Bartezm Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 w t30 komputera pokładowego (seryjnego) nie ma Można założyć UKP- patrz odpowiedni wątek... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/78399-komputer-pokladowy-w-x-trailu-wszystkie-maja/?hl=%2Bkomputer+%2Bpok%C5%82adowy Czy lepiej wygląda? kwestia gustu ale nie wiem czy ten lepszy wygląd Ci szybko nie zbrzydnie ze względu na funkcjonalność atrapy... Czy nie lepiej założyć sobie radyjko 2 din z navi? http://allegro.pl/listing/listing.php?string=nawigacja+2din ceny od 1kzl, a za dwa możesz mieć wypierd z przytupem Co do liftu - mtorownia diesla 115 -> 136KM, oraz zmiana deski rozdzielczej ale tylko troszkę... A X3 w ogóle mi się nie podoba Nikt nie jest doskonały ale nie martw się - to jest uleczalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) UKP faktycznie ratuje sprawę. Jako elektronik pewnie dam radę. Szkoda że fabrycznego nie ma. Skoro piszesz, że oprócz nawigacji na wyświetlaczu niewiele się dzieje to nie będę miał takiego ciśnienia na to. A jak ma się sprawa diagnostyki? Jest jakiś interfejs domowego zastosowania? Edytowane 12 Maja 2013 przez crayou Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 4. DPF - jest w każdym dieslu? Czy od jakiegoś rocznika? DPF wszedł na wyposażenie 10.2005, ale jego montaż uwarunkowany był rynkiem zbytu. W Polsce do końca produkcji 03.2007 były dostępne modele bez DPF'u. Jeśli samochód będzie pochodził z Niemiec, Francji to ostatnia wersja prawie na 100% będzie miała DPF. Jeśli będzie pochodził z polskiego salonu to na dwoje babka wróżyła. W różnych krajach odpowiednie normy spalin warunkujące posiadanie DPF'u wchodziły w życie w różnych okresach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 A jak to jest z rozrządem, szanowni koledzy? Diesle chyba na łańcuchu. A benzyna? Wysłane z GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 też na łańcuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Bartezm co Ty tak wszędzie jezdzisz po tym X-e to glosny, to skrzypi ( rzuć okiem na posty kolegi Pieraś, który porownuje z innym autem), to wolny i nie ta liga co BMW (mój powrót z wakacji w zeszlym roku na odcinku Bialogard-Poznań Pan w BMW X6 jakos nie dal rady mi sie zerwać). Z komputerem tez chyba nie do końca masz rację bo wersja z Navi chyba ma kompa. No i w terenie tez daje radę i to całkiem nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Nie to że jeżdżę... po prostu jak każdy inny samochód także X ma wady - ja je tylko akcentuję ale nie po to aby kogoś zniechęcić tylko uświadomić ludzi przed zakupem, ponieważ są różne wymagania i priorytety a niektóre wady eliminują dany model. Ja np. pół roku szukałem forestera - opinie na forach ma świetne, wprost ach, ech - wypierd z przytupem. Jak już znalazłem egzemplarz, który rokował jakieś nadzieje to po przejażdżce okazało się, że ten model absolutnie mi nie leży... więc znowu musiałem szukać odpowiedniego modelu. Jeśli by mi ktoś wcześniej napisał: Forester jest ciasny i od jazdy boli dvpa to bym zaoszczędził trochę czasu Co do samych wad: - skrzypi i stuka - jestem mocno uczulony na wszelkie niezidentyfikowane dźwięki i sukcesywnie z nimi walczę... takie mam zboczenie. - nyssan X jest zdecydowanie w niższej lidze niż lidze niż bmw x3 pod każdym względem (kosztów też), kuzyn takowe posiada i wiem o czym piszę Pan w BMW X6 jakos nie dal rady mi sie zerwać). przypuszczam, że mógł zawinić łącznik pomiędzy sterowaniem a akceleracją w bmw - komp - mam na myśli urządzenie, które pokazuje m.in. średnie i chwilowe spalanie - faktycznie niech się wypowiedzą ludzie, którzy mają fabryczną navi No i w terenie tez daje radę i to całkiem nieźle. Oczywiście, że tak - jak na suva - i nie mamy na myśli przeprawówki. Podsumowując - Xtrail jest dobrym wyborem jako dvpowóz, z możliwością bezstresowej jazdy zimą i ewentualnego zjazdu z z asfaltu na piknik rodzinny w lesie Xtrail zdecydowanie nie nadaje się: na offroad, do wyścigów i dla przesadnie oszczędnych (jak większość suvów ) Ja kupiłem ze względu na: (komfort + możliwości transportowe z pieskiem + pokonywanie "niespodzianek" drogowych) / cena Auta, które mi się bardziej podobają: Vitara C - zbyt mały(krótki) bagażnik , bmw X3 - zbyt drogie w interesującym mnie roczniku Modele brane jeszcze pod uwagę - santa fe i captiva - nie znalazłem zadbanego egzemplarza lecz cały czas namawiam ojca na te modele jak by się coś trafiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 W zasadzie nie sposob nie zgodzic sie z tym co napisal Bartezm Od siebie moge dodat tylko tyle, ze X' zima trzeszczal i piszczal duzo bardzie niz wszystkie inne auta jakie mialem (choc nie bylo jeszcze jakiejs tragedii). Za to teraz jest cichutko (pisze o odglosach z deski). Czyli mozemy zalozyc ze przez jakies 7-8 miesiecy mamy spokoj z orkiestra smyczkow w srodku, a zima trzeba to wziasc na klate i podglosnic radio . A co do prowadzenia, to nie widze jakiejsc duze roznicy miedzy np P12 a X'em. Moze dlatego ze nie jezdze szybko. A co ciekawe, moja druga polowa, ktora ma ciezka noge woli zdecydowanie X'a niz P12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Jakie to akcentowanie ze jest wolniejszy niz X3 3.0. przeciez to logiczne ze 3litry moga wiecej niz 2.2litra oczywista oczywistosc. Dla mnie sportowy SUV to Jeep Grand Cherokee STR - osiem cylindrów, Hemi i wielkie płuca a nie slabiutki diesel z BMW. Zresztą dla mnie X3 to tez inna liga zwlaszcza jesli chodzi o cenę, ciasnotę, zawieszenie na autostrady i elektronikę, która rządzi zamiast kierowcy. W X6 nie zawiódł łącznik tylko polskie drogi, w Niemcach na autostradzie spokojnie by mi uciekł, ale tu jest Polska i na nasze drogi X jest na plus a na pewno nie mozna zaliczac jego dynamiki do wad. Wiem co miales na mysli i ja tez to mialem na mysli tylko nie wiem co znaczy ten twoj tekst o kompie, jakis smieszny przytyk? W terenie jest lepszy od wiekszosci jak nie wszystkich SUV-ów, nie pisz o przeprawach i prawdziwym offroad bo do tego jaki SUV sie nadaje, X3? O faktycznych wadach piszesz cos dopiero teraz, choć u mnie nic nie piszczy i nie stuka nawet zima (moze wyjatek potwierdzajacy regułę - nie będę się spieral). Wady ma jak każde auto choc moim zdaniem główne to intercooler, brak kompa w kazdej wersji, kultura pracy zimnego silnika, turbina raczej lubi sie moczyc, japonskie czesci i ich ceny oraz czesto orginalnosc (innosc) przez co brak zamiennikow. Wszystkie samochody które wymieniasz sa drozsze niz X z 2005 roku za jakim rozglada sie crayou, wiec to niczego nie wnosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Trochę dymu się wokół mnie zrobiło, więc i ja się wypowiem. Co do trzeszczenia i piszczenia, to moja E46 poniekąd do tego już mnie przyzwyczaiła - nie jest to górnopółkowe auto jak wiadomo. X-trail na pewno ma swoje wady, bo nie wierzę w idealne auta i niestety z pewnymi rzeczami i minusami pogodzić się trzeba. X3 - niepotrzebnie poruszony temat: nie ta liga, nie te pieniądze. Tak jak pisałem wcześniej: "auto do dojazdów do pracy, na wycieczkę nad jeziorko, sprawnie wyjeżdżać z parkingu ze śniegu, no i chcę mieć opcję podjazdu pod klatkę przez krawężnik". W tej cenie dostaję niezły kompromis gabarytu, wyposażenia, rocznika i ekonomii jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 I moim zdaniem X-trail idealnie spelnia te wymagania, problem moim zdaniem jak to w nasxym kraju bywa gdzie kazdy samochód to od dziadka "ss-mana" bądź marynarza, to znaleźć egzemplarz w godnym stanie, zwlaszcza diezel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Szczerze powiedziawszy to chciałem benzynę z LPG. Ale X-trail słabo znosi gaz no i wybór aut z benzynowymi silnikami jest dość skromny. Trzeba szukać diesla. Raczej będę coś sprowadzał. Tylko najpierw sprzedam E46. Ktoś chętny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Widzę bardzo podobny proces jak w moim przypadku, też chcialem benzynę z LPG i też z tego powodu zrezygnowałem na rzecz diesla. Powodzenia w poszukiwaniach no i sprzedaży bi em dabliu (na to chyba zawsze jest popyt?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Każdy towar ma swojego kupca, jak to mówią. Ludzie boją się tej marki, bo przylgnęło do niej niesłusznie, że "pali jak smok i części drogie". Zobaczymy jak to będzie. A jak Panowie z tym interfejsem diagnostycznym? Można coś nabyć w rozsądnych pieniądzach i samemu sprawdzić co boli auto? Wysłane z GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 (edytowane) Każdy towar ma swojego kupca, jak to mówią. Ludzie boją się tej marki, bo przylgnęło do niej niesłusznie, że "pali jak smok i części drogie". Zobaczymy jak to będzie. A jak Panowie z tym interfejsem diagnostycznym? Można coś nabyć w rozsądnych pieniądzach i samemu sprawdzić co boli auto? Wysłane z GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2. kody błędów możesz odczytac bez kabla - kilka naciśnięć pedału gazu i możesz odczytać kody błedów. Za te pieniądze nie kupisz nic lepszego z SUV pod względem: komfortu, przestrzeni, spalania, możliwości terenowych. Silnik trwały i mało pali (ten bez DPF), dwumasa bardzo trwała i można ją zastąpić jednomasowym w razie awarii, zawieszenie trwałe. Subiektywnie moge stwierdzić że auta jest głośnawe - jak się przesiadłem z C3 to byłem w szoku jak w nim cicho, ale z czasem ucho się przyzwyczaiło i teraz się wydaje że jest głośno. Z bolączek to każdy ma albo będzie miał problem z pękniętym intercoolerem (da się pospawać i problem nie powróci), wtryski czasem odmawiają posłuszeństwa (w wersji bez DPF można regenerować), drogie przednie wachacze (niewymienny sworzeń - na szczęście długo wytrzymują), pojawiająca się korozja przy nadkolach i na klapie, często jest problem z turbiną bo jest za słaba do tego silnika i bywa że się wałek ukręca (jest firma co robi wzmocnione turbo i można zapmnieć o problemie). Jak poszperasz i zrobisz zestawienie plusów i minusów wybranych aut, to X-T wypada zdecydowanie najlepiej. Nie śpiesz się z zakupem i szukaj zadbanego egzemplarza z rocznika 2004-2005 (bez DPF i dCi) a będziesz zadowolony. Ja obejżałem 11 X-traili zanim kupiłem swojego. Z tych wszystkich dwa były OK, reszta to szrot. Edytowane 15 Maja 2013 przez zeshky 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Byc moze sie myle, lepsi niech mnie poprawia, ale jesli bedziesz szukal auta w Niemczech, to uwazaj na rocznik 2005 i wyzej. Z tego co wiem, na Polske wychodzily jeszcze bez DPF (mi udalo sie wychaczyc taki z ostatniej chwili - Polska salon z konca 2005 bez DPF). Ale na zachod juz mialy ten nieszczesny filtr. Komu on potrzebny ?. Niby mniej zanieczyszczen, ale co z tego jak zeby sie nie zapchal trzeba wyzej krecic przez co wyzsze spalanie. Ale ogolnie musze powiedziec, ze z aut jakie mialem ( mialem tego troche od poloneza poprzez Rovera Peugeoty itp konczac na nysce P12) X jest zdecydowanie najlepszym i najfajniejszym autem . Uniwersal do bolu. Juz teraz mysle co tu kupic za kilka lat i mam problem, bo T31 jakos juz mnie nie rajcuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 nie wiem jak spalanie bez dpf ale moim (rok 06 z dpf) nawet przy spokojnej jeździe na trasie ciężko zejść poniżej 7l (jest to jednak możliwe) http://www.motostat.pl/vehicle-stats/50921 Zrobiłem Xem ponad 20tys i oprócz kilku "bąków" z rury specjalnie nie zauważyłem jego istnienia. Co nie zmienia faktu iż mam w planach pozbycie się tego gadżetu nysska - przecież to tylko luźna dyskusja po co się napinać. Ja szukałem auta z budżetem 40kzl czyli na sam zakup nie chciałem przeznaczyć więcej niż 30-max 35tys (tzn ja to chciałem przeznaczyć dużo mniej na samochód, ale żonka się uparła na coś młodszego) dlatego takie porównania i roczniki. "co znaczy ten twoj tekst o kompie, jakis smieszny przytyk?" - to nie przytyk - dokładnie określiłem co mam na myśli. Jeśli przejrzysz ogłoszenia z pewnością znajdziesz sprzedawców (zwłaszcza handlarze) piszących iż auto wyposażone jest w komputer. Parametry szukania: do 2006, diesel, komputer - 86 sztuk na otomoto! Poniekąd mają rację - CPU można nazwać komputerem ale wyświetlacz do przebiegu, temp i zegarek też? crayou - określ budżet - będzie łatwiej czegoś wspólnie poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 (edytowane) szukaj zadbanego egzemplarza z rocznika 2004-2005 (bez DPF i dCi) Nie DPF i nie dCi czy nie DPF ale z dCi - bo różnie ten nawias można zrozumieć... Obstawiam, że dCi jest pożądane. X-traile można spotkać od 19 do 29 tys zł a czasem i więcej. Ja planuję wydać jakieś 25-26tys. Ale z propozycjami to koledzy spokojnie. Na razie chcę trochę poznać ten model a zmieniać auto będę bliżej lipca. Ale dziękuję za zainteresowanie. U mnie na parkingu stoi wersja Columbia (czy jakoś tak) - ładnie się prezentuje. Złapię właściciela i się poprzymierzam Czy ASO Nissana ma możliwość sprawdzenia auta po VIN? Wizyty auta w ASO i takie tam. Edytowane 15 Maja 2013 przez crayou Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Jesli chcesz zmieniac auto w lipcu to ja radzę juz sie rozglądać zwłaszcza jesli masz jakieś własne preferencje. P.S. Bartezm ja się absolutnie nie napinam (chciałbym aby takie sprawy byly dla mnie problemem), stwierdzilem że moim zdaniem w wielu watkach mocno krytykujesz X-a, następnie pociagnalem watek za Tobą. Jesli chodzi o ten nieszczęsny komputer pokładowy to myślisz, że ktoś na tym forum nie wie o czym mowa, podpieranie się otomoto niewiele pomaga tam piszą wszystko. Domyslam się, że nie miałeś nic złego na myśli, ale wyszło Ci to dziwnie. Kończąc ja więcej czytam niż pisze ale zabieram głos zwykle jak z czymś się nie zgadzam, ale nie dla chęci samej negacji czyjejś opinii a bardziej checi jakiegoś wyjasnienia (rozjasnienia) pewnych kwestii. Koniec zasmiecania watka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 A ja się właśnie często opieram o to co jest napisane w ogłoszeniach a dodatkowo przy kupnie egzekwuję punkt po punkcie... (nie dotyczy tylko samochodów). Jeśli w rzeczywistości czegoś brakuje - jest to argument do przynajmniej zbicia ceny lub ewentualnego zwrotu towaru. Tak np kupiłem poprzednie auto (hrv). W ogłoszeniu było że ma ABS, na oględzinach się okazało że nie działa... Kody pokazały awaria pompy... Od "utargowanej" (przez inne rzeczy) ceny dodatkowo odjeliśmy koszty używki z allegro. Wracając do tematu - handlarze często wyciągają żarówki z deski, jeśli ta sygnalizuje jakiś problem (check engine lub od świecy żarowej w dieslu, srs itp). Nie raz się z tym spotkałem więc należy sprawdzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Nie DPF i nie dCi czy nie DPF ale z dCi - bo różnie ten nawias można zrozumieć... Obstawiam, że dCi jest pożądane. Sorki, skrót myslowy oczywiście bez DPF ale z dCi pod maską. Jak planujesz w lipcu to już zacznij oglądać - pojeździsz kilkoma, przyzwyczaisz się do auta i będziesz miał porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Na razie pooglądam w komisach co mają, aby sprawdzić jak się w tym czuję i jak się prowadzi. Docelowo jednak zdecyduję się chyba na zakup przez firmę http://lesniewscy.eu/ . Niedawno kolega brał przez nich Mondeo, w granicach 35tys. zł. Zadaowolony bardzo. Auto z gwarancją, z potwierdzonym przebiegiem, w silniku tylko jeden zapisany błąd (jakaś dawna historia). Od czasu do czasu widzę x-traile ze światłami w relingach. Co to za światła? Jakieś dalekosiężne "w teren"? To jest standardowe wyposażenie którejś wersji? Ciekawe rozwiązanie tak na marginesie. Wysłane z GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Oj, przepraszam - nie chciałem żeby wyszło na reklamę. Po prostu niedawno dowiedziałem się o tej firmie i tak jakoś wrzuciłem... Dzięki za odpowiedź ze światłami. Niestety wbrew temu co pisałem wcześniej, coraz bliżej mi do benzyny 2.5l. Później LPG. Przejrzałem wszystkie wątki o X-trailu na forum - pomimo, że 2.0 jest na czarnej liście LPG, to gazujecie i silniki mają się dobrze. Jednak posiadając 2.5l byłbym spokojniejszy. Jedyny problem, że benzyniaków jest nieporównywalnie mniej od diesli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Jeden kolega od 2.5l na forum opisywał problemy z silnikiem i okazało się że miał wypalone zawory - naprawa 3k zł - poszukaj. Ja również podzielam opinie że obie benzyny w T30 nie nadają się do gazu. Był temat o gazowaniu T30 i wypowiadali się głównie posiadacze primery i almery a tam chyba jest inny silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Ehhh... Skołowany już jestem... Właśnie poczytałem, że diesel głośny w tym aucie przy prędkościach powyżej 100km/h i to mnie trochę odstraszyło bo przekroczyć tą prędkość to żaden wyczyn. Z kolei widzę, że u sąsiadów benzynowe silniki droższe, no i z wyposażeniem słabo. Głowa już mi się w rękach nie mieści... Wysłane z GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.