Coobcio Opublikowano 13 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 spokojnie, w cenie wjazdu na hamownie masz do 3 pomiarów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Chodziło mi czy Grabowski będzie się bawił w przestawianie zapłonu, czy będę musiał zrobić to sam, a on tylko będzie hamował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 On tylko hamuje... Zajrzyj do najnowszego tematu o hamowni w tym dziale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Noooooo Wiecie tego się nie spodziewałem :!: :!: :!: Tuning za 2gr. + lekkie przyspieszenie zapłonu + zmiana dolotu (miałem obcięty przy samym filtrze! taki kupiłem ) poprowadziłem go rurą <55> w zimne miejsce Kurcze szkoda że nie mam aparatu :cry: dorzucił bym tu fotki :wink: I REWELKA :!: :!: :!: normalnie subiektywnie to z 10 kucy przybyło :!: : P.s. katalizator wywalilem już dawno :!: W jego miejsce strumienica :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 no i pięknie wszyscy doskonale wiemy ile to radochy płynei z dodatkowych km ;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Coobciu, a ten wykres skąd jest?? przy jakim paliwie?? Wciąż jednak nie mogę zrozumieć dlaczego spaliny w mieszance przyczyniają się do zwiększenia odporności na spalanie stukowe... Przecież to podwyższa tylko temp. mieszanki, nie dodaje oktan, a powolniejszy zapłon mieszanki właśnie może być przyczyną spalania stukowego. Daj linka do tych info, chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat. Wydaje mi się, żeby uniknąć stukowego bez EGR trzeba by było zwiększyć dawke paliwa. Bo bez EGR mieszanka na standardowych nastawach ECU jest zbyt uboga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Stary to jest proste dlaczego jest większa odporność na splanie stukowe - mieszanka jest zasyfiona niepalnymi resztkami po spalaniu tym samym jest mniej efektywnie spalana i wolniej sie zapala info na ten temat wzialem z forum TK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Jakieś konkretne wnioski? Silnik powinien mieć zapłon na pozycji fabrycznej jeśli EGR jest zaślepione? Co się w takim razie dzieje jeśli jest przyspieszony? Co robi czujnik spalania stukowego? Reaguje jakoś? Martwię się czy nie stanie się coś złego z silnikiem :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Czujnik splania stukowego robi korekcje - przełanczając mampy zaplonu np w CA18DET jest ich aż siedem w SR20 nie wiem ile ich jest... Jak zaplon jest przed wczesny to silnik nie osiąga swojej mocy maksymalnej, z moich obserwacji wynika że optymalnie bylo by przyspieszenie zaplony w zakresie do 5000obr.min a po przekroczeniu tego progu żeby się sam cofał - sprawdzilem to na hamowni bawiąc się SMT6 i ugrałem z dolu wysoki moment a na górze ekstra 4km w przedziale 6000-6500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Stary to jest proste dlaczego jest większa odporność na splanie stukowe - mieszanka jest zasyfiona niepalnymi resztkami po spalaniu tym samym jest mniej efektywnie spalana i wolniej sie zapala info na ten temat wzialem z forum TK. nie jest to takie proste, bo według tego co piszesz im gorsze paliwo tym jest mniejsze ryzyko występowania stuku... a właśnie powole rozchodzenie płomienia może powoidować stuki ja uważam że stukowe występuje bez EGR ponieważ mieszanka jest za uboga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Rozumiem więc, że bez EGRu i z przyspieszonym zapłonem nie stanie się nic złego, bo czujnik spalania stukowego skoryguje zapłon. Tak czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 tak skoryguje, ale możesz mieć o wiele gorsze osiągi, najlepiej na razie wróć do seryjnych ustawień a na hamowni ustawisz sobie optymalnie p.s. jeżeli jeździsz na gazie to stuki nie powinne wystąpić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Jeżdżę w zasadzie tylko na gazie. Na benzynie samochód idzie jak burza, na gazie zaś jakby ktoś doczepił przyczepę... Hamownia pokaże rzeczywiste parametry na poszczególnych ustawieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 a jak ktoś jeździ na slepym EGR-ze i na lpg to zapłon ma być przyspieszony?? ja mam właśnie tak zrobione i jakoś nie zauważam niepokojących obajwów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Woj Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Jakieś konkretne wnioski? Silnik powinien mieć zapłon na pozycji fabrycznej jeśli EGR jest zaślepione? Co się w takim razie dzieje jeśli jest przyspieszony? Co robi czujnik spalania stukowego? Reaguje jakoś? Martwię się czy nie stanie się coś złego z silnikiem :? Z tym czujnikiem spalania stukowego jest śmiesza sytuacja na forum Nikt tak naprawdę nie wie co się dzieje, gdy czujnik nie działa, jest pełno sprzecznych wypowiedzi w archiwum. Ja mam padnięty taki czujnik i nie wiem czy rzeczywiście ma to wpływ na zapłon, czy nie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Też nad tym myślałem. Może jak jest niesprawny, a silnik pracuje na fabrycznych nastawach to jest ok. Co się jednak dzieje jeśli coś było robione (ślepy EGR/przyspieszony zapłon)? Żeby się nie okazało za pół roku, że są dziury w tłokach i wypalone gniazda zaworów :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 czujnik spalania stukowego nie jest potrzebny do póki nie ma takiego spalania (masło maślane) on ma za zadanie uchronić silnik przed takim szkodliwym spalaniem kiedy czujnik tenm nie będzie działał to przy złej jakości paliwa (mała liczba oktan) lub przy zbyt dużym koncie wyprzedzenia zapłonu wystąpi spalanie stukowe ale zapewniam was że bedzie to słyszalne i odczuwalne (charakterystyczny metaliczny dźwięk) w przypadku LPG ryzyko stuków jest o wiele mniejsze najlepiej jednak wszystko dostroić na hamowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 no jak narazie ten metaliczny dźwięk brzmiący złowróżbnie jest dla mnie obcy, czasami nawet muszę się dobrze wsłuchać czy silnik pracuje, bo niestety mój egzemplarz nie został wyposażóny w obrotomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Kosa jak nie usówałeśEGR to czym prędzej wal do mnie do wawy zmierzymy AFR na profesjonalnej aparaturze do tego, następnie go wywalimy i przekonasz się że skład spalin będzie praktycznie taki sam (przeskoki rzeu 0,3 jednoski maks - nie mające wpływu na stuk) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 ale to i tak mi nie wyjaśnia dlaczego "czysta" mieszanka jest bardziej podatna stuki niż ta zasyfiona spalinami, bo gdyby tak było to w wyczynowych silnikach montowali by EGR... Coobciu ja ci wierze, tylko wytłumacz mi dlaczego tak się dzieje EGR nie mam... ale chyba dzisiaj znowu je zamontuje i przetestuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 ale to i tak mi nie wyjaśnia dlaczego "czysta" mieszanka jest bardziej podatna stuki niż ta zasyfiona spalinami, bo gdyby tak było to w wyczynowych silnikach montowali by EGR... Coobciu ja ci wierze, tylko wytłumacz mi dlaczego tak się dzieje EGR nie mam... ale chyba dzisiaj znowu je zamontuje i przetestuje W wyczynowych silnikach leją paliwo o średniej ilości octanowej 117... Czystrza mieszanka jak już wspominałem "agresywniej" się spala - płomień rozprzestrzenia się z większą prędkością, w zalerzności od tej prędkości ustawia się zapłon. np. ogień z LPG znacznie wolniej się rozprzestrzenia dlatego można bardziej przyspeisać zapłon - zresztą w sportowym paliwie jest podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 ale to i tak mi nie wyjaśnia dlaczego "czysta" mieszanka jest bardziej podatna stuki niż ta zasyfiona spalinami, bo gdyby tak było to w wyczynowych silnikach montowali by EGR... Coobciu ja ci wierze, tylko wytłumacz mi dlaczego tak się dzieje EGR nie mam... ale chyba dzisiaj znowu je zamontuje i przetestuje W wyczynowych silnikach leją paliwo o średniej ilości octanowej 117... Czystrza mieszanka jak już wspominałem "agresywniej" się spala - płomień rozprzestrzenia się z większą prędkością, w zalerzności od tej prędkości ustawia się zapłon. np. ogień z LPG znacznie wolniej się rozprzestrzenia dlatego można bardziej przyspeisać zapłon - zresztą w sportowym paliwie jest podobnie musze sprawdzić z tym LPG.... dzisiaj w garażu próba!!! jak jutro bedę na forum to znaczy że się powoli rozprzestrzenia i zdążyłem uciec z garage... a tak poważnie to muszę troche się podokształcać i będę dalej się wymądrzał.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radek2109 Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 w 2.0d też można takie coś zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 w 2.0d też można takie coś zrobic? Owszem można, u Ojca w Octavi TDI już dawno dawno tego dokonałem, tam wywalenie EGR spowodowało zmiejszenie pojemnosci ukladu wydechowego przed turbo i zmalał lag :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Wczoraj regulowałem silnik u gazownika. Na przyrządzie wychodziły kosmiczne (bardzo duże) wartości HC i CO, a wolne obroty nie dawały się ustawić (silnik prychał). Wyszło na to, że zapłon był za szybki i co któryś wypadał. Cofnąłem go do fabrycznych ustawień i wtedy dał się wyregulować niemal idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.