Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Proste pytania - Szybkie odpowiedzi


Adriel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie,może inni by to nazwali druciarstwem,ale nie ma innej możliwości.

Mam tak kilka przewodów przeciągniętych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
3 godziny temu, Zając napisał:

Szybkie pytanie do znawców. Co oznacza liczba DOT 60BB

 

NOKIAN TYRES P.L.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie bylo - co te "DOT 60BB " oznacza. Pytajacy chyba wie jakie opony ma.

oznaczenie DOT

Kod DOT (skrót od Department of Transportation) ułatwia określenie miejsca produkcji oraz wieku opony. Pierwsze dwie cyfry oznaczają fabrykę, w której opona została wyprodukowana. Ostatnie cztery cyfry oznaczają tydzień i rok produkcji. Na przykład, jeśli kod to 1213, opona została wyprodukowana w 12. tygodniu 2013 r.

 

DOT.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co oznacza skrót DOT. Moje pytanie dotyczy rozszyfrowania liczby 60BB. Czyli który to rok produkcji, bo liczba 60 to sześćdziesiąty tydzień, ale którego roku?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zając a czemu pytasz o te opony Nokian?

Ja mam problem z nimi, bo mam wibracje przy wyższej prędkości i "fachowcy" twierdzą, że te ruskie miały wadę i wibrowały, bo nie dało się ich wyważyć idealnie.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam i miałem problem z wibracjami różnych marek m in Bridgestone i nawet gy fabryczne. . Ale to od > 3 ROKU.
jeżeli ktoś jeszcze takie starsze opony używa.
Nie można ich wyważyć ani na zwykłej wyważarce ani nawet na ośce. ( ZAMONTOWANE ).
przechowywane na felgach na hakach na ścianie w ciepłym garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Banan61 napisał:

Pytanie bylo - co te "DOT 60BB " oznacza. Pytajacy chyba wie jakie opony ma.

Do mnie "pijesz"? Bo mam takie wrażenie.

60BB oznacza PRODUCENTA - więc mu odpowiedziałem co to oznacza.

Nie bardzo rozumiem o co się czepiasz - jeżeli faktycznie się czepiałeś.

W każdym razie uważam, że odpowiedziałem dokładnie na to o co pytał. A nie pytał jakie ma opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ja cię kręce. Chodziło mi o rozszyfrowanie roku produkcji. Te opony mają DOT (wiem co to jest DOT)jak wyżej. Wiem jakie to opony (Nokian), wiem który tydzień produkcji (60), ale nie wiem który rok (BB).

Edytowane przez Zając
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Brzyk napisał:

Ja mam i miałem problem z wibracjami różnych marek m in Bridgestone i nawet gy fabryczne.

Ja kojarzę, że raczej bardzo szybko lub nawet od początku miałem problem z wibracjami. Dokładnie nie pamiętam, bo na początku jeździłem lokalnie do 90-110 km/h.

Problemy mam na dwóch zestawach całych kół (Brighstone 17, Nokian 16) i najciekawsze, że poprzednie felgi "zimowe" jeździły bez wibracji na J10. Jedyna zmiana oprócz nowych opon, to że założyłem TPMSy (może one są winne).

PS.: Co do rozkodowania, to rozumiem, że kolega @Zającpodał tylko DOT i kod producenta, a nie podał 4-cyfrowego kodu rocznika i z tego wyszło nieporozumienie. No chyba, że teraz nie ma klasycznego kodu rocznika z cyframi (ja w Nokianach mam 4 cyfry).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zając napisał:

O ja cię kręce. Chodziło mi o rozszyfrowanie roku produkcji. Te opony mają DOT (wiem co to jest DOT)jak wyżej. Wiem jakie to opony (Nokian), wiem który tydzień produkcji (60), ale nie wiem który rok (BB).

Echhhh... ale to nie jest DATA produkcji - a kod producenta. Te cztery znaki 60BB oznacza NOKIAN. Ta liczba 60 nie jest związana z datą produkcji.

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alleluja. Ciekawe więc gdzie jest oznaczenie daty produkcji.

 

IMG_20230717_133715.jpg

Edytowane przez Zając
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj dalej, na prawo od id producenta, lub na drugiej stronie opony. Btw. rok ma 52 tygodnie, więc pierwsze dwie cyfry to max 52-53 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie opon. Muszę kupić przed wyjazdem wakacyjnym za granicę nowe letnie opony, bo salonowe EcoContacty 5 już się kończą. Celuję w Premium Contacty 7. Tutaj pojawia się pytanie, bo samochód wyjechał z salonu na oponach 215/65/r17, gdzie Nissan teoretycznie mówi o 215/60/r17. Alufelga standardowa z Acenty. Czy mogę brać bez problemu 65? I czy czekać jeszcze na jakieś obniżki cen? (Czy w ogóle warto czekać, bo wyjazd dopiero w połowie września). Z góry dzięki. 

Swoją drogą, co do wibracji wspomnianych wcześniej - u mnie ecocontacty salonowe też powodowały wibracje. Przełożenie dwóch na tył zredukowało je dosyć znacznie. (Tak, nie bijcie - mają 6 lat, ale przebiegi małe i przechowywane ze spuszczonym powietrzem do 1,5 atmosfery + z buziakiem na do widzenia :P ).

Edytowane przez Quadro26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniając felgi to opony musisz założyć takie jak mają być... tu nie ma żadnej tolerancji, wszystko inne to Januszowanie i diagnosta powinien to sprawdzić i odrzucić (ale nie sprawdzają aż tak dokładnie niestety, bo połowa aut by wracała do domu niepocieszona ;P) Ja mam lato i zima GY są super, nic nie bije, w miarę ciche. Dodatkowe zimowe "pontony" (profil 65) fajnie zmiękczają dziury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Smakor napisał:

Nie zmieniając felgi to opony musisz założyć takie jak mają być... tu nie ma żadnej tolerancji, wszystko inne to Januszowanie i diagnosta powinien to sprawdzić i odrzucić (ale nie sprawdzają aż tak dokładnie niestety, bo połowa aut by wracała do domu niepocieszona ;P) Ja mam lato i zima GY są super, nic nie bije, w miarę ciche. Dodatkowe zimowe "pontony" (profil 65) fajnie zmiękczają dziury :)

Stąd pytanie, czy skoro wyjechał z salonu na profilu 65, a w zapisie jest że powinien mieć 60, to wymienić na takie jakie były, czy na takie jakie być powinny? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Quadro26 napisał:

Stąd pytanie, czy skoro wyjechał z salonu na profilu 65, ..., czy na takie jakie być powinny? :P

Wg mnie, opony 215/65/17 nie spełniają warunków homologacji i nie mogą być.
Przy większym dzwonie, wyczulony likwidator sprawdzi na słupku, zrobi zdjęcia opon i mogą być kłopoty z wypłatą odszkodowania.
Poza tym diagnosta nie powinien przepuścić.
Wydaje mi się, że benzyny J10 i J11 mają tak samo 215/60/17 i 215/65/16  (ja tak miałem), nie wiem, czy J12 lub diesele mają inaczej.
Dozwolone rozmiary powinieneś mieć na słupku B, po otwarciu drzwi kierowcy.

PS.: U mnie bicie jest tak niefajne, że jadąc 100 km jestem zmęczony od trzęsienia rąk i całego ciała (wyważone, bez ząbków, bieżnik równy, zawieszenie sztywne, brak luzów na drążkach, łącznikach, wahaczach, półosiach, jedynie koło dwumasowe ma lekki luz od dawna).

 

Edytowane przez aquariusmax
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to wymienię na 60. Dobrej nocy :) 

PS
U mnie to bicie dalej jest nieznaczne, ale przerzucenie opon + wszystko co kazałeś zrobić jakiś czas temu na pw przyniosło efekty i jest lepiej :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, aquariusmax napisał:

PS.: U mnie bicie jest tak niefajne, że jadąc 100 km jestem zmęczony od trzęsienia rąk i całego ciała (wyważone, bez ząbków, bieżnik równy, zawieszenie sztywne, brak luzów na drążkach, łącznikach, wahaczach, półosiach, jedynie koło dwumasowe ma lekki luz od dawna).

 

Bez jaj to raczej nie opony tylko zawieszenie, krzywe auto (mialo dzwona?) Miałem kiedyś pożyczone Seicento po dzwonie przy 60 i 120 dostawało drgań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Smakor napisał:

Bez jaj to raczej nie opony tylko zawieszenie, krzywe auto (mialo dzwona?)

Auto bez szkód. Jedynie w ASO zakładali czujniki z przodu i z tyłu i zostawili niezły bajzel z brakiem podłączenia jednego halogenu włącznie.

Dlatego obstawiam jeszcze jakieś wibracje od nadwozia, bo też o tym na forum Kadjara czytałem.

Diagnosta nawet za pieniądze nie chciał geometrii ustawiać, bo auto za nowe (4 lata) i widać w lustrze, że dobrze koła stoją.

Jedynie miał uwagi do miękkiej poduszki silnika, ale taka już ona jest i nie odbija o nic.

Skręcanie, zwalnianie, przyspieszenie, bez biegu, z biegiem nie powoduje zmian w wibracjach, jedynie jest np. przy 100 km/h bardziej, przy 110 km/h mniej, przy 120 km/h bardziej, przy 130 km/h mniej. To tak w uproszczeniu, że czasem jest mniej odczuwalne. I chyba zależy od wzniesienia i może kierunku wiatru, ale to już popadając w paranoję.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Braliście pod uwagę wewnętrzne przeguby i półosie? Gdzieś było na forum,że jedna półoś była źle wyważona ,było też,że przeguby w skrzyni biły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...