Gość Gringo Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 To ja mam pytanko teraz, kupiłem auto jak miało przejechane 91 tyś km i zaraz po zakupie zmieniałem olej, nie wiedziałem do było wcześniej zalane więc zalałem Mobil S 10W40, po przejechaniu 7 tyś km chce go wymienić i teraz czytając wasze opinie nie wiem czy lepiej wlać np Valvoline 10W40 czy może jakiś inny. Czy moge przejść na syntetyk czy bezpieczniej będzie dalej na półsyntetyku jeżdzić? Proszę o jakies porady userów bo widze że są tu ludzie co sie lepiej znają ode mnie... Z góry dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 SAURON ja słyszałem że do silników SR20DE najlepiej jest nalać wlaśnie 10W... bo wtedy lepiej i ciszej pracują. Dlatego chce zalać 10W... ale chciałem uzyskać opinie osób ktore miały i mają nadal wiecej doświadczenia z tymi silnikami i olejami... Dzieki za twoją opinie Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 ale chciałem uzyskać opinie osób ktore miały i mają nadal wiecej doświadczenia z tymi silnikami i olejami... Witaj Sorry, że się wtrącę, ale znalazłem ciekawy wątek i wypowiedzi właścicieli Mazd na temat różnych olejów na forum mazdy ( silniki niektórych modeli tych aut też mają rozrządy napędzane łańcuchami i hudrauliczne popychacze zaworów ) może Waszmość to zainteresuje i bedzie pomocne : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t...c&start=105 A z tego samego forum wyniki sondy i dyskusja na temat : "Oleje - opinie" http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11168&start=0 Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Dzieki Danstan zabieram się za czytanko .... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinimoD Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 ja swoja p11 przejechałem ponad 180 kkm na shellu ultra racing 10W60 teraz goscie z servisu zaproponowali przejście na ultra VX 5W30 tez shella, bo niby ma wydłużyć żywotność silnika Jak na razie przejechałem na nim ok 13 kkm i praktycznie nic nie spalił (dolałem może kieliszek niecałe 50 ml) olej już się robi ciemny i przy wyższych temp. wydaje mi się za razdki. Czy to dobra zmiana ? 10W60 ma dwa razy większą lepkość przy 100C niz 5W30 czy wrócić do poprzedniego oleju czy zalać półsyntetyk shella 10W40 (lepkość ciut większa niż 5W30) Miał któs już doświadczenia z tymi olejami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Czy to dobra zmiana ? Witaj Czemu zmieniałeś Shella 10W-60 na inny? Z wielu wypowiedzi użytkowników tego forum wynika, iż jeżeli w samochodzie w trakcie normalnej eksploatacji nie występuje nadmierne zużycie oleju ( spalanie, wycieki itp. ), silnik pracuje cicho i prawidłowo, a właściciel auta jest zadowolony to nie należy zmieniać oleju na inny, bo i po co ?. Jeździć na tym samym, zwłaszcza, że to pełny syntetyk. "Zawsze należy pamiętać, iż lepsze może być wrogiem dobrego" Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master1 Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 primera p11.144 135 000 km, w sobotę przeszedłem z shella 10 w. 60 na valvoline 10 w 40, jak spuszczałem shella, był czarny jak cholera. filtr knechta założyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 ja na zime miałem Mobila 5W50 niestety musiałem na nim zrobić 12500km - a zawsze zmieniam olej co 9/10tyś km na lato wlałem castrola RS edge(czy jakoś tak)fullsyntetyk - w brazowej butelce - w zeszłym roku na lato miałem castrola RSa ale tego pólsynetycznego i było ok, myśle że syntetyk po prostu dłuzej będzie zachowywal swoje własciwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Witam Na podforum Almery : kmink napisał/a: Castrol RS 10W-60 to GÓWNO a nie olej syntetyczny!!!!!!!! Castrol wygrał proces z Mobilem i tylko dzięki temu może nazywać ten olej syntetycznym!!! Moja GT jezdziła wczesniej na ELFie 5W-40 i było super a jak wlałem RSa to: - rozrząd głośniej chodzi - olej szybciej sie starzeje - na 8tyś km wziął 0,5l oleju!!!!! na ELFie nie brał ni grama!!! Takie to są moje doświadczenia z tym gównem i z tego co czytałem nie tylko moje W sobote mam zamaiar wymienić olej i na 1000000000000% nie wlje RSa myśle o powrocie do Elfa albo przejście na Motula Powyższy cytat pochodzi stąd : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=21092 Czyżbyś Waćpan jednak zmienił zdanie? A tak w ogóle to : Wg producenta, czyli British Petroleum ( do którego należy firma Castrol ), Castrol EDGE Sport 10W-60 to ma być następca RS 10W60. Co ciekawe producent już nie pisze, że to fully synthetic, a jedynie : Castrol EDGE SPORT 10W-60 zapewnia wyjątkową ochronę przed zużyciem silnika, szeroko wykorzystywany w wysilonych silnikach sportowych. Testowany w sportach motorowych zapewnia ochronę przy ekstremalnej eksploatacji w wysokich temperaturach. Castrol EDGE SPORT 10W-60 jest odpowiedni dla tuningowanych i mocno obciążonych silników. Klasa lepkości: SAE 10W-60 Klasa jakości: ACEA A3/B3/B4, API SL/CF Charakterystyka: - Zapewnia skuteczność sprawdzoną w sportach motorowych. - Dostarcza wystarczającej rezerwy mocy. - Zapewnia ochronę w ekstremalnych warunkach pracy silnika. - Syntetyczna technologia. Własności fizyko-chemiczne: Parametr Metoda testowa Jednostka Metoda testowa Gęstość 15°C ASTM D4052 g/cm3 0.838 Wygląd Ocena wizualna jasny i czysty Lepkość w 100°C ASTM D445 mm2/s 23.5 Lepkość w 40°C ASTM D445 mm2/s 174 Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 164 CCS -25C ASTM D5293 cP 6100 Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 1.2 Całkowita liczba zasadowa TBN ASTM D2896 mg KOH/g 10.2 Z innych danych np. tych umieszczonych tutaj : http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html wynika, iż jest to semisyntetyk. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 nie zmieniłem zdania tylko zmieniłem jednego rsa na drugi a edge to chyba tylko w polsce ma zastąpić starego rsa - który jest półsyntetykiem i np na niemieckich opakowaniach jest napisane na zwykłym rsie że jest to półsynetyk a na edge fullsyntetyk i wcale stargo rsa nie skończyli produkowac bo widziałem butle z datą produkci styczeń2007 półsynetyczny RS jest do d*py bo sie szybko starzeje i trzeba go zmieniać co 6/7tyś na EDGE zobaczmy jak narazie po przejechaniu 50km stwierdziłem że jest ciszej niż na MOBILU - silnik nie chodzi ciszej - zobaczymy za 7tys km czy będzie różnica i czy będzie lepiej niż na półsyntetycznym RSie porównałem rs połsyntetyka z syntetkiem łopatologicznymi metodami i połsyntytk zapalił się po 3min a syntetyk po prawie 4 minutach - obydwa oleje zapaliły się póżniej niż Mobil 5W50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Testy: Dzisiaj teściowa goniła mnie z kuchni hehe bo sobie testy olejów robiłem(Mobil 15w40,10W40 5w50 sprwdze w niedziele ): Nalałem na łyżeczkę i podgrzewałem nad gazówką i... mineralny zapalił się po 2 minutach a półsynetyk po 1m40s powtórzę test w niedziele z udziałem 5w50 splae je, wymieszam i zamroże porównałem rs połsyntetyka z syntetkiem łopatologicznymi metodami i połsyntytk zapalił się po 3min a syntetyk po prawie 4 minutach - obydwa oleje zapaliły się póżniej niż Mobil 5W50 I co to oznacza, bo te testy o niczym innym nie informują oprócz tego, że w temperaturze otoczenia i przy ciśnieniu atmosferycznym olej syntetyczny określonej firmy i o określonej klasyfikacji lepkościowej zapala się po określonym czasie podgrzewania określonej próbki płomieniem z zapalniczki gazowej, a półsyntetyk czy minerał po innym. Spróbuj Waćpan wykonać, powtarzając ten test z np. syntetycznym olejem np. firmy Motul. Czas zapalenia się próbki w opisanych przez Acana warunkach powinien być jeszcze krótszy. Czy to ma oznaczać, że syntetyk Motula to olej o gorszych od np. Castrola EDGE właściwościach. Nie i jeszcze raz nie, bo takie zachowanie syntetycznego oleju Motula wynika z prostej przyczyny Motul jest robiony w oparciu o PAO ( poli-alfa-olefiny ) na estrach ( o właściwościach i zastosowaniu syntetycznych olejów Motula już pisałem na tym forum ). Stąd między innymi syntetycznego Motula po rocznym okresie przechowywania w zasadzie nie powinno się użytkować - tak prawią mechanicy kierowców rajdowych i wyścigowych ). Olejami syntetycznymi robionymi na bazie PAO są obok w/wym Motuli są także syntetyczne oleje Mobila1, w tym oczywiście 5W50 Rally Formula. O właściwościach olejów proponuję przeczytać ten artykuł będący tłumaczeniem z niemieckiego forum motoryzacyjnego, naprawdę warto, wiele wyjaśnia : http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf A tak apropos. Ja olej silnikowy również zakupuję w tym roku sąsiadów za zachodnią granicą - to tak dla ostrożności, a także chcę go porównać z tym zakupywanym u oficjalnego dystrybutora w Polsce. Jak już będę miał wyniki to nie omieszkam się nimi podzielić. ps. Testy : Można ocenić czy mamy olej syntetyczny czy mineralny. Mechanicy podpalają olej, patrzą czy się pali czy nie i na jaki kolor zabarwia się . Widziałem takiego machera. U mnie odgadł prawidłowo. Sam się nie podejmuję wykonać taki test. To jest bardziej przemawiające iż na podstawie barwy płomienia palącego się oleju można określić czy to minerał, czy syntetyk. Z ustaleniami co do półsyntetyka pewnie byłyby już kłopoty. Oczywiście takie zabawy mają sens przy oleju pobieranym z opakowania, bo ten z silnika może zawierać np. nieodparowane paliwo, osady itp. które mogą zmienić barwę płomienia. To tyle. Pozdrawiam życząc przyjemnej lektury w/wym artykułu. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Widze że kolega Danstan teraz z Kminkiem wchodzi w polemike.... fajnie jest poczytać jak jeden i drugi ma racje.... Pozdrawiam was obydwóch koledzy.... :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Witam A tam zaraz polemika, żadna polemika, tak sobie z "kminkiem" wymieniamy spostrzeżenia i doświadczenia szanując przy tym zdanie rozmówcy. Dążymy do tzw. ustalenia "prawdy obiektywnej" przynajmniej w kwestii olejów silnikowych, a może i do skrzyń przekładniowych, aby nasze auta były zadowolone z tego co mają nalane do silników i skrzyń biegów. Prawda ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Yes My Lord.... Prawda kolego,prawda...ale tak jak ci juz kiedyś mówiłem, jak ktoś ma swój typ oleju a na innymsie spażył to cięzko jest go przekonać że nie ma racji....ja tak miałem,spżyłem sie na Mobil S 10W40 i juz mnie nikt do niego nie przekona... Pozdrawiam w takim razie i wymieniajcie spostrzeżenia dalej, ja poczytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Pozdrawiam w takim razie i wymieniajcie spostrzeżenia dalej, ja poczytam OK! Ale nie idź Waćpan na łatwiznę i czasami się odezwij, bo dysputa w dwie osoby z czasem zaczyna być smutna i męcząca dla całego otoczenia. spżyłem sie na Mobil S 10W40 No cóż mogę tylko współczuć, jako iż "sparzenia się" nie życzę nikomu. Mam nadzieję, że na zmienionym nowym oleju autko będzie śmigać aż miło. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 na zmienionym nowym oleju autko będzie śmigać aż miło mam taką nadzieje i napewno dam znać co i jak.... OK! Ale nie idź Waćpan na łatwiznę i czasami się odezwij Odezwe sie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Gringo ma racje, moje autko zalane jest Mobilem Super S semisynt. 10W40, teraz mi wszystko rzęzi pod maską...syf jak nie wiem ten Mobil, Niemiec przede mną lał Texaco i wszystko śmigało jak trza. Następny mój olej to albo Texaco albo Valvoline! I nikt mnie nie przekona do jakichś Mobilocastroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Mogłbym napisać " fajnie że nie tylko mi wcisneli lipnego Mobila" ale to nie ma sie z czego cieszyć tylko wartoby zareagować na tego typu praktyki, bo moim zdaniem to była jakas podruba rozlewana gdzies pod Krakowem w stajni... Ja juz tez wiecej nie zaufam Mobilowi dlatego że nie mam gwarancji że znów nie trafie na taką samą ścieme...teraz ufam Valvoline, mam nadzieje że moje zaufanie pozostanie po kolejnych 10 tyś km Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 mam nadzieje że moje zaufanie pozostanie po kolejnych 10 tyś km I oby tak się stało ! Chociaż życzę Waści, aby zaufanie do konkretnego produktu pozostało tak długo, aż nie stwierdzisz, że jego jakość lub właściwości uległy pogorszeniu. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 mam ten olej: www.acpol.pl/word/RS_10W-60.doc wydaje mi sie ze to odpowiedni olej do silników z hydrauliką itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Dlaczego wskaznik lepkości ma lepszy niz rs i m1? pewnie dlatego że jest to full syntetyk i dlatego w dużym zakresie temperatur zachowuje swoje właściwości - czy sie myle? Witaj W pewnym sensie się mylisz bo : Wskaźnik lepkości wylicza się z lepkości oleju wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40° C i 100o C. Wskaźnik lepkości jest jednostką bezwymiarowa. Im wyższy wskaźnik lepkości, tym zmiana lepkości wraz ze zmianą temperatury jest mniejsza. Uwzględniając bardzo dużą rozpiętość temperatur, w których musi pracować olej w silniku (od ujemnych temperatur w trakcie rozruchu silnika w okresie zimowym do temperatur rzędu 220-230o C), wskazanym jest, aby olej silnikowy posiadał jak najwyższy wskaźnik lepkości. To po pierwsze, a po drugie martwi mnie trochę niska tempetratura zapłonu, co może, zaznaczam może ( ale nie musi ) skutkować zwiększonym przy ostrej jeździe spalaniem oleju i powstawaniem nagaru. Obym się mylił. Tu cytat : "Olej w misce olejowej po uzyskaniu normalnych warunków pracy osiąga temperaturę 85-130o C, w rejonie pierwszego rowka pierścieniowego do 220-230o C, a w rejonie łożysk głównych od 120o C do 160o C." Po trzecie lepkość wysokotemperaturową - 5,7 mPas, ma bardzo dobrą. To tak gwoli wyjaśnienia. Ale czy to ważne skoro Waćpan i auto jesteście zadowoleni. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 to ja juz nic nie kumam ten olej w temp. 40c i 100c ma lepszą lepkość niż M1 5w50 to dlaczego wskaznik lepkości jest niższy, niby jest bardziej odporny na wysoka temperaturę - to dlaczego ma niższą temperaturę zapłonu? to jest full syntetyk i ma nizszą teperature zapłonu niż semi RS SPORT? a jak sie prezentuje shel 10w60? - tzn jaką ma specyfikacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 za to wskażnik lepkości lepszy niż w przypadku RSa SPORT i M1 5w50 Tu niestety też się pomyliłeś: Nie spotkałem oleju o nazwie Castrol RS Sport 10W60, z tego co pamiętam to zawsze była to nazwa Castrol RS 10W60 i miał on podawany wskaźnik lepkości 175, a temperaturę zapłonu 206 st.C, natomiast Mobil1 5W50 ma podawany wskaźnik lepkości 184, a temperaturę zapłonu 236 st.C te dane są tutaj : http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/P...obil1_5W-50.asp Trzeba jednak pamiętać, iż omawiany olej Castrola jest na bazie olejów hydrokrakowanych, a Mobil1 na bazie polialfaolefin, a to jest zasadnicza różnica. Wiecej o tym możesz poczytać chociażby tutaj : http://www.tomsol.com.pl/poradnik_olej.html W tabelce, którą znajdziesz Castrol to grupa 3, Mobil1 to 4, a Motul oparty na estrach to 5 najwyższa. Ale to już szczegóły. Jeszcze raz powtarzam, że najważniejsze, że jesteś Waćpan zadowolony z dokonanej zmiany oleju silnikowego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Jest napisane na butelce RS Sport jak tutaj: http://www.motozakupy.com.pl/index.php?p14...-10w60-a-1-litr albo ten: http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7020059 ja nie mam ani jednego ani drugiego :one: mam ten: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 a jak sie prezentuje shel 10w60? - tzn jaką ma specyfikacje? Chciałeś Waćpan to proszę zajrzeć tutaj : http://www.tuning24.pl/modules/news/article.php?storyid=158 i tutaj : http://www.lubrico.pl/index.php?option=com...6&Itemid=29 Ten olej Shella jest naprawdę nowoczesny. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.