Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie oleje i płyny eksploatacyjne do Primer


Gość Paki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość spamergt

Nie chcę zakładać nowego tematu więc napisze tutaj, a więc;

 

W moje primerce zaczyna ubywać oleju. Nie widać żadnego wycieku więc podejrzewam, że olej się spala. Czy to znaczy, że pierścionki są zbyt luźne?

Dodam jeszcze, że zauważyłem po założeniu instalacji gazowej. Może mieć to jakiś wpływ? Czy podłączając komputer do auta dowiem się co jest przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu więc napisze tutaj, a więc;

 

W moje primerce zaczyna ubywać oleju. Nie widać żadnego wycieku więc podejrzewam, że olej się spala. Czy to znaczy, że pierścionki są zbyt luźne?

Dodam jeszcze, że zauważyłem po założeniu instalacji gazowej. Może mieć to jakiś wpływ? Czy podłączając komputer do auta dowiem się co jest przyczyna?

 

Masz może cudo o nazwie lubryfikator do swojej instalacji LPG? Nie wiem co o tym myśleć i czy to zbieg okoliczności ... właściwie to się nie znam, ale mam pewną teorię...

od momentu założenia LPG zaczęło mi w moim 1.8 trochę oleju ubywać. Nie dużo ale sprawdzać trzeba było i co jakiś czas dolewać coś tam.

Jakiś czas temu skończył mi się płyn w lubryfikatorze i nie chciało mi się już go uzupełniać i ... przestało ubywać oleju w silniku.

Nie wiem czy to g.. nie powodowało rozrzedzenia oleum w silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spamergt

Masz może cudo o nazwie lubryfikator do swojej instalacji LPG? Nie wiem co o tym myśleć i czy to zbieg okoliczności ... właściwie to się nie znam, ale mam pewną teorię...

od momentu założenia LPG zaczęło mi w moim 1.8 trochę oleju ubywać. Nie dużo ale sprawdzać trzeba było i co jakiś czas dolewać coś tam.

Jakiś czas temu skończył mi się płyn w lubryfikatorze i nie chciało mi się już go uzupełniać i ... przestało ubywać oleju w silniku.

Nie wiem czy to g.. nie powodowało rozrzedzenia oleum w silniku...

 

 

szczerze nie mam pojęcia czy posiadam coś takiego mam instalacje landirenzo czy jakoś tak. w innym aucie też mam tą instalację jeżdżę na tym samym oleju i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P11.144 to na tyle świeże auto (pod warunkiem że ma mniej jak 300tyś km) że warto do niej lać syntetyk, olej ten w większej czystości w stosunku do półsyntetyka utrzymuje silnik i lepiej znosi niedbałość w postaci wymiany co 10tyś i rzadziej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość remik_p12

Witam!

Nigdzie nie mogę znaleźć oleju do przekładni półautomatycznej sekwencyjnej H*CVT i chciałbym prosić was o pomoc w doradzeniu mi co lać i gdzie mogę znaleźć. Dodam że w ASO szukać nie zamierzam, a dlaczego to pisać chyba nie muszę ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo jesteś skazany na NS1 od Nissana, ciężko znaleźć w Europie zastępstwo...

 

Chociaż z drugiej strony ciekawą opinię znalazłem tutaj: http://www.autojozefow.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=1280

 

 

Poczytaj jeszcze tutaj:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/33356-p11144w11144-olej-do-automatu-cvt/

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60688-p12-skrzynia-biegow-cvt/

 

 

PS: W P12 nie masz skrzyni półautomatycznej, sekwencyjnej.

 

EDIT: Zobacz jeszcze tutaj:

http://www.autojozefow.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=408

Edytowane przez IvanH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość remik_p12

Sorka coś pokręciłem, miałem napisać bezstopniowa przekładnia automatyczna. Dzięki za linki. Ale widziałem że leją też Dextron III i nic złego się nie dzieje...

Edytowane przez remik_p12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie leją Dexrona...

Specjaliści też go leją odwołując się do jego właściwości, które są takie same jak sugerowane przez Nissana.

 

Ale chodzą jakieś legendy o tym płynie NS1 od Nissana, że tylko on ma magiczne właściwości i utrzymuje skrzynie w dobrej kondycji...

 

 

Decyzja zawsze zostanie po Twojej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam 3 grosze od siebie, znam przypadek jak człowiek chciał zaoszczędzić i zalał do murano cvt dexrona, 30tyś km i skrzynia do wymiany.

Edytowane przez ulisses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki ci za pomoc. Dzwoniłem do Nissana i litr oleju kosztuje 83zł, więc nie ma źle. A ile trzeba dolać oleju jeśli na bagnecie jest na minimum?

 

Nie wiem, popatrz w instrukcji ile tam go wchodzi.

 

A tak w ogóle masz jakieś dodatkowe objawy, który wskazywałyby konieczność wymiany?

 

 

ulisses: zgadza się, życie zna takie historie, ale nie zawsze musi to być związane z zastosowanym olejem...może po prostu miała się skończyć i się skończyła. Z ciekawości wiesz jak było z naprawą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat. Kupiłem P11.144 i na bagnecie olej jest ciemny (prawie czarny). Nie mam żadnej nalepki, przywieszki, wpisu co było lane. Przebieg 194 tys. Co zrobić? Przepłukać? Nalać 10W40 i po 500-1000km znowu zmienić na nowy 10W40?

Edytowane przez Jummbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów

 

To mój pierwszy post, dlatego zacznę od podziękowania za wszystkie informacje które tu zamieszczacie i które już nie raz pomogły mi przy eksploatacji mojego japońskiego cuda ;)

 

( ... ) Ja do mojej P11.144 1.6 nalewam 5W40 pomimo, że zalecany jest również 10W30. Ale ponieważ auto było regularnie serwisowane i od początku serwis lał do silnika 5W40 to dalej na takim jeżdżę (przebieg 137.000km).(...)

 

Nie wiem Darecki jaki masz silnik ( GA czy QG ), w każdym razie do GA ( taki mam ) nie wolno podobno lać 5W ( skraca żywotność łańcucha ) - taką informację dostałem z kilku źródeł.

 

Dlatego leje SHELL ULTRA RACING 10W60, jest to pełen syntetyk - co obala napisaną wcześniej przez kogoś regułę że 10W to zawsze półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucaj NS-1 do skrzynki CVT i nie szukaj tu oszczędności. Ta skrzynia to bardzo delikatna zabawka a jak się poczyta na angielskich forach czy też niemieckich posty od ludzi którzy stosowali zamienniki to sprawa jest jednoznaczna. Oleju wchodzi 5 litrów do CVT. Koszt wymiany to 100 zł , a jak nie chcesz płacić za wymiane to odkręcasz dolną osłone silnika odkrecasz śrube spuszczasz olej . Zakręcasz śrubę następnie wkładasz lejek w miejscu gdzie jest miernik stanu oleju od góry silnika wlewasz tam olej czasami wchodzi oleju 5,3 , czasami 5 litrów. Cała operacja może Ciebie kosztować 600 zł (wliczona cena za wymiane) ale pamiętaj że obowiązkowo robisz to co 60000 km (zgodnie z instrukcją) i masz święty spokój.

Edytowane przez sunny001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Wymieniałem ostatnio półośkę w P11 2.0 TD i wyciekło mi z pół litra oleju ze skrzyni (manual). Czy uzupełnić tym co wyciekło, czy wymienić całkiem na nowy olej. Ile wchodzi takiego płynu do skrzyni i jaki ewentualnie kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...