Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marceli
Chciałbym usunąć u siebie EGR, ale nie mam za bardzo zaplecza technicznego. Pisałby się ktoś do pomocy? Głównie chodzi o narzędzia i informacje co kupić wcześniej w razie "W" - aż takim dobry mechanikiem nie jestem, żeby wszystko przewidzieć.

 

Nie wiem na 100% ale jak masz 2.2Di to raczej Ci się check engine zapali jak mu EGRa usuniesz....

 

Ale niech sie wypowie ten kto wie na stówe jak to jest w przyp.Twojego silniczka.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie powinien - ze wstępnych oględzin wynika, że jedyne przewody jakie idą w okolice zaworu, to sterowanie silnika krokowego. Gdyby miał się CE zapalić, musiałbym mieć czujnik temperatury spalin(?) A on chyba występuje dopiero w silnikach DCi.

 

Na schematach elektrycznych dotyczących silnika też nic takiego nie znalazłem oprócz właśnie sterowania silnika krokowego zaworu. Więc są duże szanse na usunięcie bez negatywnych efektów ubocznych.

 

Oczywiście nie mam 100% pewności, ponieważ jak dotąd chyba nikt nie usunął EGR'a z 2,2 Di, a przynajmniej się nie pochwalił. Jak mi się uda to będę pierwszy :D?

 

[EDIT]

No i tak: niestety nie udało mi się odkręcić rury EGR od kolektora (tylko jedną śrubę), ani od zaworu EGR. Potrzebuję lepszych narzędzi, więcej czasu i miejsca. Za to odłączyłem przy kompletnie zimnym silniku sterowanie silnikiem krokowym zaworu EGR - czyli zawór był na 99% zamknięty. Po odpaleniu silnika CE się nie świeci - czyli OK. Po nagrzaniu się do normalnej temperatury pracy - czyli zawór powinien się otworzyć na jałowym - też CE się nie świeci. Przejechałem na gorącym silniku ok 10km nieźle go cisnąc od najniższych obrotów i CE też ani razu się nie zaświeciło.

 

Tylko teraz nie mam pewności czy zawór się sam nie otworzy od samego ciśnienia spalin? Nie wiem jaka jest jego konstrukcja mechaniczna.

 

Efekt: chyba dół jest nieco żwawszy, ale nie mam pewności czy to nie autosugestia. I chyba też śmierdzi mniej przyjemnie...

 

Przyszłość (tak w ciągu 3-ech dni): skoro ECU nie narzeka na brak silnika krokowego to może wymontuję sam silnik z zaworu i unieruchomię zawór mechanicznie w pozycji zamkniętej. chociaż wolałbym zaślepić otwór w kolektorze...

 

[EDIT 07.07.2008]

Przedwczoraj zrobiłem około 90km i wczoraj też - do Glinojecka i z powrotem - przegoniłem go na tyle ile mogłem (150km/h) na siódemce i CE nie ma najmniejszego zamiaru się włączać. Temperatura i spalanie nie zmieniły się, obroty na jałowym stabilne. Także można śmiało usuwać EGR z silników 2.2 Di (nie DCi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jezdze na razie z odpietym EGR - silnik 2.2 di ( nie dci) i jest roznica

nie swieci sie zadny check engine - 2 razy odlaczalem juz EGR - calkiem inaczej jezdzi auto - zmiana na duzy plus

 

nie wiem jakie sa skutki uboczne - tak naprawde - teoretycznie to jest wieszka temp spalania mieszanki ale jak to wplywa na zywotnosc silnika... - na razie nie przejmuje sie tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dopierao jak się rozgrzeje to jest różnica - na zimnym dół muli jak mulił. Też tak masz? Bo może powinienem się za przepływką rozejrzeć (??), a może to wina zajechanego kata (??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raffaell

Mam nieszczęsny niemodyfikowalny QG18DE. Przyspieszenie zapłonu odpadło, Z usunięciem pierwszego kata problem, więc może chociaż z tym EGR pójdzie ...

Dzisiaj idę sprawdzić, czy mam czujnik temp. spali za egr'em. W manualu piszą, że są wersje z i bez tego badziewia. Jeśli nie ma to zatkam dopływ podciśnienia do egr i mam nadzieję że zobaczę efekty. Ale żeby to nie był Check ;)

 

[ Dodano: Pią 01 Sie, 2008 11:16 ]

No i chyba znów jajo!! Nie wiem jak sprawdzić, czy EGR w QG18DE u mnie ma czujnik temp. Za EGR'em nic już nie ma. Jedyne przewody jakie są w pobliżu to połączenie EGR. Tam jest chyba 6 przewodów. Może w nim jest ten czujnik zasrany :/

A sam EGR jest połączony tylko dwoma wężykami z płynem chłodniczym: we-wy. Nie ma wężyków podciśnienia.

 

[ Dodano: Pon 04 Sie, 2008 11:53 ]

No i znalazłem niestety u siebie ten czujnik temp spalin :(:

Jest na wlocie spalin z egr do kolektora ssącego. Czyli kolejny tani tuning odpada.

Nie ma to jak stare Japońskie bryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QUOTE (theant)Czy jeśli odłączę ten cienki przewód gumowy i zaślepię otwory to załatwi to całą sprawę z usunięciem EGR?

 

No to jak to jest w końcu z EGR w 2,2 Di? Bo na schematach nic na temat tego gumowego wężyka nie ma i nie mam pojęcia do czego on służy.

 

Gumowe wężyki okazało się że przechodzą jedynie przez zawór EGR - ich funkcja nieznana - rozebrałem cały mechanizm sterowania zaworem i nie ma mechanicznej zależności pomiędzy zaworem EGR a (pod)ciśnieniem w wężykach.

 

QUOTE (Speeder)Zawór EGR musi byc metalowy (u mnie jest miedziany) , bo musi wytrzymywać temperaturę spalin. Żadne gumowe wężyki nie wchodzą w grę...

 

W 2.2 Di jest zupełnie inaczej - sam zawór jak najbardziej metalowy (chyba nawet żeliwo) ale sterowanie itd. jest w plastiku. Co do gumowych wężyków - patrz wyżej.

 

QUOTE (theant)Za to odłączyłem przy kompletnie zimnym silniku sterowanie silnikiem krokowym zaworu EGR - czyli zawór był na 99% zamknięty. (...) Tylko teraz nie mam pewności czy zawór się sam nie otworzy od samego ciśnienia spalin? Nie wiem jaka jest jego konstrukcja mechaniczna.

 

Okazało się że niestety nie był zupełnie zimny i zawór był nieco otwarty, bo silniczek krokowy był zawieszony. Nie ma możliwości aby spaliny same sobie otworzyły zawór.

 

Podsumowując:

W silniku 2.2 Di można "usunąć zawór EGR":

- zdejmujemy pokrywę silnika,

- odłączamy silniczek krokowy,

- odkręcamy 4-ry śrubki mocujące silniczek do zaworu,

egr00.jpg

 

- wyjmujemy silniczek przesuwając go nieco w bok (jak ktoś wyjmie i się przyjrzy będzie wiedział dlaczego),

egr01.jpg

 

- z silniczka wyjmujemy "popychacz" z przekładnią ślimakową i sprężynę,

egr02.jpg

 

- zdejmujemy 2 przewody gumowe: między kolektorem dolotowym a częścią pomiędzy silniczkiem a zaworem oraz pomiędzy tą częścią a metalową rurką idącą w dół - trochę się poleje zielonego płynu (ktoś wie gdzie się go uzupełnia???), ale bez obaw - w kolektorze dolotowym przy silniczku krokowym jest śrubka 10-tka służąca do odpowietrzania,

egr03.jpg

 

- do powyższej części dopasowujemy wkładkę z blachy np. aluminiowej - zawór trochę dmucha sadzą, a nie chcemy aby nasz silniczek krokowy został zasyfiony,

- zdjęty przewód gumowy w kształcie litery "U" zakładamy na oba króćce powyższej części,

egr04.jpg

 

- łączymy rurkę biegnącą w dół i rurkę przy kolektorze dolotowym przewodem ciśnieniowym o śr. wewnętrznej 8mm i zaciskamy oryginalnymi opaskami,

- wszystko czyścimy z sadzy,

- przekładnię ślimakową silniczka krokowego można zabezpieczyć dużą ilością smaru do przekładni,

- całość składamy i podłączamy silniczek krokowy - po usunięciu "popychacza" będzie chodził na "sucho", a ECU nie będzie się pluć że go nie ma - u mnie i tak nic nie gadał ale nie wiem czy we wszystkich ECU by tak było,

- poluzowujemy śrubkę od odpowietrzania i odpalamy silnik,

- czekamy aż spod śrubki zacznie wypływać płyn i podciągamy obroty na 2000-2500 obr/min na jakieś 5 sekund,

- jak nie widać pęcherzyków powietrza można śrubkę dokręcić,

- zakładamy pokrywę silnika,

- no i GOTOWE - mamy "usunięty" zawór EGR.

 

Teraz mogę powiedzieć - różnica spora - dół żwawy jak cholera, można asfalt zwijać dość długo i na 2-gim biegu. I wilk syty i owca cała - no prawie (nie ma "popychacza" w silniku krokowym).

 

Polecam bo warto.

Edytowane przez theant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxima262

Przy P11.144 2.0 SR20DE usunięcie EGR grozi zapaleniem sie kontrolki CHECK ENGINE,niestety to sie w mojej primerce nie udało , musiałem powrócić do EGR-u i skasować błąd. Robił ktoś już tak w tym modelu.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy P11.144 2.0 SR20DE usunięcie EGR grozi zapaleniem sie kontrolki CHECK ENGINE,niestety to sie w mojej primerce nie udało , musiałem powrócić do EGR-u i skasować błąd. Robił ktoś już tak w tym modelu.??

Na pewno masz EGR, w tych silnikach nie wystepowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na 100% rurka odchodząca od kolektora, zatkałem ją i check sie zaświecił. Może da sie to jakoś oszukać? Przyda mi sie to bo wkładam niedługo kolektor własnej produkcji i po co mi ten EGR będzie potrzebny :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zmieniasz kolektor to może trochę zabawy z wydechem nie zaszkodzi: należałoby się zorientować jaka jest temperatura przy czujniku temperatury za zaworem EGR - i taką samą znaleźć za kolektorem. Tam wstawisz ten problematyczny czujnik i chyba powinno być ok. Chociaż z drugiej strony... może nie być tak różowo - komputer wie kiedy jaka mniej więcej temperatura ma być za zaworem EGR (a może jednak nie wie?) i przy przygazówce wywali ci CE. Należałoby się jednak rozejrzeć za innym rozwiązaniami - na razie tylko takie mi przychodzi do głowy. A jak masz sterowany zawór? Podciśnieniem czy elektronicznie? Bo przy elektronicznym sterowaniu to jeszcze dałoby się oszukać - rzeźba z układem który by oszukiwał, byłaby niewąska - ale dla chcącego nic trudnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

witam

mam Panowie do was pytanie czy w silniku 1,3 w sunny n13 da sie odciac tez te ERG??? wprawdzie jest po prawj stronie kolektora rurka ale on mi prowadzi przewód "tak jakby" do kokpitu... czy to jest aby to?? i czy w tym autku idzie tez to rozwiazanie zastosowac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Thomsonicus

i ja jak pozwoli pogoda to pójdę coś z tym EGR kombinować w 100nx. Topic już wiekowy więc może powie ktoś jak na dłuższą metę to daje radę? jakby co to 100nx 1.6 gaźnik ga16ds z lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RobertElba

Wtam.

Koledzy troche poczytałem i postanowiłem zaslepic zawór EGR w almerze 1.5 n16 Robota poszła swietnie, zaslepiłem zawór wkładając monee 2 gr. tuz przed zaworem. Przejechałem z 20 km. no i mały zonk. Check się zaświecił :/ Czy da sie jakos obejść ta konfiguracje tak zeby CE sie nie swiecił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką almerkę masz? Benzyna czy diesel? A jak diesel to nie przypadkiem DCi? Ponoć w nowszych silnikach jest czujnik temperatury za zaworem EGR - i on jest problemem. Jak na razie nie ma chyba sposobu na obejście tego problemu - przynajmniej w prosty sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Po testach an hamowni mogę stwierdzić, że zaslepienie EGR nic nie daje..

ja tam wzrostu mocy się nie spodziewałem...ale za to przepustnica jest czyściutka jak pi... aniołka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale za to przepustnica jest czyściutka jak pi... aniołka :P

A to taki tam efekt uboczny ;)

Dex88

Poczytałbyś dokładnie cały wątek to byś wiedział po co się usuwa EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...