Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowy QQ - 18.02


Smakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czytam i tak:

1 chyba przewijały się opinie że nissan chce wyjść z Polski - a tu poważny rynek euuropejski

2 jest większy - 20 cali koła - a wersja eko z 17kami - będzie śmisznie :)

3 lżejszy - gdzie się da. klapa tylna z kompozytu. francuzi juz dawno robili plastykowe zderzaki :)   ale to chyba mus - bo aku w podłodze.

    każdy z zespołów opracowujących ten model musiał ścinać kilogramy  - jak obecnie - wcisnąc styropian w błotniki

Ale cen chyba dalej nieznane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł jakby mocno sponsorowany... ;) 

Na papierze nawet i wygląda... chociaż ja wciąż jakoś nie mogę się przyzwyczaić do reflektorów, "połamanego" przodu... ni to Skoda, ni Lexus... :) 

Ciekawe jak będzie wyglądał w realu, aż podjadę jak pojawi się w Gdańsku. Szkoda, że wraz ze wzrostem bajerów elektronicznych (zegary tabletowe beeeeeeeeee.... :(

wprost proporcjonalnie nie rośnie wyszkolenie i umiejętności lokalnych serwisów. Teraz to dopiero będą rozkładać ręce... U mnie w J11 z błędami S/S walczono jakiś rok od zakupu... Wymieniono wszystko co się dało.... a finalnie okazało się, że to był błąd w oprogramowaniu. To wtedy też był nowy model. Teraz to dopiero może być zabawa z diagnostyką i naprawą...

A tam zdaje się w tle jest jakaś reorganizacja serwisów. W Gdańsku np. jeden zniknął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stylistyka bocznej linii przypomina Opla, na szczęście Nissanowi wyszło to ładnie bo w Oplach tragicznie. 

2 godziny temu, Brzyk napisał:

3 lżejszy - gdzie się da. klapa tylna z kompozytu. francuzi juz dawno robili plastykowe zderzaki :)  

Tak robili od dawna ale z zupełnie innego powodu... z powodu parkowania u nich a raczej przepychania samochodów na parkingu...  U nas to nie do pomyślenia a tam norma... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, elsebo napisał:

ni to Skoda

a pisalem że to model dla skodziaży i Vwejów - przejęcie konkurencji, :)

6 minut temu, Smakor napisał:

z powodu parkowania u nich a raczej przepychania samochodów na parkingu.

 nie wiem w czym ma pomóc klapa - :)  ale popychanie polegało na ciśnięciu przód/ tył - chyba przód się aż tak nie poddawał żeby plastyk wsadzać :) ale kumam o co chodzi.

Może lżejsza klapa - slabsze ( za słabe ) siłowniki w bagażniku - automaty  - kilka gramów zaoszczędzone - za kilak lat tysiak material + wymiana :P bo się bagażnik nie otwiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francuzi zrobili to kiedyś dla praktyczności (brak wgniotek parkingowych) teraz robi się to dla eco/zwiększenia osiągów (w naszych autach to pierwsze ;P)

XTronic pewnie zamiast DCT bo prościej jak dodajesz jakieś eko[piiii] do silnika. 

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Pertyn to z pewnością nie Zientar, ale wszystko trzeba brać pod uwagę :) Takie mamy czasy :) Ostatecznie i tak każdy z nas ta decyzje podejmie sam (za niektórych żona ;P) Natomiast nic przełomowego o aucie nie mówi. Odświeżona bryła, większy, klasyczne panele, i że wszystkie systemy są w podstawie. Nie jak w KIA w topowej wersji + pakiety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu posmarowane... Wiem jak to działa i widziałem na własne oczy na premierze Qashqai-a J11...

Tutaj ten sam ględzi ale już nie tak kolorowo o aktualnym J11b

 

 

6 godzin temu, Darkg7 napisał:

Scenariusz i kasa, czyli reklama. 

Pertyn zawsze ględził a tu proszę, no to śmy się doczekali.

dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o jednostce napędowej e-Power?
Brzmi to całkiem ciekawie i wydaje się ciekawszą opcją niż hybryda.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym spytać znawców, fachowców, pracowników blacharni: ile będzie kosztować naprawa klapy bagażnika z kompozytu oraz drzwi, błotników i maski z aluminium?
Nie żartuję, pytam poważnie.

Poza tym, na stronie Nissana jest info o bagażniku wersji PREMIERE, że ma pojemność opisaną jako 401-130 litrów (pojemność bagażnika - pod półką).
W cenniku nowego modelu jest pojemność 479 litrów,  a w materiałach reklamowych 504 litry.
To ile to "cudo" ma pojemności bagażnika?

Mam już drugiego Qashqai, ale już rok temu wiedziałem, że nie będę miał kolejnego, a szkoda.
Na rok 2020 zapowiadany był pełny elektryk i hybryda, tu mamy 2021 rok i informację: " układ e-Power będzie zwiększał moment obrotowy podczas przyspieszania, oferując dodatkowe 6 Nm aż przez 20 sekund".

131.400 zł za wersję PREMIERE (z upustem 4.000zł), to ja jednak wolę mniejszego elektryka.
Minimalne CO2 145 g/km to jakiś absurd, bo na 2021 rok jest ograniczone w EU do 95 g/km (średnio u producenta).

Jeśli Nissan się zwija się Europy Środkowej, to za rok-dwa serwis będzie w Renault.

Może mi ktoś wytłumaczyć po co jest ten samochód?

 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy maskę lub klapę, z blachy, naprawia się? Jeśli jest coś więcej niż konieczność polakierowania? Raczej się wymienia w całości takie elementy. Likwidacja szkody działa w oparciu o instrukcje serwisowe producenta. Jak dla mnie nie ma się czym martwić. Od wielu wielu lat takie błotniki mają renówki, a klapy audi itp. Jakoś nikt do tej pory nie wyciągał tego jako wielki problem.

Gorzej z motorami bo to wszystko idzie w dziwnym kierunku. Dopóki jest to dodanie bateryjki, żeby połechtać test WLTP to jest spoko.  Pomysł z elektrykiem do napędu a spalinówką do ładowania jest ciekawy (ale też nie nowy) - ale chyba upraszcza mechanikę obecnych samochodów. Dwumasy i inne pierdy.

Jak coś ciągle można jeszcze kupić "klasycznego QQ" :)

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę od lat w Renault są błotniki z aluminium? Ciekawe.
To ile u pana Kazia po gwarancji będzie kosztować wymiana drzwi, błotników, maski aluminiowych lub klapy z kompozytu? Dwie średnie krajowe za sztukę?

Maski, klapy się wymienia, to ty życia nie znasz. Jeśli już, to po to, aby "oszukać" miernik lakieru, a nie aby być w zgodzie zaleceniami producenta.

Miałem uszkodzone w J10 tylne drzwi, nie z mojej winy.
Czekałem 3 tygodnie na sprowadzenia z Holandii nowych.
Po naprawie w ASO ramki miały pofalowania, ale powiedzieli mi, że takie przychodzą z fabryki i nie szpachlowali, aby nie wyglądało, że były naprawiane, a nie nowe.
Dałem spokój, ale przy sprzedaży, kupiec zbadał miernikiem i było ponad 1mm szpachli.
I to są "instrukcje serwisowe".
Nadmienię, że to nie były szpachlowane moje stare drzwi, bo wytłoczenia koła były inne, oryginalne pasowały, a "nowe" nie za bardzo.

Nowy "super" motor ma CO2 145g/km, a stary po modyfikacji w 10.2020 (pewnie przykręceniu) ma 144 g/km.
Wiec ja pytam, po co to? Czyli te 7 KM przez 20 sekund e-Power, kosztują 1g/km i to jest ECO?
 

 


 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz jak ktoś Ci wjedzie w drzwi to będziesz miał szkodę całkowitą i auto na złom... :P:D

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, elsebo napisał:

A teraz jak ktoś Ci wjedzie w drzwi to będziesz miał szkodę całkowitą i auto na złom... :P:D

Coś w tym jest.
Dotychczas naprawa drzwi blaszanych w ASO po zapewne przynajmniej 2,5 tys. zł, ale auto kosztowało mnie 75 tys. zł (naprawa 3,3% wartości nowego).
A naprawa drzwi aluminiowych lub klapy z kompozytu (ciekawe jak się fajnie wkleja szybę) pewnie 5-10 tys. ale auto kosztuje teraz 130 tys. zł (naprawa przynajmniej 3,8% wartości nowego).
 

Jednak w przypadku auta 5-6 letniego, to już będzie 15-20% wartości auta, no chyba, że pa Kazio przejdzie na aluminium i kompozyty lub wzrośnie popyt na kradzieże na części.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U znajomego wystrzeliły 4 poduszki podczas zderzenia, co dla PZU oznacza szkodę całkowitą... roczne auto. Mają już nowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, aquariusmax napisał:

Coś w tym jest.
Dotychczas naprawa drzwi blaszanych w ASO po zapewne przynajmniej 2,5 tys. zł...

Kolego , to jakieś tanie ASO:). Rok temu - drzwi kierowcy (wymiana)+część lusterka (bez obudowy, sam mechanizm)+wyciągnięcie małej, ledwie widocznej wgniotki z progu+malowanie tych drzwi, cieniowanie na błotnik i tylne drzwi, próg i słupek A - koszt naprawy 11tys. :)

 

Kupując nowe drzwi pod kolor na A...w idealnym stanie, nowe lusterko, pan wgniotek do progu - ok 3-3,5tys z montażem gdybym chciał robić sam. 

Edytowane przez zeke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zeke napisał:

Kolego , to jakieś tanie ASO:). Rok temu - drzwi kierowcy (wymiana)+część lusterka (bez obudowy, sam mechanizm)+wyciągnięcie małej, ledwie widocznej wgniotki z progu+malowanie tych drzwi, cieniowanie na błotnik i tylne drzwi, próg i słupek A - koszt naprawy 11tys. :)

 

Kupując nowe drzwi pod kolor na A...w idealnym stanie, nowe lusterko, pan wgniotek do progu - ok 3-3,5tys z montażem gdybym chciał robić sam. 

Jasne, jasne.
Też miałem wymieniane wspomniane tylne drzwi, prostowanie progu i cieniowanie, ubezpieczyciel płacił 9,2 tys. zł.
Chodziło mi o same drzwi, zwykła naprawa/wymiana + malowanie.

Ciekawi mnie jak jest rzeczywista cena naprawy/wymiany drzwi aluminiowych w Qashqai III i czy każdy warsztat to może zrobić?

Jak drzwi, błotniki i maska będą aluminiowe, a klapa kompozytowa, to pewnie Nissan dołączy do innych producentów bez cynkowania karoserii.
Niemcy chyba cynkują swoje auta bez dachu, więc w QQ III prawie nie ma czego cynkować.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie w nowym QQ systemu Start-Stop nie będzie można wyłączyć.

Silnik w jeździe miejskiej  co chwila będzie sie wyłączal. 

Ta cała ekologia czkawką sie odbija.... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, romeks napisał:

Pewnie w nowym QQ systemu Start-Stop nie będzie można wyłączyć.

A skąd ten pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę w najnowszych testach "eko" znaczenie systemu SS znacznie zmalało i chyba niewiele dodaje (a raczej odejmuje) więc pewnie producenci się na tym nie fokusują. W nowych autach niepokojący jest inny trend: wielu producentów te wszystkie swoje systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy domyślnie aktywuje po każdym uruchomieniu auta a w niektórych autach aby je wyłączyć trzeba wykonać ileś klików w menu. Mam nadzieję, że tu Nissan zachowa także dystans i tak nie zrobi, bo większość z tych systemów nie nadaje się do normalnego użytkowania auta (bo albo co chwila piszczą, albo wręcz próbują wciągnąć auto pod tira).

Ja mam odruch: silnik start, SS stop :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też - raz jak zapomniałem to sie na skrzyżowaniu wk...- bardzo zdenerwowałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...