się śpieszy - szukaj teraz czegoś i podrzucaj na forum - w miarę możliwości będziemy weryfikować ogłoszenia. Jeśli możesz jeszcze chwilę poczekać z zakupem (miesiąc / dwa...) to ja powoli zaczynam myśleć o zmianie. Po wielu przygodach jakie znajdziesz na forum o moim aucie - jest w tej chwili więcej niż ogarnięty, na bieżąco odwiedza serwisy (najbliższy we wtorek) a stan w środku... hmm... żona go używa więc na co dzień świeci się jak psu jajka na wiosnę. Tak jak mówiłem - gdybyś przypadkiem zahaczył o ZS to byś miał do czego porównywać szukane egzemplarze. Co do mondka - zanabyłem mk3 w zeszłym tygodniu 2.0Pb +lpg AT - spalanie po mieście 12-14 gazu... (w trasę wybieram się w tym tyg) faktycznie co do dynamiki to 4 liter nie urywa ale daje się jeździć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.