Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Proste pytania - Szybkie odpowiedzi


Adriel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.08.2022 o 22:48, aquariusmax napisał:

Mam trochę dziwny objaw. Mianowicie, szczególnie przy prędkości 110-130 km/h mam lekkie drgania nadwozia, chyba też delikatnie na kierownicy.

Ale najciekawsze jest to, że dzieje się to chyba tylko podczas jazdy pod górkę, wtedy to zauważam.

Dzieje się tak samo na biegu, i gdy "zdejmę" bieg na luz.

Może, choć nie jestem pewien, podpowiedzią będzie, że mam coś z tarczami, bo pomiędzy 60-80 km/h mam pulsowanie pedału hamulca przy hamowaniu (na samym początku).

Koła wyważyłem, to z większym odważnikiem dałem na tył (zmian nie zauważyłem znaczących).

Diagnosta coś przebąkiwal o delikatnym ząbkowaniu jednej opony od wewnątrz, ale ja niczego nie wyczuwam przy pocieraniu opony (oryginalne 17 cali Brighhstone 4 letnie, przejechały ok. 25 tyś. km). Luzów brak, owalizcja przy hamowaniu połową siły hamowania jest w normie, choć trochę większe z prawej.

Co to może być?

Ja mam podobnie,
na autostradzie, przy pewnym przedziale prędkości 120-130 mam drgania, najlepiej widać to po zagłówku fotela pasażera - drży.

Opony wyważane kilka razy w różnych formach, felgi nieuszkodzone, brak pulsowania podczas hamowania.

Wychodzi mi na to, ze to opony, są już na ostatnim etapie życia - moje przypuszczenia. Nie uszkodzone nigdzie, mają ponad ok 3mm bieżnika, ale są już poząbkowane. Przebieg, od nowości, ok 70-75tyś km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, do osób jeżdżących z dużym box-em na dachu.

Wybieram się do Grecji i chcę założyć box-na dach. Nigdy z takim boxem nie jeżdzłem, bo nie był mi on potrzeby?


Jak się ma procentowo wzrost spalania przy jeździe z takim boxem po autostradach? Oczywiście średnia, przybliżona wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, buba1982 napisał:

Wychodzi mi na to, ze to opony, są już na ostatnim etapie życia - moje przypuszczenia. Nie uszkodzone nigdzie, mają ponad ok 3mm bieżnika, ale są już poząbkowane. Przebieg, od nowości, ok 70-75tyś km.

 

Tu mogę także się podpisać. Miałem w połowie zużyte Bridgestony. Zaczęło się trzepanie kołami, niby wyważone - a dalej trzepie. Już szedłem w dalszy etap - zawieszenie, tarcze. Nawet reklamowałem opony bo miały mikropęknięcia na bokach. reklamacja odżucona bo - nieprawidłowo użytkowałem . - za niskie ciśnienie. ( we wszystkich 4 )

Dopiero wymiana poprawiła wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 17.08.2022 o 10:10, Brzyk napisał:

Miałem w połowie zużyte Bridgestony. Zaczęło się trzepanie kołami, niby wyważone - a dalej trzepie.
..
Dopiero wymiana poprawiła wszystko.

Geometrii nie ruszałeś?

Tarcze wymieniłem. Pulsowanie przy hamowaniu z prędkości 80 km/h ustąpiło (liczę, że na długo).
Niestety drżenia powyżej 110 km/h pozostały.
Na oryginalnych letnich Brigstone, jak i na zimowych Nokian Tyres WR D4 215/65 R16 102 H XL też mam takie drżenia.
Opony też są 4 letnie, ale drżenia pamiętam już od przynajmniej roku.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem dokłądnie tak samo.

U mnie Bridgestony po 2 roku zaczęły trzepać.

Podejrzewałem i tarcze i sprzegło i dwumas.

Wiem że to niestety mega problem - ale najlepiej jeszcze podmianka na 3 komplet.

U mnie wisi w garażu :) jakby co... ( a drugi na samochodzie ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pomysł zamiany kół stronami (lewe na prawe i na odwrót, przód i tył). 

Przekładać opon nie chcę, bo to w Nissanie koszt jednej nowej markowej opony.

W sumie to dziwne, bo jak zamieniam sezonami przód z tyłem, to powinno być lepiej.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2022 o 20:19, Brzyk napisał:

ja miałem dokłądnie tak samo.

U mnie Bridgestony po 2 roku zaczęły trzepać.

Podejrzewałem i tarcze i sprzegło i dwumas.

Wiem że to niestety mega problem - ale najlepiej jeszcze podmianka na 3 komplet.

U mnie wisi w garażu :) jakby co... ( a drugi na samochodzie ).

 

Brzyku,nigdy Brdgestonów! Miałem z nimi styczność w dwóch samochodach omijam to z daleka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, JACKO29 napisał:

...,nigdy Brdgestonów!

Miałem Brdgestony letnie i zimowe na J10 przez 6 lat i nie było żadnego problemu. Więc, albo jakość ich się pogorszyła, albo J11 przyciąga problemy swoją konstrukcją. Tym bardziej, że na zimowych Nokianach mam podobnie.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat miałem Bridgestony we fiacie ( Croma) - też duży. Nie wiem dalczego zakupiłem. ( cena? )

Dawno temu ( może z 15 lat wstecz ) - tata miał bridge - ale tez znów sie b szybko zużyły.

Tak więc - następne będę testował - Laufeny ( czyli hankooki ) - takich jeszcze nie miałem. Ale to za rok.

A na zimę -  u mnie tylko uniroyale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, aquariusmax napisał:

Miałem Brdgestony letnie i zimowe na J10 przez 6 lat i nie było żadnego problemu. Więc, albo jakość ich się pogorszyła, albo J11 przyciąga problemy swoją konstrukcją. Tym bardziej, że na zimowych Nokianach mam podobnie.

Twarde,śliskie,szybko znikają na felgach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie śmiejcie się. Gdzieś przeczytałem teorię, że opony się ząbkują przez to, że się wchodzi w zakręty ze zbyt małą prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w sumie - nie będę się śmiał.

do końca nie wiem co to ząbkowanie. ( muszę sprawdzić w guglach).

Ale to zalezy od stylu jazdy.

Ja akurat przys[ieszam w zakrętach ( gdy wychodzę ze ślimaka, albo na ostrzejszym łuku).

Jakieś takie połączenie auta z moto.

I to chyba powoduje że mam przednie oponki na zewnętrznych rantach przyostrzone.zjechane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, 
od jakiegoś czasu mruga mi lewy LED przy dokręcaniu/skręcaniu, na światłach mijania.

Czasem ułamek sekundy, czasem kilka sekund, aż pojawi się komunikat "highbeam default". Samochód mam na rozszerzonej gwarancji - leci 5 rok. Serwis Dealera wskazuje usterkę jako wyłączoną z rozszerzonej gwarancji. Czy miał ktoś podobny przypadek?

Może znany jest Wam jakiś adres email do Nissan Polska, aby można było nawiązać (skuteczną) korespondencję w tym temacie?

 

Z góry dziekuje za wszelką odpowiedź w temacie!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, buba1982 napisał:

Samochód mam na rozszerzonej gwarancji - leci 5 rok. 

Może znany jest Wam jakiś adres email do Nissan Polska, aby można było nawiązać (skuteczną) korespondencję w tym temacie?

Rozszerzona gwarancja jest de facto ubezpieczeniem i Nissan jest tutaj jedynie wykonawcą usługi (likwidacji szkody).

Trzeba przekonać punkt ASO, aby złożył żądanie do ubezpieczyciela o finansowanie takiej naprawy, podając podstawę, czyli punkt w warunkach ubezpieczenia, który określa, że dany element podlega ubezpieczeniu i nie jest z niego wyłączony.

Jeśli element będzie niejednoznaczny, możesz sam złożyć takie żądanie na adres podany na dokumencie zawarcia tego ubezpieczenia.

Od kilku lat, to ubezpieczenie jest mocno okrojone i zostało z niego wyłączone większość najczęstszych usterek, przy zachowaniu ceny.

PS.: Nie jestem ekspertem, ale punkt 4 mojego ubezpieczenia nie wymienia lamp, jako elementów objętych ubezpieczeniem. Punkt 7 dodatkowo wyłącza usługę wymiany takich lamp oraz wyłącza światła i płytki obwodów drukowanych lamp.

Edytowane przez aquariusmax
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dostałem wykaz co wchodzi a co nie wchodzi w rozszerzoną gwarancję.

Z tego co pamiętam - elektryka - nie wchodziła. Głównie silnik i jego elementy.

Ale np radio czy oświetlenie ( ?? wnętrza ?? ) nie.

 

 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 5.10.2022 o 20:02, aquariusmax napisał:

Rozszerzona gwarancja jest de facto ubezpieczeniem i Nissan jest tutaj jedynie wykonawcą usługi (likwidacji szkody).

Trzeba przekonać punkt ASO, aby złożył żądanie do ubezpieczyciela o finansowanie takiej naprawy, podając podstawę, czyli punkt w warunkach ubezpieczenia, który określa, że dany element podlega ubezpieczeniu i nie jest z niego wyłączony.

Jeśli element będzie niejednoznaczny, możesz sam złożyć takie żądanie na adres podany na dokumencie zawarcia tego ubezpieczenia.

Od kilku lat, to ubezpieczenie jest mocno okrojone i zostało z niego wyłączone większość najczęstszych usterek, przy zachowaniu ceny.

PS.: Nie jestem ekspertem, ale punkt 4 mojego ubezpieczenia nie wymienia lamp, jako elementów objętych ubezpieczeniem. Punkt 7 dodatkowo wyłącza usługę wymiany takich lamp oraz wyłącza światła i płytki obwodów drukowanych lamp.

Tak, jak kolega napisał powyżej, "za wstawiennictwem" serwisu, w którym serwisuje samochód, ostatecznie udało się wymienić reflektor :)

Generalnie sam kontakt z Nissanem bardzo sprawny i na poziomie. Jestem zaskoczony na +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile Panu zostało do końca gwarancji?

Pół roku.

Ile pan jeździ rocznie?

tys. km.

To niech Pan obserwuje i ewentualnie przyjedzie za 5 tys. km, ale nie wcześniej.

Albo niech Pan kupi nowego Qashqai'a (ta ostatnia, to autentyczna odpowiedź z ASO, gdy nie mogli przyjąć problemu wypadania zapłonów i spalania stukowego w 1.2, bo Consult nie oferuje takiej informacji (szczególnie z podziałem na cylindry, co jest podobno niemożliwe do uzyskania w QQ), nie mogli tego potwierdzić, więc tego nie ma.

 

Edytowane przez aquariusmax
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, aquariusmax napisał:

 

Albo niech Pan kupi nowego Qashqai'a .

 

nowy QQ to 150tyś zł

nowy XT to 250tyś zł

dziękuję, pojeżdżę starym :D

  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, buba1982 napisał:

dziękuję, pojeżdżę starym :D

dokładnie - miałem to samo przemyślenie. i ..... założyłem hak. ( nie wiem co ma was to obchodzić - ale teraz muszę kilak lat pojeżdzić żeby hak się zwrócił  ::P )

 

u mnie było lepiej.

Wyskakiwał błąd hamulca ręcznego. Jeden ASO-konsultant - czasem się to zdarza, trzeba hamulce wyczyścić - 150 . Oczywiście - po 2 dniach - znów błąd.

Czasem się zdarza - różne syt na drodze.......- zresetować kompa - błędy się zapamietały - ale nic nie znaczące. - jeździć ..... a mozę serwis klimy?

Drugi - aaaaaa gwara się kończy - to wymyśla pan?

Trzeci - poagadmy z mechanikiem.

Mechanik - tak - była jakaś sytuacja że moduł trzeba wymienić - przyjęto zgłoszenie - i jakiś moduł wymieniony.

Od 2 mcy - na razie błędu nie ma. \

Wszystko w tym samym aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem, to nowy silnik VC (ze zmienną kompresją) 1.5T KHT5 158 KM do wersji QQ e-Power jest produkowany w Chinach.

Może czas założyć nowy wątek dotyczący tego silnika?

3 cylindry, turbina, wtrysk bezpośredni, jeden bieg symulujący dźwiękiem zmiany przełożeń (brak skrzyni biegów, to raczej zaleta), przeciwfaza do wyciszania, kompresja 8-14, start-stop (brrr).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, tomkek1912 napisał:

Jak 250 jak tekna 7 miejsc z epowerem to 228., a mhev to 200.

ano siedmiomiejscowy epower z jakims dodatkowym kompletem zimowych kól, chyba 19' niewiele mniej niz 250tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...