Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Navara D40 - Chip czy BOX ??


Guest Franke
 Share

Recommended Posts

Guest Franke

Witam

 

Mam pytanko czy są gdziekolwiek chipy do navarki d40 ? Bo Boxów jest od zajebania, tylko jak mówi mój kolega " BOX TO ZŁO :619: " bo padaja pompy i inne problemy po dordze.

Czy macie jakieś doświadczenie. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest Max77

Na razie niestety tylko box też mnie to wk…. bo turbina jest garreta sterowanie pierburaga więc potencjał na mechaniczne modyfikację jest duży :D , ale niestety dziadowski sterownik od denso tak jak w większości toyot uniemożliwia na razie ingerencję w mapy :( . Ja jestem w trakcie szukania jakieś taniej diagnozy do navary i czekam aż któraś z firm produkujących zabawki dla chiptunerów wypuści upgrade do denso.

Link to comment
Share on other sites

a co na to vtech z Krakowa? Chwalą się że wszystko potrafią!

Link to comment
Share on other sites

Informujcie chłopaki o postępach, bo czasem to przydałoby się trochę koników więcej :one: na trasie.

Link to comment
Share on other sites

dzisas zostawcie boxy...

swego czasu dowiadywalem sie tutaj http://www.vtg.pl/chiptuning/chip.php?m=6259&marka=

na przykladzie pathfindera...gadalem tez z wlascicielem kreconego patha..bardzo zadowolony

 

btw. ja jakos sie do chipa nie pcham..szczesciem nie zdazylem zmodyfikowac zanim padl silnik - jak by bylo pozniej to by nissan gadal ze to przez krecenie

Link to comment
Share on other sites

bo boxa masz gotowca a chipa mozesz dostroic na hamowni pod Twoj konkretny egz

plusem boxa jest to ze jak Ci silnik wybuchnie to go odlaczasz i nie ma po nim sladu

przy sleszowaniu orygubalnego softu to juz d*pa blada

ale zastepujac oryginala lepiej bo skrecisz pod Twoj konkretny egz

 

[ Dodano: Pon 19 Mar, 2007 11:15 ]

no a boxa na hamowni Ci nie dostroja

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest sebek01

Witam serdecznie,

 

jestem nowy na forum i wszystkich serdecznie pozdrawiam. Jeżedżę Navarą już rok i od samego początku chciałbym mieć kilka koników więcej. Ze względu iż auto jest na gwarancji boję się dawać je do jakiego kolwiek tuningu, ale w serwisie nissana powiedzieli że oni mi mogą zamontować chipa i zwiększyć moc do 208 KM i Moment do 450Nm. Koszt około 3000 zł.

Mówicie że jest tylko box a nie ma chipa, proszę wytłumaczcie mi.

Link to comment
Share on other sites

Guest GregMar
Witam serdecznie,

 

jestem nowy na forum i wszystkich serdecznie pozdrawiam. Jeżedżę Navarą już rok i od samego początku chciałbym mieć kilka koników więcej. Ze względu iż auto jest na gwarancji boję się dawać je do jakiego kolwiek tuningu, ale w serwisie nissana powiedzieli że oni mi mogą zamontować chipa i zwiększyć moc do 208 KM i Moment do 450Nm. Koszt około 3000 zł.

Mówicie że jest tylko box a nie ma chipa, proszę wytłumaczcie mi.

Zaraz, nie rozumiem... FACET Z SERWISU CI TO ZAPROPONOWAŁ SAM?!? Ja jak sellsmenagera zapytałem czy istnieje taka możliwość, by jakiś chiptuninh zrobić to facet zrobił oczy jak denka od musztardówek :zdziw: i powiedział, że NIET, bo gwarancja pójdzie się p...aść w cholerę... Więc jakim cudem oni sami to proponują? A 450 Nm to matko moment taki, że auto by w 7,5 do 8 sekund do 100 miało!!! W którym serwisie jesteś pewien że to nie coś na boku?
Link to comment
Share on other sites

204/455 na hamowni w vtg...juz mowielm ze kazdy samochod jest inny wiec nie mozna wstawic max wyzylowanych ustawien "instant"

mowili Ci ze zamontuja chipa a mysleli o podlaczanym boxie, ktory bys mogl odlaczyc w razie czego...jak przefilcuja ci soft to d*pa blada ...

btw pewnie proponowal to handlowiec:)

wg mnie jest sens krecenia tylko na hamowni i customowe ustawienia a nie zadne gotowe boxy...

Link to comment
Share on other sites

Guest 300zx

To ja tradycyjnie znowu znienamacka dorzuce swoje 0,03 PLN.

 

To jest proste jak drut.

BOX-plug and play.Wpinasz i dymasz...Wiecej klaczy i wiecej niutów.Ale to sa defaultowe ustawienia, nie pod konkretny silnik. Może być tak, że silnik tego nie wytrzyma...

Plus taki, że boxa odłączasz i jak gdyby nigdy nic. Czyli teroretycznie silnik robi fajt, odpinasz i gwarancja powinna być uznana...TEORETYCZNIE.

 

CHIP-flash+dostrojenie na hamowni pod kontretne auto.MOżliwe większe przyrosty, regulacja przebiegu mocy,i większe bezpieczeństwo, warunkiem fachowiec i fachowy miś strojący .Minus - gwarancja przy czymś takim ochodzi do krainy wiecznego Mannitou..

 

zajebistą syt. jest kiedy możesz chipować auto "fabrycznie" u dilera...Wtedy gwarancja zostaje.AFAIK takie coś oferowa(uje)ał FIAT w JTD i chyba VW/Nie mowię o MTM i OTTENINGER).

 

Jeśli dealer da Ci na kwicie, że chip jest z błogosłąwieństem fabryki i na kwicie stoi że gwarancja nie naruszona, to ja bym brał...To duże auto i w serii troche słabo.. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest andy gordon

pytalem "naszego"dilera po takich przerobkach , serwis odmowi napraw w ramach gwarancji.Jesli udaloby sie nawet naprawic robiac jakis sprytny myk by nie zauwazyli,ze z twojej winy to problem bedzie gdy spieprzy sie po tym jak skonczy sie okres gwarancyjny.. :/

Link to comment
Share on other sites

Guest GregMar

Sebek01 chyba dla pewności powinieneś jeszcze raz pojechać do tego serwisu Nissana i jeszcze raz obgadać sprawę jak to wygląda... Po pierwsze jak jest z gwarancją jak to by wyglądała sprawa gdy gwarancja minie a wtedy (nie daj Boze) posypie się silnik - co w takim wypadku. I czy ten chiptuning jest tuningiem FABRYCZNYM OFEROWANYM PRZEZ SAM NISSAN czy tylko chłopaki z serwisu coś tam na boku proponują itp. A jak się okaze, że to fabryczny tuning Nissana to daj tu numer tego serwisu wtedy dam numer mojemu sellsmenagerowi niech się wtedy doszkoli i dowie czy możńa tuningowac czy nie :D:D:D

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest GregMar
:D:D:D No chłopaki z Navary wyciągają prawie 210 koni i 484 Nm WOW :!!: Hehehehehe super... :( Tylko szkoda, że nie u nas ale np w Bułgarii, na Węgrzech itp. Ale co u nas :zly:
Link to comment
Share on other sites

hehe testuj :)))

pomysl tylko co by bylo w takiej akcji jak u mnie, na szczescie nie zdazylem podkrecic a silnik z powodu wady sie rozkraczyl...w momencie jak bym mial sczipowanego placilbym za naprawe z wlasnej kieszeni bo nissan zrzucil by awarie na sczipowanie...

ryzyko jest...mniejsze po gwarancji :)

no i wg mnie mniejsze jesli zrobisz to na hamowni a nie budownym pudelkiem...

Link to comment
Share on other sites

Guest Ryży Koń

ale jest taki problem że Navary na hamowni nie da rady. Czytaj uważnie posty. Ja coś tak czuję, że przy następnej wizycie w Austrii odwiedzę tę firmę i powęszę za tym magicznym pudełkiem. Ma ono tę zaletę, że przy awarii wypina sie je i zero śladów. Chociaz znam przypadki gdzie samochód zawirusowany na hamowni po awarii wracał do tunera na wgranie softu seryjnego i tez nikt się nie połapał.

Link to comment
Share on other sites

no chyba że walnie przy okazji sterownik (albo jakaś istotna część elektryki) i nie będzie się dało wgrać softu nazad.

Link to comment
Share on other sites

Guest andy gordon
no chyba że walnie przy okazji sterownik (albo jakaś istotna część elektryki) i nie będzie się dało wgrać softu nazad.
- nowy silnik troszke jednak kosztuje.Zastanawiam sie czy naprawde warto ryzykowac utrate gwarancji.W koncu bo posmigac szybciej zawsze mozna przesiasc sie do plaskacza..
Link to comment
Share on other sites

ale jest taki problem że Navary na hamowni nie da rady

zos przeoczylem? dlaczego?

Link to comment
Share on other sites

Guest Max77

Panowie już wyżej wspomniałem że nie ma czegoś takiego jak chiptuning sterownika denso w Navarze, przynajmniej na ten czas z przyczyn czysto technicznych. A to co czytacie na necie to tylko box vel Black box, tunig box itd. w zależności kto go wypuścił, te uzyskiwane parametry są mało realne za pomocą paru rezystorów jakie są wewnątrz tego pudełka, i zapewniam że nawet gdyby się zbliżyły do tak zacnych wyników to odbyło by się to przy olbrzymiej chmurze dymu, niekontrolowanemu EGT i w szczególności przy nowych silnikach z EURO4 ciągłymi notlaufami. Na standardowych ustawieniach tego wynalazku to przyrosty żedu 10ps i jakieś 40Nm jest jak najbardziej realny bez ubocznych efektów. Prawdziwy Chip Tuning polega na zmyślnej ingerencji w oryginalną zawartość fabrycznego oprogramowania w sterowniku silnika. Taka modyfikacja zrobiona przez kompetentną osobę bazuje na fabrycznych mapach które są tylko dopieszczone więc jest to jak najbardziej bezpieczne. Oczywiście można obrobić również taki soft dość agresywnie i wtedy mogą wystąpić pewne kompromisy ale na takie modyfikacje decydują się ludzie którzy wiedzą z czym się to wiąże a stawką jest każdy PS i Niuton na plus.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...