Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mając suzuki s-cross był zajefajny patent na wyłączenie funkcji start/stop ,prócz dedykowanego wyłącznika
włączenie nadmuchu na szybę :)  i problem odchodził w nie pamięć :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2023 o 11:19, serg_on napisał:

planowałem taki ruch, ale czy dostanę "gwarancję", że coś się nie roz... ? Koledzy wskazują, jak to w różnych modelach problem ten jest w szczegółach inny, pomiary i zauważone sygnały z dnia codziennego, odmienne. Tak, chciałbym zapomnieć o prostowniku, ale jak widać po coś te mikroprocesorówki wyprodukowali, nawet do akumulatorów AGM ?

Masz mnie za gwarancję.Już trzeci rok z tym jeżdżę,miasto,trasy po 600-700 km i nic,a aku cały czas prawie pełen i sprawny.

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko minie gwarancja (jeszcze pół roku) zakładam rezystory. A przy okazji pytanie.

Czy po zamontowaniu rezystorów jest tez dezaktywacja SS ?

Bo jak nie ma ....to zostawiam czujnik otwarcia maski w położeniu "prawidłowym" czyli na płask...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma.Ale możesz założyć moduł kolegi Roberta B,moduł który z automatu wyłącza SS.Mam taki założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, aktualnie posiadam akumulator jak na zdjęciu. Chciałbym go wymienić na nowy. W ASO koszt akumulatora 940 pln. W tym wątku widziałem, że niektórzy mają fabrycznie montowany akumulator Varta chciałbym na taki wymienić, wyszukiwarka akumulatorów na stronie Varty poleciła mi
"Blue dynamic EFB 570500076" lub "Silver dynamic AGM 57090176". Który akumulator wybrać do mojego auta? Qashqai 1.6 DIG-T 163KM. Fabryczny akumulator, który obecnie mam zainstalowany jest w technologii EFB czy AGM? 909546543f2d689eb4f0690a1dbed412.jpg

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kup aku o identycznych wszystkich parametrach, to może zaoszczędzisz na zakodowaniu nowego.

Nissan specjalnie zakłada fabrycznie inne niż są łatwo dostępne w sprzedaży konsumenckiej, abyś musiał przyjechać do serwisu i zapłacić frajerskie.

Edytowane przez aquariusmax
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Binek89, wsadziłem po Fiammie  - V. Blue dynamic EFB, też do 1.6 DIG-T, nie narzekam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Binek89 napisał:

Cześć, aktualnie posiadam akumulator jak na zdjęciu. Chciałbym go wymienić na nowy. W ASO koszt akumulatora 940 pln. W tym wątku widziałem, że niektórzy mają fabrycznie montowany akumulator Varta chciałbym na taki wymienić, wyszukiwarka akumulatorów na stronie Varty poleciła mi
"Blue dynamic EFB 570500076" lub "Silver dynamic AGM 57090176". Który akumulator wybrać do mojego auta? Qashqai 1.6 DIG-T 163KM. Fabryczny akumulator, który obecnie mam zainstalowany jest w technologii EFB czy AGM? 909546543f2d689eb4f0690a1dbed412.jpg

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

Proponuję taki sam tylko bez naklejki NIssan :P - EXIDE START&STOP EFB 70Ah 720A P+

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję taki sam tylko bez naklejki NIssan  - EXIDE START&STOP EFB 70Ah 720A P+
Rozumiem, że ten, który mam czyli oryginalny Nissana wyprodukowany jest przez EXIDE dla nich i dlatego jest nalepka Nissan?

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak obecnie...

Tak słyszałem kilka lat temu w ASO jak mi wymieniali na gwarancji pierwszy aku w QQ J11 1.2, że ten to jest EXIDE/Nissan.

Istotniejsze jest to, że ma takie same parametry, jest EFB i tak jak pisał wyżej @aquariusmax nie będzie trzeba go programować w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beczki...jeżeli ma ktoś wiedzę,schemat...potrzebuję do rzeźbienia schematu kostki OBD w Kaśce J11 2017 r z oznaczeniem przewodów CAN-L CAN-H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki kupiłem ma trochę więcej prądu rozruchowego ale podobno nic ustawiać nie będzie trzeba. 4fc3a04e87304d1a1530d64830cba01b.jpg

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Binek89 napisał:

Taki kupiłem ma trochę więcej prądu rozruchowego ale podobno nic ustawiać nie będzie trzeba. 4fc3a04e87304d1a1530d64830cba01b.jpg

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

Ja po 4 latach oryginalnego, który w 1. cowidzie wziął wyzionął ducha po paru miesiącach prawie niejezdżnia, wymieniem na AGM Centry.

Tylko musialem podłożyć pod mocowanie, bo lekko nizszy i zabrakło gwintu. 

Zadziałało wszystko bez jakiegokolwiek kodowania. Cena 650.

Jak mowi klasyk: zalaminować i 3 lata działa bez zarzutu.

Sprawdzalem miernikiem, wsio OK

 

20230304_103756.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że temat cały czas żywy.

Dziś po 3 km jazdy i po 2 latach od wymiany na gwarancji - pokazał się cudny napis S/S D.

Mimo że nie robie tras do żabki i z powrotem.

A SS wyłączony " ręcznie " na zawsze.

Kto wie - może i ja muszę juz rozglądać się za nowym AKU

PS

pytanie- jeżeli zmienialiście sami - bez problemu można odpiąć klemy i założyć nowy aku ?

Czy jakieś " ByPasy? dla ciągłego podtrzymania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem,jeżeli wymieniasz na takiej samej mocy możesz spokojnie odpinać bez kombinacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem taki bo S/S i check engine ciągle wywalał. Odwrócony czujnik także nie pomógł. Po jednym dniu użytkowania ( nie wymagał adaptacji ) wszystkie ostrzeżenia pogasły i jest spokój już z 2 tygodnie. Czujnik maski powrócił to normalnej pozycji. Kupiłem dobry prostownik do AGM aby od czasu do czasu go podładować.  Nie potrzeba podtrzymania. Wyjmujesz i wkładasz nowy. 

Zrzut ekranu 2023-03-08 170857.jpg

Edytowane przez Jerzaa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan Qashqai i X-trail wyłączają na stałe system "Stop Start" za pomocą nowego przycisku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli,przycisk jest od razu skonfigurowany na wyłącz,a dla kaprysu można sobie dopiero załączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja miałem oryginalnie ten akumulator Varty zamontowany ale pokazywał w 3 roku użytkowania auta że jest przy odpalaniu 11,5 V a czasami nawet mniej wiec  wymienili mi akumulator na gwarancji - zamiast Varty dostałem teraz ke24170e01ef z naklejką NIssan. Ciekawe ile ten wytrzyma. Teraz jak wsiadam do auta to voltomierz pokazuje 12,4. 

Edytowane przez raf89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przy odpalaniu schodzi do 10v to jest już cienki.Ten co Ci wymienili musiał być FIAAM i zrobili to profilaktycznie,też tak miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja miałem Varty - jego zdjęcie wrzucałem na 16 stronie. 

Przy odpalaniu to miałem na myśli że przed odpalaniem - zaraz po odpalaniu schodził w okolicy 10. 

Edytowane przez raf89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa.no to co innego.To prawidłowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Cały czas po zakupie auta  używałem start/stop ale ciągle utrzymywało sie napięcie akumulatora w granicach 11,5-11,9V (mimo jego wymiany). Nie robiłem wielkiego rabanu bo nie miałem nigdy kłopotu z odpaleniem rano ale ponieważ kupiłem kamerę z ochroną aku i wyłączała się ona przy zatrzymaniu samochodu na światłach ( w końcu wyłączyłem tą funkcję) zacząłem monitorować napięcie miernikiem w gnieździe zapalniczki i postanowiłem przed planowaną dłuższą trasą odłączyć czujnik zamknięcia maski. Przez dwa dni napięcie ładowanie było 14,3- 14,4V (krótkie trasy po mieście). Dziś rano po przejeździe do pracy, krótkim postoju , w trakcie powrotu  do domu napięcie ładowania spadło do 12,1 V i start/stop zaczął działać- czujnik maski cały czas odłączony. Czy ktoś może spróbować to wyjaśnić? Chyba że czujnik trzeba przekręcić a nie odłączyć choć na logikę to prosta krańcówka...Będę wdzięczny za jakąkolwiek sugestię.

Poza tym mam jeszcze problem przy porannym uruchomieniu z niedziałającym autoholdem. Po ponownym odpaleniu nawet po paru sekundach funkcja wraca. Kontrola przy przeglądzie wykazała bład czujnika biegu neutral- został on wymieniony ale awaria dalej występuje. Być może powiązane jest to z niskim napięciem akumulatora i stąd postanowiłem go trochę poeksploatowć z wyłączonym czujnikiem. Miał ktoś podobne problemy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik maski działa w negacji.

Czujnik trzeba odwrócić (odkręcić), a nie odłączyć.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...