Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara D40 - Chip czy BOX ??


Gość Franke
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może źle się wyraziłem :) chdzi mi o to ze boxem nie ma takich możliwości jak przez zmianę softu w komputerze.

A z tym spokojem to bardziej chciałem kierować te słowa do pinivara,

No chyba ze te boxy nie są już takie drogie jak kiedyś, jak ja się swojego czasu orientowałęm to 2000 PLN to stanowczo za drogo jak na takie nie pełne możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Navara.nl+

Witam, ponownie, miałem wcześniej nick-a Navara.nl ale coś mi się z hasłem pokopało to się jeszcze raz zarejestrowałem

 

Pisałem kiedyś na forum, że pisałem maila do firmy z Opola. W końcu maila dostałem i się zdecydowałem na tuning u nich zrobiony taki zewnętrznym komputerem, na pomiarach okazało się, że moja Navara 2.5 dci kupiona w Holandii ma super serie bo 174 KM i 401 Nm. :), dlatego po 5 godzinach strojenia u nich w Opolu (z tego co widzę to już więcej ludzi z forum byli u nich) miałem z tym DPP 207 KM i 476 Nm. Ciekawym jest że po przejechaniu 20.000 km ma 211 i 487 Nm :) (mierzony jeszcze raz). Osobiście jestem zadowolony z podejścia Panów z 44tuning, wiedza co robią i wkładają serducho do tej roboty

 

Pisze bo mieli mi znać jak będą robić typowy chip tuning w Navarach i o to wczorajszy mail on nich:

 

Witam, prosił Pan o informację jak będziemy dokonywać wykonywania zwiększenia mocy poprzez Chip Tuning Super VIP w formie wykonywania nowego oprogramowania w formie indywidualnej dla każdego egzemplarza. To ogłaszam ta dobra nowinę i tutaj może Pan się zapoznać z news-em na naszej stronie jak i zapraszam do kontaktu z nami.

 

News znajdzie Pan tutaj:

 

http://www.44tuning.pl/najnowsze-wiadomosc...ning-denso.html

 

Pozdrawiam

Robert JM Halicki

 

Ja już zbieram kasę na ich wersję Superstreet gdzie można jeszcze pociągnąć stajnie do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Navara.nl+

Witam, ponownie, miałem wcześniej nick-a Navara.nl ale coś mi się z hasłem pokopało to się jeszcze raz zarejestrowałem

 

Pisałem kiedyś na forum, że pisałem maila do firmy z Opola. W końcu maila dostałem i się zdecydowałem na tuning u nich zrobiony taki zewnętrznym komputerem, na pomiarach okazało się, że moja Navara 2.5 dci kupiona w Holandii ma super serie bo 174 KM i 401 Nm. :) , dlatego po 5 godzinach strojenia u nich w Opolu (z tego co widzę to już więcej ludzi z forum byli u nich) miałem z tym DPP 207 KM i 476 Nm. Ciekawym jest że po przejechaniu 20.000 km ma 211 i 487 Nm :) (mierzony jeszcze raz). Osobiście jestem zadowolony z podejścia Panów z 44tuning, wiedza co robią i wkładają serducho do tej roboty

 

Pisze bo mieli mi znać jak będą robić typowy chip tuning w Navarach i o to wczorajszy mail on nich:

 

Witam, prosił Pan o informację jak będziemy dokonywać wykonywania zwiększenia mocy poprzez Chip Tuning Super VIP w formie wykonywania nowego oprogramowania w formie indywidualnej dla każdego egzemplarza. To ogłaszam ta dobra nowinę i tutaj może Pan się zapoznać z news-em na naszej stronie jak i zapraszam do kontaktu z nami.

 

News znajdzie Pan tutaj:

 

http://www.44tuning.pl/na...ning-denso.html

 

Pozdrawiam

Robert JM Halicki

 

Ja już zbieram kasę na ich wersję Superstreet gdzie można jeszcze pociągnąć stajnie do góry

 

[ Dodano: Czw 19 Lut, 2009 12:22 ]

ja mam chipa z 44tuning i automat, przejechałem z nim 15k, wrażenia następujące, zdecydowanie lepiej przy ruszaniu, przy wyższych obrotach nie czuję za bardzo różnicy, spalanie bez zmian, jeśli chodzi o minusy, to kopci jak cholera przy mocnym depnięciu i coś dzieje się przy łagodnym przyspieszaniu na 5 biegu (tak żeby automat nie zredukował) przy 2000 obrotów auto dostaje takich wibracji jak bym na kocie łby wjechał. Dzwoniłem z tymi problemami do 44, mam się pojawić i wtedy coś poradzą. Z tego co się u nich dowiedziałem to teraz robią jakoś inaczej niż miałem ja robione, u mnie chip wpięty jest pod listę CR, teraz są jeszcze jakiś kable do turbiny. Myślę że w ciągu dwóch tygodni będę u nich to opiszę efekty.

 

To wygląda mi na podobna sprawę jaka miał kolega z pracy w Pathfinderze 2.5 dci, auto było seryjne, ale nie chciało się grzać, było słabe seryjnie, kopciło. Na serwisie okazało się że jakiś czujnik temperatury wymienili, termostat, wymienili mu także program w komputerze i zaraz się wszystko unormowało, auto zrobiło się po tym mocniejsze.

 

Może Twoja Navara ma takie same problemy jak Pathfinder mojego znajomka i dlatego kopci?

 

Byłeś może z tym w serwisie?

 

Byłeś już w 44?

 

Opisz co i jak bo ci Panowie z 44 podchodzą konkretnie i trochę wątpię aby to tuning zrobiony u nich był przyczyną kopcenia Twojej Navary, a jestem sam także ciekaw co jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacerek10

witam , jestem już po serwisie, zmienili mi oprogramowanie, termostat. Byłem już u chłopaków z 44, jest tak jak napisałeś, znaczna poprawa, zmienili mi box na całkiem nowy. Nowy box wpinany jest w jeszcze jedną kostkę oprócz listwy CR, ale nie dopytałem pod co.

Poprawa znaczna, po pomiarach to 472 Nm i 195 KM gdzie przed miałem 176 KM i 350 Nm.

Mam automat, więc te pomiary mogą różnie wychodzić przed ułożeniem skrzyni, patrząc tylko na wrażenia z jazdy, rewelacja. A z tym kopceniem to ciężko powiedzieć ale już nie kopci. Jak ktoś ma pytania to chętnie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Navara.nl+
witam , jestem już po serwisie, zmienili mi oprogramowanie, termostat. Byłem już u chłopaków z 44, jest tak jak napisałeś, znaczna poprawa, zmienili mi box na całkiem nowy. Nowy box wpinany jest w jeszcze jedną kostkę oprócz listwy CR, ale nie dopytałem pod co.

Poprawa znaczna, po pomiarach to 472 Nm i 195 KM gdzie przed miałem 176 KM i 350 Nm.

Mam automat, więc te pomiary mogą różnie wychodzić przed ułożeniem skrzyni, patrząc tylko na wrażenia z jazdy, rewelacja. A z tym kopceniem to ciężko powiedzieć ale już nie kopci. Jak ktoś ma pytania to chętnie pomogę.

 

Czyli sprawdza się temat tych termostatów przez które te silniki 2.5 dci mają problem z zagrzewaniem się i żłopią konkretnie, no i że że serwisy robią zmiany oprogramowania na jakieś inne po których ich moc się poprawia,

 

Śledziłem ten temat tego co tu piszecie o sposobie tuningu Navary i jeśli miałeś tuning robiony u chłopaków w 44 to przecież musisz mieć ten mały czarny komputerek a nie boxa?

 

Masz coś takiego?

 

http://www.44tuning.pl/images/stories/tuni...jsze_strona.jpg

 

Box przecież zmienia tylko ciśnienie na listwie, a oni regulują ciśnienie, dawki, doładowanie (wiem bo sam jeździłem z tym szefem z Opola) a że on też kiedyś mieszkał w Holandii to przy wspólnych tematach i parę szczegółów się dowiedziałem na temat tego co mam w aucie, mogą sobie regulować ustawieniami mocy i momentu jak im się podoba. Byłem w takiej firmie u nas w Utrechcie ziptuning i powiedzieli że softem trudno im będzie zrobić taki przyrost jak z tym cudeńkiem ma mój Monster. Okazało się że świat jest mały i ten szef z 44 był kiedyś w tej firmie swoim stilo to holendrom szczęki spadły że z 1.9 MJ zrobił 206 KM do codziennej jazdy i słyszeli że Forti Four tuning ma dostęp do konkretnej technologii, coś wspominali o techniku z F1 z którym mają kontakt.

 

Jakby ktoś miał jakieś pytania to też pomogę w temacie tuningu Navary i napisz jacerek10 czy masz coś takiego w samochodzie wpinanego w wiązkę silnika i za atrapą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Artur5250

Słuchajcie ludziska, czytam o tym tuningu i to że fabrycznie navara ma o 20 km i ze 40-50 nm mniej niż podaje producent :/ Czy nie można by pojechać na chamownie ( niestety na własny koszt) wziąć wydruk i udać się do serwisu celem usunięcia "usterki" ( niech przestroją kompa na te właściwe ustawienia) W końcu zapłaciłem za towar pełnowartościowy , to tak jak z telewizorem jeżeli producent podaje że ma 99 programów a w domu po włączeniu okazuje się że jest tylko 60 to bierzesz sprzęt pod pachę i naginasz do sklepu by ci wymienili na nowy lub usunęli usterkę.Przecież niczym te zakupy się nie różnią. Czy ktoś tak już może próbował zrobić :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur5250, było by to dobre rozwiązanie, z tym że nikt pewnie nie uzna wyników z hamowni.

Z tego co wiem to trzeba naprawde być magikiem żeby hamownia pokazała prawdę.

Duży wpływ na pomiar ma temperatura otoczenia, więc NISSAN powie po prostu że on pomiar robił przy jakiejś innej niż my i po sprawie!!

Zero szans powidzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacerek10
Jakby ktoś miał jakieś pytania to też pomogę w temacie tuningu Navary i napisz jacerek10 czy masz coś takiego w samochodzie wpinanego w wiązkę silnika i za atrapą?

 

Dokładnie , mam wpięte za atrapę i w listwę CR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam .

Udało mi się w końcu zmierzyć parametry auta. Czy było zaskoczenie - cóż zawsze człowiek chce duuuuuużo ale nie zawsze wychodzi . Przed pomiarem odłączyłem boxa na którym jeżdzę od nowości ( 9 program, obecnie mam przejechane 56 tyś km., używam normalnego paliwa ). I tak jak pewnie wszyscy wiedzą, fabryczne dane to 171 KM i 400 Nm . Po hamowaniu wyszło 177 KM i 384 Nm na fabrycznych ustawieniach . Po ponownym podłączeniu boxa 204 KM i 466 Nm. Jednak jak się okazało - zmiana programu na 8 lub 7 lub 4 nie zmieniała wartości mocy. Okazało się że box nie daje swoich wszystkich parametrów. W tej chwili czekam na nowego boxa ( gwarancja ) i napewno przedstawię wyniki nowych pomiarów razem z wykresami . A tym czasem małe photo ;)

 

<a href=20090318479.jpg' alt='20090318479.jpg'>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... oczywiście kolega ma rację - jednak w moim przypadku po zmianie programu i ponownym hamowaniu wynik który został odczytany nie różnił się niczym - moment , KM i wykresy w granicach błędu hamowni. Już w środę mam mieć nowego boxa i zobaczymy . Pomierzymy, popatrzymy a wyniki przedstawimy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Navara.nl+

A propos większej mocy w naszych furach to dostałem potwierdzenie się iż można w motorze 2.5 Dci spokojnie zrobić 240-245 KM :)

 

Info jest tutaj u chłopaków

http://www.44tuning.pl/najnowsze-wiadomosc...iwacze-vag.html

 

To się będzie działo jak się taka Navarę spotka na skrzyżowaniu, no, no... :), ja już kaskę szykuje na takiego moda u nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce być złośliwy...

ale niech pokażą taką jeżdżąca Navare.

 

 

Co innego mamienie klienta osiągami a co innego zrobienie realnego bezpiecznego programu, który nie rozpie*** silnika.

 

 

Przeglądając ich stronę widzę sporo fantazji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Navara.nl+

A co za fantazje znalazłeś u nich na stronie?

 

Osobiście miałem z nimi kontakt i dobrze wiedzą co robią (robiłem u nich swoja Navarę). Jedno jest pewne D40 mają dobrze rozpracowane, z reszta jak wiele samochodów z Denso.

 

Kiedy jednemu ze znajomków powiedzieli w kilku firmach w Polsce, że nie można bezpiecznie zrobić tuningu w silniku 3.0 Dci Isuzu (Saab), a co dopiero o 40-45 kucy podnieść moc, bo to przyrosty wyssane z palca., bo Denso nie da się zrobić programem, był lekko podłamany, ale chłopaki z 44 zrobili mu programem (dodam iż ponad rok temu) z seryjnych 170 KM 210 KM, zrobił już z tuningiem 60 tyś km (samochód ma teraz 180 tyś), jest z niego mega zadowolony i wszystko w najlepszym porządku.

 

Z tego co osobiście zauważyłem oni znacznie wybiegają poza wiele standardów, przypuszczam że wszystko jest przyczyna że ich zespół prowadzi prace badawcze nad rozpracowaniem danego modelu samochodu.

 

Pisza też o tym na swojej stronce, polecam małą lekturkę

 

http://www.44tuning.pl/tuning-i-chip-tunin...tdi-di-crd.html

 

Jak tylko moja Navara dostanie więcej kucy zapuszczę info także na forum wraz z wykresami, bo decyzja już zapadła i czekam tylko na termin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech pochwalą się jakimiś swoimi powalającymi sukcesami.... :one:

 

Chętnie zapoznam się z nimi.

 

PS

może być jeżdżąca Navara 245KM czy Pathfiner..... po samym programie. :diabel2:

 

 

iedy jednemu ze znajomków powiedzieli w kilku firmach w Polsce, że nie można bezpiecznie zrobić tuningu w silniku 3.0 Dci Isuzu (Saab), a co dopiero o 40-45 kucy podnieść moc, bo to przyrosty wyssane z palca., bo Denso nie da się zrobić programem, był lekko podłamany, ale chłopaki z 44 zrobili mu programem (dodam iż ponad rok temu) z seryjnych 170 KM 210 KM, zrobił już z tuningiem 60 tyś km (samochód ma teraz 180 tyś), jest z niego mega zadowolony i wszystko w najlepszym porządku.

 

Widziałeś komputer w tym samochodzie ? wiesz jak wygląda tuning ?

Zanim zaczniesz pisać takie bajki.... to proponuje trochę zaczerpnąć wiedzy.

 

Ten sam silnik ma Vectra C. Wchodzimy w zakładkę OPEL (tabela mocy), wybieramy Vectra C, klikamy na literkę "i" i co mamy ?

Informacje o BOXie.... a nie o programie

 

 

 

 

 

No i przyjrzałem się temu wszystkiemu.......

i co widzimy ?

 

http://www.44tuning.pl/nissan/chip-tuning-...-di-174-hp.html

jaka moc ? ----> max 208KM

 

po kliknięciu na literkę "i" dochodzimy to tego:

http://www.44tuning.pl/chip-tuning/digital-power-pack.html

 

Digital Power Pack - Turbodiesel i Turbo Petrol

 

DPP - Multi-Channel System to wielokanałowy zewnętrzny sterownik montowany do instalacji samochodu za pomocą fabrycznych złączy...

 

czyli nie jest to program a zwykły BOX....

 

 

 

 

Programy to trzeba umieć robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

dla zainteresowanych - jestem po zainstalowaniu DPP z firmy 44 tuning w Navarce, zyskałem prawie 34 km i 80 Nm, przejechałem pierwsze 300 km i komputer pokazuje spalanie w normalnej jeździe mieszanej 8,5 l/ 100 km., wczesniej ok 10l / 100 km

 

mister twierdzi że jeszcze jak się ułozy parę koników może dojść .

 

dla ciekawych mogę podesłać wykres z hamowni przed i po

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...