GRZECHu Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Podepnę się pod temat odgrzewając trochę kotleta, żeby nie zakładać nowego. Ktoś napisał, że platyny powinno się zamieniać co 60 tyś, inny, że częściej bo się mogą zapiec lub urwać przy wymianie.... jak to jest w końcu? Mam platynowe niestety nie wiem jakie, cały czas na LPG i już coś około 40 tyś na nich zrobiłem, zero problemów, wolne obroty stoją jak stół, silniczek pracuje idealnie równo. Wymienić już czy nie? Jedyne co wiem o moich świecach , to to że te platyny były po około 60zł za sztukę. Nie wiem czy to ma znaczenie ale olej zmieniam co 10 tyś. Silnik vq30de, maxima a32, 96r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romano76 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Ale te świece (BKR5E-11, V-line nr 33) mają własnie na elektrodzie nacięcie w kształcie litery V lub Y. Gdzieś w internecie znalazłem wyjaśnienie, że Y oznacza napięcie centralnej elektrody. Nic z tego nie rozumię. Sorki, oczywiście masz rację, ja znalazłem jakieś błędne tłumaczenie kodów świec ngk, ale w dwóch innych było, tak jak piszesz, że literka Y oznacza "napięcie centralnej elektrody" i nie mam pojęcia co to oznacza, ale wysłałem zapytanie do NGK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Tak katalog wskazuje NGK BKR5EY-11 -9zł BOSCH 0242 232 501 -16zł DENSO L1IK16 - 49zł Tak to wyglada w IC I sadze ze NGK beda najlepsze do Primerki, w Audi mialem Bosch`a i nie narzekalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evelina Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Ktoś napisał, że platyny powinno się zamieniać co 60 tyś, inny, że częściej bo się mogą zapiec lub urwać przy wymianie.... r. mojego starego gonię i raz na jakiś czas (co kilkanascie tys. km )musi iśc odkręcić swiece. sprawdza stan świeczek i wiadomo, że jak ruszy gwimt, przeczyści to nie zapiecze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tfor Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 a jaki numer proponujecie do mojej primerki 2,0 SE, 16V z 1997 r? Na gazi eoczywiście? Rozumiem, że NGK to BKR6EY-11, bo zimniejsze, ale z DENSO znalazłem wg ich katalogu K16R-U11. Czy napewno te? Bo na wcześneijszym poście widze jakieś oznaczenie z litera "L". I czy wiemieniac olej wrz z świecami co 10 czy co 15 tys? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 powiem szczerze że denso rewelacja . Nawet już nie pamiętam kiedy je wymieniałem ,ale myślę że zbliżam sie na nich do około 40 kkm . Cały czas gaz peugeot 206 . Tylko później nie płacz, że musisz wymieniać cewki zapłonowe albo komputer (typowy problem w 206 - oszczędzanie na świecach i przewodach= awaria cewki = awaria komputera). 30kkm na benzynie to max, na gazie 15-20kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romano76 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 ozumiem, że NGK to BKR6EY-11, bo zimniejsze, ale z DENSO znalazłem wg ich katalogu K16R-U11. Czy napewno te? Bo na wcześneijszym poście widze jakieś oznaczenie z litera "L". Zgadza się, ale jak chcesz stopień zimniejsze denso to bierz K20R-U11, które odpowiadają ciepłocie ngk BKR6EY-11. Świeca L1IK16, która była wymieniona wcześniej w poście to jest świeca iridium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tfor Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 ozumiem, że NGK to BKR6EY-11, bo zimniejsze, ale z DENSO znalazłem wg ich katalogu K16R-U11. Czy napewno te? Bo na wcześneijszym poście widze jakieś oznaczenie z litera "L". Zgadza się, ale jak chcesz stopień zimniejsze denso to bierz K20R-U11, które odpowiadają ciepłocie ngk BKR6EY-11. Świeca L1IK16, która była wymieniona wcześniej w poście to jest świeca iridium. dzieki wielkie. Z tego przeczytałem, to iridium sa lepsze? Czy to tez tej firmy DENSO? Czy warto brać zimniejsze skoro jeżdżę na krótkich odcinach często? Czytałem gdzieś , że się nalot, ogar robi przy zimniejszych jak sie jeździ na krótkich odcinkach częsciej. czy to prawda? Czytałem w istrukcji, że te niby zimniejsze z "6" sa jako standard , a jako zimniejsze to ze "7", a z "5" to cieplejsze. Czyli z tego wynika, że "6" niby zimnejsza to stardard. I co teraz wybrac jak mam gaz i silnik SR20DE 16V, 2,0 z 97 i jeżdżę na gazie. Bak paliwa (etylina) mam na 1/2 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romano76 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Z tego przeczytałem, to iridium sa lepsze? Czy to tez tej firmy DENSO? Te, które wymieniłem są od denso, ale ngk też robi iridium tylko nie wiem czy do primery.Na stronie Denso znalazłem, że zamiennikiem iridium dla K16R-U11 są świece IK20 lub VK20. Trochę dziwne, że proponują zimniejsze świece. Katalog dostępny pod linkiem Czy warto brać zimniejsze skoro jeżdżę na krótkich odcinach często? Czytałem gdzieś , że się nalot, ogar robi przy zimniejszych jak sie jeździ na krótkich odcinkach częsciej. czy to prawda? Prawda, za zimne świece mogą powodować trudności w odpalaniu silnika ponieważ nie będzie efektu samooczyszczania się stożka świecy. Czytałem w istrukcji, że te niby zimniejsze z "6" sa jako standard , a jako zimniejsze to ze "7", a z "5" to cieplejsze.Czyli z tego wynika, że "6" niby zimnejsza to stardard. I co teraz wybrac jak mam gaz i silnik SR20DE 16V, 2,0 z 97 i jeżdżę na gazie. Bak paliwa (etylina) mam na 1/2 roku. Ja bym nie kombinował i wybrał to co zaleca producent, dopiero jakby były jakieś problemy to można zastanawiać się nad innymi świeczkami. Ja u siebie mam BKR5EY-11 i nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 a do mojej SR20De 96 kW, z lpg, co w końcu stosować BKR6E-11, BKR6E chodzi mi o stopień zimniejsze seryjnie chyba BKR5E-11. Poradźcie bo zgłupiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 a do mojej SR20De 96 kW, z lpg, co w końcu stosować BKR6E-11, BKR6E chodzi mi o stopień zimniejsze seryjnie chyba BKR5E-11. Poradźcie bo zgłupiałem. Denso K16R-U11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 a do mojej SR20De 96 kW, z lpg, co w końcu stosować BKR6E-11, BKR6E chodzi mi o stopień zimniejsze seryjnie chyba BKR5E-11. Poradźcie bo zgłupiałem. Denso K16R-U11 Dokładnie, NGK które bym nie miał to tak dostawały aż porcelanka się upalała na brązowo, Denso póki co bez pudła pracują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 a do mojej SR20De 96 kW, z lpg, co w końcu stosować BKR6E-11, BKR6E chodzi mi o stopień zimniejsze seryjnie chyba BKR5E-11. Poradźcie bo zgłupiałem. Denso K16R-U11 Dokładnie, NGK które bym nie miał to tak dostawały aż porcelanka się upalała na brązowo, Denso póki co bez pudła pracują Dzięki, ale chodzi mi o odpowiedź na moje pytanie! 5-tki mają szczeline 1.1, 6-tki e-11 0.9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romano76 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 a do mojej SR20De 96 kW, z lpg, co w końcu stosować BKR6E-11, BKR6E chodzi mi o stopień zimniejsze seryjnie chyba BKR5E-11. Poradźcie bo zgłupiałem. Jak chcesz stopień zimniejsze z tym samym odstępem elektrod 1,1mm to bierz BKR6E-11, tylko, że według katalogu ngk to do twojego silnika mają być BKR5EY-11 a jak zimniejsze to BKR6EY-11, ale myslę, że nic się nie stanie jak to będzie świeca bez Y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 a do mojej SR20De 96 kW, z lpg, co w końcu stosować BKR6E-11, BKR6E chodzi mi o stopień zimniejsze seryjnie chyba BKR5E-11. Poradźcie bo zgłupiałem. Denso K16R-U11 Dokładnie, NGK które bym nie miał to tak dostawały aż porcelanka się upalała na brązowo, Denso póki co bez pudła pracują Dzięki, ale chodzi mi o odpowiedź na moje pytanie! 5-tki mają szczeline 1.1, 6-tki e-11 0.9. No to skoro chcesz odpowiedź na pytanie to w katalogu masz do tego silnika nie BKR5E-11 tylko BKR5EY-11 więc skoro chcesz stopień zimniejszy odpowiedniki to BKR6EY-11 a nie BKR6E-11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Witam Co by nie zakładać nowego tematu załączam pytanko. Kupiłem świece Bosha - przez przypadek do P 11.144 1.6 16v zamiast do zwykłej (przed liftingowej ) P11. Czy mogę je bezproblemowo zamontować, czy będzie coś się działo z autem ?? Może ktoś chciałby je odkupić po korzystnej cenie.. Za komplecik dałem 50 zł.. Chętnie oddam za 50% ceny.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuoni Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Witam Zacznę od tego że posiadam Primerę P11.144 z instalacją LPG i silnikiem 2.0 o mocy 103 kW. Obecnie mam przejechane na świecach 19 tyś. km. Są to świece NGK BKR 6 EK. Moje pytanie brzmi. Czy już powinienem wymienić świece? Jeśli nie to przy ilu przejechanych kilometrach? A jeśli mam wymienić świece to kupić takie same, czy NGK PFR6G-11 (platynowe), takie jakie podaje producent na stronie? A może jakieś inne świece? Jeśli tak to jakie? Dziękuję z góry za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 no czyli jakie do P11.144 2.0 świece ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Zakłada się, że przy LPG żywotność świec skraca się o połowę - co daje 20 tyś km. Oczywiście można w kółko wykręcać, czyścić sprawdzać ich stan itd. Ja się nie pitolę i zmieniam razem z olejem, zwłaszcza że przy LPG trzeba bardzo dbać o układ zapłonowy. Ostatnio zakupiłem platynki na allegro bo akurat były w dobrej cenie (140 za komplet), ale przyznaję że jakiejś specjalnej różnicy nie widzę. Po prostu liczę, że przez najbliższe 50tyś mam ten temat z głowy. Do SR20DE dedykowane NGK to BKR5EY-11 lub platynki PFR6G-11 (chyba wkładane fabrycznie). Polecane są też Denso, ja kupiłem auto z platynami Bosha i też jeździło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuoni Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Czyli jesli nie kupowac mam platynek to zakupic NGK BKR5EY-11 czy NGK BKR 6 EK jakie mam w tej chwili? [ Dodano: Sob 21 Mar, 2009 10:28 ] Jak kupowałem auto (a mam je od pół roku) mam wstawione NGK BKR 6 EK, a "MIKE" pisze ze deydkowane do 2.0 są NGK BKR5EY-11, ale one są do silnika 96kW, a nie 103 KW. Więc jak w końcu jest z tymi świecami do 2.0 103kW z LPG? Platynki czy zwykłe? Jak zwykłe to jakie? [ Dodano: Sob 21 Mar, 2009 10:42 ] Dodam, że ma stronie NGK (lin poniżej) http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&...p;m=Primera+P11 można zauważyć, że dla silnika 2.0 o mocy 103kW oraz 109 kW w tabeli LPG/CNG nie widnieje żaden model świec przeznaczonych dla gazu. W pozostałych wariantach silników widać, że przeważnie to BKR6EIX-LPG (irydowe) przeznaczone typowo pod LPG? Więc może one będą lepsze od platynek skoro są dedykowane pod LPG. Ale czemu ich nie wymienili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 kurde każdy inaczej tu więc czy ktoś mi powie jakie mam świeczki włożyć do P11.144 2.0 benz ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Sznurek, http://www.sagaauto.com.pl/pl/swiece_zaplonowe_denso.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 BKR5EY jak nie masz lpg, jak masz BKR6EY. Żadna filozofia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swiezak21 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Witam ja u siebie zakładam zwykłe NGK BKR5EY-11 i nie narzekam a wymieniam co 20 tysięcy km . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuoni Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Chyba kupię sobie takie jakie mam obecnie (były już w aucie gdy kupiłem) tzn BKR6EK, gdyż są dwuelektrodowe, a BKR6EY są jednoelektrodowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.