Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chodziło mi czy Grabowski będzie się bawił w przestawianie zapłonu, czy będę musiał zrobić to sam, a on tylko będzie hamował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooooo Wiecie tego się nie spodziewałem :!: :!: :!:

Tuning za 2gr. + lekkie przyspieszenie zapłonu + zmiana dolotu (miałem obcięty przy samym filtrze! taki kupiłem )

poprowadziłem go rurą <55> w zimne miejsce :D

Kurcze szkoda że nie mam aparatu :cry: dorzucił bym tu fotki :wink:

I REWELKA :!: :!: :!: normalnie subiektywnie to z 10 kucy przybyło :!: :lol::lol::lol::

 

P.s. katalizator wywalilem już dawno :!: W jego miejsce strumienica :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobciu, a ten wykres skąd jest?? przy jakim paliwie?? Wciąż jednak nie mogę zrozumieć dlaczego spaliny w mieszance przyczyniają się do zwiększenia odporności na spalanie stukowe... Przecież to podwyższa tylko temp. mieszanki, nie dodaje oktan, a powolniejszy zapłon mieszanki właśnie może być przyczyną spalania stukowego. Daj linka do tych info, chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat. Wydaje mi się, żeby uniknąć stukowego bez EGR trzeba by było zwiększyć dawke paliwa. Bo bez EGR mieszanka na standardowych nastawach ECU jest zbyt uboga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary to jest proste dlaczego jest większa odporność na splanie stukowe - mieszanka jest zasyfiona niepalnymi resztkami po spalaniu tym samym jest mniej efektywnie spalana i wolniej sie zapala info na ten temat wzialem z forum TK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś konkretne wnioski? Silnik powinien mieć zapłon na pozycji fabrycznej jeśli EGR jest zaślepione? Co się w takim razie dzieje jeśli jest przyspieszony? Co robi czujnik spalania stukowego? Reaguje jakoś? Martwię się czy nie stanie się coś złego z silnikiem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik splania stukowego robi korekcje - przełanczając mampy zaplonu np w CA18DET jest ich aż siedem w SR20 nie wiem ile ich jest...

 

Jak zaplon jest przed wczesny to silnik nie osiąga swojej mocy maksymalnej, z moich obserwacji wynika że optymalnie bylo by przyspieszenie zaplony w zakresie do 5000obr.min a po przekroczeniu tego progu żeby się sam cofał - sprawdzilem to na hamowni bawiąc się SMT6 i ugrałem z dolu wysoki moment a na górze ekstra 4km w przedziale 6000-6500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary to jest proste dlaczego jest większa odporność na splanie stukowe - mieszanka jest zasyfiona niepalnymi resztkami po spalaniu tym samym jest mniej efektywnie spalana i wolniej sie zapala info na ten temat wzialem z forum TK.

 

nie jest to takie proste, bo według tego co piszesz im gorsze paliwo tym jest mniejsze ryzyko występowania stuku...

a właśnie powole rozchodzenie płomienia może powoidować stuki

ja uważam że stukowe występuje bez EGR ponieważ mieszanka jest za uboga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem więc, że bez EGRu i z przyspieszonym zapłonem nie stanie się nic złego, bo czujnik spalania stukowego skoryguje zapłon. Tak czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak skoryguje, ale możesz mieć o wiele gorsze osiągi, najlepiej na razie wróć do seryjnych ustawień a na hamowni ustawisz sobie optymalnie

p.s.

jeżeli jeździsz na gazie to stuki nie powinne wystąpić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę w zasadzie tylko na gazie. Na benzynie samochód idzie jak burza, na gazie zaś jakby ktoś doczepił przyczepę... Hamownia pokaże rzeczywiste parametry na poszczególnych ustawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś konkretne wnioski? Silnik powinien mieć zapłon na pozycji fabrycznej jeśli EGR jest zaślepione? Co się w takim razie dzieje jeśli jest przyspieszony? Co robi czujnik spalania stukowego? Reaguje jakoś? Martwię się czy nie stanie się coś złego z silnikiem :?

 

Z tym czujnikiem spalania stukowego jest śmiesza sytuacja na forum :) Nikt tak naprawdę nie wie co się dzieje, gdy czujnik nie działa, jest pełno sprzecznych wypowiedzi w archiwum. Ja mam padnięty taki czujnik i nie wiem czy rzeczywiście ma to wpływ na zapłon, czy nie.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nad tym myślałem. Może jak jest niesprawny, a silnik pracuje na fabrycznych nastawach to jest ok. Co się jednak dzieje jeśli coś było robione (ślepy EGR/przyspieszony zapłon)? Żeby się nie okazało za pół roku, że są dziury w tłokach i wypalone gniazda zaworów :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik spalania stukowego nie jest potrzebny do póki nie ma takiego spalania (masło maślane) on ma za zadanie uchronić silnik przed takim szkodliwym spalaniem

kiedy czujnik tenm nie będzie działał to przy złej jakości paliwa (mała liczba oktan) lub przy zbyt dużym koncie wyprzedzenia zapłonu wystąpi spalanie stukowe ale zapewniam was że bedzie to słyszalne i odczuwalne (charakterystyczny metaliczny dźwięk)

w przypadku LPG ryzyko stuków jest o wiele mniejsze

najlepiej jednak wszystko dostroić na hamowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak narazie ten metaliczny dźwięk brzmiący złowróżbnie jest dla mnie obcy, czasami nawet muszę się dobrze wsłuchać czy silnik pracuje, bo niestety mój egzemplarz nie został wyposażóny w obrotomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosa jak nie usówałeśEGR to czym prędzej wal do mnie do wawy zmierzymy AFR na profesjonalnej aparaturze do tego, następnie go wywalimy i przekonasz się że skład spalin będzie praktycznie taki sam (przeskoki rzeu 0,3 jednoski maks - nie mające wpływu na stuk)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to i tak mi nie wyjaśnia dlaczego "czysta" mieszanka jest bardziej podatna stuki niż ta zasyfiona spalinami, bo gdyby tak było to w wyczynowych silnikach montowali by EGR...

Coobciu ja ci wierze, tylko wytłumacz mi dlaczego tak się dzieje

EGR nie mam... ale chyba dzisiaj znowu je zamontuje i przetestuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to i tak mi nie wyjaśnia dlaczego "czysta" mieszanka jest bardziej podatna stuki niż ta zasyfiona spalinami, bo gdyby tak było to w wyczynowych silnikach montowali by EGR...

Coobciu ja ci wierze, tylko wytłumacz mi dlaczego tak się dzieje

EGR nie mam... ale chyba dzisiaj znowu je zamontuje i przetestuje :)

W wyczynowych silnikach leją paliwo o średniej ilości octanowej 117...

 

Czystrza mieszanka jak już wspominałem "agresywniej" się spala - płomień rozprzestrzenia się z większą prędkością, w zalerzności od tej prędkości ustawia się zapłon.

 

np. ogień z LPG znacznie wolniej się rozprzestrzenia dlatego można bardziej przyspeisać zapłon - zresztą w sportowym paliwie jest podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to i tak mi nie wyjaśnia dlaczego "czysta" mieszanka jest bardziej podatna stuki niż ta zasyfiona spalinami, bo gdyby tak było to w wyczynowych silnikach montowali by EGR...

Coobciu ja ci wierze, tylko wytłumacz mi dlaczego tak się dzieje

EGR nie mam... ale chyba dzisiaj znowu je zamontuje i przetestuje :)

W wyczynowych silnikach leją paliwo o średniej ilości octanowej 117...

 

Czystrza mieszanka jak już wspominałem "agresywniej" się spala - płomień rozprzestrzenia się z większą prędkością, w zalerzności od tej prędkości ustawia się zapłon.

 

np. ogień z LPG znacznie wolniej się rozprzestrzenia dlatego można bardziej przyspeisać zapłon - zresztą w sportowym paliwie jest podobnie

 

musze sprawdzić z tym LPG....

dzisiaj w garażu próba!!! jak jutro bedę na forum to znaczy że się powoli rozprzestrzenia i zdążyłem uciec z garage...

 

a tak poważnie to muszę troche się podokształcać i będę dalej się wymądrzał.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2.0d też można takie coś zrobic?

Owszem można, u Ojca w Octavi TDI już dawno dawno tego dokonałem, tam wywalenie EGR spowodowało zmiejszenie pojemnosci ukladu wydechowego przed turbo i zmalał lag :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj regulowałem silnik u gazownika. Na przyrządzie wychodziły kosmiczne (bardzo duże) wartości HC i CO, a wolne obroty nie dawały się ustawić (silnik prychał). Wyszło na to, że zapłon był za szybki i co któryś wypadał. Cofnąłem go do fabrycznych ustawień i wtedy dał się wyregulować niemal idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...