Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Proste pytania - Szybkie odpowiedzi


Adriel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, aquariusmax napisał:

A to ciekawe, bo mi kilka razu tłumaczyli, że w ASO nie są w stanie Consultem skasować błędu modułu komfortu, który mam od czasu jak mi po 6 miesiącach od odbioru nowego QQ wymienili chłodnicę klimy i napełniali układ.

Miałem błąd czujnika nasłonecznienia, dał się skasować. 

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Rapi napisał:

dał się skasować. 

Rozumiem, że tym interfejsem Delphi?

Trochę boję się spróbować Car Scannerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Orientujecie się jaki jest maksymalny rabat dla posiadaczy programu You+ Nissan na przegląd w ASO robociznę i materiały? Czy w przypadku 6 przeglądu rabat jest wyższy niż 10%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, memeQQ napisał:

Czy w przypadku 6 przeglądu rabat jest wyższy niż 10%?

Kiedyś dla samochodów powyżej 4 lat miałem do 40% na części i do 20% na robociznę. Coroczny przegląd może być inaczej traktowany, bo może być liczony ryczałtem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, przegląd inaczej jest traktowany. Ciekawy jestem o zakres przeglądu na 6 rok. Rolki i pasek osprzętu już wcześniej był odpuszczony, mimo wskazań, ale był w bdb stanie. Świece? Auto 51 tys. km, ale nic nie pożądanego się nie dzieje. Płyn chłodzący w zakres może wchodzić? Nie ukrywam, że auto do tej pory 5 przeglądów w jednym ASO ma na koncie, myślę o 6 do kolekcji, jestem przygotowany na taki coroczny wydatek, tylko nie chce dodatkowych niepotrzebnych kosztów ponosić. Macie jakieś doświadczenia z 6 roku i podobnego przebiegu w odniesieniu do zakresu przeglądu? Przebieg znikomy, więc myślę tylko o podstawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodniczy po 5 latach. Sugeruję ten lepszy niebieski (na 4 lata), bo ASO leją ten gorszy zielonkawy, czy różowy (na opakowaniu piszą, że wytrzymuje 1 rok).

Świece po przebiegu, choć ja wymieniłem po 40 tys., bo szarpało, ale to nie one były winne. 

Rolki po 4 latach zostawiłem stare, trzeba kontrolować.

Warto przeczyścić tylne hamulce i zrobić płukankę silnika.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ma może ktoś rozpiskę zalecanych prac na poszczególne lata lub przebieg?

Połowa z nas ma samochody w podobnym wieku.

Ja jestem po 5 przeglądzie. Wymieniono płyn chłodniczy i hamulcowy.

O rozrządzie i świecach nie wspominano.

Natomiast rabaty ( teoretcznie ) miałem stałe od zawsze takie same. Nawet gdy przywiozłem swój olej - robota była obniżona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też robię już przymiarkę do przeglądu po 5 latach,blisko 66 najechane a do lipca będzie sporo więcej.W serwisówce dla J11 1.6pb pisze o świecach platynowych,wymiana chyba coś około 80 tys, tylko czemu konkretnie platynki a nie irydowe???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem z ASO kosztorys i zakres na 6 przegląd. W zakresie ponownie pasek i rolki, jednak tutaj poprosiłem najpierw o weryfikację. Poza tym świece zapłonowe - co 4 lata lub 80 kkm wymiana napisał doradca i pytanie czy ruszać, jeśli auto ma 51 tys. km i nie czuje potrzeby ich wymiany? Tak profilaktycznie wymienić, czy zostawić ewentualnie na przyszły rok? Płyn chłodniczy nie mam w zakresie i w kosztorysie, poza tym nie był jeszcze wymieniany w moim aucie, też pewnie jakieś są zalecenia, ale moje ASO jeszcze nigdy nie informowało o takiej ewentualności lub konieczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodniczy obowiązkowo po 5 latach, a potem co 4 lata. Jak poprzednio nie wymienili np. z nonszalancji serwisu lub przeglądów w trakcie roku, to teraz się upomną dopiero za kilka lat (po 9 latach). Upierać się, aby zalali ten droższy niebieski.

Hamulcowy co 2 lata, czyli lata parzyste, zawsze.

Świece 80 tys. km, nie mniej niż 4 lata.

Święte lepiej dać dokładnie takie jak w instrukcji po numerze, jest to kwestia kąta w bloku i ich zalewania przez wtrysk oraz temperatury.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień sam. Cena to jakieś 4x40 zł (identyczne jak na pierwszy montaż).

Lepiej nie przeciągać, bo może Cię spotkać przykra niespodzianka ze zniszczeniem silnikach z odłamanym fragmentem zmęczonej świecy. Były już takie przypadki.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nic trudnego. Klucz dynamo także posiadam.

Aczy mogę pójść na łatwiznę - i podsuniesz mi przykładową śweicę - ( link do pierwszego lepszego sklepu ) ?

Lub - parametry świecy?

W poprzednim samochodzie pojechałem żeby mi świece żarowe wymienili. Naczytałem się że to trzeba ostrożnie żeby nie urwać gwintu, potem dokręcać momentem.

A gość ( w dużym warsztacie ) - przyszedl z grzechotka - odkręcił - zakręcił  i ...... pojechałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę podać numer świec NGK do 1.2, bo taki mam.

Nowe cieniutkie świece są delikatne i dokręcenie ma zasadnicze znaczenie, czy będą się przegrzewać lub się odkręcą. Fachowcy wiedzą ile trzeba dokręcić na wyczucie, tak jest nawet opisane na świecach np. opór i 1/4 obrotu. Ważny jest też smar.

Niestety za wymianę płaciłem 220 zł z rabatami, a świece 160 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Brzyk napisał:

To raczej nic trudnego. Klucz dynamo także posiadam.

Aczy mogę pójść na łatwiznę - i podsuniesz mi przykładową śweicę - ( link do pierwszego lepszego sklepu ) ?

Lub - parametry świecy?

W poprzednim samochodzie pojechałem żeby mi świece żarowe wymienili. Naczytałem się że to trzeba ostrożnie żeby nie urwać gwintu, potem dokręcać momentem.

A gość ( w dużym warsztacie ) - przyszedl z grzechotka - odkręcił - zakręcił  i ...... pojechałem. 

Do 1.6 DIG-T świece zapłonowe to NGK dilkar7e9hs.

Ja u siebie jeszcze też nie zmieniałem, auto ma 6 lat i 70 kkm, świece przy wymianie dokręcamy momentem 24 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, aquariusmax napisał:

Wymień sam. Cena to jakieś 4x40 zł (identyczne jak na pierwszy montaż).

Lepiej nie przeciągać, bo może Cię spotkać przykra niespodzianka ze zniszczeniem silnikach z odłamanym fragmentem zmęczonej świecy. Były już takie przypadki.

Miałem taki przypadek w poprzedniej J11 z 1.2 w wymienionym silniku :D

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz dłużej mi kręci rozrusznik przy odpalaniu, wyglada na akumulator, zaraz Nissan będzie miał 4 lata i 53k przejechane w warunkach mieszanych. QQ na przedłużonej gwarancji jednak w jej warunkach akumulator jest wykluczony.
Pytanie może infantylne ale czy mogę we własnym zakresie wymienić akumulator mimo „gwarancji” czy musi to zrobić ASO, aby nie utracić gwarancji na te podzespoły które ona obejmuje?
I drugie pytanie jaki ewentualnie aku do 13. 140 KM ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przedłużona gwara nie obejmuje akumulatora to skąd te obiekcje? Masz prawo samemu sobie wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozpiac przeguby wewnetrzne skoro nie ma precika do wyjecia? Czy sa to przeguby nierozbieralne? qq 2.0DCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Kaszak 1,2 z 2017 roku zamknął się dzisiaj z uruchomionym silnikiem.

Jak tego uniknąć na przyszłość? Rozumiem zamknął, zdarza się - ale z silnikiem w ruchu?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Irek_74 napisał:

Rozumiem zamknął, zdarza się - ale z silnikiem w ruchu?!

Zamknac od zewnatrz (np. pilotem?) czy od wewnatrz? bo tego nie napisales. Opisz dokladniej sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeprowadzić cienki przewód z kabiny z lewej strony z okolicy bezpieczników i przełączników do komory silnika w okolice akumulatora. Wiem że tak poprowadzona jest linka otwarcia maski ale trudno mi tam coś namierzyć. Może ktoś już próbował i coś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez przepust obok przewodów idących z kabiny do komory silnika. To najprostszy sposób. Nakłuć gume przepustu w górnej części i przeciągnąć patyczkiem czy czymś przewód. Można dla pewności uszczelniaczem jakimś potraktować. Ja tak przeciągnąłem kabel kamery przedniej. Na początku też kombinowałem by broń Boże czegoś nie ciąć, ale szybko dałem sobie spokój i zrobiłem właśnie dziurawiąc. Nie wiem jak jest w qq, ale u mnie od komoru silnika by to ułożyć jakoś musiałem wyciągnąć całą obudowę filtra powietrza. Oczywiście zakładam, że ww qq przepust jest podobnie jak w pulsarze na lewo nad kolumną kierowniczą i pedałami.

 

 

20230514_164042.jpg

20230514_164100.jpg

20230514_163306.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...