Grisza76 Opublikowano 14 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Wg nieoficjalnej informacji z Niemiec, którą otrzymałem wczoraj - posiadacze wersji z automatem doczekają się pierwszej akcji serwisowej. Dotyczy ona zbyt częstego uruchamiania systemu start-stop przy zatrzymywaniu się. Poprawka softu ma być dogrywana przy okazji przeglądów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 14 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Hehe.... No to widzę, że nic się nie zmieniło... Ja na poprawkę softu dot. błędnie działającego s/s w J11 czekałem coś ok 8 m-cy.... Dalej studenci piszą oprogramowanie dla Nissana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 14 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 A ja tak na prawdę nie wiem czy mi nie powiedziano że coś wgrano przez 4 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 14 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 A ja w moim aucie mam dwa przyciski do odpalania: 1. Start Engine 2. Turn OFF S/S ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 14 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Tylko widzisz... ten blad start/stop w moim aucie zapalil sie juz po przejechaniu kilku km po zakupie i jakos sam nie chcial zgasnac... ? A w ASO nikt nie wiedzial o co kaman... wymieniali co sie dalo a to cholerstwo nie dzialalo. Taki to byl francuski Nissan... J12 ma jeszcze wiecej elektroniki.... brrrrrrrrr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 14 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Jeżeli to elektronika Renault.... To faktycznie brrr... Ona działa i rządzi się swoimi prawami. Mam nadzieje (Matka głupich), że w Nissanie tak nie będzie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 14 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Co macie na myśli mówiąc francuska elektronika? Wiązki robi leoni lub yazaki, z kostkami sumitomo, bosch lub delphi. Panele sterujące szybami były np. z valeo, bcm z continentala, radia z boscha,kamerki od jakiś chyba japońskich firm, radar z boscha, reflektory led z koito, avm z clariona lub panasonica... A tak szczerze to nie rozumiem tych waszych uprzedzeń do renówek. A elektronika wychodzi mi, że jest głównie niemiecka i japońska. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 14 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Mi wystarczy, że francuska myśl inżynierska poskładała ww. klocki do kupy. Przed Nissanami skosztowałem i rdzennej francuskiej motoryzacji... mechanicznie git ale elektronicznie... hmm... tak jak napisał @romeks - rządzi się swoimi prawami. Samo logo "lewarka" po otwarciu maski Nissan-a trochę przeraża... No ale to jest moja historia. Renault -> NIE! A tak BTW. Znajomy kupił może nie nowe, kilkuletnie Clio... w automacie. Jechał przez pół PL bo.. żonie się spodobało. I co... dojechał do domu na lawecie bo Clio... zapaliło tryb serwisowy i nie chciało dalej jechać. Temat będzie miał finał w sądzie bo sprzedawca oczywiście ma to w d... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 14 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Mój tata jest przykładem chyba szczęścia.Ma drugie francuskie auto na P.Pierwszym zrobił 300 kkm.Teraz benzyna z komisu.Mechanik przy przykładzie olejowym stwierdził że chyba auto nie ma raczej 100k w 8b lat. ( Ten akurat samochód). Ale zrobił kolejne 50k i dalej jeździ.Więc nie oczerniajmy za bardzo. No ale z drugiej stronyWyjątek potwierdza regułę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 15 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2021 Moduły ipdm e/r bywają z siemensa, z calsonic kansei, ale możliwe, żeby nie było że bronię, może być z sagema (choć nie mam pewności), a z tym mam takie doświadczenie, że jest to g...stabilizator napięcia - panasonic, sterownik klimy - calsonic kensei, czujniki abs - bosch, sterownik tylnej kamery - clarion... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 15 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2021 (edytowane) Miałem dwa francuskie samochody. Pierwszy to R-19 (60KM jednopunktowy wtrysk) jeden z najlepszych jakie miałem, a druga to Thalia, którą od nowego przejechałem 250 tys. km. W Thalii zaczął szaleć moduł (dys)komfortu , no i padła wiązka elektryczna wtryskiwaczy. Najgorzej, że w trasie. Potem przetarła się gumowa rura klimatyzacji (była w peszelu a mimo to się uszkodziła) Nie wiem po co na silnikach są te plastikowe klapy. Pewnie po to by szybciej gniły gumowe przewody w oparach paliwa. W Nissanie 1,3 już ich (tych durnych przykryć silnika) nie ma , podobnie w Hondzie. Ogólnie to francuskie nie są złe... Edytowane 15 Września 2021 przez romeks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterros Opublikowano 15 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2021 Laguna mojej znajomej miała przypadłość polegającą na permanentnym włączaniu się świateł awaryjnych (!) Problem rozwiązała zablokowaniem włącznika zlokalizowanego między siedzeniami jakąś plastikową kartą (parkingową/identyfikatorem), którą „klinowała” wysuwający się przycisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huckster Opublikowano 15 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2021 W dniu 10.09.2021 o 15:52, 2pac napisał: Łysy z CaroSeria po nowym QQ jedzie jak po burej Jak dla mnie zero wiarygodności, brak wiedzy (np normalnie można dach otworzyć jednym kliknięciem - to jest w instrukcji napisane - jak przytrzymasz dłużej to trzeba trzymać całość), chyba autor był ważniejszy niż treść W dniu 14.09.2021 o 07:29, Grisza76 napisał: Wg nieoficjalnej informacji z Niemiec, którą otrzymałem wczoraj - posiadacze wersji z automatem doczekają się pierwszej akcji serwisowej. Dotyczy ona zbyt częstego uruchamiania systemu start-stop przy zatrzymywaniu się. Poprawka softu ma być dogrywana przy okazji przeglądów Tak, potwierdzam - to jest wkurzające - i auto tak skacze przy wciśnięciu/puszczeniu hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 15 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2021 pytanie pośrednie i aktualne do ludzisk mających 1.3. Właśnie mam zastępczy 1,3 Z ciekawości zajrzałem pod maskę. Sama klapa maski - mega ciężka w porównaniu z J11. Moja jest leciutka - pewnie sama blacha. Tutaj ( 1,3 ) chyba napakowali jakichś wygłuszaczy. Wg mnie naprawdę ciężka. I dalej bez siłowników. Początkowo myślałem że tak cięzko się podnosi - bo za mocno pcham a tu prawie mi na głowę spadła hehe. I druga zagwozdka. Z ciekawości sprawdzam poziom oleju. OK - wartości MIN-MAX dużą mniejsze niż w 1.6. nie chcę rzucać centymetrami ale o ok połowę mniejsza skala. ale to nic. Bagnet jest w kształcie spirali - jak skręcony drut. Na prawdę miałem problem żeby go umieścić z powrotem na miejscu. wykonywałem to z 5 razy i za każdym razem miałem problem. NIby nic - po co tam zaglądać ........ Ale zbiera się lepiej niż mój 1.6. Gdzie ostatnio jakoś mocno się dławi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grisza76 Opublikowano 15 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2021 Godzinę temu, Brzyk napisał: pytanie pośrednie i aktualne do ludzisk mających 1.3. A jak brzmi pytanie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 15 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2021 No dobrA1 czy bagnet łatwo wsunąć po kontroli poziomu oleju?Mnie to nie dotyczy ale pytam użytkowników.Ot błahostka.Ale z 10 samochodów ktore miałem - nie miałem problemów z wsunięciem bagnetu.Jak kolwiek to brzmi.Ale to nie moje pytanie.W pługu taty bagnet wchodzi i wychodzi ale zrobili taki bagnet że cięzko z niego coś odczytać.Silnik BMW/mini. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grisza76 Opublikowano 16 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 Bagnet możesz wsunąć w jednej konkretnej pozycji - coś na zasadzie: "góra - dół". Po pewnym czasie łapie się nawyk i ustawia odpowiednio uchwyt. Nie jest to pierwszy tak ciasno wchodzący bagnet, z którym się spotkałem, choć - przyznaję - ten spasowany jest wybitnie dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 16 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 Fakt, bagnet jest mega odchudzony. Zwykle tam nie zaglądam, ale przed wyjazdem nad morze 650 km zajrzałem. Ciężko wyciągnąć ale jeszcze trudniej włożyć, żeby go nie połamać. Obracając jakoś się udaje. To najgorszy bagnet jaki kiedykolwiek miałem w ręce. Ale silnik odpycha się bardzo fajnie Więc nie narzekam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 16 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 (edytowane) 13 godzin temu, Brzyk napisał: Sama klapa maski - mega ciężka w porównaniu z J11. Jest taka ciężka, bo jest ze stopu metali lekkich jak np. aluminium. Też jeździłem 1.3 i warkocze głośniej od 1.2, ale przyspiesza od 1200 obrotów. Sprzęgło auta zastępczego było tragiczne, brało u samego dołu i z wielkim piszczącym oporem. Gwiżdżącej turbiny, przy odpuszczaniu gazu, nie słychać, jak w moim 1.2. Stuknięcia klapki odcinającej przy odpuszczeniu gazu, też nie słychać (u mnie słychać po otwarciu okna). Chroboczący zaworek też jest słyszalny na luzie. Klima działa tak samo mało wydajnie, naprzemiennie zimne i neutralne powietrze (nie ma to jak x-trail 2.0, tam była moc). Tylna kamera bez czujników, to słaba jakość obrazu i strach parkować. 360 stopni musi być. Przodu maski także nie widać, j10 miał lepszą widoczność. No i najważniejsze, nie ma poszarpywania przy umiarkowanym obciążeniu, jak w moim, znienawidzonym przez to, 1.2. Edytowane 16 Września 2021 przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grisza76 Opublikowano 27 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2021 Aquarius, mam wrażenie, że mijasz się ze stanem faktycznym w kilku punktach: - "tylnia kamera bez czujników" - owszem, mam czujniki i kamerę. Byłoby dziwnie bez nich. - "przodu maski nie widać, J10 miał lepszą widoczność" Kamery, czujniki, w komplecie system awaryjnego hamowania parkingowego. J10 był prawie 2 dekady temu, więc nie wzbudzajmy sentymentów do ery 1,9 Tdi ?| - "1,3 warkocze głośniej" - to, czym jestem mile zaskoczony, to właśnie kultura pracy tego silnika. Nie, ja warkotania nie słyszę. O sprzęgle Twojego zastępczego J12 się nie wypowiem, choć szokujące byłoby, gdyby już było zjechane. Nie zauważyłem, by u mnie sprzęgło brało od dołu - klimatyzacja - naprzemienne powiewy zimnego i neutralnego są wyczuwalne. VAG miesza to lepiej. Z drugiej strony - pomimo panoramicznego dachu nie zauważyłem problemów z chłodzeniem wnętrza, więc wydajność jest (raczej) wystarczająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 27 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2021 W dniu 16.09.2021 o 11:50, aquariusmax napisał: 360 stopni musi być. Yyy do czego? Pochwalić się znajomym, ale musza siedzieć na tylnej kanapie, żeby nie zauważyć, że ten obraz do niczego nie służy ? Tylna jest wystarczająca, reszta to PR i marketing. Zwłaszcza przy takich jakosciach samego obrazu jak i sposobu jego prezentowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 27 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2021 3 godziny temu, Grisza76 napisał: - "tylnia kamera bez czujników" - owszem, mam czujniki i kamerę. Byłoby dziwnie bez nich. Jak wchodził J11 1.3 T-DIG do sprzedaży w 2018 roku, Acenta miała w standardzie tylko kamerę cofania, a tylne (razem z przednimi) czujniki parkowania były za dopłatą w pakiecie TECHNOLOGII. I chyba do końca produkcji tak było. Ja kupiłem 1.2 T-DIG FL i nie miałem w Acenta ani kamery, ani czujników (założyłem a ASO komplet NISSAN, ale są słabe i tylko piszczą i to strasznie głośno - regulacja jest wbudowana w pochowane sterowniki). Kiedyś jeździłem X-TRAIL z kamerami 360 stopni. Może niepoprawnie łączę je z pokazywaniem, z czujników przy parkowaniu, w czterech rogach samochodu kolorowych pasków w zależności od odległości od ściany (zielone, żółte, czerwone) i pomiarem odległości. Były bardzo dokładne i w połączeniu z kamerami, mogłem dać sobie radę przy parkowaniu na centymetry przy słupach w wąskim ciemnym garażu podziemnym. W kamerach bocznych 360 widać np. czy się nie wjeżdża zbyt blisko krawężnika (szkoda felgi, a miejsca mało). Wg mnie w kamerach nie chodzi o piękne pejzaże, a o kontrast i widoczność także w nocy. Może, kto nie ma chciałby mieć, a ten kto ma nie docenia ich. W tym samym X-TRAIL 2.0 diesel 177 KM, klimatyzacja była mega mocna i działała cały czas, a w Qashqai, to taki tylko schładzacz i działa zimno/neutralnie/zimno/neutralnie. W J10 najniższa temperatura z kratek na drugim biegu to była ok. 4 stopni, a w J11 to już 8-9 stopni. W X-TRAIL 2 stopnie i działała cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 28 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2021 Wg mnie klima także słabo działa.tzn wiosna o jesienią ok.Ale jak wejdziesz w lecie to przez 200 km auta nie schlodzisz.To już taka puszka typowa.X możliwe że miał więcej wygłuszenia, izolacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 28 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2021 Miałem 3 sztuki J11 i jednego X, wszystkie dało się zamrozić latem. Ale zauważyłem inną rzecz. Jak wpuszczę żonę do auta to pozamyka/przymyka wszystkie kratki to i schłodzić auto potem ciężko. Na to bym zwrócił uwagę. Przy otwartych kratkach wali lodem że można zapalenia stawów dostać. Temp. nie mierzyłem ale powinna być na poziomie 5-10 stopni chyba. 2 to chyba ni jest normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 28 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2021 Ja się źle wyraziłem. Zimne leci. Ale wychłodzic puszki nie da rady. A na domiar złego to sprawdziłem w 3 j11 Kach Powyżej 60ki mimo że nadmuch na nogi i tak lleci ze środkowej kratki powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.