Gość malariusz Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Wielkie podziękowania dla wszystkich kolegów którzy przesłali mi instrukcję ! Dziękuję!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Many Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Napisałem do moderatorów prośbę w celu utworzenia działu o Tino. Może dla "wzmocnienia" argumentacji niech ktos jeszcze skrobie parę zdań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemmist Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Tak wogóle to się nie pochwaliłem moją tinką, bo tak nagle wypadł ten zakup, więc nadrabiam: oto i ona 1.8 benzynka `02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ratino Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 cacy kolorek :> widać że dobrze utrzymana, czy to wersja z LCD w środku? Ja na swojej mam małe odpryski farby na przodzie maski - pewnie od kamyków, ciekawe czym można to załatwić, żeby nie rzucały się oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemmist Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 cacy kolorek :> widać że dobrze utrzymana, czy to wersja z LCD w środku? Ja na swojej mam małe odpryski farby na przodzie maski - pewnie od kamyków, ciekawe czym można to załatwić, żeby nie rzucały się oczy idealna nie jest ma np brzydki odprysk lakieru na jednych drzwiach na dole, poza tym muszę zrobić przed zimą porządne zabezpieczenie antykorozyjne gdyż na podłodze gdzieniegdzie pojawiają się oznaki rdzy, poza tym, to sławny silnik 1.8, musze sprawdzić ile oleju bedzie brał jest to wersja przed FL wiec jeszcze bez LCD, chciałbym radio wymienic na CD, bo jest oryginalny kaseciak, własnie orientujecie się jak to jest z podłączeniem oryginalnego radia? muszę dostać jakieś kody żeby je uruchomić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ratino Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 nie narzekaj kolego masz piękną brykę :> co do Twojego radia nie jestem pewien - sam mam fabryczne CD, ale mp3 na nim nie pociągnie :/ ja z kolei muszę wymienić przednie głośniki, ten w drzwiach kierowcy strasznie popierduje na basach, ale ni w ząb nie moge rozgryżć jak się do niego dobrać - odkręciłem wszystkie śrubki w drzwiach a osłona ani drgnie. czy ktoś z Szanownego Towarzystwa słyszał coś o podręczniku "zrób to sam" do Tiny?? książka fabryczna nie wgłebia się w rozkręcanie auta na części... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemmist Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 nie narzekaj kolego masz piękną brykę :> co do Twojego radia nie jestem pewien - sam mam fabryczne CD, ale mp3 na nim nie pociągnie :/ ja z kolei muszę wymienić przednie głośniki, ten w drzwiach kierowcy strasznie popierduje na basach, ale ni w ząb nie moge rozgryżć jak się do niego dobrać - odkręciłem wszystkie śrubki w drzwiach a osłona ani drgnie. czy ktoś z Szanownego Towarzystwa słyszał coś o podręczniku "zrób to sam" do Tiny?? książka fabryczna nie wgłebia się w rozkręcanie auta na części... dziękuję :one: co do książki sam bym taką zakupił, nawet do N16 bo w końcu zawieszenie i silniki te same, ale nigdzie takiej nie widziałem, tym bardziej do Tino Co do głośników też chciałbym wymienić, nie jestem audiofilem ani maniakiem łupania, ale czegoś mi w tym fabrycznym nagłośnieniu brakuje, myślę o jakimś tradycyjnym zestawie odseparowanym 165mm, tylko trzeba pewnie pokombinować z jakimiś mocowaniami, gdyż fabrycznie są owalne. Jak dostać się do głosnika.... co prawda nie zdejmowałem całego poszycia drzwi ale tylko odchyliłem żeby zobaczyć co tam siedzi, ale wystarczy odkręcić widoczne śruby od strony słupka, reszta chyba znajduje się pod panelem sterowania szyb i zaślepką klamki wew. które się wydłubuje delikatnie, następnie pozostanie wypięcie z zatrzasków od dołu poprzez delikatne ale dosyć zdecydowane ruchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
partyjka Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Jeśli chodzi o felgi stalowe 15 - ta ja takich szukałem 5 miesiecy - rozstaw śrób jest nietypowy i mało jest tego na rynku. Ale gdy już znalazlem do gość pucił je w okazyjnej cenie bo już mu długo zalegały. Na lato mam orginalne alusy 16, a w zimie bede śmigał na 195/65/15. pamiętasz może jakie ET mają oryginalne 16 z tino? bo ja kupiłem co prawda z Primery, ale z wygladu są identyczne [ Dodano: Czw 04 Paź, 2007 15:37 ] 15 zostają na zime, i mam już 16 właśnie z oponami 205/55 Zgadzam sie z przedmówcami, czy macie jakieś doświadczenia z markami opon na lato oraz zimę? Ja do tej pory w N15 jeżdziłem na Kleber Dynaxer2, ale słyszałem, ze w rozmiarze dla V10 moga okazać się za głośne. Z zimowych w N15 byłem bardzo zadowolony z Frigo2. W Tino mam odpowiednio jakieś Dunlopy, ale są zjeżdżone, więc na wiosnę czeka mnie wybór nowych, zimówki odziedziczyłem w dobrym stanie razem z felgami 15" więc pewnie jeszcze pojeżdżę. Macie jakieś własne doświadczenia? pozdrawiam :one: o, dobre pytanie, na wiosnę też mnie czeka zakup nowych 16 do Tiniaka chyba będę celował z toyo CF1, bardzo dobre i niedrogie oponki :one: co do et to ja znalazłem informacje że wynosi 40 - na jakiejś stronie z nowymi oponami i felgami (poprzez google) natomiast gdy kupawałem fele to i tak gość mi jedną założył żeby sprawdzić czy pasuje i nic nie obciera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ratino Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Jak dostać się do głosnika.... co prawda nie zdejmowałem całego poszycia drzwi ale tylko odchyliłem żeby zobaczyć co tam siedzi, ale wystarczy odkręcić widoczne śruby od strony słupka, reszta chyba znajduje się pod panelem sterowania szyb i zaślepką klamki wew. które się wydłubuje delikatnie, następnie pozostanie wypięcie z zatrzasków od dołu poprzez delikatne ale dosyć zdecydowane ruchy dzięki za opis - przećwiczę te ruchy ;-) już w najbliższą sobotę, może coś dobiorę pozdrawiam czy ktoś jeszcze kombinował z głośnikami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Many Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 dzięki za opis - przećwiczę te ruchy już w najbliższą sobotę, może coś dobiorę pozdrawiam I jakie wrażenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ratino Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 1. Miło, że pytasz Many - niestety nie odważyłem się jeszcze ponownie rozbierać drzwi, poprzedni właściciel musiał kochac muzykę (podobnie jak ja), bo po dokładniejszym odsłuchaniu każdego głośnika okazało się, że min. 2 są do wymiany :-( więc chyba szykuje się grubszy zakup. Pogrzebałem za to w innych rzeczach: 2. serwis klimy (odgrzybienie) z wymianą filtra kabinowego. Fecet w serwisie zaleca min. raz na tydzień przejażdżkę na klimie poza sezonem aby się odpowiednio konserwowała. 3. wymiana żarówek mijania na białe imitacje xenonów (dużo jaśniejsze w nocy), mam takie od roku także w N15, więc wiem co mówię. 4. wymiana filtra powietrza (kupiłem w sklepie Nipparts, zobaczymy jak będzie pracował, wizualnie nie dorównuje poprzedniemu - oryginałowi made in UK) 5. Dodatkowo zauważyłem, że mam tylko prawe światło wsteczne, po spenetrowaniu okazało się, że w lewym kloszu siedzi zaślepka, szkoda, bo parkując tyłem w nocy nie widzę lewej strony za autem - czy też tak macie? Chyba pomyslę nad dołożeniem żarówki, tyle, że muszę doprowadzić przewody oraz pomyśleć nad mocowaniem żarówki. Czy mieliście/macie podobne odczucia? Mogę liczyć na jakieś porady lub komentarze? Będę wdzięczny, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Many Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 3. wymiana żarówek mijania na białe imitacje xenonów (dużo jaśniejsze w nocy), mam takie od roku także w N15, więc wiem co mówię. Czytałem gdzieś, że przepisy nie zezwalaja na wymiane na xenony tych tradycyjnych. . Dodatkowo zauważyłem, że mam tylko prawe światło wsteczne, po spenetrowaniu okazało się, że w lewym kloszu siedzi zaślepka, szkoda, bo parkując tyłem w nocy nie widzę lewej strony za autem tego to nie wiedziałem, ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ratino Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Na xenonach można jeździc pod warunkiem, że nie są niebieskie, niektóre auta mają lampy xenonowe montowane fabrycznie, wiem to od znajomego gliniarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemmist Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Na xenonach można jeździc pod warunkiem, że nie są niebieskie, niektóre auta mają lampy xenonowe montowane fabrycznie, wiem to od znajomego gliniarza. zaraz, zaraz, chyba sie nie dogadaliście rozumiem że Ty Ratino piszesz o żarówkach zwykłych o jaśniejszym świetle typu philips bluevision które tylko w nazwie są niebieskie a tak naprawdę świecą czystym białym światłem i z xenonami nie maja nic wspólnego. Jeżeli natomiast miałeś jednak na myśli wymianę żarówek zwykłych na zestaw xenonów (żarówki, przetwornice itp...) to takie przeróbki są niedopuszczalne bez względu na kolor światła, w tak przerobionych lampach nie ma samopoziomowania a także brak jest spryskiwaczy lamp i choćby z tego powodu niepowinny przejść przeglądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ratino Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Owszem, w moim przypadku piszę o żarówkach, które mają specjalne szkiełko oraz być może jakis specjalny gaz wewnątrz bo świecą dużo jaśniej, jak widać na mojej fotce :-) Kolega Many zapytał o prawdziwe xenony - takie również można zamontować, nie jestem pewnien jak daleko sięgają przeróbki, ale cena za komplet swiateł to min. 1100zł. Mogę jeszcze dopytac kolegi, który takie lampy ma to Wam powiem w szczegółach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sprezyn Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Czesc! Tino 1.8 to moja druga almera po N16 1.5. Pijak to straszny, ale do rzeczy. Poczynilem pewne ruchy jesli chodzi o audio. co do Twojego radia nie jestem pewien - sam mam fabryczne CD, ale mp3 na nim nie pociągnie :/ . - radio zmienilem na JVC - zaslepka z allegro. Ujdzie w tloku, z radia jestem zadowolony. ja z kolei muszę wymienić przednie głośniki, ten w drzwiach kierowcy strasznie popierduje na basach, ale ni w ząb nie moge rozgryżć jak się do niego dobrać - odkręciłem wszystkie śrubki w drzwiach a osłona ani drgnie. Przednie glosniki to elipsy 4x6 - raczej ta wielkosc nie ma szansy zagrac. Jednak przy odrobinie wkladu wlasnego mozna zamontowac 5x7. Ja wybralem Hertza - to niezly producent glosnikow i jako jedyny ma elipsy 5x7 z odseparowanym gl/ wysokotonowym. Glosniki umiescilem na sklejce 8mm. Wyciszylem tez drzwi bo blacha strasznie dudni.... Jesli chodzi o oryginalne glosniki - to powodem brzeczenia jest folia izolacyjna na drzwiach i takie piankowe oslonki za glosnikami - po wyrzuceniu jest troche lepiej. Tylne glosniki to 16 - zostawilem oryginalne, robia tylko za tlo. Dobry przod to podstawa sukcesu Zdejmowanie boczkow drzwi: 3 wkrety: 1 w uchwycie do zamykania drzwi (widoczny od gory), 2 w dolnym obrebie boczka. Poza tym spinki - dosc mocno trzymaja - nalezy mocno szarpnac. Demontaz ulatwia wyjecie zaslepki przy lusterkach. To tyle z pamieci. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RafCo Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Witam wszystkich. Zastanawiam sie powaznie nad zmiana auta (bo leciwe juz a i rodzinka mi sie przestaje miescic). Jezdze teraz Almerka n15 1.4 benz+gaz a przymierzam sie do Tino. Nie wiem tylko jaki silnik? Czy 1,8 benzyna czy moze 2,2 diesel? Ktory waszym zdaniem bedzie lepszy jesli chodzi o bezawaryjnosc (nie zalezy mi na sciganiu sie ale tez bez przesady to nie ma byc slimak:) W ofercie jest tez dostepna wersja 2,0 benzyna w automacie, ktos slyszal jak sie sprawuje i jaka jest ogolna dostepnosc czesci do tych wszystkich wersji? Dzieki z gory za podpowiedzi i rozwianie watpliwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ratino Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Zdejmowanie boczkow drzwi: 3 wkrety: 1 w uchwycie do zamykania drzwi (widoczny od gory), 2 w dolnym obrebie boczka. Poza tym spinki - dosc mocno trzymaja - nalezy mocno szarpnac. Demontaz ulatwia wyjecie zaslepki przy lusterkach. To tyle z pamieci. Dzięki Ci dobry człowieku, męczą mnie już te głośniki, po Twoim poście również rozważam temat wyciszenia drzwi przy okazji wymiany głośników, czy mógłbys napisac pare sugestii, czego używałeś, w jakich ilościach i jak Ci poszło w praktyce? Dzięki z góry przymierzam sie do Tino. Nie wiem tylko jaki silnik? Czy 1,8 benzyna czy moze 2,2 diesel? Ktory waszym zdaniem bedzie lepszy jesli chodzi o bezawaryjnosc Kolego, to zależy na czym Ci zależy Na razie jedyną wadą mojej wersji z Dieslem jest jego dość głośna praca, szczególnie przy zimnym silniku, -jeśli natomiast chodzi o gabaryty i zwrotność - Tino jest rewelacyjnym, obszernym autem z wygodną pozycją kierowcy i dobrą widocznością; -w kwestii spalania przy odpowiedniej dynamice - dzisiaj po raz pierwszy miałem możliwość sprawdzić spalanie z całego baku tylko przy jeździe w mieście - wynik to 8,9l/100 na oponach 205mm 16" , zapewniam, że go nie oszczędzałem :028: na trasie spodziewam się ok. 6l/100 - będę wiedział po pierwszym weekendzie listopada; może niech wypowie sie ktoś, kto ma benzyniaka - jeśli chodzi o części zapasowe, myślę, że Nissany mają to do siebie, że nie ma takich potrzeb, części może nie są najtańsze, ale na pewno dostępne, jak się poszuka. Też mam N15 1,4, pracuje dużo ciszej, ale to ślimak w porównaniu z Tino 2,2DI :-) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sprezyn Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 jesli chodzi o spalanie w moim 1.8 to 9.5 - 10.5l Sporo w korkach i raczej ciezka noga. A propos wyciszenia: uzylem mat bitumicznych samoprzylepnych (do nabycia w sklepach z materialami lakierniczymi lub na allegro) - trzeba liczyc 3-4 sztuki na drzwi (ok 10-15zl za sztuke chyba 50x50cm), przyda sie opalarka, ja uzywalem suszarki. Naklejamy na zewnetrzne blachy i wewnetrzne aby stworzyc sztywna przestrzen - jak kolumna. W wewnetrznych blachach sa duze dziury - zaslepilem sklejka. Problem jast troche z boczkem, bo maskownica glosnika ma male dziury i jest ich za malo. Proponuje rozwiercic dziurki. Ja wykonalem rzez i poprostu wycialem otwor tam gdzie jest glosnik.. ale zle to wyglada. Bede musial dopracowac - mysle o maskownicy materialowej. Glosnik wysokotonowy umiescilem w slupku - ale tez nie jestem szczegolnie zadowolony z estetyki tego rozwiazania. W goracej wodzie jestem kapany i czasem po fakcie przychodza mi do glowy lepsze rozwiazania. Aha - do glosnikow poprowadzilem bezposrednio nowe kable - grubsze i lepsze niz seria Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tool Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Odnośnie spalania dla 2.2DI to ostatnio byłem w trasie Łódź - Krynica - Częstochowa (673km). Na "jedynce" dobra droga, od Krakowa do Krynicy sporo stania i korków. Spalił 6.6l. p.s. bardzo dobrze jechało mi się TINO w trasie. To co jest dla mnie dużym zaskoczeniem po przesiadce z Forda Escorta (kombi), to że w zasadzie nie czuć prędkości w TINO. I to, że przy 120km/h czuje się jeszcze dużo mocy pod pedałem gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nico03 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Zastanawiam się nad kupnem opon zimiwych Firestone WINTERHAWK 195/65R15 91 T, czy ktoś używa takich opon proszę o wrażenia, lub może polecenie innych. :?: Wcześniej przeczytałem że jest dostępna instrukcja techniczna w pdf 60 Mb, jeżeli nie sprawi to problemu prosiłbym o przesłanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paluch1 Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 pytanie do posiadaczy Tino 2,2 DI: czy silnik wam klekocze przy niskich obrotach? Co może byc przyczyną i jak to zniwelować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tool Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Oj klekocze, klekocze Tak chyba musi być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Many Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 pytanie do posiadaczy Tino 2,2 DI: czy silnik wam klekocze przy niskich obrotach? Klekocze ale jaki to piękny klekot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robi37 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Witam serdecznie wszystkich!!! Mam problem z regulatorem temperatury nawiewu, pewnego razu przekręciłem na max ogrzewanie i tak pozostało tzn.regulator się przekręca lecz temperatura się nie zmienia. Muszę się do tego zabrać lecz nie bardzo wiem jak może ktoś miał podobny problem i wie co może być przyczyną. Almera Tino 2.2 di, rok 2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.